Heh, kyllähän tuo lupaili että voi maksaa uuden umpion jne, mutta periaatteessa lienekkö tuolla väliä. Kun tarkoitus olis tehdä B4 keulaswappi.. Saa olla vaikka sen tekemisessä kaverina sitten =D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 90 2.2kv -> 20vtq Nyt maalattu!
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Kirjoittelis tännekkin vaihtelun vuoksi.
Alkaa kesä lähestyä, joka tarkoittanee pyöräkelejä. Pyöräkelit taas tarkoittaa Audin seisontaa ja laittelun 110% alkamista.
Pyöränlaakeri menee vielä vaihtoon, jonka jälkeen herkistellään jarrut ja vaihdellaan renkaat, ajellaan nelipyöräsuuntaukselle ja tämän jälkeen seuraa yritys saada leima paperiin.. Jos se leima ei ihan ensimmäisellä tule (todennäköistä), niin sitten fiksaillaan mitä täytyy. Jokatapauksessa kun leima on saatu, alkaa hiominen ja tuon KV motin jämän ja vaihdelaatikon nostelu pois paikaltaan.
Kesävanteetkin pitäisi viimeistellä, vähän maalia ja hiomapaperia niin tuleepa hyvät. =)
Lauantaina olis tarkotus lähteä hakemaan B4 keulapellit.
Rs2 peilit ja takalasin aurinkolippa ynnä muuta pientä muunmuuassa investoitu tässä viime aikoina. :p
Kiinnostaisi hiukka tietää jo tarkemmin mitähän lippua ja lappua tuohon 2.2 20v turbopadan leimaamiseen tarvitaan. Ja yksi asia mikä myös on aiheuttanut päänvaivaa on tuon 2.2 20v motin hevoset.. Kun eikös se homma mee niin että mallisarjan tehokkaimmassa (2.3 20v) on 170hv, ja tähän saa lisätä sen 25% (?) lisää joka tekis n.200 pollea.. Oli tuleva moottori (hieman auki vielä) sitten ABY tai AAN on siinä kuitenkin se 220-230hv.. Joten mites tuon katsastus, ahtoja laskemalla penkittää se 200hv siitä vai?
Niin ja jarruthan täytyy olla 2.3 20v ysikympin vastaavat, mutta onko alustassa jotain muuta mitä täytyy vaihtaa? Tarkoitus on värkätä tolppiin säädettävä coilover sarja.
Comment
-
Jees, eli omavalmiste helpoin temppu.
Minkähänlainen homma olis sovitella tuohon eteen 322mm levyt ja taakse vaikkapa 255mm levyt. Satuloita oon katellu wilwoodilta yms.
Toisaalta kohtuus noissakin ettei nyt miljoonaa mene noihin jarruihin. Ne 2.3 20v jarrut olis halvempi ja helpompi ratkaisu..
Comment
-
Jos jarrujen on tarkoitus olla jarruttamista eikä show-käyttöä varten, niin omien kokemusten pohjalta voisin suositella eteen maksimissaan n. 314mm levyä, koska silloin mahtuu vielä 16" vanne. Itselläni on 323mm A8 levyt, eikä se sovittaminen mitenkään vaikeaa ole (Tepolta pikkubremboilla bolton-setti) mutta levyt painaa kuin synti. (yli 10kg/kpl) Lisäksi tuon jälkeen 17" vanne on pakollinen.
Ajattelin omaan kippoon laittaa seuraavat levyt pienemmät ja pyrkiä pienempään vannekokoon jolloin saan pyöriviä massoja vähennettyä. Taakse löytyy vaihtoehtoja useitakin, ei kyllä juuri 255 mutta isompia. Mulla on 270mm ja urs4 satulat takana, tarkemmat speksit selostettu tuolla mun projektitopikissa.
Comment
-
Jarrut on tarkoitus olla enemmälti käyttöä kuin ulkonäköä varten.
Bolt on kuullostaa jarrujen osalta varsin hyvältä, mikähän lie sitten käytännön toteutus. Pitää kysellä tuon sarjan hintaa.
Paino nyt on tietenkin oma asiansa.. Tuon 17" vanteen pakollisuus ei ole ylitsepääsemätön ongelma.
Pitääpäs vakoilla tuota sun projektia hieman.. =D
Comment
-
Jees.
Tulipa haettua B4:sen keulan osatkin tuonne. Saksanmaalta alkaa vielä umpiot hommaamaan ja vääntää keulapäivitys paikalleen.
Tuon hakureissun jälkeen A6 tykkäs sitten sytyttää moottorinhäiriövalon.. EGR vissiin sano sopimuksensa irti taas.
Comment
-
Nytpä olis aloiteltu hommia jo vähän aktiivisemmin kun tuo talliremonttikin valmistuu.
