Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 avant mtm -00

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Ei auttanut käsittely? Vaikuttaa öljynvaihtovälit olleen aiemmalla omistajalla ylipitkiltä. Kone alkaa olla sen näköinen kuin aikoinaan eräällä papalla, joka osti uuden auton ja ajeli vaan autollaan eikä vaihdellut öljyjä. Lisäsi vain öljyä ja "mustasurma" iski sitten ajan kanssa ja kaikki koneen osat olivat niin tervassa, ettei irronnut enää millään muulla konstilla kuin mekaanisesti, ja pata leipoi kiinni.

    Toinen vaihtoehto tosiaan pesemätön öljy tms sekundakura.

    Comment


    • #32
      Mikä oli nokkien kunto ja millä mittarilukemalla?
      Nokat kaipaisi vaihtoa lähitulevaisuudessa, ainakin imunokat. Kuskin puolen
      imunokka varsinkin on jo suhteellisen kulunut, mutta nostimet oli vielä
      ehjiä. Pakonokat oli ehjät, mutta pientä kulumista niissäkin jo on. Ja mittarissahan seisoo tällähetkellä tuo 240tkm.

      Jako oli pielessä, jakohihnan vaihto viimeksi teetetty LMS:llä. Vakionopeudensäädin oli myös saanut omituisen asennustavan, se oli tinattu
      suoraan moottorin johtosarjaan kiinni, joten siitä piti katkoa johdot ja
      tehdä niille liittimet.
      Viimeksi muokannut Laurimtm; 14.8.2009, 08:37.

      Comment


      • #33
        Jaaha, ässä kotona reissusta ja toimii kun unelma."kop,kop".:) Kyllä tuli vaihteistostakin hyvä noitten jäykkien kannatinkumien ja tukitangon puslan myötä, kunhan on vaan määrätietoset otteet. Ahtaakin nyt jo ilman kunnon ohjelmaa suhteellisen hyvin ~1.2bar. Kyllä tuo aluvauhtiksen rahina alakierroksilla kuulostaa kamalalta, mistähän se teknisesti ottaen tulee?

        Comment


          #34
          Mulla joskus taannoin eräässä Pallosalamassa rallatusta piti paineasetelman laakeri.

          Comment


            #35
            Ai sullakin on äänekäs vauhtis, täällä toinen =)

            Comment


              #36
              rahina alakierroksilla kuulostaa kamalalta, mistähän se teknisesti ottaen tulee?
              Laatikon välykset menee laidasta toiseen. Kyllä teräksisellä tekee ihan samaa.

              Comment


                #37
                Se tukitangon puslan vaihtaminen jäykempään lisäsi eräällä toverilla laatikon vauhtipyörän ääniä kabiiniin.

                Comment


                  #38
                  Mahtaisikohan ihan välyksistä tulla. Onhan siellä koko ajan vääntö päällä, niin en oikein usko että hampaat pääsevät irtoamaan toisistaan, vaan ääni johtuu siitä että moottorin värinä pääsee "soittamaan" laatikkoa ja vauhtipyörää. Kun taajuus on tarpeeksi korkea niin ääni häviää.

                  Jostain netistä luin tuosta faktaa, mutten täysin muista mitä siellä sanottiin, ja missä se oli...

                  Kyllä se tukitangon pusla lisää laatikon ääniä ohjaamossa, mutta ei se tuota "krrrrrr"-ääntä tee.

                  Comment


                    #39
                    Ei se sitä ääntä tee vaan välittää se äänen kepin kautta paremmin.
                    Kumma vain että mulla ei äännä mikään laatikossa. Kannattaisikohan ne alumiiniset unohtaa kerta jostain saa äänetöntäkin vauhtista ;)
                    Tietty kohtahan se mullakin jollottaa kun menin mainitseen :D

                    Comment


                      #40
                      Noissa alumiinisissakin on ollut eroja, vaikka ihan samanlaisia ovat olleet. Pari on ollut todella hiljaisia, pari sitten ei. Mistä ihmeestä sitten johtuukaan. Eikä se teräksinen sitä takaa ettei ääntä kuulu ;)

                      Comment


                      • #41
                        Täältä löytyy melko hiljainen Fidanza-asennus. Hiljaa vedättäessä toki ääntää hetken 2000rpm kohdalla.

                        Comment


                          #42
                          Onhan siellä koko ajan vääntö päällä
                          Taitaa kuitenkin vääntö olla hivenen pulssimaista. Periaatteessa 6-koneessa on aina jonkin sylinterin työtahti meneillään. Asiasta juuri mitään tietämättä kuintenkin väittäisin, että vääntöä ei koneesta sillä hetkellä juuri tule, kun edellinen työtahti puskee jo pakokaasuja pihalle ja seuraava ei juuri ole vielä alkanut.

                          Comment


                            #43
                            Totta se on tuokin. Sitä meinasin että mahtaako ne hampaat irrota toisistaan työtahtien välissä?

