Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS4 upgrade, Audi S4 Avant Quattro 2.7 Bi-Turbo -10/98, Stage 3 Oldschool Style

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ok mahtuu tulemaan irti, no sitten on vielä nopeampi homma.
    Mitä osanumeroita tuossa yhteydessä kannattaa vaihtaa?

    Comment


      Osanumeroita en tiedä mutta hiton sotkusta puuhaa perusvälineillä pelkkien pukkien päällä jos vaihtaa samalla litkut. Tärkein juttu on muistaa ensin saada auki täyttöproppu! Oli mulla ainakin tosi tiukassa.

      Itse vaihtaisin molemmille puolille samalla sen tiivisteen.

      Comment


      • Mulla oli niin tiukassa ettei auennukkaan. Piti sitten pistää öljyt tyhjennysropun kautta, onnistu se niinki.

        Comment


          Perä paikallaan? Ehkä nopeilla käsillä : )

          Comment


          • Joo, ja auto vielä oikeinpäin :=) Semmonen öljynvaihtopumppu ja rätti tiivistämään apuna. Sitten vaan roppu ripeästi paikoilleen.

            Comment


            • Taas olisi yhdet US lennot varattuna. Onko porukka ostanut viimeaikoina osia hyvään hintaan?
              JMH short shifter ja ER välijäähyt olisi tietysti hankkimatta alkuperäiseltä premium listalta.

              Laitan tässä joku vkl pari kuvaa nykyisestä talviasusta.

              Comment


              • Käykö BBS RS702 8,0x17 ET35 suoraan B5 S4? Muuten ok, mutta mahtuvatko jarrut?
                Lähinnä mietin erillisten vanteiden ja renkaiden hankkimista rata-ajoon.

                Comment


                  Eikö superleggerat kelpaa? Mullahan on setti myynnissä renkaineen. 19 kiloa / rengas ja vanne

                  Comment


                  • OZ Superleggat olisi kyllä toimivat. Ehdin kuitenkin jo hommata tuumaa pienemmät renkaat. 321 jarruilla mennään.

                    Comment


                    • Tänään oli tarkoitus ruuvata alle kesävanteet. Pieni unohdus pulttien suhteen. Eli tarvitsee hankkia uudet pultit BBS LM varten.
                      Kierre on tietysti M14x1,5. Ilmeisesti LM vaatii 60 asteisen kartiomallisen pultin?
                      Vanteet ovat ET32. Pikaisesti laskin, että 40mm pultti pitäisi olla oikea? Nykyiset ET45 vanteet ovat BBS:n tüv papereissa 28mm pulteilla.
                      Janne ja Jani ovat ainakin laittaneet vastaavat BBS LM alle. Mitä pultteja olette käyttäneet? Saksasta näyttää saavan 1.9€ / kpl. Myykö joku rengasketjuista lähelle?

                      Comment


                      • BBS asennuskitti noin 100e. Käy sinne ihan perus 14x1.5 28mm pulttikin 60asteen kartiolla. Varmista että ottaa sen 5 kierrosta vähintään kiinni.

                        Comment


                        • 14x1.5 60 kartio 35mm oli oikea pultti. Nyt on vanteet alla ja hyvältä näyttää.
                          Edessä tulee niin lähelle kaarta madalluksella, että taitaa mennä kaaren rullaus hommiksi.
                          Ajamaan pystyi, mutta olisi tarkoitus päästä myös kovaa. Vanteet 8,5"x19" ET32, renkaat 225/35/19.

                          Tässä vielä teaser-kuva malliksi
                          Viimeksi muokannut RS_Performance; 8.5.2011, 23:05.

                          Comment


                          • Miten olette laittaneet kiinni Seat Leon Cupran etulipan?

                            Comment


                            • Itseporautuvilla ruuveilla, sikaliimaa laitoin takapuolelle lipan ja puskurin saumaan ettei valo paista läpi, hiuksen hieno rako jäi vaikka tiukkaan ruuvasi.

                              Comment


                              • Vielä kuva koko autosta. Tällä mennään alkanut kesä.

