Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kanttikuatro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Näinon. Joskin sitten pitänee harrastaa vähän liitinjumppaa, mikäli lötköön meinaa kytkeä. Olis sellainen mielikuva, että a6/s6 liittimet on erilaiset kun vanhemmissa. Ulkoisesti viikset on about samannäköiset.

    Comment


    • #62
      Niin siis C4:ssa se viiksipaketin halkaisija muuttuu 100/a6 malli-päivityksessä. Toisin sanoen kiinteällä ja säädettävällä rattiakselilla ei ole ko. eroa, jos ovat saman ikäluokan vehkeistä kotoisin.

      Mutta virtalukko (tai se runko) on erimittainen kiinteässä ja säädettävässä tangossa, tämä kannattaa huomioida kun luovuttaja osia hankkii.

      Comment


        #63
        Eipä mitään uutta, ajeltu menemään vaan. Jostain syystä purkaa akun viikossa tyhjäksi, sitä tarttis tutkia mihin vie. Moniuraremmin nakkasi menemään viime viikolla, sellaista pientä murhetta vaan. Tuollain tää nyt kulkee kun vähensin savutusta ja pienensin vartin syöttöä.
        Ens viikon lauantaina olis Raahessa kiihyttelyä jäällä, sinne pitää mennä hauskuuttaan ainakin itseä :D

        Comment


          #64
          Viime viikonloppuna pidettiin Kalajoella varttimailin ajanottoa ja pitihän tätäkin kokeilla. Tasaisia aikoja tuli, nelivedolla on helppo lähteä :) Paras aika 14,40 ja loppunopeutta vaatimattomat 145 ja risat. Pirunmoinen vastatuuli ja vaihto viitoselle vähän ennen maalia söi varmaan vähän nopeudesta (seliseli :P) Hyvä aikahan tulee lähdöstä, 60 jalkaa meni 1,93 sekuntiin. Useampikin takavetomies kävi ihmetteleen miten tuommosia 60 jalkasia saa :)

          Comment


            #65
            Ajelin vähän auringonlaskua kohti halppis g-tech lasissa, jäi tuo matala loppunopeus kaivelemaan. Tuo gtech on joskus kokeiltu kelloja vastaan että näyttää tasaisesti 3mph liikaa loppunopeutta. Ekat lähdöt täsmäsikin hyvin, 14,2/92,8mph eli 144,5kmh. Tulee se viitoselle vaihto justiin pahimmoilleen tuohon kohti, kokeilin senkin ettei ole loppunopeuteen vaikutusta vinguttaako nelosella loppuun vai vaihtaako viitoselle. Seuraavaksi kokeilinkin ottaa lukot pois päältä => 14,4/97,8mph :o Syökö nuo lukot tosiaan noin paljon tehoa? Lisäsin sitten syöttöäkin samalla kun kuljailin => 14,24/99,2mph tuli sitten. Tarttee varmaan Bimmereillä ottaa virallisetkin lukemat, paraniko nopeus tosiaan noin paljon...

            Comment


              #66
              Kyllähän se voi pidemmässä vedossa syödä, kun ei tie ole koskaan ihan tasainen/suora eikä pysty ajamaan viivasuoraan. Silloin alkaa tehoa menemään renkaiden väkisin pyörittelyyn.

              Comment


                #67
                Toista vuotta on näköjään vierähtänyt, kanttikopalla on tullut ajeltua vain satunnaisesti navettaa ympäri. Vähän rupes kaiveleen että mitäkähän tuolle nyt tarvis tehdä ennen leimalle vientiä. Akun purkautuminen selvisi kun otin tästä uuden Alpinen soittimen pois ja laitoin sen paremman puoliskon autoon. Ja kas kummaa kun sieltäkin rupes tyhjeneen akku... Alpinea ei siis saakaan kytkeä niinkuin vanhaan autoon on ruukattu aina aikaisemmin laittaa :/

                Helmoista löytyikin sitten vähän rapeeta, viimeksi tulikin tehtyä vähän pikakorjausta että sai äkkiä leimalle... Nyt joutuukin sitten avaamaan kunnolla ja vaihtaan koko helmapellit, onhan nuo ollutkin jo auton ostosta asti odottamassa.



                Kytkimelle pitäisi kans tehdä jotain, luistaa jo kakkosella kilon ahdoilla. Uutta vakiota 228mm pakettia jopa saa ihan paikallisesta LUKkina ja Englannista tuli vastaan Pantherin paketti. Tiiä sitten pitääkö vakio uutenakaan? Huonosti on mitään tarjolla näihin, B4 TDI asetelman sais sovitettua vauhtipyörään, mutta onko sekään sitten sen kummempi. Nythän paikallaan on autossa paikallaan ollut asetelma ja nurkista löytynyt TD-lötkön levy, molemmilla tuntemattomat ajokilometrit...

