Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.7btq -00

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.7btq -00

    Kolmas kerta toden sanoo, vai miten se oli. Eli tässä olis nyt kolmas biturbo mitä olen saanut omakseni sanoa.

    Auto tuli ostettua alkuvuodesta akuuttiin tilantarpeeseen. Väri näytti ostohetkellä ja kuvissa aika pliisulta. Nyt kun sen on pessyt huolella niin sehän onkin aika metka väri. Välillä tummemman sininen, välillä vaaleampi ja tietyssä valossa se peilaa lilaan. Mitä ko. vuosimallin värikarttoja katsoin, niin santorin blau mikä lie, pitäisi olla värinä.

    Kyseessä alkuperäinen suomiauto, manuaalilaatikolla.

    Heti toisena päivänä oston jälkeen autoon haettiin Karalan ohjelma. Huomaa komiat siniset parkit, jotka lähtee vaihtoon.

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889082.jpg

    Sen jälkeen oli catback putken asennus. Soitto Marteliuksen Artolle joka laski oikean mitoituksen ja tämän jälkeen mittojen kanssa tuttuun ja "turvalliseen" pakoputkiputkaan, eli Akkutarvike O & I Määttälälle jossa olen aiempiinkin autoihini putket teettänyt/asennuttanut. Olishan se kunnon rosteriputkisto ollut kauniimpi, mutta parikolme kertaa kalliimpi kuin.... mennään tällä nyt vähän aikaa.

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889048.jpg
    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889049.jpg

    Autossa oli ostohetkellä alla 16" orggisalut jotka saivat väistyä pari tuumaa isompien tieltä.

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889063.jpg

    Koko 18x8,5 et30. Renkaat 225/40-18.

    Seuraavaksi autoon vaihdettiin normaali kromireunainen maski tuon synkän mustakehyksisen maskin tilalle. Samalla haettiin kalvot laseihin.

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889172.jpg

    Sitten tuli kuume isompiin vanteisiin, joten tuumasta toimeen. Ensin kokeiltiin 19" A8 replicoita.

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889067.jpg

    Jostain syystä nämä vanteet eivät auton alla viihtyneet kuin pari päivää. Joten uutta oli saatava. Auton alle löysi paikkansa 8,5x19 et32 ja 9,5x19 et35 Mandruksen Milleniumit, jotka saivat ympärilleen 235/35-19 renkaat.



    Etuvanne istuu juuri nätisti ja paljastaa alta Zimmermanin rei`itetyt levyt mukavasti.



    Takavanteet olivat renkaille hieman liian leveät.....



    Sisustaan ei ole muuta tehty kuin vaihdettu faceliftin kromirinkulat mittaristoon.

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1889066.jpg

    Autoon oli ostohetkellä jo asennettu alle Supersportin säädettävä alustasatsi, joka varsinkin takapään osalta on jo parhaat päivänsä nähnyt.



    Auton etu-umpiot on sisäpuolelta maalattu harmaaksi. Takavalot on vaihdettu facelift mallisiin kirkkaisiin. Sivuprofiili on saanut s6:n paksummat ovilistat ja takapäätä on tuunailtu rs6 takalasinlipalla ja pyyhin on poistettu naarmuttamasta lasia.

    Tarkoituksena oli vaihtaa autoon allroadin ovilistat, mutta nämä nykyiset on jotenkin omaan makuun enemmän.

    Autoon tulossa uusi Fk:n säädettävä alusta, jolloin auto saadaan paremmin balanssiin, eikä tuota plaanaamista enään tapahdu. Maavaraa tullaan nostamaan pari senttiä.

    Kesävanteiden asennuksen jälkeen maalaamattomat helmat pomppasivat kahta kauheammin silmille, joten väriähän ne huutavat, johon on myös tulossa korjaus.

    Myös auton maalipinta on 9 vuotta vanhan näköinen, joten sillekin pitää jotain keksiä.....

