FSI diisseliäänet johtuu pääasiassa korkeamman paineen suuttimen äänistä sekä itse palotapahtumasta
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Plussan päivitystä
Collapse
X
-
En ole dieselimäisiä ääniä kyllä mitenkään löytänyt konehuoneesta vaikka verrokkina pihassa on myös R5 commonrail. Niin oman perhefarkun V10 kuin rouvan turhakkeen V8 suoraruisku ovat ääniltään totaalisen olemattomia ja tylsiä - toisaalta voimantuotto korreloi äänimaailmaa - täysin tylsiä kun ei nyi eikä pätki, voima tulee kuin s--tanan sähkömoottorista, pthyi...
Comment
-
-
Ääni yksinkertaisuudelle. FSI pois käytöstä ja mod-imusarja, johon suuttimet perinteisesti ennen venttiilejä. EGR-systeemi pois käytöstä ja after market ruiskulla säätöön nokkien ajoitus. Olikos tossa lisäksi muuttuvapituuksista imusarjaaa säädettäväksi ? - taitaa olla....
Erillisohjaushifit kunniaan, kova loota, ei espiä, aspia ja asb omalla purkilla, jos laittaisin 90-luvun "puolivälin" vapariympäristöön raikkaan uudemman vaparimoottorin, jossa sylinterit lisääntyneet "muutamalla" alkuperäiseen nähden. Jäähdytys taitaa olla se kriittisin paikka hukkalämmön kadottamiseen. Uudemmissa tehtaan virivaparikoneissa on lohkolle ja kansille erisäätöiset vesi -lämpötilat harrastajan pään menoksi. Mitenkä tuossa V-moottorissa ?
Minkä normin mukaan VTT mittaa päästöt - 96 autolle, johon tulee "muutaman vuoden" uudempi pata ?
[ Lisää testipaikkoja TCT (Test Center Tiilelä) ja Kemira Metalkat (ECOCAT OY).
https://www.a-katsastus.fi/sauk/sauk...7.inc&mscssid=
http://www.kemira.com/fi/media/press...ocatOyksi.aspx
Byrokratiaa (hieman vanha doku googlaamalla....):
http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf
VTT:n päästörajataulukko
http://lipasto.vtt.fi/yksikkopaastot...tot/habens.htm ]
Vaikka hieman tinkii ohjausteknisistä hienouksista, niin tehoa ja ääntä tulee silti tuolla moottorilla enemmän kuin hyvin Club-Sporttiin.
Hyvää jatkoa projektille !Viimeksi muokannut Tommy200rs; 13.12.2009, 10:46.
Comment
-
Minkä normin mukaan VTT mittaa päästöt - 96 autolle, johon tulee "muutaman vuoden" uudempi pata ?
toki, näin periaatteen tasolla vakio-moottorille omalla ekullaan jne. mutta tämä nyt on vaan puljausta.
Comment
-
-
Tässähän ollaan muuttamassa moottoria sillälailla että minunkin käsityksen mukaan tarvitaan vtt tai vastaavat päästöpaprut kun kyseessä on vähäpäästöinen auto. Se on sitten eriasia mitä katsastaja haluaa nähä.
Ihmettelin asiaa jo aikasemmin ja sillon oli tainnu antti jo ehtiä käydä kysymässä konttorilta asiaa.
Comment
-
Joo katotaan mitä konttorilla sanovat, vielä en ole kysellyt muuta kuin että auto yleensä on mahdollista leimata kyseisellä tekniikalla.
Tuli laitettua juuri ohjaustehostimeen letkut kiinni, koekäytettyä pumppu, jo oli toki aikakin todeta toimivaksi, eihän siitä ollut kuin yli puoli vuotta kun sen ostin...
No johdot oli ensin kytketty väärin, nyt sain sen heräämään eloon mutta tuntuu että se käy koko ajan täysillä, kuuluukos sen noin tehdäkkin vai onko joku vieläkin pielessä? Jotenkin tuntuu ettei tollasta mekkalaa ainakaan missään sarjatuotantoautossa voi olla...
Comment
-
Juu sähköhydraulinen on. Pyörii koko ajan, kun antaa virtaa niin kestää ehkä 10 sekkaa että on täydet kierrokset, eikä se siitä laskekkaan sitten.
Comment
-
http://www.opconab.com/www/files/lys..._lys2300ax.pdf
Mihis asti tollanen riittää? Pitääkös sitä tulkita niin että jos kone ottais 20 kuutiota minuutissa niin puolella baarilla se ottais 30, vai niin että jos kone ottaa sen 20 kuutiota vaparina niin toi tuottaa sen puoli baaria mutta vie vaan enemmän voimaa kampiakselilta? Ymmärsiköhän ketään, ei oikein ole toi turbotekniikka hallussa...
Comment
-
Noh, katsotaas nyt jos tän sais edes ensin vaparina toimimaan niin mietitään sitten uudestaan sitä ahtamista... Männät tuolla on vissiin samat kuin rs6 v10:ssä, et niitä tuskin tarveis heti olla vaihtamassa.
Anteeksi turha kommentti, mutta on niin mielenkiintoinen projekti että väkisinkin pitää kommentoida vaikkei mistään mitään tiedäkkään.
Comment
-
Nyt alkaa olemaan tilanne se että auto tarvii ruiskun seuraavaksi, tietääköhän joku onko noissa puolissa sisäiset sytkävahvistimet vai pitääkö ne hankkia erikseen?
Comment
-
Jaaha, hyvä sitten että säästää edes hiukan kunnei tarvii niitä hankkia. Katsotaas jahka sais jo ens kesäksi pelin tulille...
Comment
-
Tarttis varmaan alkaa asentamaan kuppipenkkejä kiinni pikkuhiljaa, onkos kellään tietoa mistä sais toimenpidettä varten jotain yleismallin edestakas kiskoja? Sitten sellanen tuli mielen että tarvii varmaan takapenkit uhrata uusien vöiden takia, eikös ne tarvitse kiinnittää johonkin takapenkkien seutuville..? Oliskos jollain tietoa millain takapenkin selkänojan saa irti?
Comment
-
no jotenkin sillainhan ne on hyvä takaa kiinnittää ettei voima ole alaspäin kun tulee tälli -> painaa rangan lyttyyn.
eli mielellään vaakasuuntaisesti yläaukosta saisi lähteä. saat varautua hitsaamaan jonkun tukitangon vöille, tai sitten kiinnittämään ne jonnekin takaluukun seutuville että pysyy kulma jotenkin järkevänä
Comment
-
Joo niin arvelinkin kun vöitä katselin. Eli tuli tästäkin sitten kaks paikkanen. Edelleen mietityttää takapenkin selkänojan irrotus, jossei kohta irtoo niin teen lenoxilla vöille reiät.......
Comment
-
Selkänoja lähtee siten, että kaada ensin toinen puoli niin näet siinä selkänojan kyljessä muovilistan. Vedä muovilista ylöspäin selkänojan suuntaisesti niin alta löytyy 2kpl ristipääruuveja. Ruuvit auki ja sitten vedä selkänojaa auton keskilinjaa kohti, niin irtoaa niveltapistaan. Sama juttu toiselle puolelle. Sitten päästele se verhoilukangas takakontin puolelta niin saat nostettua sen ylös, jolloinka näkyy ruuvit millä se on kiinni selkänojissa. Ruuvit auki ja sitten vielä turvavyön alapää irti niin on penkit irti.
Comment
Comment