Tepon hintaan tulee vielä suomen lähetyskulut päälle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Projekti Audi Coupe 2.2 -89
Collapse
X
-
-
Juu kiitos tiedosta, pitää laittaa listaa menemään Tepolle jossain välissä.
Tänään tullu tehtyä taas "jotain" tuon audin kimpussa.
Uudet tulpanjohdot on nyt hommattu, mutta kipinä on edelleen hukassa. Ei kenelläkään sattuisi olemaan mitään ideaa miksi ei kipinä tule? Pyörijä ja Virranjakajan kansi on ihan ok kunnossa, enkä usko että vika niissä on.
Nuokin kyllä varmaan uusin perjantaihin mennessä. Vika voisi ilmeisesti olla tuossa Hall-anturissa, mutta miten sen voi mitata että onko rikki vaiko ehjä?
Myös vaihtolaite startti tulo hommattua, ja konekin pyörii nyt.
Pitää varmaan koittaa vetää tuo audi kouluun perjantaina, jos vaikka pääsisi testaamaan Boschin koneella että mikä mättää tuossa sytytyksessä.
Edelleen neuvot tulisi hyvään käyttöön, alkaa itellä meneen sormi suuhun pikkuhiljaa.
kiitos.
Comment
-
Nyt on sellanen tunne että vika on löytynyt.
Virranjakajan Hall-anturi on rikki. Haynesin kirjan testin tein sille, eli seuraavan:
1. sytytysyksikön napojen 3 ja 6 välille yleismittari jännitettä mittaamaan.
2. 27mm hylsy, 30cm jatkopala ja räikkä käteen ja pyörittämään konetta kellonsuuntaisesti.
3. Seuraa yleismittaria. jännitteen pitäisi vaihtua 0V ja 2V välillä jos hall on kunnossa.
Minun tapauksessa se näytti vain 100-150mV, eli ei toiminu. Sain myös selville että p-a pumpun rele saa ohjaussignaalin navalle 1 tuolta, Joka selvisi koulusta lainalle saamaltani Boschin kirjasta joka kertoo tiivistetysti (22 sivua) K-Jetronicin toiminnan.
Aion kyllä kopsata tuon kirjan koneelle, jotta jos joku muukin sitä tarvitsee joskus, niin tietää mistä löytyy. Tuota kirjaa ei enää edes käsittääkseni paineta, eikä sitä koulussa opeteta kun on "vanha käytöstä poistettu systeemi".
Nyt vain Hall anturia etsimään.
Huomasin myös että se alipainekello siinä virranjakajan kyljessä on puhki ja vuotaa.
Etkan mukaan tuo maksaa noin 20€, mutta oli 2 vaihtoehtoa eikä itellä ole varmuutta mitä se "for distributor: 2" ja "for distributor 6" meinaa? käsittääkseni minulle olisi oikea tuo "for distributor: 6"? voisiko joku varmistaa että olen oikeilla jäljillä?
Tuli myös värkättyä noitten ovipahvien kimpussa. Nuo nykyiset beiget kankaat ei oikein sovi noiden uusien tummien penkkien kanssa, joten ne saavat väistyä ja tilalle tulee seuraavanlaista viritystä:
tälläisellä yksityiskohdalla:
Mietin tuossa vain että itäisikö tuo beige alareunakin vaihtaa tuohon harmaaseen... vois tulla vähä hienompi vaan.
Toki saatte ilmaista mielipiteenne jos tahtoo.Viimeksi muokannut Mehtala; 13.8.2009, 23:29.
Comment
-
Tänään sain vihdoin ja viimein käyntiin Audin, mutta ei se oikein mukavalta kuulosta :(
Käy kyllä, kun kierrokset pitää siinä 1200 yläpuolella, ja silloinkin nakutus on aivan helvetillistä ja kone heiluu aivan hillittömästi. Sytty ei ole ilmeisesti aivan kohdallaan.
Voisiko joku hieman valaista tuon virranjakajan pyörijän asentoa.
Vauhtipyörän merkin kun pyörittää siihen 0 asentoon, jolloin myös jakopäässä hihnapyörän merkki on kohdallaan, 1sylinteri on yläkuolokohdassa, mutta missä asennossa tuon pyörijän tulee olla? Siinä virranjakajan alumiinisessä osassa on joku viiva, mutta jos pyörijä osoittaa sitä, ei auto käynnisty.
Sytytysjärjestys on nyt 1-2-4-5-3.
Virranjakajan kannessa on 2 sellaista pidempää tappia, joihin pitäisi tulla ilmeisesti 1 ja 2 sylinterin tulpanjohdot, mutta se ei onnistunut nyt, vaan niissä on 2 ja 4.
voisiko joku kenties kertoa mitkä tulpanjohdot niihin muilla tulee?
kiitos etukäteen.
