Kolmas kerta toden sanoo, vai miten se oli. Eli tässä olis nyt kolmas biturbo mitä olen saanut omakseni sanoa.
Auto tuli ostettua alkuvuodesta akuuttiin tilantarpeeseen. Väri näytti ostohetkellä ja kuvissa aika pliisulta. Nyt kun sen on pessyt huolella niin sehän onkin aika metka väri. Välillä tummemman sininen, välillä vaaleampi ja tietyssä valossa se peilaa lilaan. Mitä ko. vuosimallin värikarttoja katsoin, niin santorin blau mikä lie, pitäisi olla värinä.
Kyseessä alkuperäinen suomiauto, manuaalilaatikolla.
Heti toisena päivänä oston jälkeen autoon haettiin Karalan ohjelma. Huomaa komiat siniset parkit, jotka lähtee vaihtoon.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889082.jpg
Sen jälkeen oli catback putken asennus. Soitto Marteliuksen Artolle joka laski oikean mitoituksen ja tämän jälkeen mittojen kanssa tuttuun ja "turvalliseen" pakoputkiputkaan, eli Akkutarvike O & I Määttälälle jossa olen aiempiinkin autoihini putket teettänyt/asennuttanut. Olishan se kunnon rosteriputkisto ollut kauniimpi, mutta parikolme kertaa kalliimpi kuin.... mennään tällä nyt vähän aikaa.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889048.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889049.jpg
Autossa oli ostohetkellä alla 16" orggisalut jotka saivat väistyä pari tuumaa isompien tieltä.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889063.jpg
Koko 18x8,5 et30. Renkaat 225/40-18.
Seuraavaksi autoon vaihdettiin normaali kromireunainen maski tuon synkän mustakehyksisen maskin tilalle. Samalla haettiin kalvot laseihin.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889172.jpg
Sitten tuli kuume isompiin vanteisiin, joten tuumasta toimeen. Ensin kokeiltiin 19" A8 replicoita.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889067.jpg
Jostain syystä nämä vanteet eivät auton alla viihtyneet kuin pari päivää. Joten uutta oli saatava. Auton alle löysi paikkansa 8,5x19 et32 ja 9,5x19 et35 Mandruksen Milleniumit, jotka saivat ympärilleen 235/35-19 renkaat.
Etuvanne istuu juuri nätisti ja paljastaa alta Zimmermanin rei`itetyt levyt mukavasti.
Takavanteet olivat renkaille hieman liian leveät.....
Sisustaan ei ole muuta tehty kuin vaihdettu faceliftin kromirinkulat mittaristoon.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889066.jpg
Autoon oli ostohetkellä jo asennettu alle Supersportin säädettävä alustasatsi, joka varsinkin takapään osalta on jo parhaat päivänsä nähnyt.
Auton etu-umpiot on sisäpuolelta maalattu harmaaksi. Takavalot on vaihdettu facelift mallisiin kirkkaisiin. Sivuprofiili on saanut s6:n paksummat ovilistat ja takapäätä on tuunailtu rs6 takalasinlipalla ja pyyhin on poistettu naarmuttamasta lasia.
Tarkoituksena oli vaihtaa autoon allroadin ovilistat, mutta nämä nykyiset on jotenkin omaan makuun enemmän.
Autoon tulossa uusi Fk:n säädettävä alusta, jolloin auto saadaan paremmin balanssiin, eikä tuota plaanaamista enään tapahdu. Maavaraa tullaan nostamaan pari senttiä.
Kesävanteiden asennuksen jälkeen maalaamattomat helmat pomppasivat kahta kauheammin silmille, joten väriähän ne huutavat, johon on myös tulossa korjaus.
Myös auton maalipinta on 9 vuotta vanhan näköinen, joten sillekin pitää jotain keksiä.....
