maaginen 300 tkm
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RS4 upgrade, Audi S4 Avant Quattro 2.7 Bi-Turbo -10/98, Stage 3 Oldschool Style
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Hyvin tuo menee, ainoastaan pieniä ahtovuotoja ollut tuon 60 tkm aikana RS4 päivityksen jälkeen. Öljyt vaihtuneet 10tkm välein.
Muistelinkin, että vayne on pistänyt tauluun vielä komeammat kilometrit päivitetyllä S4:lla.
Seuraavaksi täytyy varmaan taas vaihdella etutukivarsia. Muutama vuosi, nykyinen alusta / rengastus ja nupulakivikadut tekevät tehtävänsä.
Ajoittain on kyllä käynyt mielessä oikean käyttöauton hommaaminen. Ei tästä nyt kuitenkaan malta luopua.
Comment
-
Tässä mennään vielä alkuperäisellä koneella. Alakerta käyttämättä auki ja myös yläkerran nokkaremontti tekemättä.
Tarkastettu nokat ja paininkupit 210 tkm kohdalla ja olivat ok. Ei pidä ylimääräisiä ääniä.
Comment
-
Koneen öljyhuolto tuli tuttuun tapaan tehtyä keväällä.
Perinteisen vuosihuollon paikka. Bosch jälkijäähyn kiertovesipumppu sanoi itsensä irti 3v / 60tkm käytön jälkeen.
Ilmeisesti ei tykännyt, kun pyörii aina ajon jälkeen uuden lämpöanturin ansiosta. Uusi kuitenkin tilattu.
Ruuvailin tänään imusarjan autosta kokonaan irti ja samalla tarkastelin kaikki konehuoneen letkut.
Tuo pumppu tuli jo irroiteltua. Päällisin puolin ihan ehjän oloinen, mutta ei enää pyörinyt kunnolla ja vuosi tiivisteestä.
Myös pumpulle menevät letkut olivat vielä alkuperäiset eli vanhat irti ja huomenna uudet tilaukseen.
Lisälöytönä tuli alkavasta ahtovuodosta ilmoitellut N75 alaspäin lähtevästä letkusta löytynyt viilto. Nuo on mukavan edullisia letkunpätkiä, laitetaan huomenna tilaukseen.
Lisäksi lähti tilaukseen kardaanin kuminivelet eteen ja taakse. Saa sopivassa välissä uusittua nuokin.
Myös 4v / 75 tkm sitten vaihdettu tukivarsisarja alkaa osoittaa antautumisen merkkejä, pari vaihtokunnossa. Tilaukseen lähti tänään Lemförderin täysi tukivarsisarja eteen.
Noilla päästään varmaan taas muutama vuosi mukavasti. Harkinnassa on edelleen käyttöauton hommaaminen joko tämän rinnalle tai tilalle.
Nyt autossa alkaa käytännössä olla moottorin avamista, laatikkoa ja perää vaille aika hyvin kulutusosat uusittu.
Edit: Niin ja samalla meinasin vaihdella suurimman osan konehuoneen pienistä alipaine / ylipaine letkuista. Säästyy monelta harmilta, kun ovat kunnossa ja halpa ennakkohuolto vaihtaa.Viimeksi muokannut RS_Performance; 20.7.2012, 09:49.
Comment
-
Hommat tehty suunnitellusti. Osat tulivat tiistaina, laitettiin kiinni keskiviikkona ja torstaina kovaa ajoa
Teen vielä painetestit kovemmilla paineilla tänään. Kardaanin tukilaakerit ja tukivarsi odottavat vielä nosturille pääsyä.
Comment
-
Mittariin on pyörähtänyt 272 tkm ja jälleen olisi isomman huollon aika.
Pari etutukivartta vaihdetaan, Lemförder osat.
Lisäksi tiputetaan taka-apurunko alas. Kallistuksenvakaajan kiinnityspelleissä havaittavissa selkeitä halkeamia molemmilla puolilla ja antavat käsin taivutettaessa periksi.
Hitsataan vahvikepalat niin, että kestää varmasti. Kannattaa myös muiden tarkistaa seuraavan kerran nosturilla!
Samalla vaihdetaan alkuperäiset taka-alatukivarsien kaikki helat uusiin, Lemförder osat.
Harkinnassa on ollut myös alkuperäisten takaiskunvaimentajien uusiminen. Jousina säilyy H&R paketti. Mitkä osat kannattaisi hommata? Bilstein B8 Sprint 107e kpl kuulosti ihan ok hankinnalta.
