Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 Avant restaurointia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 Avant restaurointia

    Projektin tarkoituksena olisi tuoda auto takaisin entiseen loistoonsa, nykyisellään repsottaa vähän sieltä täältä. Mitään vakavempaa ongelmaa ei ole, pikkujuttuja vaan tusinoittain. Ulkokuori modifoidaan mahdollisimman tummaksi, vastinetta blingblingille kun niitä tuntuu olevan jo maailmassa tarpeeksi. Autohan on 'alkuperäinen' MTM:n pajalla tuunattu yksilö, tosin eipä siinä paljoa mainostamista ole. Näkyvimmät muutokset ovat olleet nuo 18" vanteet, takaspoikka ja 268hp lastu.

    Maski on jo vaihtunut kokomustaksi, projektiovalot ovat maalattu sisältä auton värisiksi ja etuvilkut/sumuvalot ovat savunväriset alkuperäisen valkoisen sijasta. Takavalot vaihtunee joko kokomustiksi, taikka vilkkujen osalta savunvärisiksi ja RS2 takavalopaneeli. Vanteet ovat myös aika tummat, mikä ei yleensä kuvissa tule niin hyvin esille erikoisen maalin/maalauksen takia. Puskuri vaihtuu RS4 malliseen yksilöön, omistajan mieltymyksen/kolaroinnin takia lähiviikkoina. Koko auton ylimaalaus on myös harkinnassa parin muunkin pikkuisen maalivian takia.

    Sisustassa on yksi iso ongelma, rikkinäinen kojetaulu. Nyt kun tänään repisin rumat korjaukset virtalukon ympäriltä pois, niin hämmennys on entistä isompi. Mitä ihmettä sille on tapahtunut, ei vaikuta miltään varkauden jäljiltäkään. Suomesta on yritetty metsästää kojetaulua laihoin tuloksin, Saksasta myös on aloitettu mutta ei ole tärpännyt. Ilmastointi ja hanttarin airbag aiheuttaa niin ison tuskan että vanhan korjausta on alettu harkitsemaan. Ratti on jo vaihtunut uudempaan/hienompaan/parempaan 2001 S4 rattiin, S4 merkin tilalle vielä kaivattaisiin S2 merkkiä. Kuskin penkin reuna kaipaa verhoilijaa, katsotaan josko autoon tulee puolinahkaiset verhoilut. Jos jollakulla olisi kojetaulu mistä saisi tuon rikkinäisen kohdan niin ehdotuksia kuunnellaan.

    Tekniikkapuolelle on luonnollisesti tulossa vuoden sisällä pieniä päivityksiä, tuohon nykyiseen tehoon on aika hyvin turtunut jo muutamassa päivässä. Tekniikan/alustan toimivuudessa ei ole mitään ongelmia muutakuin väsyneet etupään puslat mitkä ovat tilauksessa. Iskarit ovat myöskin aivan totaalisen loppu, ja uusia järkevän hintaisia metsästetään. Mitään säädettävää sarjaa ei tee mieli, koska itsellä on rata-ajoon sitten jo ihan eri kulkineet.

    http://koti.mbnet.fi/mjarvela/s2/S2_edesta.jpg
    http://koti.mbnet.fi/mjarvela/s2/S2_takaa.jpg
    http://koti.mbnet.fi/mjarvela/s2/kojetaulu1.jpg
    http://koti.mbnet.fi/mjarvela/s2/kojetaulu2.jpg

  • #2
    Eilen illalla tuli sitten iltapuhteiksi otettua ECU irti autosta ja kaivettua se auki. Ohjeiden mukaan piti olla ihan simppeli homma, mutta ainakin tuossa omassa kulkineessa on sen verran ahdasta että sormet verillä sitä sai rykiä ja aina purkaa enemmän tavaraa pois tieltä. Onneksi sentään sieltä boksista sentään löytyivät alkuperäiset MTM:n kikkareet, vaikka nyt sitten täytyy taas jatkaa ahtopainevaihteluvian metsästystä. Tuo elektroniikkataito on ollut vähän niin ja näin silloin -93/-94 vaihteessa tuolla MTM:llä, alunperin tuossa on ollut lastut kiinni suoraan juotettuna. Erilliset jalat on juotettu alkuperäisten lastujen jalkoihin, mitä ei ole poistettu kokonaan. Alkuperäisistä lastuista on vain leikattu nuo jalat irti ihan piirin päästä, hieman rautalankavirityksen tapainen mutta siltikin ihan siististi toteutettu.

