Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kanttikuatro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    B4:seen itte ainakin lähtisin sovittelemaan C4 osia, sieltä löytyy korkeus ja pituussäätö. Sopii viiksipaketit ja muut suoraan, perusrakenne ainakin äkkiä etkasta kattottuna näyttää olevan samankaltainen molemmissa. Tässä vanhassa rakenne on lähempänä Volkkaria, pitää tässä käydä romiksella kattelemassa kun kerkiää. Alemmas tuota rattia tarvii ainakin saada.

    Comment


    • #32
      Joo, C4 säädettävä pylväs on hyvin liki sopiva. Kiinnityksiltään periaatteessa samanlainen, mutta mitoituksissa saattaa olla jotain pientä eroa. En ole sopivuutta testannut käytännössä mutta saattaisi kohtuuvaivalla mennä paikalleen. Jos olisi sellainen pylväs niin voisin helposti todeta asian kun on omasta kojetaulu edelleen pois. :)

      Comment


        #33
        Tilasimpa huvikseni B5 A4 säädettävän pylvään. Ei varmasti sovi mikään suoraan, mutta virtalukko on ainakin samanlain mitä omassakin pylväässä. Passaakohan tuohon edes vanhemman mallin ratit paikalleen? :D

        Vielä on kesärenkaat alla niin kävin vetaseen lähdön gtechillä. 0-60mph 6,43s ja vartti 15,03/97mph. Eiköhän tuolla kululla talven pärjää.

        Comment


          #34
          Pari kuvaa talviluukistakin :P



          Onko tuohon 5-pulttiseksi muuttamiseen mitään helppoa konstia? Sopiiko esim mitkään A4 navat B3 pikkulaakerinapojen tilalle? B3 kaksosaset tolpat tulee kuitenkin jossain vaiheessa vaihdettua, pieni harkinta tuon pulttijaon kanssakin menossa.

          Comment


          • #35
            En tiedä meniskö t89/b5 tms takanavat ympäriinsä?

            Comment


              #36
              Ei kellään olis mittoja noihin?

              Comment


              • #37
                B5Q:n takanavat menee ainakin B4:een kunhan vetarin vaihtaa ja ottaa vielä B5:n jarrut mukaan niin aika bolt-on, joskin snadisti leveämmät kuin B4:n vakionavat.

                Tuossa lisää vetareista myös, wanhemmista tai uudemmista audeista vielä vähemmän hajua tämän suhteen.
                http://audi80competition.forumotion....ersion-t15.htm

                Comment


                • #38
                  S2 coupen kelkat, varret ja tolpat = Bolt on.

                  Comment


                    #39
                    Tuo S2 osien käyttö on kyllä tiedossa, mutta miten raideleveyden kanssa käy niillä? Autodaatta antaa S2 eteen 6cm leveämmän raidevälin mitä kantti-quattrolle, tuleeko tuo kokonaan olka-akseleista?

                    B4 taka-akselisto on kokonaan erilainen mitä vanhemmissa, toisinsanoen se on samanlainen kun A4.

                    Comment


                    • #40
                      t89 90 2.3 20v etualapalloilla tulee kapeampi raideväli mitä coupen tai b4:n osilla. Tietty vie camberiakin pystympään.

                      Vetarijumppaa sitten aiheuttaa osaltaan ellet vaihda myös vaihteistoa. Merrantilla on tähän ensikäden tietoutta jaettavaksi.
                      Viimeksi muokannut porkkis; 28.10.2010, 14:08.

                      Comment


                      • #41
                        Onko yläpään leveys sama t85 ja t89?

                        Comment


                          #42
                          t89 90 2.3 20v etualapalloilla tulee kapeampi raideväli mitä coupen tai b4:n osilla. Tietty vie camberiakin pystympään
                          Eli v*tuiksihan ne kulmat menee kun ei yläpäitäkin siirrä sisemmäs.
                          KVG näyttää vaihteeksi auttavan. Eteen urssin navat pikkasen sorvin kautta ja taakse B5 takanavat vakiolaakereihin. Ja entisten vetarien pitäisi sopia. Näin siis B3 tolppien ja vetarien kans.

                          Comment


                          • #43
                            Täytyy muistaa että t89 tolpat ovat 2-osaiset jolloin camberia saa säädettyä nilkan ja tolpan liitoksesta.

                            Comment


                            • #44
                              Niin ehkä menee kulmat pieleen tai ehkä menee paremmaksi. Kysymys yläpään leveydestä on hyvä ja itse en tiedä vastausta. Loogista olisi, että t89 coupessa ja B4:ssä olisi vähän leveämpi yläpää kuin t89 sedanissa ja vanhemmissa. Joku varmaan pystyisi tämän mittaamaan, jos löytyy molemmat tontilta. Kuitenkin kelkat ja alatukivarret on samoja mutta alapalloissa selvä leveysero.

                              Huomaa myös että B3 tolppia on pultti- ja mutterikiinnitteisenä (napapultti siis). Poori näiden välillä on eri. Mutterinapaiset ulkonivelet ei sovi B5 napoihin. Urssin poorituksesta en tiedä.

                              Comment


                              • #45
                                t85 iskarin yläpäästä toiseen on 1043mm.