Comment
-
Kyllä pyöriän pitäisi osoittaa siihen jakajan merkkiin kun hihnapyörän ja nokkapyörän merkit on kohdillaan. Ja jos vaan johdot oikeissa kohdissa ja jako kohdallaan, niin pitäs käyntiin lähteä. Eli veikkaan että on tulpan johdot väärin jakajassa. En kyllä muista ulkoa mikä tulee mihinkin, joissain jakajan kansissa on merkit kun tarkasti tutkii.
Comment
-
kun merkit oli laitettu kohdilleen laitoin tuon virranjakajan niin että se pyörijän kärki (se pää missä on se metalli) osoitti siihen jakajan merkkiin, mutta käynnistysyrityksen jälkeen laitoin merkit uudestaan kohdilleen oli pyörijä kääntynyt 180 astetta. Sen jälkeen tehtiin hieman tutkintaa ja saatiin laitettua johdot niin että lähtee käyntiin, mutta ei oikein kuulostanut hyvältä tuo käynti.
Jakajan kannesta ei merkkejä löytynyt muutakuin kirjain F ja numero 2, jotka olivat kyllä sellaisissa paikoissa että olisivat voineet tarkoittaa niitä tulpanjohtoja, mutta voihan ne olla valumerkintöjäkin?
Tuota hall-levyä en kyllä tajunnut katsoa.
koneesta mitattu Puristukset ja ne oli ok, myös ohivuotomittaus on tehty, ei vuotoja.
Autodata antaa seuraavanlaista kuvaa. (kuva 1.0 ja kuvat 1.1 ja 1.2 ovat omia ehdotuksia.)
1.0 kuva on jäljitelmä kuvasta jonka Autodata antaa. Koita tuota nyt sitten ymmärtää, kun eivät olleet vaivautuneet missään selittämään. Musta piste on ilmeisesti syl 1?
1.1 kuva on se mitä itse nyt luulen että olisi mahdollinen järjestys?
1.2 kuva on se toinen mahdollisuus
virranjakajan kansi olisi seuraavanlainen *Klick*
Pitänee ottaa hieman kuvia ja videota kun pääsee taas perjantaina auton työ.
kiitos vastauksista.Viimeksi muokannut Mehtala; 20.8.2009, 00:06.
Comment
-
Niin. Nelitahtisessa moottorissa on jakaja joka toisella kierroksella kohdallaan.
Jako kohdalleen niin että 1 syl. nokat ovat n.10 vaille 2 (EI 20 vaille 4).
Silloin pyörtimen nokan pitää näyttää jakajan rungossa olevaan uraan.
Tuolloin 1 syl. tulpanjohto pyörtimen nokan suuntaan, ja siitä kellon käymissuuntaan järjestyksessä 1,2,4,5,3. Silloin ainakin nuo ovat kohdallaan.
Jos jostain syystä pyörtimen paikka vaihtelee (muuten kuin tuo 180*), niin jakajan rattaassa / jakajassa on ongelmia
Comment
-
nyt on taas ongelmia yritetty ratkoa, ja alkaa vaikuttaa että tuo käyntihäiriö johtuu siitä, että se bensan jakaja mistä piuhat suuttimille lähtee, vuotaa. Se vuotaa siitä niiden kahden "lohkon" välistä missä on se metallinen tiiviste/kalvo. Saakohan tuota kalvoa uutena? Ainakin etka näyttää että siihen on saatavilla joku tiivistesarja, mutta ei ne marmorilla sitä löytäny... Varaosanumerokin jäi ottamatta kotona.
Comment
-
Lueskelin tuossa noita vanhoja topickeja ja ilmeisestikkään noita tiivisteitä ei saa uusia. Nyt on iskenyt päälle sen verran suuri vtutus, että alkaa innostuskin loppua. Suuttimista tulee maksimissaan 3 saman verran bensaa (ne jotka ei vuoda) ja sitten ne loput jää jälkeen ku mummo rapapeltoon. Ei kenelläkään olisi myydä tuollaista K-jetronickin määräjakajaa, joka ei vuoda, eikä ole purettu. Olen tänään käyttänyt 7 tuntia yrittäen saada sitä tiiviiksi, ja eilen meni 8 tuntia, huiput oli se 3 tiiviinä.
Comment
-
Kuvista ei oikein tarkaa selkoa saa, mutta eikö tuo pyörijä osoita kakkoseen johtoon...? Näin ainakin noista kahdesta kuvasta vertailemalla näyttää, jos kiintopisteeksi ottaa hallin töpselin.
Comment
-
tänään kun pääsin autolle ja starttasin, se lähti käyntiin, ja kävi ihan kohtalaisesti minuutin verran, mutta piti pitää kaasulla käynnissä... alkaa tuntumaan siltä että se saa nyt liikaa bensaa, eli tuo määräjakaja jonka vihdoin sain tiivistettyä, ei tykännytkään tuosta paperitiivisteestä. Autoa ei enää sammutuksen jälkeen saanut käyntiin, vaan tulpat kastui.