                Comment


                  #68
                  Soitin vaihtui Pioneeriin ja akussa rupes pysyyn virta. Kiireen keskellä oli myös hetki aikaa ja kaivoin helman auki että näkee mitä siellä on. No ihan perinteinen ruostepesähän sieltä löytyi, sisäreunan joutuu tekeen myös koko matkalta. Olihan tuota joku aikaisemminkin sepittänyt, sisäpuolen jäykkärit oli leikattu pois. Noista jos jollain olis käsillä kuvaa näyttää minkälaiset ne on alunperin olleet... Peltiä tuli jo haettua jemmaan toista neliötä, tuleepahan taas muisteltua hitsaushommia kun tuota toistakin projektia tarvis kohta liimailla kasaan :D

                  Comment


                    #69
                    Nyt on vähän mukavampi ruveta hitsaileen. Vielä kerkiäis jos jollain olis kuvia helman sisältä, näkis miten pellit menee tehtaaltaan...

                    Comment


                      #70
                      Galleriastani löytyy jonkun verran kuvia; hiekkapuhallus ja korityöt osioista.
                      http://jaka.kotipolttoinen.com/galle...g2_itemId=1894

                      Comment


                        #71
                        Kiitoksia linkistä. Takapää näyttää olevan aika paljon erilainen coupessa mitä sedanissa. Pientä edistystä tänään:

                        Comment


                          #72
                          Muutama tunti taas hitsausta takana, kyllä se siitä pikkuhiljaa. A-pilarin alapää olikin melko pehmennyt helmapellin välistä. Vähän tilkkutäkki tuli, mutta eiköhän se sielä seuraavat 20 vuotta mene. Lattian ja sisähelman sauma piti tehdä koko matkalta uusi. Huomenna sitten vielä pari pikkupaikkaa, saumojen siistimistä, sisäpuolen maalaus ja pintapellin sovittelemista paikalleen.

                          Comment


                            #73
                            Perjantaina leimalle jos ei mitään yllätyksiä satu.

                            Comment


                              #74
                              Ja leimahan sieltä tuli loppuvuodeksi, ei ees kiire tullu kun oltiin jo tuntia ennen sulkemisaikaa paikalla. Löytyi myös vika mitä on tullut etsittyä, mutta ei oo löytynyt nosturin varassa vääntelemällä. Niveltestissä huomattiin että alapallo liikkuu tukivarren sisällä. Pultit on kyllä kiinni, mutta nivel ei puristu väliin. On ollut välillä vinkeä ajaa ja kolahtelee. Tuohon onkin jossain vaiheessa vaihtunut tehostamattoman malliset alapallot "tehostinmallin" alatukivarsiin. No ompa nuo oikeanlaiset nivelet ollut jo oottamassa paikalleenlaittoa jo pitkän aikaa, nythän tässä on syy vaihtamiseen.

                              Comment


                                #75
                                Onnittelut leiman johdosta! :) Kelpaa taas päästellä mutkaista tietä näkymättömiin.

                                Comment


                                  #76
                                  Kiitosta vaan :)
                                  Kytkin vaan tahtoopi luistella. Briteistä tuli etuvedon 210mm kytkin, vaikka etukäteen kysymälläkin sanoi että se on 228mm. Lähetin väärän takaisin, kuukausi sitten ovat saaneet sen takaisin ja ainut mitä on vastannut kyselyihin, on että ovat saaneet väärän takaisin ja uutta ei ole lähetetty. Siinä meni sekin säästämisyritys reisille... Pitänee tilata B3/B4 SRE asetelma ja sovittaa se omaan vauhtipyörään jos ei tuolta saakaan oikeaa.

                                  Comment


                                    #77
                                    Saihan sieltä vastauksen ettei niillä ole 228mm kytkintä tähän. Palautti mukisematta rahat tilille, aika hidasta oli vaan vastaileminen. SRE asetelma tilattu paikallisesta viriputkasta, jospa se sillä rupiais toppaamaan.