Lisäksi kytkin on alkanut kovemmilla ahdoilla luistamaan. Eli hankitaan menee uusi kitkapinta vauhtipyörään ja joko RS4 kytkin tai Sachs jäykempi paketti. Kumpi kannattaa hankkia?Viimeksi muokannut RS_Performance; 29.9.2012, 00:52.
Comment
-
Remontti aloiteltiin viime viikonlopun perjantaina illan edellä. Takapää oli purettu samana iltana.
Lauantai meni loppuja osia hankkiessa ja sunnuntaina illan edellä päästiin niputtamaan autoa.
Etutukivarret meni tuossa ohessa nopeasti. Paketti jälleen kasassa päivän vaihtuessa ja kestää varmasti.
Edellä mainittujen helojen lisäksi vaihdettiin myös kaikki takapään jarruletkut.
Takapäästä jäi edelleen vaihtamatta iskarit, joiden havaittiin epäilyksistä huolimatta olevan hyvässä kunnossa.
Lisäksi perä on edelleen koskematon ja siinä on hieman Quattrolle ominaista välystä.
Kuvia remontista löytyy täältä
http://www.maxtuned.com/Pictures/S4_Project_Pictures_7/
Kuten huomaatte ei ollut kyse ihan pienestä ongelmasta ja tuo korjaaminen vaatii tosiaan takakelkan tiputuksen.
Comment
-
Joo tuo takavakaajan tuennan repeäminen alkaa olemaan riski varsinkin tiukemmalla vakaajalla. Muutenkin kiinnitys joustaa jo vakiona eli ei sieltä paremmasta päästä tuon suunnittelu vakiona. Samoin vakio koiranluu eli se muovinen ei ole sieltä kestävimmästä päästä sekään.
Eräs foorumilainen on tehnyt lisätuentaan valmiin sarjan ja sen asennus menee irrottamatta juuri mitään. Ohessa kuva siitä.
Comment
-
Voisi kiinnostaa nuo lisätuet.
Täytyy vielä käyttää auto nelipyöräsuuntauksessa. Mitä kulmia suosittelette? Laitetaanko mahdollisimman lähelle S4 vakioarvoja?
Comment
-
-
S4 on palvellut käyttöautona kohta 7 vuotta ja on tullut aika siirtää tämä omaan harrasteautovalikoimaan.
Kaupat sovittuna viikonlopulle tällä kertaa sen toisen merkin puolelta. BMW E61 535d M-Sport -07.
Heikkona päivänä saatan harkita myös S4 luopumista, jos kohdalle sattuu tätä yksilöä arvostava harrastaja.
Comment
-
RS4 kytkinpaketti on tilauksessa, hieman toimitusvaikeuksia valmistajalla.
Bosch laajakaistalambda LSU-4 tilattu ja odottaa noutoa US puolella.
Lisäksi tavarat hommattuna valmiiksi vuosittaiseen keväthuoltoon, joka tehdään todennäköisesti ensiviikolla. Laitan S4 sen jälkeen hetkeksi seisontavakuutukseen.
Mittarissa on 286tkm. okkim, ei kai sitä uskalla isompia turboja laittaa ainakaan ennen 300tkm sisäänajoa ;)
Comment
-
-
-
Tämä nyt myynnissä hetken mielijohteesta käytön jäädessä vähälle http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=123485
Laitan keväthuoltojen jälkeen seisontavakuutukseen. Ei kyllä harmita, vaikka jäisi omaan harrastekäyttöön.
Comment
-
Ilmastointihuolto tehty, check.
Pyöräkulmat säädetty (hyvät tuli, täydellinen camber-säätö edessä vaatisi säädettävät ylätukivarret), check.
Keväthuolto tehty, öljyt ja suodattimet vaihdettu, check.
Auto laitettu seisontaan toistaiseksi.
Comment
-
-
Auto on ilmeisesti jäämässä toistaiseksi omaan harrastekäyttöön. Tässä vielä fiilistelykuva 2013 keväältä. Kavereiden kanssa kotipihalla.
Comment
-
Kyllä tuo talveksi pääsi paremmille paikoille. Pari kertaa tuli talvella/keväällä ajettua. Onhan siinä vetoja noihin muihin omiin laitteisiin verrattuna.
Katsotaan nyt koittaisiko vielä samalla hinnalla myyntiin hetkeksi keväällä.Viimeksi muokannut RS_Performance; 21.4.2014, 08:45.
Comment
-
S4 myytiin tänään haikein mielin Jyväskylän suuntaan.
19" BBS LMt jäi vielä talliin. Harkitsen myyntiä.
Tämän voi laittaa lukkoon.
Comment
Comment