Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupe quattro -87

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    tuttu imusarja ja välläri.

    Comment


      #62
      Laitetaas status päivitys kun coupe suostui toimimana niin nätisti, 150km tuli tänään kiusattua sitä Ahvenistolla. Isommat haaveet on edelleen samat kuin ennenkin mutta jotain pientä sentään. Keula laski muutaman sentin suurinpiirtein samalle tasolle kuin perä, taka-akseli sai vakaajan ja apukuskin penkkikin löysi paikalleen. Loman ratoksi purin sisutan ja kasasin sen ajan kanssa uudelleen, ensimmäistä kertaa se on nyt siinäkunnossa että se ei helise eikä rämise aivan jokasuuntaan. Vuotavat pakosarjan tiivisteetkin oli pakko korjata alastarossa ilmenneen naljailun seuraksena.
      Attached Files

      Comment


        #63
        Onko tuohon vaihdettu takasivuikkunoihin jotkin erilaiset tiivisteet vai puuttuuko siitä vain listat päältä? Multa löytyy noita listoja jos tarvitset. Siisti peli!

        Comment


          #64
          Listat puuttuu päältä ja mustan maalin rajaus on mitä on :) Kyllä mulla jossai pitäisi listat olla... Nyt kun keula on alhaalla niin melkeen vielä ikävämmin näkyy se että eturengas ei ole keskellä kaarta :)

          Comment


            #65
            Ollaan siinä pisteessä että Coupe on levännyt talven tallissa voimia keräten tekniikan päivitykseen. Vihdoin ja viimein rupeaa olemaan kaikki tarvittava 10vt moottorin istuttamiseen tontilla, enää puuttuu aika sitä tehdä, kesäloma alkaisi muutaman viikon päästä...
            Moottori tuli peruskunnostettua (laakerit, männänrenkaat, tiivisteet) joskus n. 30tkm sitten ja palveli satkun keulilla muutaman vuoden vakiokunnossa. Nyt tarkotus olisi päivittää ympärillä olevaa rautaa hieman eli 3b motronic, imu- ja pakosarja sekä kaikki hilppeet mitä tuo muutos nyt vaatii. Käytännössä kaikki imu-pako-bensalinjat uusiksi pl. tankki. Tuolla kuvissa oleva ahdin mallina, tulossa olisi K24. Samalla muutos etanolibensalle.
            Samalla jarrulevyjen päivitys johti kierteeseen, nyt 2 osaiset B4 etutolpat seatin satuloilla. Olisiko jollain heittää faktaa löytyykö tuollaista typ85 napaa joka sopisi ilman rakentelua tuon isomman laakerin sisään ? Tahi isompaa lakrua tasakokoisella sisäreijällä. Typ89 navalla ei tuo levyn ET sovi, tuo menisi vielä 16" vanteen sisään 312x25mm levy siis. Muutama kuva: https://www.dropbox.com/sc/ifjq1yvj1...0PRCnuGMCpZWla
            Viimeksi muokannut qbo; 9.8.2015, 22:12.

            Comment


              #66
              Loistavaa toimintaa. Mutta eikös kannattaisi hommata pienellä laakerilla varustetut etunilkat? Omassani taisi olla joskus sellaiset, mutta ne on tullut hukattua jo aikaa sitten. Varmaan etuvedoissa ja muissa rahvaan malleissa voisi olla pikkulaakeria?

              Comment


                #67
                No nyt se irtosi ! Moottori ja autonostimet aivan yliarvostettuja...
                Attached Files

                Comment


                  #68
                  No niin on! Itsekin nostelin aikoinaan autojeni moottoreita pois Belaruksen takakaivurilla.

                  Comment


                    #69
                    Jakso vaan nostaa?? :)

                    Comment


                      #70
                      Joo kyllä se juur jakso, kauhan koko vähän hämää vrt. ite traktori :)
                      Työn määrä masentaa, ei saa pureuduttua yhteenkään kohtaan niin että pääsisi tekemään edes vähän valmiiksi. Nyt kuitenkin oikea moottori keulilla, navat sorvarilla ja pakosarja kuulemma tekeytymässä. Sitten ei pitäisi olla muuta kun "ruuvvaa vaan..." Melko ranetus tästä tulee mutta saisi edes ajokuntoon niin josko sitä motivaatiota hieromiseen sitten löytyisi.
                      Kytkin tuntuu äärimmäisen hullulta, pitää ensin hommata uudet puslat polkimeen ja sitten koittaa säätää, ottaa hiton alhaalta ja poljin meinaa jäädä puoleenväliin. Se on kyllä ennenkin tuntunut vähän samalta varsinkin kylmänä, liekö pääsylkässä jotain ?
                      Onko kellään vinkkiä mistä helpolla tulpat noihin vanhoihin suutinten reikiin ?
                      https://www.dropbox.com/sc/b5zp2y0vb...Ad9Ms2nqHV4ZYa