Tehot nyt vielä toistaiseksi siirtävät perhettä varsin mukavasti, mutta ahtimet ovat varmasti jo parhaat päivänsä nähneet, joten ehkäpä tässä joku päivä tulee käännyttyä mr. Välitalon puoleen..... ;)
Saa haukkua ja antaa palautetta. Lupaan suuttua. :)
Auto tuli ostettua alkuvuodesta akuuttiin tilantarpeeseen. Väri näytti ostohetkellä ja kuvissa aika pliisulta. Nyt kun sen on pessyt huolella niin sehän onkin aika metka väri. Välillä tummemman sininen, välillä vaaleampi ja tietyssä valossa se peilaa lilaan. Mitä ko. vuosimallin värikarttoja katsoin, niin santorin blau mikä lie, pitäisi olla värinä.
Kyseessä alkuperäinen suomiauto, manuaalilaatikolla.
Heti toisena päivänä oston jälkeen autoon haettiin Karalan ohjelma. Huomaa komiat siniset parkit, jotka lähtee vaihtoon.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889082.jpg
Sen jälkeen oli catback putken asennus. Soitto Marteliuksen Artolle joka laski oikean mitoituksen ja tämän jälkeen mittojen kanssa tuttuun ja "turvalliseen" pakoputkiputkaan, eli Akkutarvike O & I Määttälälle jossa olen aiempiinkin autoihini putket teettänyt/asennuttanut. Olishan se kunnon rosteriputkisto ollut kauniimpi, mutta parikolme kertaa kalliimpi kuin.... mennään tällä nyt vähän aikaa.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889048.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889049.jpg
Autossa oli ostohetkellä alla 16" orggisalut jotka saivat väistyä pari tuumaa isompien tieltä.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889063.jpg
Koko 18x8,5 et30. Renkaat 225/40-18.
Seuraavaksi autoon vaihdettiin normaali kromireunainen maski tuon synkän mustakehyksisen maskin tilalle. Samalla haettiin kalvot laseihin.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889172.jpg
Sitten tuli kuume isompiin vanteisiin, joten tuumasta toimeen. Ensin kokeiltiin 19" A8 replicoita.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889067.jpg
Jostain syystä nämä vanteet eivät auton alla viihtyneet kuin pari päivää. Joten uutta oli saatava. Auton alle löysi paikkansa 8,5x19 et32 ja 9,5x19 et35 Mandruksen Milleniumit, jotka saivat ympärilleen 235/35-19 renkaat.
Etuvanne istuu juuri nätisti ja paljastaa alta Zimmermanin rei`itetyt levyt mukavasti.
Takavanteet olivat renkaille hieman liian leveät.....
Sisustaan ei ole muuta tehty kuin vaihdettu faceliftin kromirinkulat mittaristoon.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889066.jpg
Autoon oli ostohetkellä jo asennettu alle Supersportin säädettävä alustasatsi, joka varsinkin takapään osalta on jo parhaat päivänsä nähnyt.
Auton etu-umpiot on sisäpuolelta maalattu harmaaksi. Takavalot on vaihdettu facelift mallisiin kirkkaisiin. Sivuprofiili on saanut s6:n paksummat ovilistat ja takapäätä on tuunailtu rs6 takalasinlipalla ja pyyhin on poistettu naarmuttamasta lasia.
Tarkoituksena oli vaihtaa autoon allroadin ovilistat, mutta nämä nykyiset on jotenkin omaan makuun enemmän.
Autoon tulossa uusi Fk:n säädettävä alusta, jolloin auto saadaan paremmin balanssiin, eikä tuota plaanaamista enään tapahdu. Maavaraa tullaan nostamaan pari senttiä.
Kesävanteiden asennuksen jälkeen maalaamattomat helmat pomppasivat kahta kauheammin silmille, joten väriähän ne huutavat, johon on myös tulossa korjaus.
Myös auton maalipinta on 9 vuotta vanhan näköinen, joten sillekin pitää jotain keksiä.....
Tehot nyt vielä toistaiseksi siirtävät perhettä varsin mukavasti, mutta ahtimet ovat varmasti jo parhaat päivänsä nähneet, joten ehkäpä tässä joku päivä tulee käännyttyä mr. Välitalon puoleen..... ;)
Saa haukkua ja antaa palautetta. Lupaan suuttua. :)
Comment