Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe Quattro V8

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Coupe Quattro V8

    Noniin laitetaas tää tänne osastolle, kun en alottanut aihetta silloin kun alettiin touhuamaan. Elikkäs, tuli hommattua tuommoinen Coupe Quattro v8 tekniikalla, tuossa helmikuussa -09. Osa porukasta auton tietääkin entuudestaan, sillä auton alkuperäinen rakentaja täällä foorumillakin.

    Autohan oli seissyt parisen vuotta autokatoksessa ja siitä johtuen nyt kori olikin päässy jo huonoon kuntoon.

    - moottori ja vaihteisto: -94 s4 4.2 V8, aski 6 lovinen manuaali

    - alusta ja perä vaihdettu s2, perään vaihdettu audin v8 torsen.

    - jarrut edessä alkuperäiset, takana v8 audista, Jarrulevyt on edessä -00 mallin S6 etulevyt ja takana -00 A6 etulevyt (päivitellään myöhemmin)

    - iskarit Bilstein Sport, Sparcon jousilla

    - etujakkarat sparcon milanot

    - kori ehostettu ja auto maalattu 05/2009 Mipan V.i.P Geminillä. vihreästä kuparin kautta kultaan.

    - Autossa sähkölasit, sähkökattoluukku, ilmastointi (automaattinen), vakionopeudensäädin, xenon ajovalot, kohtuulliset stereot

    autoon tulee varmasti viellä muutakin myöhemmin.. vanteet yms..

    muutama kuva maalattuna tuossa alla.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Crodax; 7.7.2009, 20:22.

    #2
    Tuli tuosta alalistojen poistosta eräs kysymys mieleen. Mitenkäs lokarin pellin alakiinnitys on avattavissa? Eli onko tuossa sama periaate kuin C4 kopassa, että lokari alalistan alta löytyy ruuvit joilla kiinnittyy?

    Comment


    • #3
      Ainakin coupessa on tuolleen että on mutterit takana.

      Comment


      • #4
        Onko tää se mikä oli joskus "minulla on spoileri" lehdessä? oli sillon musta väriltään.

        Liikkuu varmaan ihan kivasti tuolla tekniikalla :)

        Comment


        • #5
          Oli joskus joo. Vähän ristiriitaiset fiilikset tuosta väristä suhteessa alkuperäiseen mustaan mutta onhan tuo muuten mielenkiintoinen peli.

          Comment


            #6
            Mutta kuka ruoja on räpeltänyt tuohon jonkin muun mallin(A4?) maskin???!!

            Comment


              #7
              Minä sitä jo ihemttelin, kun ei näytä ihan istuvan. Samoin herätti ihmetystä tuo skuupin tarkoitus. Mistä lie puskuri, mutta se tuntuu sentää jotenkin sopivan. Maalikaan ei ole omaan makuun, joskaan tuo vihreä ei ole muuten paha ollenkaan. Mielenkiintoinen tekniikka.

              Comment


                #8
                Väri on aika hieno, ensimmäisessä kuvassa parhaimmillaan. Puskuri näyttäisi olevan ihan RS2-kopio. Gedun kysymykseen vastaus on kyllä, listan alla on 2kpl ruuveja millä lokarin alapää kiinnittyy koriin.

                Comment


                • #9
                  kyllä gti lehdessä esitelty aikoinaan.. tässä linkki http://www.gti.fi/artikkelit/artikkeli.php?id=110
                  ostettaessahan tässä ei ollut maskia muutakuin huonossa hapessa oleva ritilä. tuo maski on s3 maski jonka sain siihen mukaan, joten päätin sitten että kokeilee miten se siihen istuu, nythän se on tuollaisella protokiinnityksellä niinkun olette huomanneet, hiottavaa siinä on kyllä. saahan siihen ritilän takasinki jos ei itseä miellytä jatkossa. ja skuupin tarkotus on niinkuin pitääkin, siitä menee ilma suoraan koneeseen ei pelkästään konehuoneeseen. väri kyllä jakaa mielipiteitä suuntaan ja toiseen. musta on musta ja niitähän kyllä löytyy. edit korikuvia täällä http://kuvablogi.com/blog/20813/4/show/
                  Viimeksi muokannut Crodax; 8.7.2009, 14:03.

