Voihan tuon järjestelmän toki mitoittaa niin, että remmillä herätetään alhaalta turbo (toki turbonkin pitää olla kompuraltaan sellainen että antaa ison painesuhteen pienellä ilmamassalla) ja sitten kun turbo on pelissä mukana kytketään remmi irti ja ilmat ohi. Silloin pitää mitoituksessa olla paljon tarkempi kuin siinä, että ottaa "ison" remmiahtimen (roots/lysholm) ja turbon/(t) vielä päälle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Plussan päivitystä
Collapse
X
-
Onko täällä jollain tietoa miten bensan oktaanilukua saisi nostettua tuntuvasti, esim tolueenin tai xyleenin tai jonkun yhtä pätevän aineen käytöstä bensan kanssa? Jotkut ainakin laittaneet vesiruiskuun tolueenia ja kuulemma auttaa, mitä haittapuolia mahtaa mistäkin olla?
Comment
-
-
Saakos ahdinta ikinä heräänään taka-akselin luona, vai tarviikos sille alkaa raivaamaan tilaa jostain muualta? Siellä olis tilaa vaikka kuinka paljon, samalla tulis autosta hieman parempi painojakauman kannalta.
Comment
-
Aika harvoin käytetty vaihtoehto, ja siihen on varmaan hyviä syitä. Pakopuolen lisäksi imuputkistosta tulee pitkä ja vaikea, ja siitä seuraa iso ilmatilavuus jota pitää puristaa paineeseen = ylimääräistä viivettä, ja lisäksi tietysti virtausvastusta moninkertaisesti.
Comment
-
Lisäksi pakokaasun lämpöenergiaa menee hukkaan pakokaasun jäähtyessä matkalla joten turbiinin hyötysuhde heikkenee.
Comment
-
Kuinkas paljon sillä lienee käytännön merkitystä olla, luokkaa 1000 vai 3000 rpm myöhemmin taka-akselilla?
Löytyiskö jotain normaalista poikkeavaa tapaa herätellä ahdinta siellä?
Comment
-
http://www.chevyhiperformance.com/te...rbo/index.html
Tuossa on juttua v8:n yhteydessä. Kiittävät matalia lämpötiloja ja nopeaa heräämistä. Varsinaista cooleria ei edes tarvita kun pitkät ahtoputket jäähdyttävät ilman.
Comment
-
No tuo sen vaikka sisäkautta, varapyöräkotelosta sisälle ja pelkääjänpuolen lattiaa pitkin tulipellistä läpi...siel olis tilaa. Tekis sen 3 tai 3,5 tuumasesta aluputkesta kiinteäksi autoon, paineistus vaikka 8 baariin niin on ainakin ponnistettu....
Comment
-
http://www.egmcartech.com/2007/02/23...15-horsepower/
Tälläinen muistui mieleen, tosin eipä siinä sen ihmeempää tietoa ole. Mutta siellä ne ahtimet on takapyörinen kohdilla :)Viimeksi muokannut Suveri; 9.8.2010, 21:15.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Antti Salminen Näytä viestiOnko täällä jollain tietoa miten bensan oktaanilukua saisi nostettua tuntuvasti, esim tolueenin tai xyleenin tai jonkun yhtä pätevän aineen käytöstä bensan kanssa? Jotkut ainakin laittaneet vesiruiskuun tolueenia ja kuulemma auttaa, mitä haittapuolia mahtaa mistäkin olla?
Comment
-
Tarttis varmaan jossain vaiheessa alkaa hankkimaan osia lisäbensan saantiin koneelle, mikä olis helpoin/kustannustehokkain tapa ko hommaan? Järkevin varmaan isommat suuttimet mutta maksavat helposti parin sadan nurkilla per kpl, olisko jotain halvempaa tapaa? Saakos noiden lyhyiden decojen tilalle fyysisesti saman kokosia tuottosampia suoraan vai pitäiskö ajatella jotain lisäruiskutusta ennen painekoteloa? Motecissa muistaakseni vaatimuksena yli 12 ohmia. Sellastakin jo ajattelin että tohon boksiin jää 2 kpl tyhjiä suutinlähtöjä, voiko niihin kytkeä lisäsuuttimia ja tarviiko niiden olla samanlaiset kun noi imusarjassa olevat?
Ai niin, holsetin ostin, välijäähykin löytyy jo tallin perältä.
Comment
-
Comment
-
Comment
-
-
Joo saas nähdä, jos ton taka-akselille laittaa niin saattaa olla vähän niin ja näin... No, jossei herää niin tarvii viel remmittää alapää tai helpompi vois olla koko kierrosalue. Aika näyttää tarviiko.
Comment
Comment