                      Comment


                        #71
                        Itsehän laitoin sähkösuuttimet vanhoihin reikiin suutinholkeilla joista juttua tuolla --> http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=suutinholkki
                        Kaipa tuohon ihan normaali pultista saisi tulpan tehtyä. Tai joku tällainen: http://www.armachine.com/Armachine/?...t&tuoteid=6157

                        Comment


                          #72
                          Tuo voi olla aika vaikea sovittaa, kannen seinämä tulee hyvin lähelle kierrettä. Mahtaisko tommonen kuuskolo kannalla toimia http://customer.canter.fi/nestepaine...WE/7580221.GIF, tuli tuossa ihmetellessä mieleen että saisko tosta tehtyä tuen pakosarjalle, 8mm kierre sisälle ja tuki imusarjan läpi kanavien välistä..

                          Comment


                            #73
                            Kartiotulppa vaan, kumpi koko tossa on M24x1.5 vai M22x1.5

                            Comment


                              #74
                              Vaihda vaan se pääsylinteri. Mulla saman tuntuinen poljin C4:ssa tarkoitti risaa pääsylinteriä.

                              Comment


                                #75
                                Soittelin varaosapuljuun ja sain eioota vastaukseksi pääsylkälle. Samahan tuo lienee kun joku typ89 paitsi pidemmällä kepillä ? Tiivistesarja kuitenkin oli saatavilla, tilasin semmosen ja purin tuon vanhan. Noinkaan yksinkertaisessa kapistuksessa suurta vikaa ei voi olla, näkyvimpänä ehkä se että sieltä tuli ulos enemmänkin mutaa kuin jarrunestettä. Sylinteriputki oli vähän ärtyneen näköinen mutta ei sormeen tuntunut juuri mitään, paperilla hiasen sen puhtaaksi. Luulisin että tokenee tällä operaatiolla. https://www.dropbox.com/sc/0x9j8jm85...tQ-fyzcwuCsa#/

                                Comment


                                  #76
                                  Pikkuhiljaa...

                                  Näyttää siltä että mahdollisesti tämän vuoden puolella pääsisi kääntämään avaimesta. Bensalinjat on konehuonetta lukuunottamatta valmiit, 3" putki kiemurtelee auton alla ja motronicin johtosarjasta on puukotettu joutava pois. Kannen suuttimien reikiin tuli m24x1.5 kartiotulpat ja kytkimen pääsylkkä tuntuu nyt vähän fiksummalta. Onko kokemusta onnistuuko Innovate LC-1 signaalia syöttää miten menestyksekkäästi Motronikille ?
                                  Attached Files
                                  Viimeksi muokannut qbo; 10.9.2014, 21:33.

                                  Comment


                                    #77
                                    Muillekkin museoijille tiedoksi, k26 öljylinjojen paksuudet tulo 15mm ja paluu 20mm. Vuotava jarrupaineen alennin takapäähän korvaantui typ89 osalla. Kauheasti oheiskrääsää ja pikkunippeliä haalittu, akuutti ajanpuute vaivaa.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      #78
                                      Taas kun on vähän vapaata niin jotain saanu tehtyä. Haaveeksi jäi viimevuoden puolella starttailut... Pakosarjaa vaille että saisi kaiken lopullisesti paikoilleen, tai niin ainakin luulen. Tosin eilen tajusin että syylärihän ottaa koneeseen kiinni, aikani ihmeteltyä vertaistukiryhmästä vinkattiin että pikkukorisessa on erillainen öljypohja. Näitä tapauksia voi tulla vielä vastaan.. Vanhasta koneesta pohja paikalleen ja nyt mahtuu. Ahtimeksi tuli nyt kuitenkin K26 vähän muokattuna.

                                      Ylevää raportoida näistä ruosteisilla peltikattoruuveilla kasatuista romuista kun selailee muita meneillään olevia typ85 projekteja :)
                                      Attached Files
                                      Viimeksi muokannut qbo; 14.1.2015, 01:04.

                                      Comment


                                        #79
                                        Suorituskyky ratkaisee, peltikattotuotteet on ihan hyviä siinä. :) Et olis alumiinista öljypohjaa tuohon halunnu?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Nätin näköinen ja vanteet sopii hienosti.

                                          Comment


                                            #81
                                            Nojoo kyllä se siivo on kun kaukaa kattoo :)
                                            Terho, kerkesin jo tuon peltisen ruuvata paikalleen, ei muuten ole sekään sääliä saanut matkanvarrella, kuten ei koko auton pohja.. Ja kysyt kuitenkin, 2.6kg ;)
                                            Pitää katella vanhoja puskuvideoita ja palata talliin.. https://www.youtube.com/watch?v=Rh4NK7vVke0
                                            Attached Files
                                            Viimeksi muokannut qbo; 15.1.2015, 12:00.

