Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS4 upgrade, Audi S4 Avant Quattro 2.7 Bi-Turbo -10/98, Stage 3 Oldschool Style

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Ennakot (Ign timing deg, °BTDC) näyttivät menneen vedon aikana ensimmäisessä 7.5-13.5 välille ja toisessa 3.0-8.5 välille.

    Lamdojen jännitteet pysyy tukevasti 0,86-0,89 välillä kovan vedon aikana.

    Engine load % kovan vedon aikana 191.7.

    Injection time, 2-5/1.6-5ms kovassa vedossa välille 14.5-21 noilla 440 suuttimilla.
    Viimeksi muokannut RS_Performance; 23.7.2009, 00:54.

    Comment


    • #92
      Alkuperäinen kirjoittaja RS_Performance Näytä viesti
      Tosiaan ohjesääntö taitaa olla ettei saa olla alle 80 mm mistään kohdasta.

      Onhan noita 60 mm korkeitakin katsastettu. Aika tapauskohtaista tuo katsastusviranomaisen toiminta.
      Kerran kävi kaverille niin, että kaveri nosti putkea kahdella kädellä ja katsastusmies työnsi kelkan alta :)
      Mulla kävi just näin. Alla H&R -40mm ja himpun verran "roikkuva" Supersprintin hormisto. Kelkka otti kiinni pakoputken pultteihin ja toinen katsastusmies tuli painamaan putkea ylös. Sanoivat myös, että jos olisit tullu ens viikolla niin olis tullu hylsy koska nosturin kelkka vaihtuu hieman korkeemmaks.

      Ei muuten tarvinnu muutoskatsastaa jousille. Ajattelin, että katsastetaan jos alkavat valittaa mutta ihmettelivät vaan, että kyllä nää sporttimallit on matalia, oohan varovainen hidasteissa.

      Comment


      • #93
        Mulla on H&R korkeussäädettä alusta.
        Kävin muutoskatsastamassa ton alustan niin k-setä sano et niin kauanku se rulla mahtuu liikkuu niin homma on ok. Se mittas edestä että takaata keskiöstä lokariin. 340mm tais ollu se etäisyys ja mulla 18" kumit 225/40 profiililla ja vielä jäi alle tilaa jokunen sentti.

        Comment


        • #94
          Mittasin nuo etäisyydet keskeltä lokarin kaariin. Edessä 325 mm takana 340 mm.
          Ihan halutusti hieman etukenossa. Renkaat ovat 225/40/18.

          Mittasin vielä, että ajovalot ovat 500 mm korkeudessa ja sumuvalot 250 mm korkeudessa eli juuri minimisallituissa alarajoista mitattuna.
          Aikanaan on yhden BMW:n katsastus hyläytty liian matalalla olevien sumuvalojen takia.
          Viimeksi muokannut RS_Performance; 23.7.2009, 21:56.

          Comment


          • #95
            Auto on taas leimattu. Korkeus ok, kelkka vain hipaisi kattia.
            Nyt olisi varmaan oikea aika asentaa keulaa 20 mm tiputtava Cupran etulippa.
            Kisakateilla ja kunnon säädöllä auton saa päästöistä läpi, vähän joutuu kierrättämään putkea lämpimäksi.

            On kyllä paras auto ajaa kovaa, mitä olen omistanut. Kiitokset vielä projektissa mukana olleille.

            Comment


              #96
              30mm tiputtava Cupran lippa ;)

              Comment


              • #97
                Niin olikin. Pääsee näköjään auraamaan talvella lumet naapuriltakin. Onneksi kaikki pyörät vetävät.

                Comment


                  #98
                  Samat on ajatukset että auraten. Edessä meillä on aika sama korko, mutta minulla rengaskoko 215/40 18".
                  Meinaa välillä olla vähän ongelmia lähteä joiltain pihoilta, koska se etulippa käy tosi lähellä maata. Jopa raapasee hieman. Talveksi tosin 205/50 17" rengastus eli pikkusen nousee korkeus. 8mm isompi halkaisija kuin kesällä.

                  Comment


                  • #99
                    Mitäs katsastusmies sano putkistosta + kisakateista ?
                    Vai oliko ees moksiskaan ?

                    Comment


                    • Putki huomautuksella läpi. E-tyyppihyväksytyssä autossa aina E-tyyppihyväksynnät täyttävät osat tilalle.
                      Putki / asennus oli asiallinen, katit löytyvät ja äänet maltilliset (testattiin erikseen). Huomasi kyllä, kun putki oli juuri asennettuna aivan kiiltävä.

                      Onhan noita joskus hylätty varsinkin uudemmissa autoissa, joissa on vielä tarkempaa. Käytännössä saa kyllä aina läpi asiallisella konttorilla.
                      Viimeksi muokannut RS_Performance; 28.7.2009, 13:14.