    http://koti.mbnet.fi/mjarvela/s2/boksi1.jpg

    Uusi puskurikin saapui vihdoinkin Germaaniasta, 1,5kk:ta sitäkin sitten jouti odottelemaan. Nyt sitten odotellaan koska auto pääsisi maalarille saamaan uuden maalipinnan. Tuo puskin tulee olemaan ainut tuuninki osa, RS2 puskuria ei tullut koska tuo on minun mielestäni paljon paremman näköinen.

    http://koti.mbnet.fi/mjarvela/s2/puskuri.jpg

    Comment


      #3
      Olisko tuohon virtalukon ympärille mitään pala vinyyliä esim? Pääsisi huomattavasti helpommalla ja saisi ehkä jopa näyttämään hyvältä.

      Kuinkahan se noin on mennyt, aika häjyn näköinen.

      Comment


        #4
        viititkö paljastaa minkä firman valmiste tuo takaspoileri on?

        Comment


        • #5
          Virtalukon ympärys oli korjattu patentilla, joka ei meikäläisen kriteereitä täyttänyt millään asteikolla. Mutta nyt yritetään todennäköisesti tehdä se itse kunnolla, pitää käydä kysymässä joltain ammattilaiselta että saako se sen sauman piiloon mikä siihen jää (kuten noitten reikien paikkauskin). Toinen vaihtoehto on tehdä siihen oiken näkyvä, siisti sauma.

          Takaspoilerin valmistajasta ei ole tietoa, epäilen että olisi ihan alkuperäinen MTM:n asentama. Kenen tuotteita silloin on mahdettu käyttää. Tuuninkia silloinkin jo harrastettu, olisi sijoittanut voimapuoleen tuonkin asennuksen.

          Comment


          • #6
            Puskuria soviteltu paikoileen pienessä vappusimassa, muutaman tunnin vaatii vielä hommia että sopii kunnolla. Alkuperäinen puskin olisi pitänyt uhrata rungoksi leikkelemällä se palasiksi, päädyin tekemään uudet kiinnikkeet tuohon itse.

            http://koti.mbnet.fi/mjarvela/s2/sovittelua.jpg
            http://koti.mbnet.fi/mjarvela/s2/sovittelua2a.jpg
            http://koti.mbnet.fi/mjarvela/s2/sovittelua2b.jpg

            Takaspoilerin valmistaja on muuten MS-Desing.

            Comment


            • #7
              Kenen valmistama tuo etupuskuri on ja mitkä sumarit / vilkut menee kiinni ?
              Kommenttisi ulkonäöstä on kohdallaan.

              Kerro tarkemmin tuosta ratti-upgradesta ja oliko haasteita ? niitä S2 rattimerkkejä saa irrallaan ETKAN varaosanumeron perusteella ?

              Comment


              • #8
                Valmistajasta ei rehellisesti ole harmaintakaan hajua, mukana ei tullut mitään korruptiomateriaalia. RS4-puskurina B4 audiin tuota yleisesti myydään vaikka Ebayssä. Normaalit B4 vilkut ja sumarit tuohon sopii, sopiikin tuollaiseen kulmikkaampaan puskimeen ehkä paremmin kuin RS2 mallit. Laatuun olen loppupeleissä tyytyväinen, pinnat ovat suoria ja symmetrisiä. Paikoilleen sopivuuskin on hyvä, kun repii alkuperäiset kiinnikkeet pois ja asentaa uusiksi.
                http://koti.mbnet.fi/mjarvela/s2/sovittelua3.jpg

                Rattipäivitys on melkein lopussa, pientä tekemistä on vielä. Haasteista isoin on uuden 'johdinkierrukan' asentaminen, täytyy verhoilla sen johdosta uusiksi rattikonsoli. Muuten aika suoraviivaista asentamista, spoorisovite mm. -90 Corradosta (johon tarvitsee laittaa vielä lisäksi se uloke mikä palauttaa vilkun, hitsaamalla, liimaamalla...), ja sitten se konsolin ja ratin väliin tuleva johdinkierrukka jostain (plus tietenkin johtojen kytkeminen kun ei enää alkuperäiset suoraan sovi).

