Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Plussan päivitystä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Honeywellin hall pyytää 6x6x6mm teräshampaat. Millainen alkuperäinen triggeri tuossa on? Olettaisin olevan öljytilassa 60-2.

    Comment


    • Ei tullut tohon uuteen vauhtipyörään hampaita teetettyä, anturi on ihan orkkis laatikon kyljestä.

      Comment


      • orkkis on 60-2 juu ja on starttikehässä, tai mikälie vetolevy onkin...

        Comment


        • Projektin V10 koneen ääniä odotellessa hyvää korviketta:
          http://www.youtube.com/watch?v=6Weoh...eature=related

          Juhlavan räyhä 38s ja 1:09 eteenpäin !

          Kun mietit jossain vaiheessa putkiston tekemistä, niin tässä vääräpyttyisen koneen ääninäyte kohdasta 4 min eteenpäin vertailtuna eri toteutuksilla
          http://www.youtube.com/watch?v=62-Rp...eature=related Äänessä jonkinmoista eroa, onko ns yhdellä isolla yhdistetyllä huilulla vai kahdella erillisellä.

          S6:n alle varmaan näppärintä tehdä 2:lla erillisellä 3" :lla ?

          Comment


          • Eikös tähän jo röörit ole rakennettu? Sivulla 1 ainakin on kuvia kaksoisputkistosta auton alla.

            Comment


              Näyttäisi aika omituiselta rakennelmalta tuon lambon pakosarjat. Ei minkäänlaista kollektoria, vaan kaikki menee yhteen putkeen peräkkäin. Luulis että tuohon olis varaa suunnitella vähän paremmatkin.

              Comment


                Luulis että tuohon olis varaa suunnitella vähän paremmatkin
                70-luvulla!

                Comment


                  Eikö silloin vielä oltu keksitty kollektoria? ;)

                  Enpäs hoksannut että se oli jo niin kauan sitten.

                  Comment


                    Silloin Colakin myytiin 0,25 ja 0,33 lasipullossa ja muutkin asiat olivat kauniin disainin muodossa, äärimmäinen toimivuus muodoista viis tuli sitten vasta seuraaville sukupolville...

                    Comment


                      oftopikki jatkukoon tuo 12-1 oli kyllä aika mahatava ääni, lamboon sopiva härkämäinen mylvintä :)

                      Comment


                      • Mitteepä tälle kuuluupi?

                        Comment


                        • Seisoo tallis työkiireiden takia, nyt kun olis rahaa tehdä kuntoon niin ei oo aikaa. Kaiken kunniaks palo viel käsi ihan karrelle duunissa kämmenstä t-paitarajaan, hiukan rajottaa.

                          Comment


                          • Kuinka paljon tälläsen auton voimansiirto kestää vakiona kampiakselilta taaksepäin jos tälläsestä lähdetään oikeesti tehoa hakemaan, ja mitä on tehtävissä sen vahvistamiseksi? Kytkin monilevyiseen tietty, mitenkäs laatikko, voiko sitä alkaa vahvistamaan vielä jollain? Mitenkäs siitä eteenpäin, vetarit kardaanit perät ym? Kaikki uusiksi?

                            Comment


                              Käytännössä kait voinee julistaa, että kestää sen, minkä vakiorenkaat vakioasfaltilla pitää. Kytkimen joudut vaihtamaan tanakampaan, mutta muu roina siitä taaksepäin on hyvin vahvasti mitoitettua jo vakiona.

                              Toki riippuu siitä, paljonko on "oikeasti tehoa"... :)

                              Comment


                              • Eikös tämmösissä ainakin takavetarit ole heikko lenkki, ja jotenkin tuntuu etten allekirjota tota Wisan mielipidettä jos kuvitellaan vaikka reilusti nelinumeroisia lukuja..?

                                Comment


                                  No nyt taidetaankin olla sellaisella tontilla, josta aika vähän löytyy enää kokemusperäistä tietoa... :) Ei taida löytyä konsernista tuon kaliiperin mitoituksella palikoita.

                                  Comment


                                  • Ei varmaan löydykkään, mutta kai niitä joku tehnyt on, kalliita vaan varmaan ovat. Tarkoitus on lähinnä mietiskellä mikä hajoaa ensin, ja mitä minkäkin vaihto tai vahvistaminen maksaa. Onkos noita vaihdelaatikoita vahvempia vakiona jossain?