                      Comment


                      • Tuleeko rekisteriotteeseen jotain merkintää kyseisistä ?
                        Rosteriputkisto tai vastaavaa

                        Comment


                        • Katsastaja hyväksyi muutoksen vähäisenä ja katsoi sen täyttävän pykälät. Vastaavia tapauksia on varmasti tuhansia ja lähes poikkeuksetta myös tällä projektipalstalla.
                          Varman päälle pelaava käy tietysti muutoskatsastamassa kaikki muutokset tai käyttää pelkästään Audin alkuperäisosia, joista löytyy epäselvyyksien välttämiseksi E-merkintä ja vastaa varmasti kyseiseen autoon tarkoitettua alkuperäisosaa.
                          Tarvikeosista tuota E-merkintää ei usein löydy. Tästä johtuen kaikkien muiden, kuin alkuperäisten varaosien kanssa voidaan joutua käyttämään harkintaa.
                          Vastaavasti esim. TüV-todistuksen pitäisi kelvata. Yhden BMW:n osalta nämä olivat aikanaan mukana, mutta muutoskatsastusta ei vaadittu.

                          Lakikirjasta päätös 779/1998 (viimeisimmät päivitykset tähän ovat tulleet voimaan 11/2006, mutta ne eivät ole vaikuttaneet asiaan nyt esitetyin osin)

                          1 Luku 3 § Erityisvaatimukset EY-tyyppihyväksytylle M1-luokan ajoneuvolle

                          2. Autoa, jonka sen käyttöönottoajankohtana on edellytetty olevan EY-tyyppihyväksytty,
                          ei saa käytössä muuttaa eikä sen osia vaihtaa siten, etteivät käyttöönottoajankohtana vaaditun EY-tyyppihyväksynnän
                          edellyttämät vaatimukset tai niitä uudemmat vaatimukset täyty.
                          EY-tyyppihyväksynnän edellyttämien vaatimusten täyttämisen osoittamiseksi ei vaadita EY- tai E-hyväksynnän hankkimista muutoksille.

                          1 Luku 4 § Muutoskatsastus ja poikkeuslupa

                          1. Muutettu auto on esitettävä muutoskatsastukseen katsastusasetuksen 29 §:ssä tarkoitetuissa tapauksissa sekä jäljempänä tässä päätöksessä mainituissa muutoksissa,
                          jotka saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa. Muutoskatsastuksessa on esitettävä selvitys muutoksessa käytettävistä osista,
                          osien sopivuudesta muutoksen kohteena olevaan autoon, osien kiinnitystavasta ja mahdollisista vahvistuksista
                          sekä tarvittaessa vaihdettavien osien tai muutettavien rakenteiden lujuudesta.

                          1 Luku 9 § Pakoputkiston muutokset

                          Pakoputkiston vähäiset muutokset, mukaan lukien putkiston kahdennukset, ovat sallittuja seuraavin edellytyksin:

                          a) auton melu ei muutoksen jälkeen saa ylittää meluarvoja, jotka olivat Suomessa voimassa auton käyttöönottoajankohtana tai 85 dB(A) taikka, mikäli auton kokonaismassa on suurempi kuin 3500 kg, 92 dB(A), pienemmän arvon ollessa määräävä;

                          b) pakoputken pään tai päiden on halkaisijaltaan ja sijoitukseltaan oltava rakenneasetuksen määräysten mukainen; ja

                          c) katalysaattorin saa asentaa, mutta sitä ei saa poistaa, mikäli se on välttämätön autoa koskevien pakokaasupäästömääräysten täyttämiseksi;
                          mikäli putkisto kahdennetaan, on myös katalysaattorit kahdennettava.

                          Koko päätös lakikirjasta luettavissa http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
                          Viimeksi muokannut RS_Performance; 28.7.2009, 13:13.

                          Comment


                          • Huomattiin eilen, että kerhon varaosakanavan kautta toimitetussa tukivarsisarjassa (valmistaja Flennor, Febiä ei saanut) on raidetangonpäiden kumit rikki ja hieman väljää.
                            Ehtivät olla 10 000 km ja 1 vuoden alla. Kävin tänään hakemasta TRWn tavaraa tilalle.

                            Ei taida uskaltaa enää laittaa muuta kuin Lemförderin tai TRWn tavaraa alle.
                            Varaosakanavasta tulleet RS2:n takavakaajat olivat Lemförderin valmistamaa laatutavaraa ja odottavat edelleen asennusta.

                            Etupään pallonivelten kuluminen on kyllä mukava tyyppivika VAG-konsernin laitteissa.
                            Viimeksi muokannut RS_Performance; 28.7.2009, 15:55.

                            Comment


                            • Auto on toiminut nätisti ja pidempiä vetoja 70-260 km/h on testimielessä ajeltu useampi. Tietysti suljetulla alueella.

                              Näillä näkymin ensi kesänä alla pyörii BBS LM 8.5/19" 225/35 renkailla.
                              Jätetään nuo vanhat vanteet toistaiseksi ratakäyttöön mahdollisille katuslikseille.