                Mahtaisiko joku tietää että sopiiko tuollainen S2 ratinmerkki tuohon -01 S4 rattiin? Lähinnä että onko fyysinen koko sama?

                Comment


                  #9
                  Valmistajia: Funtech -> US partsilta voi kysellä.
                  Dietrich Tuning -> KCS.fi
                  Molemmat vähän yli 400 ecua viime kesänä.

                  Comment


                  • #10
                    Jossakin automerkissä -en nyt muista missä- on käytetty putkisokkaa vilkun palautusnokkana. Sen kun ajaa tiukkaan kiinni, niin pitäisi kestää.

                    Comment


                    • #11
                      Maalattu ja paikoillaan hetken ilman alaverkkoja.

                      http://koti.mbnet.fi/mjarvela/s2/sovittelua4.jpg

                      Uutta ehjää lokasuojaa tarvitsisi seuraavaksi vielä metsästellä ja asennella paikoilleen.

                      Comment


                        #12
                        Hmmh. Näenkö väärin vai onko tuo RS2 kuuleri?

                        Comment


                        • #13
                          Eipäkait, 435mm oli pitkä kun mittasin. RS2:sen mitat löysin jostain nettisivulta (500mm), mutta S2:sen en, eli sellainen se varmaan on.

                          Comment


                            #14
                            Varsin päheet luonnossa nuo mustatut umpiot.

                            Comment


                            • #15
                              mites sä noi umpiot mustasit? vai onko tehdastekoiset(viripaja)?

                              Comment


                              • #16
                                Itsellä on kanssa ollu jo maaliskuusta mustat umpiot ja ovat ihan siistit. Minä ainakin purin umpiot ja sisällä oleva irtonainen kromikehiö mustalla spraymaalilla maalailin ( matta ). Hyvin kestänyt eikä ole rapistunut maali vaikka on 100w polttimot..

                                Comment


                                • #17
                                  minkäköhän näköinen olis toi s6 c4 mustil umpioilla?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mulla on maalattu noi projektio umpiot samalla maalilla kuin auto, tosin lakkaa ei laitettu päälle. Hyvin on pysynyt vajaa puolivuotta, ilman mitään karhennuksia. Teippejä sitten ei yleensä kannata viritellä suojiksi umpioihin, tuppaa heijastinpinnat lähtemään irti. Pahvista sopivat suojat mitä painaa tiiviisti paikoilleen kun maalaa.

                                    Comment


                                      #19
                                      Jotkut ovat umpioita maalatessaan laskenut umpion vesiastiaan ja vedellä rajanneet maalattavan alueen. Itsellä tosin lähti umpioista kromaus kun likosivat vedessä, että en tiedä onko tuo paras tapa, mutta vaihtoehto kuitenkin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        tuleeko tosta umpioiden maalaamisesta sanomista viranomaisten/katsastuksen kanssa?
                                        Ja onko valokuvio silti sama vaikuttaako valo tehoon tielle?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Valokuvioon ei tule mitään muutosta. Tuossa maalataan ainoastaan ne osat mitkä eivät toimi heijastimina, eli pitkien heijastin jää täysin alkuperäiseen malliin. Ei pitäisi tulla sanomista, koska mitään merkitystä noilla ei ole valokuvioon, mutta mistä sitä ikinä tietää jos inssillä on paha päivä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jaaha, eipä se takapuskurin maalipinta täydellinen ollut, mutta ei siinä ollut muovissa asti kunnon naarmuja... Terveisiä pikapesun automaattiovista missä ei ollut minkään valtakunnan varotoimia jos jotain jää väliin (eli täysin laiton viritys). Tälläistä jälkeä tuli kummallekkin puolelle. Onneksi ainakin tähän mennessä kyseinen yritys on hoitanut täysin mallikelpoisesti asian, joten siitä on _vielä_ hyvä mieli (saas nähdä sittenkun jostain korvauksista ruvetaan puhumaan...).