                                    Comment


                                      http://www.sqsracing.com/aktuality/2...og-box-sequent
                                      http://www.vsmotor.no/en_products.html

                                      Tähän pätee taas se, että jos tarvii kysyä hintaa... junou

                                      Comment


                                        Takapäästä ne ekat sulakkeet löytyy, tässä järjestyksessä:
                                        1 ulommat nivelet
                                        2 akselit
                                        3 perän kaupat

                                        Nämä kaikki ilmeisesti lähinnä vain varttimaililla ja pitävällä sellaisella. Siinä käytössä ruotsin pojat rikkoneet myös etuperiä.

                                        Takapäähän löytyy kyllä reseptit.

                                        Comment


                                        • Löytyykös sulta Teppo taka akselille muuta kun murikka? Mistä noita niveliä ja vetareita kannattaa lähteä parempia hakemaan?

                                          Comment


                                            On mulla siihen ~valmis resepti olemassa. Aluksi riittänee nivelien ja napojen vaihtaminen.

                                            Comment


                                            • Eikös sinne kannata sitten uusia koko vetarit nivelineen laippoineen ja vielä peräkin, olis sitten loppuun käsitelty koko akseli. Voisit laittaa jotain hintaa yv:llä tai maililla mitä sulta saa ja mihin hintaan?

                                              Comment


                                              • http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsport/

                                                Mitenkäs tämä laitos toimii, siinä remmi ahtaa läpi kierrosalueen ja ahdin heräilee kun heräilee? Onkohan yhteensovitus vaikeakin juttu, jos remmi ahtaa esim. 0,7 ja ahdin 1,2 kiloa niin miten homma pelaa?

                                                Comment


                                                  Eihän tuossa tartte sinänsä suurtakaan yhteensovitusta, lopulliset ahdot on toki hiukan rajut, sen 1.7*2.2 eli reilut 3,7bar absoluuttista (normi ahtomittari siis näyttäisi 2,7). Imulämmöt saattavat toki olla mielenkiintoiset ilman isoja toimenpiteitä jäähdytykselle.

                                                  Comment


                                                  • Meneekös se noin kun kumpikaan ahdin ei ahda toisen läpi?

                                                    Jaa imeehän toi remmi ilmansa ilmeisesti välijäähyltä... kannattais varmaan katsoa tarkemmin ennenki ku kirjottelee... Mahtaako toi remmi sitten pysähtyä tai pyöriä tyhjän panttina kun turbo heräilee..? Ja mikä toi remmin kiertävä putki sitten tarkotukseltaan on?
                                                    Viimeksi muokannut Antti Salminen; 29.7.2010, 21:57.

                                                    Comment


                                                      Kyllähä tuol ahtimella työnnetään ahtimen läpi, kokonaispaine siis kiitettävät 4.5kiloo. :)
                                                      Kaksi hx40:sta siel tais pyöriä peräkanaan. Tuossaki hieman hahmotelmaa rakenteesta...eri koneesta tosin. :)

                                                      Comment


                                                      • ffp:llä oli tuollainen remmi turbo yhdistelmä jossain ventossa. Jos vain löydän sen äkkiseltään niin siinä oli aika mielenkiintoista luettavaa yhdistelmästä ja sen toimivuudesta. Mahdollisesti myös vinkkejä ;)

                                                        Tuossa tsi vento: http://www.ffp-motorsport.com/bb/vie...6a440ac88b5639

                                                        Comment


                                                          Joo vaan toi remmi hylättiin tosta proggiksesta :)

                                                          Comment


                                                          • Niin siinä muistaakseni kävi että remmi jäi pois jossain kohdalla... Mutta eikös se siinä autossa kuitenkin käynyt kiinni hetkellisesti?? Vai muistelenko jotain muuta projektia... Laiskana kun en jaksa lukea koko tarinaa uudestaan ;)

                                                            Comment


                                                              joo kävi kiinni, mut se ei riittäny oikein mihinkään. nyt tais olla pienempänä t4/3 hybridi ja isompi joku switzeri.
                                                              moottori on nyt kutakuinkin valmis ja vento paalattu :) kori mihin noi tulee on aika erilainen...voimansiirtoki tulee audista. ollaanpas nyt pahasti offtopikis. :)

                                                              edit: siis remmihän on edelleen kiinni, mut toinen turbo viel lisäksi siis. :D
                                                              Viimeksi muokannut diffas; 7.8.2010, 19:59.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X