Eli nyt olis hakusessa Polttoaineen määränjakaja, joka on käypä tuohon KV:n K-Jetronic järjestelmään. Mahdollisimman halvalla tietysti pitäis päästä, kun alkaa budjettirahat olemaan pikkuhiljaa käytettynä, ja kun ne loppuu, jää auto seisomaan vuodeksi/pariksi.
Comment
-
Nyt se on varmistettu, se saa liikaa ruokaa.
Lähtee heti käyntiin kun nykäsee polttoainepumpun releen pois, ja käy mainiosti niin kauan kun polttoainetta piisaa (noin 10-15sek), ja jos relettä nyppii irti ja takaisin kiinni oikeassa tahdissa, se pysyy käynnissäkin, mutta savuakin tulee sitä mukaa.
Ohjauspaine on oikea (kylmänä 0.5bar),
Suutinpaine on 3.5bar,
Ohjauspainesäätimen vastus on ehjä, ja antaa lukemaksi 24.2 Ohm.
Mistäköhän tuota määrää vois säätää, kun seosruuvista sitä ei enää laihemmalle saa?
Comment
-
Erikoisen väristä/näköistä öljyä tuossa viimeisessä kuvassa.
Hieman kosteutta ainakin vetänyt jostain. Mutta jos nuo ovat jotain mineraaliöljyjä, niin kannattaa huomioida, että ne ei kestä kovin paljoa bensaa seassa.
Kannattaa siis tarkkailla asiaa, jos kerta kastelee tulppiakin.
Minulle jäi epäselväksi, miksi se määränjakaja on pitänyt purkaa?
Ymmärtääkseni se toimii periaatteessa hyvin juuri niin kauan, kunnes joku käy sen purkamassa.
Comment
-
No niin, nostellaas tätä nyt sen verran että saadaan ainakin päivitettyä tilannesta.
Eli audi ei vieläkään lähde kunnolla käyntiin ja ongelmaa on mm. seuraavanlaista:
-tulpat kastuu jos starttaa liian pitkään.
-kun starttaa hetkenaikaa ja sitten nykäisee p-a pumpun releen irti, niin käy hetken kaikilla hyvin.
Toistaiseksi tarkastettu ja todettu:
-Suuttimille p-a paine on ok
-Pa paine ok -> pumppu hyvä ja ehjä
-Puristukset ok (9-10bar)
-tulpat uusittu (koitettu toisessa autossa ja toimii)
-virranjakajan kansi ja pyörijä uusittu (koitettu toisessa autossa ja toimii)
-tulpanjohdot uusittu (koitettu toisessa autossa ja toimii)
-puola (koitettu toisessa autossa ja toimii)
-sytytysyksikkö (koitettu toisessa autossa ja toimii)
-kaikki alipaineletkut uusittu
-kone asetettu perusennakolle
-jako tarkistettu miljoona kertaa ja on kunnossa.
-suuttimien tiivisteet vaihdettu
-imusarjan tiiviste vaihdettu
-michelinputki vaihdettu (ostettu uusi alkuperäinen tepolta)
-määränjakajan lautanen asetettu ohjearvoihinsa boschin ohjeiden mukaisesti.
Tiedetyt viat:
-polttoaineen määränjakaja vuotaa.
Epäillään:
Voisiko olla mahdollista että tuon polttoaineen määränjakajan vuodon takia ei tuo ilmamäärän mukana liikkuva läppä saa tarpeeksi vastusta että se aukeaa liikaa ja näin ollen polttoainetta tulee ihan mahdottoman paljon, jolloin tulpat kastuu ja kone tukehtuu välittömästi. Tämä voisi olla oikeastaan ainut mahdollinen vika, mitä voin enää keksiä. Kaikki mahdolliset sähkölaitteet on tarkastettu ja todettu ehjiksi, eikä imuvuotoja ole havaittu.
Comment
-
Onko kaikki ruiskuun liittyvät osat samaa sarjaa?
Kylmäkäynti rikastin, määräjakaja yms?
Ootko laittanut suuttimet kannesta irrallaan jokainen omiin pulloihinsa jolloin startatessa voit tarkastaa, että kaikista tulee sama määrä bensaa pulloihin.
Ootko ottanut ryypyn suuttimen bensa tulon pois tai koko suuttimen pois jotta näet ettei se vuoda? Eli siis ruiki bensaa vaikka sähköliitinkin irti?
Jos määräjakaja temppuilee yhtään syntyy mitä mielenkiintoisempia tapahtumia.
Mulla oli yhdestä jakajasta yksi piiri tukkoinen joka vei käynnistä tasaisuuden ja toisella jakajalla pelasi kuin enkeli.
Yleensä uusi määräjakaja auttaa:).
Kiitos
Comment
Comment