                  Comment


                  • #10
                    Täytyy myöntää, että se ent. musta väri passasi omaan silmään paremmin, vihreässä tuo scooppi nousee/iskee liikaa silmille. Kun taas mustassa tuntui vaan katoavan-yhtyvän kokonaisuuteen.

                    Muutenkin tuo V8:n mylly on sen verran herrasmies pata, että ulkokuori saisi olla hillitty. Auto joka lipuu muiden autojen joukossa, mutta kaasua painaessa erottuisi sudet lampaista. Ja vain alan miehet tietävät mistä on kyse.

                    Kokonaisuudessaan vihreä on liian räikeä väri mielestä, varsinkin vielä hile ym efekteineen.

                    ...Mutta, makuasiat aina makuasioita. Tämä vain minun mielipide muiden mielipiteiden joukossa. Tärkeintä on se, että kuski itse tykkää ajella autoliikkeiden hyvin peilaavien lasien ohitse näyttävästi kiiltävällä pelillä.

                    Niin se vielä, että mistä auton bongasit? Onko ent. omistaja tuttujasi? Itse kun en ole ikinä autoa nähnyt missään myytävän. Jos olisin bongannut netistä tämän auton ilmoituksen, niin en olisi epäillyt hetkeäkään.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä musta väri hyvä oli.. ei siitä pääse mihinkään.. tässä kävi osittain sellainen kämmi.. autohan eka veto vedettiin mustaks, mutta sitten jostain syystä silikoonia oli sitten jäännyt koriin ja ihan rakoille koko peli.. eikun hiontaan. nytten sitten tuo vihreä. kyllä auton entinen omistaja tuttu kaveri, eikä tämä missään myynnissä ollutkaan.. satuin vaan kysäsee sopivasti :)

                      Comment


                      • #12
                        Voi olla aika täysi tuo coupen konehuone V8-pannusta. Muistan entisenä S2-omistajana ettei siinä paljon tyhjää tilaa ollut turboviitosen kanssakaan..

                        Coupessasi on alavääntöpuoli varmasti kunnossa kasikoneen ansiosta.

                        Onko tuossa siis kaksi torsen-tasauspyörästöä, kuten V8-audeissa. Toinen etu- ja taka-akselin välillä ja toinen taka-akselin pyörien välillä?

                        Entä onko tuossa DIFF-lukkoa taka-akselilla?

                        Jos rupeat tuota ulkonäköä siistimään, minulta löytyy ehjä S2:sen orggismaski, ilman S2-merkkiä. Maski siis käy normaaliin B4-koriseen coupeen. Maski ollut hetken aikaa myös -94 mallisessa V6-coupe quattrossa. Pistä viestiä, jos kiinnostaa..

                        Comment


                        • #13
                          Alavääntö on kyllä kohillaan, siitä tuo kasi on kyllä mainio. Keskitasauspyörästönä on Torsen –pyörästö ohjaamassa voimanjakoa etu- ja taka-akselistojen välille. Taka-akselilla oli alunperin alipaineohjattu kiinteä lukitus. Tätä lukitusta ei voinut käyttää kuin pienillä nopeuksilla, eli se soveltui ainoastaan liikkeellelähtötilanteisiin. Taka-akselipidon parantamiseksi paineilmahässäkkä on tehty toimintakyvyttömäksi ja tasauspyörästö on korvattu Torsen –pyörästöllä. Etuperä on myös varustettu vastaavalla Torsenilla, joten voimansiirto ei passiivisena enää voi olla juurikaan parempi (näin siis lainattuna tuolta gti jutusta.) tuota maskihommaa tarvii vähän funtsia tässä viellä. meinaan enäänhän tuo orggismaski ei heittämällä paikalleen mene.

                          Comment


                          • #14
                            Muistelen alkuperäisen auton rakentajan kanssa jutusteltuani ettei sitä etuperän torsen muunnosta oltu käytännössä toteutettu vaikka artikkeli näin sanookin. Nythän tuolla on tuo kimppatilaus diffeistä menossa jos asiaa haluaa korjata..

