Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Plussan päivitystä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    FSI diisseliäänet johtuu pääasiassa korkeamman paineen suuttimen äänistä sekä itse palotapahtumasta

    Comment


      En ole dieselimäisiä ääniä kyllä mitenkään löytänyt konehuoneesta vaikka verrokkina pihassa on myös R5 commonrail. Niin oman perhefarkun V10 kuin rouvan turhakkeen V8 suoraruisku ovat ääniltään totaalisen olemattomia ja tylsiä - toisaalta voimantuotto korreloi äänimaailmaa - täysin tylsiä kun ei nyi eikä pätki, voima tulee kuin s--tanan sähkömoottorista, pthyi...

      Comment


      • Nojoo, vertaus ontui kieltämättä pahasti =)

        Comment


        • Siinä vähän turbo V10 fiiliksiä. :-) http://www.garaget.org/video/s48jg3sr3b99

          Comment


          • Ilmeisesti v10:n sisuskaluista ei ole juuri tietoa? Anttikaan ei ole vielä varmaan moottoriaan purkanut? Mahtaako miten kestävää kamaa olla..

            rs6:ssa eri puristussuhde joten männätkin lienee eri.

            Comment


            • Ääni yksinkertaisuudelle. FSI pois käytöstä ja mod-imusarja, johon suuttimet perinteisesti ennen venttiilejä. EGR-systeemi pois käytöstä ja after market ruiskulla säätöön nokkien ajoitus. Olikos tossa lisäksi muuttuvapituuksista imusarjaaa säädettäväksi ? - taitaa olla....

              Erillisohjaushifit kunniaan, kova loota, ei espiä, aspia ja asb omalla purkilla, jos laittaisin 90-luvun "puolivälin" vapariympäristöön raikkaan uudemman vaparimoottorin, jossa sylinterit lisääntyneet "muutamalla" alkuperäiseen nähden. Jäähdytys taitaa olla se kriittisin paikka hukkalämmön kadottamiseen. Uudemmissa tehtaan virivaparikoneissa on lohkolle ja kansille erisäätöiset vesi -lämpötilat harrastajan pään menoksi. Mitenkä tuossa V-moottorissa ?

              Minkä normin mukaan VTT mittaa päästöt - 96 autolle, johon tulee "muutaman vuoden" uudempi pata ?

              [ Lisää testipaikkoja TCT (Test Center Tiilelä) ja Kemira Metalkat (ECOCAT OY).
              https://www.a-katsastus.fi/sauk/sauk...7.inc&mscssid=

              http://www.kemira.com/fi/media/press...ocatOyksi.aspx

              Byrokratiaa (hieman vanha doku googlaamalla....):
              http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf

              VTT:n päästörajataulukko
              http://lipasto.vtt.fi/yksikkopaastot...tot/habens.htm ]

              Vaikka hieman tinkii ohjausteknisistä hienouksista, niin tehoa ja ääntä tulee silti tuolla moottorilla enemmän kuin hyvin Club-Sporttiin.

              Hyvää jatkoa projektille !
              Viimeksi muokannut Tommy200rs; 13.12.2009, 10:46.

              Comment


              • Minkä normin mukaan VTT mittaa päästöt - 96 autolle, johon tulee "muutaman vuoden" uudempi pata ?
                jos moottorin muutoskatsastaa pyytämällä audi/vw-liikkeestä todistuksen että nn. moottori täyttää euro3 normin, tilavuus, teho, paino on nämä jne ja menee konttorille ko. lapun kanssa niin sen pitäisi riittää. auton tiedothan näkyy otteessa - ja sehän sen määrää mikä normisto pitää täyttyä.

                toki, näin periaatteen tasolla vakio-moottorille omalla ekullaan jne. mutta tämä nyt on vaan puljausta.

                Comment


                • FSI technology, which uses the principle of homogeneous combustion, enables a high compression ratio.

                  Mahtaako tuosta FSI:n poistosta olla jotain haittaa esim nakutusherkkyyden suhteen?

                  Comment


                  • Skeptisyys on tarttuva taiteenlaji.. Eikun mietin vaan että mitä tuo fsi:n poisto vaikuttaa päästöihin, mahtaako valmistajan arvot enää päteä?

                    Comment


                      Päästöt tuskin ovat tämän projektin päällimmäinen huolen aihe

                      Comment


                      • Mitäs Teppo tolla tarkotit?

                        Comment


                          Käytönaikaiset eli pillillä mitattavat päästöt eivät E85:lla ole mikään ongelma.
                          Paperilla kaikki näyttänee ongelmattomalta kun kone on tuoreemmasta pelistä.

                          Comment


                          • Tässähän ollaan muuttamassa moottoria sillälailla että minunkin käsityksen mukaan tarvitaan vtt tai vastaavat päästöpaprut kun kyseessä on vähäpäästöinen auto. Se on sitten eriasia mitä katsastaja haluaa nähä.

                            Ihmettelin asiaa jo aikasemmin ja sillon oli tainnu antti jo ehtiä käydä kysymässä konttorilta asiaa.

                            Comment


                            • Joo katotaan mitä konttorilla sanovat, vielä en ole kysellyt muuta kuin että auto yleensä on mahdollista leimata kyseisellä tekniikalla.

                              Tuli laitettua juuri ohjaustehostimeen letkut kiinni, koekäytettyä pumppu, jo oli toki aikakin todeta toimivaksi, eihän siitä ollut kuin yli puoli vuotta kun sen ostin...