    Tehot nyt vielä toistaiseksi siirtävät perhettä varsin mukavasti, mutta ahtimet ovat varmasti jo parhaat päivänsä nähneet, joten ehkäpä tässä joku päivä tulee käännyttyä mr. Välitalon puoleen..... ;)

    Saa haukkua ja antaa palautetta. Lupaan suuttua. :)
    Viimeksi muokannut quattro; 4.5.2009, 14:00.

    #2
    Vanteet on kyllä komiat :)

    Comment


    • #3
      Komia on kyllä ja matala, vanteet istuut nätisti tummaan autoon.

      Takarengas näkyy venyvän aika huolella :) Pidän siis alkuperäisen suunnitelman ja tilaan omaan taaksekin 8,5" vanteet, huulen kustannuksella tosin. Välittääkö ne leimalla jos rengas on liian leveällä vanteella?

      Onko tuo takasumuvalopaneeli harmaa vai musta? Vai onko se kaikissa vanhemmissa harmaa ja facelifteissä musta?

      Vaikuttaako muuten tuo rs6 lippa perän paskan keräämiseen?
      Mistä s6 listat hommasit, ebaystä vai Tepolta?

      Tulipas tykitettyä taas kysymyksiä :)

      Comment


      • #4
        Joo, maavaraa on ehkä just ja just se lain vaatima 8cm, mikä on liian vähän ehdottomasti.

        Takapäässä on iskarin kierteessä nostovaraa 15mm, laskuvaraa onkin sitten varmasti 150mm. Outoa.
        Etupäässä on molempiin suuntiin kierrettä hyvin jäljellä.

        Jos en väärin muista niin tais tuon renkaan saada laittaa ohjeen mukaan 9,5" leveälle vanteelle. Jos ei mene läpi, niin vaihdetaan sitten toiset vanteet alle hetkeksi.

        Kyllä se aika harmaa on tuo takapaneeli. Nätimpi olis mustana.

        Lipasta ei ole niin mitään hyötyä, paitsi visuaalisesti.

        Listat oli autossa onneksi jo paikoillaan kun tuon ostin. Säästyi tuoltakin 3,5min asennusvaivalta joka olisi maksanut sen 2-400e, riippuen listojen ostopaikasta. :)

        Ai niin, tuo vetokoukku pitäis nyplätä pois tuolta ja keksiä jotain tuohon takahelmaan. Miksei etuhelmaankin värien lisäksi.

        Comment


        • #5
          Jos en väärin muista niin tais tuon renkaan saada laittaa ohjeen mukaan 9,5" leveälle vanteelle.
          Niinpä näkyy olevan. Samahan se on kelpaako vai eikö, kunhan mietin ääneen.

          Laitoin äskeisen viestini jälkeen kumminkin Markille kysymyksen 9,5" takavanteista, saksaluukki kunniaan :)

          Comment


          • #6
            Vanteet menee leimasta jos renkaan kulutuspinta jää kaaren sisälle, olka ja vanne saa kyllä tulla kaaresta kunnolla ulos.

            Comment


              #7
              Olisit Toni mielummin laittanut nuo varustelurahat kanttikoppakuatroon, olis ollut mielenkiintoisempi (ja laajempi) projektikertomuskin. :)

              Kuinkas turvallinen tuo liian kapea rengas leveällä vanteella on? Voiko se kovinkin helposti lähteä kanttailussa irti vanteen reunasta vai onko se ongelma hoidettu pois päiväjärjestyksestä ylisuurilla paineilla?

              Comment


                #8
                Perhanan hyvä toi auton väri, vanteetkin passaa oikein hyvin.

                Comment


                • #9
                  Johan se Toni laitto auton esille! On kyllä pirun komia! Taas audi kuumetta nostattelee.. :)
                  Helmat vaan korin väriin niin nätti on.

                  Comment


                  • #10
                    Tero; joo, olishan se kanttiquattro ollut ihan mukava peli, mutta nyt pitää mennä perhe/harrastusauton yhdistelmällä toistaiseksi. :)

                    Mitä tulee tuohon kapeaan renkaaseen leveällä vanteella, niin ennemmin olisin huolissani liian leveästä renkaasta kapealla vanteella. Eikös se lähde helpommin irti kanttailussa?