                            Comment


                              #15
                              Omaan tottumukseen, yllättävänkin huonolle hapelle on typ89 Coupen pellit päässet noiden projekti-kuvien perusteella? On täytynyt olla aika kosteassa katoksessa säilössä.
                              Mipan V.i.P Gemini väreistä olen aina saanut kuultaessa ja nähtäessä lähinnä ihottumaa. Toimivat ehkä pienissä määrin mutta ei suurilla pinnoilla koska jotenkin muuttuvat suttuisiksi. Huomiota saa halvemmallakin litrahinnalla kun jaksaa suunnitella, mustaksikaan en tosin tätä olisi itsekkään enään jättänyt.

                              Tekniikan puolesta kyllä 10p, harmi ettei tälläistäkään ilmeisesti pysty enään rakentamaan aivan niin helposti kuin tämän valmistumisen aikoihin. Kuutiotilavuuden kasvu menee ilmeisesti liikaa yli ainakin. Onko muuten minkä verran merkitty % otteeseen tällä hetkellä?

                              Comment


                              • #16
                                Saa sen tehtyä. B4 koppamalliin ideoin vastaavaa vuosi sitten. Poikkeuslupa Akelta 4,2 litraiselle ja menoksi. Tehon osalta menee myös hieman yli mutta 7kg/1kW raja ei mene yli ja näin ollen homma on ihan tehtävissä. S2 vertailumallin mukaan alusta ja jarrut. Tuosta 7kg rajasta ei sitten tingitä mitenkään eli siinä se raja lopulta menee. Muistelen Mikkolan maininneen pienistä lisäpainoista autossa katsastuksen yhteydessä.. ;)

                                Comment


                                • #17
                                  viime omistajalla auto ollut varmaan noin 3-4 vuotta joten en tiedä kuinka hyvässä kunnossa ollut alkujaan, ja ainakin 2vuotta autokatoksessa. mutta kyllä työmaata tuossa olikin. 23% otteesen merkitty.

                                  Comment


                                    #18
                                    Vihreänä on ihan mukavan näköinen, pitää ihan siksi kommentoida että tuota alkuperäistä siipi-lehden artikkelia lukiessani vuosia sitten en huomannut koko skooppia edes, nyt vasta värin vaihdon jälkeen siihen kiinnitin huomion :)
                                    Hieno peli, itse en koskaan noista kameleontti väreistä kyllä ole innostunut tosin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onhan tuo tainnu tulla vastaan hämeenlinnassa, hyvännäköinen peli.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tätä vehjettä oon himoinnu siitä lähtien ku se ekan kerran esiteltiin. ;P
                                        Täytyy sanoa että tuo vihreä passaa mun silmille kyllä erittäin hyvin tuohon autoon, ei voi ku kadehtia. :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          kiitosta vain, autohan on kyllä myynnissä ja tarjota saa :) muutama uusi parempi kuva..
                                          Attached Files

                                          Comment


                                          • #22
                                            Miten tämä on saatu katsastettua? Eikö litratilavuuden kasvattamisessakin ole jokin raja olemassa? Mielettömän hieno peli joka tapauksessa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja Mike Beuf Näytä viesti
                                              Miten tämä on saatu katsastettua? Eikö litratilavuuden kasvattamisessakin ole jokin raja olemassa? Mielettömän hieno peli joka tapauksessa.
                                              Erikoisluvallahan saa mitä vain, jos osaa perustella hyvin. Tässä tapauksessa perustelut ovat olleet hyvät ja työselostukset vielä paremmat. Eikä tekijääkään voi moittia.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ostasin heti sulta pois tuon jos olis ylimäärästä rahaa ton verran. Hitto kun ei kestäis oikein diisselistä luopua... :(

                                                Comment


                                                • #25
                                                  jeps :) itse tarvii siirtyä kanssa dieseliin ja tällä hetkellä ei pysty harrasteautonakaan pitämään :/

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Scoupe on nykyjään sitten vaihtanut jo omistajaa.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      tuliko pohjanmaalle?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        OT mutta toivottavasti meni sellaiselle, joka ymmärtää auton arvon/ erikoisuuden.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Autoharrastajalle meni, on hyvissä käsissä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Täällä espoossa tuon näin tälläviikolla eli jossain täälläpäin taitaa olla.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X