Jotain sen suuntaistahan tässä yritetään. Ja urkki 20vt sotketaan kanttikorisena mukaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kanttikuatro
Collapse
X
-
Aakuutoseen tuntuu tulevan kaikenlaista pikkuvikaa jotka vaatii korjausta, niinpä kanttiaudi saa ylennyksen käyttöautoksi ja kuutonen seisontaan... Kytkimen ja alapallonivelien vaihto on nyt meneillään. Laatikko ei sattunut poorille sitten millään yksin ährätessä, aamulla jatkuu lisäkäsien kans. Lauantaina sitten Kalajoelle stripille vähän säätelemään josko sais vähän tuota aikaa parannettua.
Comment
-
Oli muuten keviämpi mitä toissakeväänä kun vakiona punnittiin, 1070kg näytti nyt :o Tankki oli kyllä niin tyhjä että loppui löpö kotiin ajellessa välille, mutta melkeen tyhjä se oli sillonkin ja 1130kg muka painoi.
Comment
-
Kahdestaan väännettiin ja nitkutettiin taas ainakin se puoli tuntia, kaikki on linjassa yms mutta ei vaan mene. Sitten yhtäkkiä *klonks* ja sai varoa ettei sormet jää väliin. Aina yhtä hanurista tämä manuaalilaatikon laittaminen...
Alatukivarret oli litistetty vääränmallisilla alapalloilla ruttuun, oli melkoinen työmaa saada uudet mahtumaan. Ja kaiken vaivan jälkeen sai todeta että uudet pallot olikin 19mm tapilla, eikä 17mm mikä piti *DOH* Pikaisen soittokierroksen jälkeen ei auttanut kun ottaa uudet pois ja vaihtaa väärät takaisin, tällä kertaa pienesti muokattuna ettei ainakaan nyt alatukivarsi litisty niin pahasti ja pallo tarttuu kiinni. Samalla tuli huomattua sekin että miksi cambereita ei oikeen oo saanut säädettyä. Tehostinmallin alapallossa on säätöhahlot pallonivelessä ja tehostamattomassa alatukivarrressa. Eli nyt siellä on molemmissa paikallaan olevissa pyöreät reiät eikä siis säätömahdollisuutta... Onkin pariin kertaan tullut ihmeteltyä että ompa alapallo ruostunut hyvin kiinni kun ei lekomalla liiku mihinkään :D
Kaikessa tässä säätämisessä meni sen verran aikaa että loppukasaus tuli tehtyä vähän kiireellä ja nyt pakoputki ottaa taka-apurunkoon kiinni ja renkaat jäi tasapainottamatta. Noh, eiköhän tuolla nyt Kalajoella mutkan heitä kuitenkin aikakortin hakemassa. SRE kytkin on vähän raskaampi käyttää mitä vakio, mutta hyvinpä tuntuu toppaavan. Ainakin eilisessä vesikelitestissä :)
Comment
-
Joskus kyllä onnistuu nätisti yksinäänkin, on nosturi ja vaihteistonostin käytössä. Mutta yleensä kyllä kaikki vastustaa :D
Yks videokin tuli juutuupiin http://www.youtube.com/watch?v=bs3Af...ature=youtu.be
Comment
-
Ei siitä keulimisesta haittaa, varsinkaan torsen-värkeis, kun tasuri kuiteskin tiputtaa keulan heti maahan. Paremmin silloin on pitoa kuin sutiessa.
Sopivalla alustaratkaisulla saa varmaan vähennettyä, esim tolpilla, missä ulosjoustoa saa säädettyä.
Comment
-
Nonih, kannentiiviste antautu kun nosti vetäviä kierroksia likemmäs 6000. Nykysen moottorin kunnostukseen on motivaatio aika likellä nollaa, puskee öljytkin ulos huohottimesta. Meni siis takasi seisontaan. Saipahan lisäinnostusta poikkeusluvan viimeistelyyn ja se on nyt vetämässä :)
Comment
-
Ja takasi liikenteessä, varmaan vakuutusyhtiöllä ja trafilla tykkäävät laitella aina parin viikon välein uusia papereita :D
Eipä tuo kovin pahasti tiiviste tunnu valskaavan, ihan normaalisti pelaa ajossa. Lämmöt on normaalit ja sisälle tulee lämmintä. Viikonpäivät on tullu ajeltua työmatkaa, 70km suuntaansa. Muutama huomio on tullu tehtyä nyt kun on tuota matkaa ajanut, aikasemmin on tullu vaan pikkumatkoja. Tuo nelisylinterisen perävälitys ei kyllä oo oikeen mukava varsinkaan diisselin kans, moottori huutaa ~3500 kierrosta matka-ajossa. Ja äänieristys olis kans ihan mukava olla, nyt kun ei oo juuri kun lattiamatto vaan sisällä :D
Poikkeusluvan käsittelyä ootellessa onkin taas aikaa jatkaa tuota entisöintiprojektia...
Comment
-
Ei oo entisöintiprojektikaan edennyt, kun on saanut tapella käyttöautojen kanssa. Nyt kun käyttöauton korvikkeeksi hommattu on saatu leimattua niin pistin Kanttiaudin osiksi. Turbo, syöttöpumppu, imu- ja pakosarjat ja intterkooleri siirtyi Sciroccon elvyttämiseen. Johan se on reilun 5 vuotta odottanut toimivaa moottoria, entinen kun heitti kangen pihalle...
Comment
-
Vajaa puoli vuotta oli poikkeuslupa jonossa, nyt tuli vastaus.
Audi 80 Quattro auton Sedan-mallit kuuluvat omaan mallisarjaan. Tarkistin asian vielä järjestelmästämme ja valmistaja on tosiaankin ilmoittanut Sedan-mallit omaksi mallisarjaksi. Coupe-mallin moottorivaihtoehtoja ei siis voi pitää vertailukelpoisina, koska Coupe-mallit kuuluvat omaan mallisarjaan. Vaikka Sedan- ja Coupe-mallit olisivatkin tehty samalle alustalle, on niiden muissa rakenteissa varmasti merkittäviä eroavaisuuksia, koska valmistaja on ilmoittanut ne omiksi mallisarjoiksi.
Trafi voi myöntää muutoskatsastusrajoista maltillisia poikkeuksia, jos asiakas pystyy esittämään muutokselle erityiset syyt ja tarpeelliset perustelut, mutta 68 % iskutilavuuden - ja 69 % tehon kasvu mallisarjan vertailumoottoriin nähden ovat aivan liian suuria.
Comment
-
-
Kappas kun on jäänyt huomaamatta viimeisin viesti. Tallissa on seissyt nyt tuon reilu pari vuotta. Moottori puski koko ajan öljyä huohottimen kautta mitä se oli ajossa. Männät renkaineenkin vaihettiin kertaalleen eikä asia kummentunut. Kansi ja pumppu lähti toisiin projekteihin ja auto on ollut aina välillä myynnissäkin. Nyt viimeisen Nettiautokierroksen jälkeen rupes hirvittämään että jos sen joku ostaakin... :D Siispä paluu alkuperäiseen suunnitelmaan, -96 A4 1,8T on tulossa pihaan tekniikanluovuttajaksi. Saapa nähä millä aikataululla saa tekniikan vaihtoon.
Comment
Comment