                                Comment


                                • #46
                                  t89 90 2.3 20v etualapalloilla tulee kapeampi raideväli mitä coupen tai b4:n osilla.
                                  Ei tule. Takovarsien alapallot ovat raideväliin vaikuttavilta mitoiltaan lähes identtiset.

                                  Liitteenä olevassa kuvassa tuo paskaisempi on t89 90 2.3 20v pallo ja pakasta repäisty on S2/coupeq pallo. Ero noissa on siinä, että 90 pallo vie tolpan alapäätä jonkun verran taaksepäin, eli caster-kulmasta tulee pienempi.

                                  E: voin tuossa viikonloppuna mittailla noita yläpäitä, joskin kunnollisen tuloksen saamista varten pitäisi yläpäät tiputtaa ja mitata korin reijistä.
                                  Attached Files
                                  Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 29.10.2010, 09:17.

                                  Comment


                                  • #47
                                    T89 sedanin iskarin yläpäiden väli bentleyn raamatun mukaan 1050mm, t89 coupessa sama. Reiän keskeltä keskelle mitattuna. Jos Jarkko mittasit metrimitalla iskarinpäistä, niin veikkaan että tarkka mitta t85:ssakin on tuo 1050. Pohjalevyjen pitäisi olla aika läheiset sukulaiset t85 vs t89.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Typ 85Q takatolppaan sopii ainakin 200:sen etunavat ja samat vetarin boorit kummassakin.

                                      Comment


                                        #49
                                        Onkohan tuo ominaisuus vai jotain alkavaa vikaa kun nopeissa käännöksissä ei pysy ohjaustehostin mukana? Vai tarviiko hammastanko sen täyden 100?bar mitä vakiona on? Nyt kun on paikallaan moottorin mukana tullut Felician pumppu jossa parikymmentä baria vähemmän painetta...

                                        Jäällehän tuolla pitäs päästä kokeileen, vielä on joutunut tyytymään navetan kiertoon kun ei oo ratoja lähistöllä :(

                                        Comment


                                        • #50
                                          Mitkä öljyt ja onko suodatin vaihdettu? Eikö vakiona ole 75bar ,vai menikö jotain ohi?

                                          Comment


                                            #51
                                            Vitoskoneen pumput ainakin on 100bar. Öljynä febin hydraulikööli. Suodatin??

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ja mulla taas kaikki 75bar. :) Suodatin on siellä säiliön pohjalla ja ei maksa paljoa.

                                              Comment


                                                #53
                                                Säiliönpohjasuodatin on putsattu. Mun pumppuotanta ei oo laaja, -83 GT Coupessa ja B4 2,3E oli molemmissa 100bar pumput. Mutta sen paineen voi kaiketi sulkea pois ongelmasta.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Paine määräytyy ohjausvaihteesta. Jos pumppu pystyy sen vaan tuottamaan, se toteutuu. Tuotto on sitten asia erikseen.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Joo, C4 säädettävä pylväs on hyvin liki sopiva. Kiinnityksiltään periaatteessa samanlainen, mutta mitoituksissa saattaa olla jotain pientä eroa. En ole sopivuutta testannut käytännössä mutta saattaisi kohtuuvaivalla mennä paikalleen.
                                                    Tutkailinpa sillä silmällä tuota rattipylväshommaa. Oli tuossa urssin kiinteä pylväs käsillä ja vertasin t89 pylvääseen. Niissä on ihan sama mitoitus siinä kevytmetallivaluosassa, mikä tulee koriin kiinni kahdella pultilla. Jopa virtalukon paikka on sama. Oikeastaan ainoa ero minkä huomasin noissa on se, että urssin pylväässä on ohjausvaihteelle menevä kurttuputki viitisen senttiä pidempi kuin t89.

                                                    Tältä pohjalta sanoisin että säädettävän pylvään asennus ei pitäisi olla mikään ameriikan temppu. Joko vaihtaa tuon kurttuputken vanhasta tai sitten modaa pylvään kannaketta sen verran että saa koko keppiä lähemmäs jo suorilta.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Noissa C4:sen pylväissähän on sitten viiksipaketti eri jos on säädettävä pylväs- 2-3 mm eroa viiksipaketin kiinnitysputken halkaisijassa. Huomasin onneksi ennen kuin lähdin tuota vaihtamaan (100:seen) - mulla ei ole noita viiksiä tuolla isommalla kiinnityksellä...

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Päteeköhän sama typ. 89:n tapauksessa? Ajatuksena laittaa lötköön säädettävä pylväs.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Päteeköhän sama typ. 89:n tapauksessa? Ajatuksena laittaa lötköön säädettävä pylväs.
                                                          En ymmärrä kysymystä? T89 ei ole koskaan saanut säädettävällä pylväällä, t44 taasen tuo c4 pylväs menee suoraan.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Selittänee.. =) Ja ihan hyvin näyt ymmärtäneen yskän. Taas sitä oppi jotain uutta.

                                                            Huutaa siis joko pylvään sorvausta tai viiksipaketin vaihdon, ilmeisesti.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              eli viiksipaketti ja pylväs samasta luovuttajasta, menee juuri siihen autoon mihin sovitetaan ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X