                    En ole ainakaan vielä huomannut mitään heikkoa tuossa takavanteessa/renkaassa. Paitsi tietysti sen, että vannetta saa varoa vähän liikaa. ;)

                    Comment


                      #11
                      Mitkä palat on hyvät noitten zimmermanien kans? Aattelin, josko koittais ihan vakio paloilla?

                      Comment


                      • #12
                        Aivan älytön traktori! :) Hienoltahan tuo näyttää, ei voi muuta sanoa.

                        Comment


                        • #13
                          Alustasarja saapui viime viikolla, ja löysi tiensä alle perjantaina.





                          Vähän sitä oli tarkoitus korottaa, mutta siitähän tuli Allroadi. :(



                          Eli takapäätä pitää pudottaa muutama sentti niin sitten saa kelvata.

                          Tuo Fk:n satsi on sitten muuten erittäin v-mäinen säädettävä kun setti on jo kiinni autossa.....

                          Comment


                            #14
                            On se korkea ;) mutta mikäs noista FK:n säädöistä tekee inhoittavan? Jääkö toi säätöalue(kierre) jotenkin jarrujen taakse piiloon vai mitä siinä on hankalaa?

                            Eikös toi säätö mene niin, että auto ylös(tai ainakin säädettävä pääty) ja sitten rengas irti ja sen jälkeen säädetään niillä kaariavaimilla haluttuun korkeuteen ja kiristetään kiinni. Tämä sitten toistetaan tarvittavan monta kertaa jos ei osu kerralla oikeaan korkeuteen.
                            Noin me ainakin kaverin kilpaeskon etupäätä säädettiin(ei tosin FK:n sarja, mutta sama periaate).

                            Comment


                            • #15
                              Korkia se on. Siitä ei pääse mihinkään. Tosin ehdin jo tottua tähän uuteen maavaraan, eli ei tartte enään varoa joka käpyä ja pikkukiveä. Eli mennään nyt sitten tällä ns. normaali maavaralla.

                              Noissa Fk:n seteissä, tai ainakin tässä, on niin jäykkä tuo jousi, eli jännitystä on niin raakasti, että säätäminen niillä avaimilla on melko työlästä. On siis yksinkertaisesti niin tiukassa, että ei mitään määrää! Ja toinen varmasti mikä vaikuttaa on tuon säätörenkaan materiaali. Kw:ssähän se ei ole metallia, muistaakseni, joten kiertyy helpommin kuin metalli metallia vasten. Ja toinen mikä vaikuttaa, on tuo jousenmallli. Eli tässä on ns. normalijousi, kun taas Kw:ssä ns. kynäjousi.

                              Fk:ssa pitää ottaa orggis iskarista se yläkuppi tms.

                              Kierre ei jää mitenkään mihinkään piiloon siis. Ja tottahan toki sitä säädetään aina vähän kerralla, ja sitten taas uusiks jos ei maavara ole sopiva. Nyt vaan menee tosi työlääksi.

                              Kw:n settiähän pyöritteli mennen tullen miten päin vain.

                              No, virheistä oppii. Seuraavaksi sitten tuttu ja turvallinen Kw:n setti alle. Tosin ei tähän autoon. :)

                              Comment


                                #16
                                Taitaa olla vain voimanpuutetta ;) Kyllä ne minulla säätyy suht kivuttomasti, kunhan vaan se nurkka on ilmassa. KW:n säädöt tulee sitten todettua toisessa ässässä kunhan on sen aika.

                                Tuo väri on kyllä hyvä.

                                Comment


                                  #17
                                  Oukei, toi metalli metallia vasten on kyllä inhoittava juttu varsinkin jos se sattuu olemaan tiukalla, niin kuin kirjoitit. Jotain sopivaa liukastetta väliin, josko silla liikkuisi helpommin. Näppärä kaveri tietysti sorvaa jostain sopivasta muovista jonkun renkaan sinne jousen ja säätöpalan väliin niin ehkä luistaa paremmin.

