Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 90 2.2kv -> 20vtq Nyt maalattu!

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Heh, kyllähän tuo lupaili että voi maksaa uuden umpion jne, mutta periaatteessa lienekkö tuolla väliä. Kun tarkoitus olis tehdä B4 keulaswappi.. Saa olla vaikka sen tekemisessä kaverina sitten =D
    Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 20:59. Perustelu: Palautettu

    Comment


    • Ja hauskat vastoinkäymiset jatkuu,

      nyt on takatukivarsi solmussa... Omaa tyhmyyttä. Huomena alkaa soittelemaan uutta siihen kun tuosta kasikympistä ei passannu.
      Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 20:59. Perustelu: Palautettu

      Comment


      • Audikin tosiaan taasen liikenteessä.

        Iso kiitos Tepolle!
        Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 20:59. Perustelu: Palautettu

        Comment


        • Kirjoittelis tännekkin vaihtelun vuoksi.

          Alkaa kesä lähestyä, joka tarkoittanee pyöräkelejä. Pyöräkelit taas tarkoittaa Audin seisontaa ja laittelun 110% alkamista.

          Pyöränlaakeri menee vielä vaihtoon, jonka jälkeen herkistellään jarrut ja vaihdellaan renkaat, ajellaan nelipyöräsuuntaukselle ja tämän jälkeen seuraa yritys saada leima paperiin.. Jos se leima ei ihan ensimmäisellä tule (todennäköistä), niin sitten fiksaillaan mitä täytyy. Jokatapauksessa kun leima on saatu, alkaa hiominen ja tuon KV motin jämän ja vaihdelaatikon nostelu pois paikaltaan.

          Kesävanteetkin pitäisi viimeistellä, vähän maalia ja hiomapaperia niin tuleepa hyvät. =)

          Lauantaina olis tarkotus lähteä hakemaan B4 keulapellit.

          Rs2 peilit ja takalasin aurinkolippa ynnä muuta pientä muunmuuassa investoitu tässä viime aikoina. :p

          Kiinnostaisi hiukka tietää jo tarkemmin mitähän lippua ja lappua tuohon 2.2 20v turbopadan leimaamiseen tarvitaan. Ja yksi asia mikä myös on aiheuttanut päänvaivaa on tuon 2.2 20v motin hevoset.. Kun eikös se homma mee niin että mallisarjan tehokkaimmassa (2.3 20v) on 170hv, ja tähän saa lisätä sen 25% (?) lisää joka tekis n.200 pollea.. Oli tuleva moottori (hieman auki vielä) sitten ABY tai AAN on siinä kuitenkin se 220-230hv.. Joten mites tuon katsastus, ahtoja laskemalla penkittää se 200hv siitä vai?

          Niin ja jarruthan täytyy olla 2.3 20v ysikympin vastaavat, mutta onko alustassa jotain muuta mitä täytyy vaihtaa? Tarkoitus on värkätä tolppiin säädettävä coilover sarja.
          Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 21:00. Perustelu: Palautettu

          Comment


            mallisarjan tehokkain +20%.
            itse katsastaisin moottorin omavalmisteena,teholappu että tehot on sallituissa rajoissa,joko ahtoja rajoittamalla,ilmansaantia tai sytytysennakkoa.

            alusta/jarrut pitää vastata mallisarjan tehokkainta

            Comment


            • Jees, eli omavalmiste helpoin temppu.

              Minkähänlainen homma olis sovitella tuohon eteen 322mm levyt ja taakse vaikkapa 255mm levyt. Satuloita oon katellu wilwoodilta yms.

              Toisaalta kohtuus noissakin ettei nyt miljoonaa mene noihin jarruihin. Ne 2.3 20v jarrut olis halvempi ja helpompi ratkaisu..
              Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 21:00. Perustelu: Palautettu

              Comment


                Jos jarrujen on tarkoitus olla jarruttamista eikä show-käyttöä varten, niin omien kokemusten pohjalta voisin suositella eteen maksimissaan n. 314mm levyä, koska silloin mahtuu vielä 16" vanne. Itselläni on 323mm A8 levyt, eikä se sovittaminen mitenkään vaikeaa ole (Tepolta pikkubremboilla bolton-setti) mutta levyt painaa kuin synti. (yli 10kg/kpl) Lisäksi tuon jälkeen 17" vanne on pakollinen.
                Ajattelin omaan kippoon laittaa seuraavat levyt pienemmät ja pyrkiä pienempään vannekokoon jolloin saan pyöriviä massoja vähennettyä. Taakse löytyy vaihtoehtoja useitakin, ei kyllä juuri 255 mutta isompia. Mulla on 270mm ja urs4 satulat takana, tarkemmat speksit selostettu tuolla mun projektitopikissa.