                            Comment


                              #44
                              Mites nämä vauhtipyöräasetelmat poikkeavat orkkis kokoonpanosta jos rallatus tulee normivälyksistä kun orkkis ei kuitenkaan pidä mitään ääntä?

                              Comment


                              • #45
                                Niin juuri, sitä itekkin mietin..

                                Comment


                                  #46
                                  Alkuperäinen vp on jousitettu, ja se "tasaa" moottorista tulevat värähtelyt. Eli toimii ikäänkuin vaimentimena. Kiinteässä ei ole mitään jousia, ainoastaan kytkin saattaa olla jousitettu, mutta ne jouset on niin heikot että taitavat olla helposti pohjassa.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ei auttanut käsittely? Vaikuttaa öljynvaihtovälit olleen aiemmalla omistajalla ylipitkiltä. Kone alkaa olla sen näköinen kuin aikoinaan eräällä papalla, joka osti uuden auton ja ajeli vaan autollaan eikä vaihdellut öljyjä. Lisäsi vain öljyä ja "mustasurma" iski sitten ajan kanssa ja kaikki koneen osat olivat niin tervassa, ettei irronnut enää millään muulla konstilla kuin mekaanisesti, ja pata leipoi kiinni.
                                    Aikas outoa tuo karstoituminen minullekkin. Näin vanhana omistajana voin sanoa että ostin auton saksasta kun sillä oli asettu 75tkm ja joka ikisen huollon tein ajallaan ja öljyt vaihdettiin aina viimeistään 15tkm välein joskus 10tkm välein.
                                    Öljynä käytin aina Motulin 8100 X-cess 5W40
                                    Ja kenkää se kyllä sai :)

                                    Jako oli pielessä, jakohihnan vaihto viimeksi teetetty LMS:llä. Vakionopeudensäädin oli myös saanut omituisen asennustavan, se oli tinattu
                                    suoraan moottorin johtosarjaan kiinni, joten siitä piti katkoa johdot ja
                                    tehdä niille liittimet.
                                    Alkaa usko jo mennä jokaiseen korjaamoon jopa niihin josta olen aina saanut todella hyvää palvelua.

                                    Comment


                                      #48
                                      Eli ainakin 165 tkm matkalta tuon öljynvaihdot on hyvin tiedossa? On kyllä erikoista että ilmeisen hyvillä öljyillä vielä tuo on karstoittunut noin pahasti. Luulisi ettei se olisi saksasta tuotaessa ollut vielä niin karstassa.

                                      Itse olen meinannut alkaa käyttämään Motulin esteripohjaista öljyä, (E-tech), pitäisi olla "parasta" öljytyyppiä. Tuo X-cess ei taida olla esteripohjainen.

                                      Täältä löytyy hyvin infoa eri öljyistä ja käyttösusituksista, ym.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Joo ihme juttu kyllä kun tiedän että se (ässä) on ollut hyvässä hoidossa entisellä omistajalla. Mahtaakohan tuo karsta olla vain öljyn pinttymää noihin seinämiin esim. venttiilikopissa.. Ja olen kohta 1000km ajellut rempan jälkeen eikä mitään erikoista ole kuulunut (nakuja yms.) Ja imunokat vaihtuu rs4 mallisiin niin se siitä kulumisista.:)
                                        Viimeksi muokannut Laurimtm; 17.8.2009, 22:09. Perustelu: kirotusvirhe

                                        Comment


                                          #50
                                          Ei sinne normaalisti silti pinty noin paljon karstaa, vaikka onkin vain pinnassa. Toivotaan että se todella on vain pinnassa, mutta kaipa se olisi jo tukossa jos olisi mennäkseen. Se öljypumpun sihti kannattaa kuitenkin tarkistaa lähiaikoina.

                                          Meinaatko siis RS4 imunokat?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Juu imunokat juurikin.:) sellasia ajattelin kun jos ne kerran vaihtaa niin ei sinne s4 nokkia viitti laittaa, tiedä sitten paljonko kireemmät ne on vakioihin verrattuna..

                                            Comment


                                              #52
                                              On ne hieman, mutta ei kauheasti. Nyt ei ole käsillä mittausraportteja niistä, enkä muista niitä ulkoa.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Ne tai sitten jotkut muut virinokat, järkihintaiset kuitenkin.:) ehdotuksia..? Ite mitään noista tiedä.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Okkim
                                                  Motulin esteripohjaista öljyä, (E-tech), pitäisi olla "parasta" öljytyyppiä. Tuo X-cess ei taida olla esteripohjainen.
                                                  Juurikin noin, 8100 X-cess 5W40 ei ole esteripohjainen, täyssynteettinen kylläkin. 8100 E-tech 0W40 on sitten esteripohjainen.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Elikkä nyt pitäisi audio puoltakin viedä astetta pidemmälle. Ground Zeron komponenteista seuraava kokoonpano tulee koostumaan, Alpinen kamoja lukuunottamatta (esim. ohjelmalähde ja prossu). Ensi kevättä (pääsiäistä) silmällä pitäen.;)