                                  kunhan vaan se nurkka on ilmassa.
                                  eikös se kannata ottaa koko akseli ilmaan ettei kallistuksenvakaaja aiheuta lisäjännitystä siihen säädettävään jouseen?
                                  Viimeksi muokannut jronkainen; 25.5.2009, 11:06. Perustelu: lisätty tarkennusta

                                  Comment


                                  • #18
                                    Heh, arvasin että joku kuittaa tuosta voimanpuutteesta! :)

                                    Joo, narukäsi ilmoittautuu.

                                    Ei vaan, kyllä sitä on ihan miehissä riuhdottu, ja tiukassa on.

                                    Koko perä ylös, niin pitäis tosiaan helpottua.

                                    Comment


                                      #19
                                      FK Highsportko sinne alle tuli? Ite oon ko. setistä haaveillu. Keula on sopivan korkuinen. Eikä toi takapää oo ees korkee, ku omaan vertaa =)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Juu, highsportti tuli alle.

                                        Hyvä alustahan tuo muuten on, paitsi tuo säädettävyys. Melkein arvioisin entisen b6 korisen nelosen sporttialustan kanssa samalle mukavuustasolle.

                                        Tässä vielä yksi räpsy mistä näkee tuon perän korkeuden mitä se oli "ensiasennuksena"....

                                        Comment


                                        • #21
                                          minkäslainen säätö systeemi tässä takana? omaan kun asensin eibachin pro street s:n niin siinä taka säätö on hiukan hankala. pyörii se läkkärä siellä mukana kun avaimella yrittää vähän viänteee

                                          Comment


                                          • #22
                                            Toni itellä on ässässä tuo KW v-3 ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen, saa ruuvattua just sellaseks ku haluaa. Tällänen sullekkin tulee sit ens kulkineeseen?;)

                                            Comment


                                            • #23
                                              No tuosa yllä on kuva mistä näkee suht hyvin sen korkeudensäätösysteemin.

                                              Juu, kyllä se Kw:n setti tulee sitten joskus, tietäis vaan mihin autoon. ;)

                                              Mulla on 3 sarjan verran kokemusta Kw:sta, ja ei ole pahaa sanottavaa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Whitebe Näytä viesti
                                                minkäslainen säätö systeemi tässä takana? omaan kun asensin eibachin pro street s:n niin siinä taka säätö on hiukan hankala. pyörii se läkkärä siellä mukana kun avaimella yrittää vähän viänteee
                                                Mulla on kans toi pro street s omassa. Sun pitää lukita se vastakappale 10mm kuusiokolo avaimella paikalleen tai vääntää vastaan ihan kummin vaan...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tämä näkyi olevan jo myynnissä?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oli. Heikko hetki. Ei ole enään.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      On se taas kohta, onhan se todettu ettei tän miehen käsissä autot kauaa vanhene ;)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Heh, naiset pysyy, auto ei. ;)

                                                        Just mietin, että pitkäaikaisin auto mulla on ollut typ85 cq. Vajaan 3 vuotta.


                                                        Ja asiaan. Nyt on peräpää autosta säädetty kohilleen. Ja niinhän siinä kävi, ett´ä nyt joutuu keulaa tiputtamaan sentin-pari. Ja kohta ollaan taas tätä menoa lähtötilanteessa.....

                                                        Pakolämpöanturi tuli vaihtoon myös samalla kun uusi alusta löysi tiensä auton alle. Melkoinen vaikutus oli kulkupuoleen tuolla anturin vaihdolla!

                                                        Samalla parit rispaantuneet/katkenneet letkut uusittiin, joilla varmasti oli myös osansa asiaan.

                                                        Seuraavana olisi sitten tuo helmojen ja lokasuojien väritys.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Hyvältähän tuo näytti tuossa pihassa,
                                                          mutta jos tulee vielä heikkoja hetkiä niin soita, koitan puhua järkeä :D

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Vaikka quattron autonpitoajat on tunnetusti lyhyet, niin jotenkin se pääsee niillä tämmöistä hitaampaa aina yllättämään :D

                                                            Olen tässä jo kyllä alkanut henkisesti valmistautumaan seuraavaan vaihtoon, eli milloin mennään? ;-)
                                                            Viimeksi muokannut 0; 25.8.2010, 15:39. Perustelu: Forumilta poistuminen

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X