                                Comment


                                  no sepäs on söpö :)

                                  Comment


                                  • Eilen tuli tehtyä öljyhuolto. Auton mittarissa 255tkm. Samalla vaihdettiin myös oikean puolen etuvetonivelet, nyt ne on kaikki vaihdettu molemmilta puolilta.

                                    Seuraavaksi oli tarkoitus laittaa taas vaihdelaatikon ja perän öljyt vaihtoon (3v ja 60tkm takana edellisillä).
                                    Pitkän aikavälin huoltolistalle laitettiin kardaanin etummaisen tukilaakerin vaihto.

                                    Etulokasuojien kaaret on nyt rullattu, niin mahtuu renkaat pyörimään ongelmitta myös mutkan töyssyissä.
                                    Viimeksi muokannut RS_Performance; 1.9.2011, 20:54.

                                    Comment


                                      Moi. Onko sulla vielä ne oem RS4-coolerit RS4-letkuilla+yläletkujen patenteilla? Oletko saanut ahtovuodot kuriin kuitenkin? Onko noihin RS4-coolereihin mitään toimivaa yläletkupatenttia muuta kuin ostaa APR:n letkusetti?

                                      Comment


                                      • Itselläni on APR:n letkusetti ja ei kyllä ole vuotoja. Ainut huono puoli on se, että ainakin toiselta puolelta letku kantaa pikkasen umpion pohjaan ja toiselta puolelta puskuriin. Coolereiden paikat on just siinä mihin letkut ne paikoittavat.

                                        Comment


                                        • Tässä on vielä RS4-coolerit ja -letkut. Ainut paikka, missä on satunnaisissa vedoissa vuotoa, on apukuskin puoleinen coolerille tulo.
                                          Tuohon joutuu S4 asennettaessa tekemään jatkoputken. Putkeen ei ole tehty kaulusta eli tuo täytyy ensikaudeksi tehdä.

                                          Comment


                                            Eli sulla on vielä niissä yläletkuissa bi-pipen päässä S4-letkuista leikattu "väliholkit" RS4-letkun sisään ja t-pultti klemmari ja on alkanut pysymään vuodot kurissa?

                                            Comment


                                            • Kyllä, tuolla systeemillä mennään toistaiseksi.

                                              Comment


                                              • Tänään tuli vaihdettua xenon-polttimo himmenneen tilalle.

                                                Tulpat voisi vaihtaa tuon seuraavan huollon yhteydessä. Mitä suosittelette? Bosch F5DP0R tai FR5DP?

                                                Comment


                                                  Molemmat toimii hyvin.

                                                  Comment


                                                  • Itellä nuo RS2:sen (F5DP0R) toiminu hyvin eli voin suositella.

                                                    Comment


                                                    • Edelliset on FR5DP (101 000 063 AA) ja toimineet hyvin. Taidan kuitenkin vaihtaa F5DP0R.
                                                      Viimeksi muokannut RS_Performance; 12.9.2011, 22:42.

                                                      Comment


                                                      • Tulpat tuli tosiaan hommattua. Lähti myös tilaukseen JH Motorsportilta
                                                        - 034 Motorsportin kardaanin tukilaakeri
                                                        - 034 Motorsportin moottorin etutukikumi
                                                        Viimeksi muokannut RS_Performance; 19.9.2011, 20:25.

                                                        Comment


                                                        • Kesärenkaat alla, auto vahattu, ilmansuodattimet uusittu ja tänään sain vaihdettua myös nuo F5DP0R tulpat koneeseen.
                                                          Seuraavaksi täytyy tehdä perus öljyhuolto ja taas ollaan valmiina kesän rientoihin mittarissa 265 tkm.

                                                          Comment


                                                            Ja hyvin kulkee? Aika vähän tuntuvat kuluvan sylinterit näissä vehkeissä vaikka kilsoja onkin yli 200 tkm. Hyvä niin.

                                                            Comment


                                                              Joo öljyjä pitäisi alkaa ostamaan kohta tulevaa 10 tkm huoltoa varten, mittariin ilmestyy silloin maaginen 300 tkm ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X