                              No johdot oli ensin kytketty väärin, nyt sain sen heräämään eloon mutta tuntuu että se käy koko ajan täysillä, kuuluukos sen noin tehdäkkin vai onko joku vieläkin pielessä? Jotenkin tuntuu ettei tollasta mekkalaa ainakaan missään sarjatuotantoautossa voi olla...

                              Comment


                              • siis sähköhydraulinen tehostin ?

                                se pyörii niin kauan kunnes paineet on nousseet painerajalle. jos pyörii kokoajan niin liekö olla jossain joku läpivuoto ?

                                Comment


                                • Juu sähköhydraulinen on. Pyörii koko ajan, kun antaa virtaa niin kestää ehkä 10 sekkaa että on täydet kierrokset, eikä se siitä laskekkaan sitten.

                                  Comment


                                    jos ratti on suorassa niin mulla ainakin laskee ehkä 20 sekunnin jälkeen.
                                    Aika älytöntä ujellusta pitää kyl

                                    Comment


                                    • http://www.opconab.com/www/files/lys..._lys2300ax.pdf

                                      Mihis asti tollanen riittää? Pitääkös sitä tulkita niin että jos kone ottais 20 kuutiota minuutissa niin puolella baarilla se ottais 30, vai niin että jos kone ottaa sen 20 kuutiota vaparina niin toi tuottaa sen puoli baaria mutta vie vaan enemmän voimaa kampiakselilta? Ymmärsiköhän ketään, ei oikein ole toi turbotekniikka hallussa...

                                      Comment


                                        Noh, katsotaas nyt jos tän sais edes ensin vaparina toimimaan niin mietitään sitten uudestaan sitä ahtamista... Männät tuolla on vissiin samat kuin rs6 v10:ssä, et niitä tuskin tarveis heti olla vaihtamassa.
                                        Että sittenkin heti ahtamaan? :) Laiskahan se vaparina olisi ollutkin. Ja saapa sen servon pumpun äänen jäämään Lysholmin ujelluksen taustalle.

                                        Anteeksi turha kommentti, mutta on niin mielenkiintoinen projekti että väkisinkin pitää kommentoida vaikkei mistään mitään tiedäkkään.

                                        Comment


                                        • Aikanaan kuulin hauskan sanonnan Audi-clubin harrastajaista, "orkkissivulistamiehet", mutta tämä projekti kyllä on jotain aivan muuta!

                                          Mielenkiinnolla odotetaan projektin etenemistä!

                                          Comment


                                            "orkkissivulistamiehet"
                                            Kyllä sekin porukka täältä joukosta löytyy, joskin tämän topicin ulkopuolelta ;)

                                            Comment


                                            • Nyt alkaa olemaan tilanne se että auto tarvii ruiskun seuraavaksi, tietääköhän joku onko noissa puolissa sisäiset sytkävahvistimet vai pitääkö ne hankkia erikseen?

                                              Comment


                                                Sisällä on omat vahvarit puolissa.

                                                Comment


                                                • Jaaha, hyvä sitten että säästää edes hiukan kunnei tarvii niitä hankkia. Katsotaas jahka sais jo ens kesäksi pelin tulille...

                                                  Comment


                                                    Innolla tätä seuraan. En ole ainoa. ;)

                                                    Comment


                                                      Tää on kyllä häiriintynyt laitos. Ei muuta kuin tsemppiä askarteluun. Tulee varmasti olemaan vaivan arvoista.

                                                      Comment


                                                      • Tarttis varmaan alkaa asentamaan kuppipenkkejä kiinni pikkuhiljaa, onkos kellään tietoa mistä sais toimenpidettä varten jotain yleismallin edestakas kiskoja? Sitten sellanen tuli mielen että tarvii varmaan takapenkit uhrata uusien vöiden takia, eikös ne tarvitse kiinnittää johonkin takapenkkien seutuville..? Oliskos jollain tietoa millain takapenkin selkänojan saa irti?

                                                        Comment


                                                        • no jotenkin sillainhan ne on hyvä takaa kiinnittää ettei voima ole alaspäin kun tulee tälli -> painaa rangan lyttyyn.

                                                          eli mielellään vaakasuuntaisesti yläaukosta saisi lähteä. saat varautua hitsaamaan jonkun tukitangon vöille, tai sitten kiinnittämään ne jonnekin takaluukun seutuville että pysyy kulma jotenkin järkevänä

                                                          Comment


                                                          • Joo niin arvelinkin kun vöitä katselin. Eli tuli tästäkin sitten kaks paikkanen. Edelleen mietityttää takapenkin selkänojan irrotus, jossei kohta irtoo niin teen lenoxilla vöille reiät.......

                                                            Comment


                                                              Selkänoja lähtee siten, että kaada ensin toinen puoli niin näet siinä selkänojan kyljessä muovilistan. Vedä muovilista ylöspäin selkänojan suuntaisesti niin alta löytyy 2kpl ristipääruuveja. Ruuvit auki ja sitten vedä selkänojaa auton keskilinjaa kohti, niin irtoaa niveltapistaan. Sama juttu toiselle puolelle. Sitten päästele se verhoilukangas takakontin puolelta niin saat nostettua sen ylös, jolloinka näkyy ruuvit millä se on kiinni selkänojissa. Ruuvit auki ja sitten vielä turvavyön alapää irti niin on penkit irti.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X