                Comment


                • Jarrut on tarkoitus olla enemmälti käyttöä kuin ulkonäköä varten.

                  Bolt on kuullostaa jarrujen osalta varsin hyvältä, mikähän lie sitten käytännön toteutus. Pitää kysellä tuon sarjan hintaa.

                  Paino nyt on tietenkin oma asiansa.. Tuon 17" vanteen pakollisuus ei ole ylitsepääsemätön ongelma.

                  Pitääpäs vakoilla tuota sun projektia hieman.. =D
                  Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 21:01. Perustelu: Palautettu

                  Comment


                    20v:n omilla g60 satuloilla ja audin 314mm levyllä tai volvo s60 310mm 5x108. Kannattimet vaan tekee.

                    Comment


                    • 20v satulat ja 314mm levyt ei kuullostais pahalta..

                      Soveltuukohan B4 avantin takapuskuri tuohon B3:seen?
                      Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 21:02. Perustelu: Palautettu

                      Comment


                        Itselläni on G60 + 314x30 mm, hyvin on toiminut. Varastossa on myös B4:n takapuskuri, mutta sen sopivuudesta en vielä osaa sanoa. :)

                        Comment


                          käykö noihin jotkut kannattimet suoraan??

                          Comment


                            Eipä käy, tein ne itse 20 mm:n teräslevystä. Itselläni ei ole mittoja tuosta, mutta kaverilta saattaa löytyä S2:n napoihin mitat.

                            Linkki

                            Comment


                              Mulla on periaatteessa samanmoiset. Eipä tuossa kummoisia tarvii laskeskella minne se satula siirtyy ja sen mukaan sitten tekee sen kannakkeen, mutta reikien teko on tietysti tarkka paikka...

                              Comment


                              • Jees.

                                Tulipa haettua B4:sen keulan osatkin tuonne. Saksanmaalta alkaa vielä umpiot hommaamaan ja vääntää keulapäivitys paikalleen.

                                Tuon hakureissun jälkeen A6 tykkäs sitten sytyttää moottorinhäiriövalon.. EGR vissiin sano sopimuksensa irti taas.
                                Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 21:02. Perustelu: Palautettu

                                Comment


                                • Nytpä olis aloiteltu hommia jo vähän aktiivisemmin kun tuo talliremonttikin valmistuu.

                                  Tuli purettua konepelti, etukaaret, sisäloksut, keulapalkit, umpiot, vilkut, sumarit, puskurit, spoileri, antennit jne kaikki.

                                  Takaovet vielä pitäisi vaihtaa ja sitten voisi alkaa kv:tä räikkäämään pellin alta pois laatikon kera. Sen jälkeen alkaa armoton hiominen =)

                                  Vannesarjakin olis kohta tekaistu, vielä pientä hiomista ja vähän maalia niin ovat nätit. Ensiviikonloppuna mahdollisesti hakemaan 20v mylly. :)
                                  Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 21:03. Perustelu: Palautettu

                                  Comment


                                  • Dodii, päivitelläänpä tännekkin..

                                    Elikkäs kv olis nyt nostettu pois nokalta vaihdelaatikkoineen.

                                    Ens viikolla käydä ostamassa kunnon hiomakone sekä paperia ja sitten alkaakin armoton hiomisurakka. Loppuviikosta näillä näymin saapuu 20v tekniikka Korsu Oy:n kyydityksellä! Hienosti etenee.

                                    Seuraava mietinnän aihe onkin sitten tuon 20v koneen remontti/viritys =)

                                    Joten, laakerit, kanget, pakosarja, putkisto(koko), vinkkejä otetaan vastaan. Tämä kaikki siis silmälläpitäen 400hv rajapyykkiä. Kuinkahan monta tonnia tuohon koneeseen uppoaa :D

                                    Niin, ja yksi ongelma joka mietityttää ovat kylkilistojen urat. Listat nimittäin pääsee roskalavalle ja urat olis tarkotus silottaa. Tähän kaivataan parasta keinoa. Lasikuitukitti, hitsaus vai kenties joku muu?
                                    Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 21:03. Perustelu: Palautettu

                                    Comment


                                    • pari hyvää vinkkiä 20vt tehostamisessa.

                                      - Jos alle 350hp/450nm niin lastu on varmasti kukkaroystävällisin (280hp taitaa olla aika yleinen lastu ja Porkkikselta saa siihen näppärästi apuja kun hän niitä osaa säädättää)

                                      Jos tuon vääntö/tehorajan ylittää niin sitten alkaa maksamaan.