                                    Comment


                                      #78
                                      Kytkintä ootellessa ihmettelin huonosti aukeavaa kuskin ovea. Kahva on joskus uusittu, mitä lie ihme kumia koko kahva. Liipasimen toinen sakarahan sieltä oli perinteisesti poikki, eikä liike välittynyt tankoon asti. Tätä varten tulikin joskus jemmattua sämpyläkorisen kahvat rälläkällä irti leikattuna. Ei muuta kun rälläkkä kouraan ja millisellä laikalla ajaa vanha kahvan paikka pois uuden pellin läpi ja heppailemaan kahva kiinni. Vähän tarkemmin kun olisi paikkaa suunnitellut ja mittaillut, olisi kanttikopan oma käyttötankokin sopinut suoraan, nyt piti vähän jatkaa. Eli leikkasin kantin oman tangon poikki ja hitsasin sämpylän tankoon sopivaan kohti kiinni. Lukon sarjottaminen, välitanko ja ympärihitsaus jäi vielä toiselle päivälle.

                                      Comment


                                        #79
                                        Nelivetokelien hävitessä tuli otettua Valiantti liikenteeseen ja Audi seisontaan.
                                        Kytkin on jo odottelemassa asennusta, asetelma sovitettiin nurkista löytyneeseen mahdollisesti 1,5 bensa-Passatin vauhtipyörään ja levyksi tuli 2,2 lötkön levy. Kytkimen pääsylinteri vissiin on tykännyt huonoa tuosta 1½ vuoden seisomisesta, painuu pikkuhiljaa pohjaan jos ei nouse ylös asti. Jalalla kun nostaa ylös niin toimii taas normaalisti.
                                        Alustaa pitää myös samalla päivittää S2 osilla, tukivarret kun saisi vielä tontille niin pääsee puhalteleen ja maalaamaan niitä. Jarruiksi tulee taakse 269x20 levyt, etuisia pitää vielä tuumailla mitä laittaa.
                                        Diisseliverolappuja ja vähäisiä ajokilometrejä (~500km/kk) katsellessa on käynyt mielessä vaihtaa käyttövoima takaisin bensaan. Onhan tuo ihan hauska ja pirtsakka tuollakin koneella, mutta saishan sitä voimaa aina olla lisää. Turboviitonen on niin nähty ja tylsä vaihtoehto, että jotain muuta tarvii keksiä :D

                                        Comment


                                          #80
                                          2.0tfsi olis kova sana. Etujarruiksi aika hyvä vaihtoehto on ne seattibrembot, kevyet ja edukkaat. Siihen kaveriks joku ~300mm laikka, niin mahtuu vielä 16" vanne.

                                          Comment


                                            #81
                                            Toinen eksotiikka olis 2.7 bitukka, toki vaatii "vähän" harrastamista että sais meneen siihen 163 hevoseen...

                                            Comment


                                              #82
                                              Jotkut Leon Cupran vai missä noita Bremboja on? 300mm levy vois olla sopiva kokoluokka, Valiantissa menee vielä 15" peltivannekin Mersun 4-mäntäisen satulan kans. Mites noi Wilwoodit, kestääkö ne katukäytössä kun ei vissiin oo pölysuojattuja?
                                              Moottorihommista lähtee paperit vetämään trafille, saa nähä mitä ne sanoo sielä. V8 olis päällimmäisenä mielessä, 2,7bi toisena...

                                              Comment


                                                #83
                                                Leon ja Ibiza molemmissa. Wilwoodien kestävyydestä ei tietoa, Bremboilla olen itse ajanut viitisen vuotta joista pari vuotta ihan aktiivisestikin kadulla ilman ongelmia.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Mulla on tollaset wilwoodit ollu nyt kahessa autossa, mut talvikäytöstä ei oo kokemuksia. Nykyisessä 300mm levyllä, Golfissa 280mm levy kun oli 15" vanne. Melko edukkaat ne ainakin on.
                                                  Mielenkiintoiset moottorisuunnitelmat. Mitäs tollasen poikkeusluvan hakeminen vaatii/maksaa?

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    380e maksaa päätös, meni läpi tai ei. Selvissä kielteisissä tapauksissa soittavat etukäteen niin ei tarvi maksaa.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Mikä kasikone oli mielessä?

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Pienin mahollinen eli veekasin 3,6 PT. Tehopainosuhde menee silläkin jo aika rajoille.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          A8:sissa on 3.7 230hv, jäis jakajat pois koneen takaa.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Aivan, hyvä pointti. Kuskipuolen jakaja onkin vissiin törmäyskurssilla alipainetehostajan kans.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Olisko tuollaista 230hv konetta hyvä tarjota niillä perustein, että käyttää s2 coupe aby:n alustan osia tai järeämpiä?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X