                                            http://koti.mbnet.fi/mjarvela/s2/takapuskurindamage.jpg

                                            Tuli sitten napattua muutama parempi kuvakin kun vihdoin ja viimein sain hankittua kunnon kameran. Aika kohtuullisia jo (mielestäni), vielä kun oppii paremmin kaikkien asetusten vaikutuksen niin eiköhän se siitä.

                                            http://koti.mbnet.fi/mjarvela/s2/S2_1_1600x1200.jpg
                                            http://koti.mbnet.fi/mjarvela/s2/S2_2_1200x1600.jpg
                                            http://koti.mbnet.fi/mjarvela/s2/S2_3_1600x1200.jpg

                                            Comment


                                            • #23
                                              Aika hiljaista on ollut, harrasteautoa kun on aina tullut laitettu kun kotimaassa on tullut oltua. Uusi kojetaulu löytyi ja löysi paikkansa vanhan rikkinäisen tilalle, ulkokuori odottelee vielä maalarin käsittelyä. Väriksi tulee joko sama Volcano black, taikka sitten joku ihan oikeasti musta väri.

                                              Alustaan asennettiin RS2:sen vakaajat juuri, ja samassa uusisin hieman isommat etujarrut. 312x25 levyt tuli sinne laitettua, pienet adapteriraudat vain että sai satulaa isommalle kehällä ja hieman ulommas levyn eri ET:n takia. Itselläni tuo modifikaatio oli vain sen takia, että on nätimmän näköiset kun täyttää vannetta enemmän. Muutenkin G60 satula on mielestäni täysin riittävä katukäyttöön, en tarvitse mitään superhyper 8mäntäsiä 8kiloa painavia satuloita, taikka ultralight miljardeja maksavia 6mäntäsiä.

                                              Sen verran tekisin nyt erilailla että 323x30 levyt varmaan laittaisin, ainoa lisätyö mitä joutuu tekemään on uusista paloista parin millin materiaalin poisjyrsintä. Satulan kannakkeeseen mielestäni mahui 30mm levy hyvin, olisko ollut 32milliä "leveys". 312mm levyllä satulaa ei saa tarpeeksi "sisään", vaan paloista jää 3-4milliä käyttämättä.

                                              http://mikaj.1g.fi/kuvat/AudiS2Avant...etujarrut2.jpg

                                              Comment


                                              • #24
                                                Viimeisin lisäys projektilistaan:

                                                UUSI VAIHDELAATIKKO!

                                                Tai noh, ei nyt ehkä ihan uutta, vajaata 9000euroa joutuu maksamaa vastaavasta laatikosta merkkiliikkeen tiskilä, peruskunnostettu oli muistaakseni vajaa 4000euroa vaihto-osana. Ykkösvaihteen jommasta kummasta rattaasta todennäköisesti hammas poikki nakutuksesta päätellen. Ensimmäinen korjaus asiaan, saatana ei käytetä sitä ykköstä ennenkuin on vaihtolaatikko paikoillaan...

                                                Saako tuon magneetin laatikon sisältä irti, putsattua ja takaisin poistopropun kautta, Atken kuvista katsottuna ilmeisesti mahdoton tehtävä?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Mites laatikko meni?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    n 150 maksoi tehdasuusi 1.n ratas, kun muutama vuosi sitten vaihdoin 200:sen lootaan. Hammas oli poikki. Pari kuukautta ajelin ilman ykköstä :)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ihan normaaliajossa huomasin yksissä valoissa että nyt pitää joku vähän enemmän ääntä kuin pitää, ei sen kummemmassa rallissa...

                                                      Pääakseli missä on ykkösen ratas kiinteenä, naftin 900e ja sivuakselin ratas nafti 500e... että hintaa tulee parhaimmassakin tapauksessa remontille semmoinen 700e äkkiä pelkillä tiivisteillä yms. Pahimillaan sitten äkkiä hyvin helposti reippaasti päälle 2000euron remontti jos jotain laakereita tai muuta alkaa olemaan vaihtokunnossa. Tosin sitten se on taasi "uusi".

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X