                                      - Kierokanget (Rosten Performance, Eagle, PO-metal jne jne ja hinta on 500-1500?)
                                      - Kiertokangen laakerit! "RS2:sen" laakerit
                                      - Suuttimet (loppuu johonkin 350 tuntumalle)
                                      - Kytkin
                                      - Kannen oikaisu ja täydellinen remontti ja muut normaalit moottorin peruskunnostamisen aapisen askeleet.
                                      - Männät AAN kestää yli 500hv mutta toki jos enempi niin sitten netkin (1000???)
                                      - Turbo mallia x 500-2000? riippuen laadusta jne.
                                      - Motronic vaihtuu jossain 450 jälkeen kun MAFfin lanka (ilmamäärämittari) ei kestä mahdottomia eli boksi vaihtuu (800-3000?) Ja modaamalla saa hieman venytettyä tuota MAFfin kestoa mutta muut kertokoot enemmän jos tarttee.

                                      Comment


                                        Nuo 350/450 on sitten ääärettömän turvalliset numerot. Meikän rs2 softalla tulee 366hv ja 530nm ja ei se moottori sen kummoisempi ole. Toki aina tehtaalta esim peltitiiviste kannen ja lohkon välissä ja aina ne ns hyvät kk-laakerit mutta kuitenkin.

                                        Norjanpojat jarruti just vakiomännillä muistaakseni 630hv. Ykkösrengas on kuulemma se jossa tulee raja lämpökuormassa vastaan jossain 500 paikkeilla. Tarvii eri materiaalista renkaat siis.

                                        Meikällä on kehitteillä isomaf-softa 500+ ja turbo+softakitti 350+

                                        Comment


                                        • Nii ettäkö PELKÄLLÄ softalla 366hv? WTF..
                                          Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 21:04. Perustelu: Palautettu

                                          Comment


                                            rs2 turbolla + suuttimet

                                            Comment


                                            • Hmm.. kuullostaisi aika houkuttelevalta..

                                              Kanget ja vakiolaakerit kestää sen ilmeisesti moitteetta?

                                              Rs2 pakosarja ja turbo + suuttimet ja siihen softa = Loistava..
                                              Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 21:04. Perustelu: Palautettu

                                              Comment


                                                Nii ettäkö PELKÄLLÄ softalla 366hv? WTF..
                                                Tais pete takoittaa että RS2:sen koneesta tuon verran ottanut. Taitaa jäädä 350 hujakoille tehot AAN/ABY ympäristössä RS2 kamoilla ja vakio nokilla. Ellei pete ole hieronut algoritmejaan viime kuuleman.

                                                Comment


                                                • Ei se 350hv pahalta kuullosta. Oikeastaan helvetin hyvältä siihen nähden ettei koneelle "paljoa" tarvitse tehdä..
                                                  Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 21:05. Perustelu: Palautettu

                                                  Comment


                                                    366 tosiaan rs2-moottorissa PELKÄLLÄ softalla :)

                                                    Ei niistä aan/aby/3b vaan vakionokilla yli 350hv saa rs2-ahtimen kanssa vaikka millasen sadetanssin tempasis. Todella monessa autossa todettu. Eikä tosin paljon enempää missään, koska pieni #6 pakopesä on seuraava rajoite.

                                                    RS2 reittiä edullisempi bolt-on vaihtoehto on kohta tarjolla suunnilleen samaan tehoon.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      Alhaalla tulee tuo risankin huipputeho. Kun aattelee että vielä pari tonnia on varaa kierrättää.

                                                      Comment


                                                        miks tehokäyrä on tuollaista sahalaitaa??paljon max ahtopaine??

                                                        Comment


                                                          Taitaa AMW:n penkki antaa aina tuollaista sahalaitaa.

                                                          Comment


                                                            Itsellä myös kyseinen softa. 1,7 baria sysää, ei 1,8 bar. Ahtomittarin muistiin jäänyt suurin lukema. Vääntöä rajoitettu 500Nm.iin.
                                                            Viimeksi muokannut RS2; 14.6.2010, 16:13. Perustelu: tarkistin

                                                            Comment


                                                              1,8 piikkiä voi antaa mutta 1,65 on muistaakseni softassa pyynti. Pientä eri laitteiden mittaustarkkuudestakin johtuvaa heittelyä voi olla.

                                                              Enempi vähempi sahalaitaa antaa kaikki ellei ole suodatettu. Aiemmin amw:lläkin oli aika paljon enemmän suodatusta ja käyrät sileämpiä, nykyään sahalaitaisempia. Tuo käppyrä on ajettu Varsinais-Suomessa.
                                                              Voi toki olla myös esim vähän kipinähämminkiä, josta sahalaitaa saa aikaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X