Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ 44 aiheista puuhastelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Meno on kuin uudemmankin Audin kanssa. Laatikkojumppaa vaihteeksi harrastettu. Vaihdoin toisen sisemmän vetonivelen samalla, kun se aavistuksen tökki liu-uttaessa niveltä. Luulisi että olisi puoli miljoona kilometriä tehnyt sopivan käyttövälyksen, mutta ei vissiin sitten. Tämäkin vetonivel oli ihan hiton tiukasti kiinni. En tiedä miksi meidän Audeissa on nivelet aina noin tiukassa, että ei meinaa lähteä muuta kuin rälläkällä. Lekan kanssa irroitin vanhan ja vetoakseli oli kiinni itse tehdyssä nivelen ulosvetäjässä, jolla sai vedon päälle.

    Comment


    • Oli aurinkolipan koukun varaosanumerosta joskus juttua jossain keskustelussa. Avantissa oli korvattu alkuperäinen koukku tällaisella osalla kuin 443 857 562A. Se taitaa olla ihan sama numero kuin alkuperäisessäkin, mutta koukku on silti erilainen ja siinä on metalliklipsi. Vaikuttaa kestävämmältä kuin alkuperäinen kokomuovinen. Taitaa muissakin malleissa olla käytössä tuota 443 alkuista koukkua.

      Comment


        Voisiko se metalliklipsi liittyä meikkipeilinvaloon joka syttyy kun peilinsuoja liu'utetaan pois peilin päältä. Jos siis autossasi ei nyt ole noita meikkipeilinvaloja niin koukku voi olla valollisesta autosta.

        Comment


        • Voi hyvinkin, kun näytti nettikuvissa tulevan samalla numerolla osaa, jossa on sähköjohto kiinni. Sieltä tuli kaikkiaan kolmenlaista osaa samalla numerolla, joka on mielestäni erikoista.

          Comment




          • Löytyi tuollainen kuva. Vanha juttu jo, mutta tuossa on taka-akseli vuonna 2012 kuivumassa maalauksen jälkeen. Ihan siistiltä se näyttää vieläkin, vaikka kerran on vain vahattu...



            Vasen on vanha ja oikealla muutaman päivän ajossa ollut laatikko ennen asennusta. Sitten meni vanha laatikko pesuun ja laittelin sen takaisin, kun tuo "uusi" huusi enemmän kuin vanha. Aika hyvin vaimentaa ääntä tuollainen Febin suojarasva, kun laatikon ääni muuttui hieman metallisemmaksi kun pesi suojarasvat pois. Tai sitten se johtuu siitä, että Mobilin VS200:t vaihtuivat Castrollin öljyihin. Tekisi mieli kokeilla RVS:ää. Jos se ei tuossa toimi, niin sitten ei missään. Ja ihmettelen, jos toimisi niin kuin luvataan.
            Viimeksi muokannut audiq; 23.7.2015, 01:31.

            Comment


            • vaikka kerran on vain vahattu
              Niin että mitä että? :D

              Comment


              • No hei, se on maalattu laadukkaalla automaalilla ruiskun kanssa. - Varmasti virheettömin ja kiiltävin maalipinta koko autossa on taka-akselissa. :)

                Oli muuten hauska ilme katsimiehellä, kun se silloin tuoreeltaan taka-akselin nosturilla bongasi. Ja olihan se nätti, kun kiiltävän musta akseli uusilla putkilla ja pienhiluilla. Etutolpathan massasin maalauksen jälkeen, niin ne ei ole niin nätit kuin taka-akseli.

                Comment


                • -87:n kanssa touhuttu. Konepellistä alkoi muutama vuosi sitten lakat irtoilemaan ja nyt alkoi pelti olemaan sen näköinen, että jotain täytyi tehdä. Otin varaosa-87:sta vedenvihreän konepellin ja maalasin sen siniseksi. Jostain syystä katastrofi oli päällä maaliruiskun kanssa jo ihan ensihetkistä lähtien, kun normaalisti homma menee vasta loppupuolella persiilleen. Kaikesta huolimatta pinta on olosuhteet huomioiden kohtalainen. Roskia on paljon, mutta väri on alkutilanteeseen nähden melko tasainen. Ruiskussa oli ongelmana lepattava viuhka, mikä teki maalaamisesta todella hankalaa. Lisäksi aina liipaisimen painamisen jälkeen seurasi sekunnin päästä katkos ja sitten vasta alkoi tulla maalia tasaisemmin ja muutaman sekunnin päästä siitä alkoi loppumaan kompurasta ilma (105l/min). :)