                                            Comment


                                              #82
                                              Taas jotain pientä, mennyt nyt aika pelottavaan suuntaan kun tullut maalattuja(!!!) osia tallille. Äsken tiputin apurungon alas ja uusien puslien kanssa vähän tuoreempaa osaa paikalleen. Oli aika valmiit nuo vakaajan puslat. Josko korin kallistelu vähän rauhoittuisi. Vaihteiston kumityynyt vaihdoin joku vuosi sitten alkuperäisiin, nyt ensihätään mässäsin ne täyteen silikoonia josko vähän jäykistyisivät. Edelliset omistajat nauttineet nelivedon tuomasta suorityskyvystä ilmeisesti jossain kivikossa, aika hurjassa kunnossa apurungot, pohjan lisäksi. Moottorin "kumit" mallia jäykkä ja keulimatukea ei ole, saas nähdä miten käy. Takajarruiksi tuli Focuksen etulevyt V8 satuloilla, levystä kun sorvasi keskireijän isommaksi niin homma oli bolt-on. Satuloihin tuli vasaralakka pintaan, toivottavasti kestää. Hukkaportteja on läjäpäin, pienestä tilan ahtaudesta johtuen ilmeisesti Tial kopio tulee käyttöön. Tuo vakioportti on kyllä aika järisyttävän kokonen 30 milliseksi. Ahdin nyt lopullisella paikallaan, sarja heftattu kasaan.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                #83
                                                Muutama räpsy tilanteesta. Imu ja pakosarjat toivottavasti viimein vimosella paikallaan, pakoputki valmis, ahtopuoli klemmareita ja bybässin letkua vailla. Öljyjäähy tuli aika arkaan paikkaan mutta eikai näillä ole tarkotus mitään päin ajella... Koitin rakennella keulaan ilman ohjamia, vähintään komeaa tuo soliferin kylkipelti :) Vielä kun malttaisin sähköt hieroa siististi näkymättömiin ja kiristellä miljoona klemmaria.. Jännä homma, joku käy iltaisin aina sotkemassa tallin ja ei saa aikaiseksi juuri mitään valmista?! Hukassa olisin jos olisi isompi tila..
                                                https://carousel.dropbox.com/photos/...tjcgnzajVpbf#/

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Onko nuo kuppipenkit kiskoilla?

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Kuskin penkki on, apparin kiinteä. Yleismallisilla kiskoilla siis, putket hitsattu helmasta kardaanitunneliin ja siihen kiskot pultaten.
                                                    Viimeksi muokannut qbo; 11.6.2015, 00:37.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Putkisto ei taida olla kirkasta? Omaan tein mustasta ja ei monta vuotta mennyt, että takapää oli hapan.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Mustaa on paitsi toi "suora" pätkä dpltä, vaimentimet on kirkkaat. Magnaflow:n ei läpi virtaava ja dynomaxin racebullet. Ei varmaan omalla käytöllä tule ongelmaksi toi ruostuminen, ns. sunnuntai kauppa-auto. Ja hiton ahdasta kun tuolla on niin varmasti vetelee=kolisee vähemmän kun rosterinen.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Juhannuksen kunniaksi käänsin coupen käyntiin. Heräsi laakista mistä vähän oikein yllätyin. Okei, eka kävi ilmi että bensapumpulla oli vääränlaiset kuparirenkaat mistä vähän vuosi ja b-paine säädin oli väärinpäin mikä sekin vähän nosti paineita :)
                                                          Hidasteena sitten tuli vastaan yksi kierre kannesta, pakosarjan pinnapultilta on sileänä. Sitä ihmetellessä ja väännellessä olkapää meni hetkeksi sijoiltaan ja alkoi tuntua että vastustaa ihan tosissaan. Hetki lattialla karjumista ja takaisin hommiin. (vanha vaiva nostaa päätään) Noh, tuo irroitushan on tuoreessa muistissa...
                                                          Viimeksi muokannut qbo; 20.6.2015, 20:54. Perustelu: editti

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Tässähän ihan innostuu, pihatietä pöristellyt edestakaisin ja tuntuis että kone käy ilman vikakoodeja ja nestevuotoja oikein kivasti. Jarrutkin jarruttaa. Hurjaa. Pako ja imusarjan väliin pitäisi varmaan keksiä vähän alumiinipeltiä, samoin turbolta lähtevän letkun ja pakosarjan väliin, nyt on aika tosilähellä. Onko hyviä vinkkejä kytkimen ilmaukseen ? Ottaa ihan viimisillään ja tuntuu että jäisi poljin pohjaan. Tehostajan pumppu jollottaa tyhjäkäynnillä aivan uskomattoman paljon, löytyisikö keltään semmosta ?
                                                            https://carousel.dropbox.com/photos/cc/mnncGxQJHc42fr5

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Painekorkki on kytkimenkin ilmaukseen hyvä, saat lainata. :) Tehostajan pumppujaki olis mutta ei tietty sulle sopivia. Sehän täytyy kohta käydä leimaamassa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X