                                                    4sarjaa - Ground Zero GZHC16X (3eteen/1taakse)
                                                    2kpl - Ground Zero GZUA2250DX (etu-/takapää)
                                                    2kpl - Ground Zero GZUA1.1000DX (linkitettynä subeille)
                                                    2kpl - Ground Zero GZNW 12
                                                    2kpl - Ground Zero GZBP 12.3500
                                                    Lukemattomia paketteja Vibroblastin M1 ja Splen 3008 vaimennusmattoa.
                                                    Viimeksi muokannut Laurimtm; 28.8.2009, 18:36.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Teetätkö taas hifikonexilla? Ihan kohtuullisen volumen noilla taitaa jo saada humppapuolelle :D Mitäs vanhoille kamoille?! Ei sulla sattunut 4-kanavaista vahvistinta oleen? ;) Täytyshän se nyt tuon Boran musapuolikin saada edes sellaiseksi että motarilla kuulis jotain :D Tuli 2-din alpinekin jo ostettua, käytettynä ettei liikaa rahaa uppoa! :) Nyt mennään tiukalla budjetilla ihan sen takia etten halua upottaa tuhansia tuohon... Onnistuukohan!?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Joo konexilla tehdään taas. Voi olla noiden etuovien kanssa hiukan touhuumista kun kaikki midit saa ripustaa suoraan ovipahviin kun ei siellä ole mitään laillisia peltejä auttamassa asennuksessa. 3 paria tosiaan tulee eteen että muokkaamista on, vanhat kamat jää varmaan nurkkiin pyörimään/myyntiin, mutta menee vielä aikaa kun on vasta hommattu nuo erkkasatsit.:) Juu jää tuo RA40 sitten ylimääräiseksi, mutta menee tosiaan talvelle ennen kun tulee vanhat kamat myyntiin että tarttisit varmaan jo ennen se vahvarin?:) Hommasitko tuon IVA-W505R vai sen pikkuveljen? Hyviä mankkoja molemmat. Joo nälkä kasvaa syödessä se on totta, eka piti vaihtaa pelkät erkkasatsit mutta nyt menee koko hoito uusiks.:D Kontin asennus tehdään taas aika yksinkertaseksi ja vahvistimille hoidetaan paljon kylmää ilmaa, autoa siis tullaan soittamaan LUJAA!:)

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Se yks B5 farkkuhan soi kans ihan mukavasti. Violetti ja Ground Zeron tarrat aina koristaa ulkokuorta. Viimeks näin Ahvenistolla EMMAn kisoissa. Taisipa olla myös Vantaalla Flamingo Motorshowssa. Oisko joku 18" GZ subi refleksikotelossa takakontissa, vähän vaiheessa oli vielä kun tummennusten läpi kattelin takakonttiin :D

                                                          Kyllähän mä nyt tässä vielä "kesäkeleillä" ajattelin tuon Boran päivittää niin että sitten voi talven ajella rauhassa. Mietin Alpinen 9886:n tai vastaavan ostoa, mutta sitten tuli suurinpiirtein samoihin hintoihin eteen käytettynä tuo W202R, eli 505:n pikkuveli. Täysin toimiva ja kaikki hilppeet mukana. Hinta oli kohdillaan niin ostin pois :) Ei siis tarvinnutkaan nipistää käyttömukavuudesta, kun nyt saa kosketusnäytöltä selata biisit jälleen :) 1-din soitin kun ois siltä osin saanut vahvat miinukset multa, ettei siinä se selaaminen oo kaikkein mukavinta laajasta musakokoelmasta.
                                                          Pitäis lykätä kiinni kunhan vaan kerkee. Todennäköisesti ens viikonloppuna. Alkaa tässä opinnäytetyökin painaan pikkuhiljaa kun pitäs alotella :D

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            1-din soitin kun ois siltä osin saanut vahvat miinukset multa, ettei siinä se selaaminen oo kaikkein mukavinta laajasta musakokoelmasta.
                                                            Paitsi IVA-D106R
                                                            jos nyt Alpinesta puhutaan, mutta onhan se 2-din aina parempi.:) Vähän aikaa mietein että pitäiskö pistää juttua tänne Ground Zero päivityksestä. Kun "yleensä" jos viritetään niin sitten ajetaan radalla lujaa ja ei saisi sitä painoa olla mutta ite ainakin tykkään että auto kulkee mutta myös soi hyvin, vaikka sitten jouduttaiskin siitä vartti/kierrosajasta tinkimään..:) Kyllä kai noi vanhatkin rojut täällä sitten kaupaksi menee kun hinta on oikea.heh!

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Laitahan sit sisällä hyvät äänieristeet, jos meinaat et sisällä soi pelkäästään musiikki.
                                                              Dp:t ku vaihat voi olla että "hiukan" murisee kutonen sisällä :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X