Tuli purettua konepelti, etukaaret, sisäloksut, keulapalkit, umpiot, vilkut, sumarit, puskurit, spoileri, antennit jne kaikki.
Takaovet vielä pitäisi vaihtaa ja sitten voisi alkaa kv:tä räikkäämään pellin alta pois laatikon kera. Sen jälkeen alkaa armoton hiominen =)
Vannesarjakin olis kohta tekaistu, vielä pientä hiomista ja vähän maalia niin ovat nätit. Ensiviikonloppuna mahdollisesti hakemaan 20v mylly. :)
Comment
-
Dodii, päivitelläänpä tännekkin..
Elikkäs kv olis nyt nostettu pois nokalta vaihdelaatikkoineen.
Ens viikolla käydä ostamassa kunnon hiomakone sekä paperia ja sitten alkaakin armoton hiomisurakka. Loppuviikosta näillä näymin saapuu 20v tekniikka Korsu Oy:n kyydityksellä! Hienosti etenee.
Seuraava mietinnän aihe onkin sitten tuon 20v koneen remontti/viritys =)
Joten, laakerit, kanget, pakosarja, putkisto(koko), vinkkejä otetaan vastaan. Tämä kaikki siis silmälläpitäen 400hv rajapyykkiä. Kuinkahan monta tonnia tuohon koneeseen uppoaa :D
Niin, ja yksi ongelma joka mietityttää ovat kylkilistojen urat. Listat nimittäin pääsee roskalavalle ja urat olis tarkotus silottaa. Tähän kaivataan parasta keinoa. Lasikuitukitti, hitsaus vai kenties joku muu?
Comment
-
pari hyvää vinkkiä 20vt tehostamisessa.
- Jos alle 350hp/450nm niin lastu on varmasti kukkaroystävällisin (280hp taitaa olla aika yleinen lastu ja Porkkikselta saa siihen näppärästi apuja kun hän niitä osaa säädättää)
Jos tuon vääntö/tehorajan ylittää niin sitten alkaa maksamaan.
- Kierokanget (Rosten Performance, Eagle, PO-metal jne jne ja hinta on 500-1500?)
- Kiertokangen laakerit! "RS2:sen" laakerit
- Suuttimet (loppuu johonkin 350 tuntumalle)
- Kytkin
- Kannen oikaisu ja täydellinen remontti ja muut normaalit moottorin peruskunnostamisen aapisen askeleet.
- Männät AAN kestää yli 500hv mutta toki jos enempi niin sitten netkin (1000???)
- Turbo mallia x 500-2000? riippuen laadusta jne.
- Motronic vaihtuu jossain 450 jälkeen kun MAFfin lanka (ilmamäärämittari) ei kestä mahdottomia eli boksi vaihtuu (800-3000?) Ja modaamalla saa hieman venytettyä tuota MAFfin kestoa mutta muut kertokoot enemmän jos tarttee.
Comment
-
Nuo 350/450 on sitten ääärettömän turvalliset numerot. Meikän rs2 softalla tulee 366hv ja 530nm ja ei se moottori sen kummoisempi ole. Toki aina tehtaalta esim peltitiiviste kannen ja lohkon välissä ja aina ne ns hyvät kk-laakerit mutta kuitenkin.
Norjanpojat jarruti just vakiomännillä muistaakseni 630hv. Ykkösrengas on kuulemma se jossa tulee raja lämpökuormassa vastaan jossain 500 paikkeilla. Tarvii eri materiaalista renkaat siis.
Meikällä on kehitteillä isomaf-softa 500+ ja turbo+softakitti 350+
Comment
-
366 tosiaan rs2-moottorissa PELKÄLLÄ softalla :)
Ei niistä aan/aby/3b vaan vakionokilla yli 350hv saa rs2-ahtimen kanssa vaikka millasen sadetanssin tempasis. Todella monessa autossa todettu. Eikä tosin paljon enempää missään, koska pieni #6 pakopesä on seuraava rajoite.
RS2 reittiä edullisempi bolt-on vaihtoehto on kohta tarjolla suunnilleen samaan tehoon.
Comment
-
1,8 piikkiä voi antaa mutta 1,65 on muistaakseni softassa pyynti. Pientä eri laitteiden mittaustarkkuudestakin johtuvaa heittelyä voi olla.
Enempi vähempi sahalaitaa antaa kaikki ellei ole suodatettu. Aiemmin amw:lläkin oli aika paljon enemmän suodatusta ja käyrät sileämpiä, nykyään sahalaitaisempia. Tuo käppyrä on ajettu Varsinais-Suomessa.
Voi toki olla myös esim vähän kipinähämminkiä, josta sahalaitaa saa aikaan.
Comment
Comment