                  Sitten pesin ja vahasin Audin ja verhoilut putsasin höyryimurin kanssa. Penkeistä tuli selkeästi puhtaamman näköiset. Perinteisesti olen kerran vuoteen höyrypessyt verhoilut, mutta viime vuonna jäi tekemättä, kun kone oli lainassa ja sen takia ero ennen ja jälkeen olikin normaalia havaittavampi.
                  Vahaksi laitoin alle AG punaista ja päälle Collinite 845.

                  Etujarrut tarkistin ja ei niissä ollut mitään sanomista. Vaihtelin uudet rasvat liukutappeihin, mäntien pölysuojien alle ja palojen liukuihin. Takajarruissa olikin sitten enemmän puuhaa. Yksi mäntä oli vähän nihku liikkumaan, niin käytin kaikki männät huulilla ja putsasin kuivuneet rasvat pois ja laitoin uutta tilalle. Kaikesta äheltämisestä huolimatta tuntui heittoa olevan turhan paljon. Moneen kertaan avasin ja ihmettelin jarruja. Automaattisäädön kiilat jättävät kengät turhan kauas, vaikka kiilat on uusittu ja jousisarja myös. Käsin olen ennenkin kiilat säätänyt, mutta nyt se ei riittänyt. Lopulta tutkin toistamiseen kuormantunnistinta, niin havaitsin ihan pienen eron mäntien liikkumisessa. Toinen liikkuu lähes ajatuksen voimalla ja toisessa oli hitusen enemmän vastusta. Kun jähmeämpää hetken aikaa liikutteli ja pyöritteli, niin jarruvoimat tasoittuivat havaittavasti, mutta eivät olleet edelleenkään ihan tasaiset. Selkävaivaisena tyydyin kuitenkin lopputulokseen.

                  Tänään kävin sitten Audia näyttämässä konttorilla ja kuten jo arvasin, oli takajarruissa heittoa. Kuitenkin meni ihan hyvin sallittujen rajojen sisään. Näytti olevan käsijarrukin samalla puolella tehokkaampi, että ehkä kaikki syy ei ole siinä kuormantunnistimessa. Kengäthän vaihdoin pari vuotta sitten ja toinen puoli on ollut vähän vinkumisherkkä, niin voi olla myös huonolaatuiset kengätkin osin syynä heittoon.

                  Sitten havaitsin, että kytkinremontissa luultavasti osumaa saanut bensalinja oli alkanut vuotamaan. Ei haissut bensiini, mutta alustamassa putken päällä oli yhdestä kohtaa tummunut. Vuoto oli siis todella pientä vielä. Tein jarruputkikaluilla uuteen putkeen toisen pään ja helmiliittimen laitoin toiseen päähän ja tällaiset liitokset siinä oli alunperinkin. Ei meinannut löytyä 8 millistä puserrusliitintä, niin hain hyötyajoneuvokorjaamosta hydrauliikkaputkille tarkoitetut liittimet.

                  Alustaa kävin silmämääräisesti läpi ja korjailin muutamia massavaurioita. Jäikin vielä vähän tekemistä sinne.

                  Sitten takaisin jännittävimpään, katsastukseen. Audin useamman kerran katsastanut henkilö oli saanut tarpeekseen, heittänyt työvaatteet roskiin ja lopettanut hommat. Uusi katsimies vaikutti ihan asialliselta. Audi meni puhtain paperein läpi katsastuksesta mittarilukeman ollessa 555969km. :) Seuraavaksi alkaa C4:ten katsastus. Avantissa on ihan oikeaa tekemistäkin, niin aloitan siitä.

                  Comment


                  • Lueskelin projektiasi ja tuli mieleen, että minulla on varaosa-autona typ44q avant quattro. Siinä on ruosteeton ja suora kori.

                    Comment

                    Working...
                    X