                              Comment


                                Laitappa aikoja sitten vaikka 80-160, 100-200 ja FATS jne. Muuten vaikea päätellä miten nätisti auto kulkee ;)

                                Comment


                                • 80-160 kiihdytys 6.8 sec. 80-260 kiihdytys 25 sec.
                                  FATS aikoja löytyikin jo tuolta ylempää tuosta vedosta laskettuna oli 4.2.
                                  Näitä FATS aikoja olen kysellyt myös muilta, mutta kovin tuntuvat olevan tiukassa.

                                  Pakolämmöt näyttäisi pyörivän täyskaasuvedossa noin 880 asteessa.

                                  Comment


                                    No tässä pari tulosta videolta otettuna (videonkäsittelyohjelmalla) ennen nykyisiä säätöjä. Sisältää toki vesiruiskun mutta ei ohjelmaa/suuttimia vielä.

                                    K04:lla
                                    Fats 3.6-3.7 s
                                    80-160 5,2 s
                                    100-200 9 s

                                    K03:lla
                                    Fats 5 s
                                    80-160 6,8 s
                                    100-200 13,8 s

                                    Fats muistaakseni vastasi jotain 102-158 vetoa noi suurinpiirtein nopeudessa mitattuna ?
                                    Viimeksi muokannut vayne; 10.8.2009, 17:36.

                                    Comment


                                    • Kiitoksia vertailuajoista. vaynellä on tunnetusti ollut autossa hyvät palikat.
                                      Katsoin logeista, että lentävä 80-160 oli 5.3 sec ja paras FATS kolmesta vedosta tosiaan 3.9.
                                      Eiköhän nuo ihan linjassa ole, jääden toki vähän edellä mainitulle laitteelle ymmärrettävistä syistä.

                                      Aika lähellä taitaa olla tuo mainitsemasi nopeusväli.

                                      Seuraavaan päivitykseen tarvisi sitten taas isommat suuttimet ja ison kasan muuta osaa. Yritetään pysyä tällä liikenteen mukana.

                                      Comment


                                        Kyllä se sun auto sitten jo ihan mukavasti alkaa toimia. Samat palikathan tässä taitaa kaikilla olla eli perus K04 kamat (jäähyt, ahtimet, suuttimet, downpipe, joku ohjelma). Noiden lisäksi ei enää paljoa tehoa parantavia osia ole (ellei käytetyt suuttimet jauha yli 100%), ainoastaan auton toiminta voi parantua. Vesiruutta siirtää talven kulkupuolen kesälle mutta ei lisää kokonaistehoa juurikaan omien kokemuksien mukaan.

                                        Näillä perusosilla Fats pitäisi saada 3 s pintaan tai vähän alle, kuten maailmalla on päästy ja ilman ohjelmaa pääsin vähän alle 4 s. Selkeästi silloinnen patentti ohjelma rajoitti logeissa menohaluja eli siihen vielä vähän viilausta tulossa ohjelmoinnilla.

                                        Comment


                                          Vesiruutta siirtää talven kulkupuolen kesälle mutta ei lisää kokonaistehoa juurikaan omien kokemuksien mukaan.
                                          Eikös tuolla vesiruutalla ja 50/50 metanolilla kuitenkin saada tuntuvia lisähepoja kunhan vain säädetään softa toimimaan methin kanssa.

                                          Hyvin näyttää Matin auto kulkevan. Hyvä olis saada useamman S4:n aikoja lentokenttävedoissa siellä kun erot ovat jo selkeämmät, jos eroja on..

                                          Comment


                                            Eikös tuolla vesiruutalla ja 50/50 metanolilla kuitenkin saada tuntuvia lisähepoja kunhan vain säädetään softa toimimaan methin kanssa.
                                            Mahdollisesti mutta omia kokemuksia ei tuosta vielä ole. Nyt vaan talvella meni samat oli ruisku tai ei, kesällä sitten ilman ruiskua meni hitaammin.

                                            Comment


                                            • S on toiminut toistaiseksi hyvin päivittäisenä käyttöautona.
                                              Käytännön vääntö jaksaa hymyilyttää päivittäin.

                                              Yksi kysymys tuli mieleen. En ole ajotietokoneen kanssa samaa mieltä kulutuksesta.
                                              Eli uudella ohjelmalla ja suuttimilla ajotietokoneen näyttämä keskikulutus muuttui 10.8 -> 6.4.
                                              Saako tuon muutettua oikeaksi esim VAG-COMin kautta?

                                              Comment


                                                Dera saa muutettua tuon. Siihen liittyy ohjelmallisia määrityksiä. Itsellä ohjelman jälkeen kulutus on tarkalleen sama, kuin tankatessa lasken.

                                                Comment


                                                  Ainakin vanhan mallin mittaristossa tuota kulutusnäyttöä pystyy kalibroimaan +/- 15%, mikä ei tuohon eroon kyllä riitä mitenkään.

                                                  Comment


                                                    Itsellä softan puukotuksen jälkeen meni noin 100km, ennen kulutuksen tasaantumista. Nähtävästi ecu sopeutui. Tuo on kyllä sen verran iso heitto, ettei taida tasaantua itsekseen.

                                                    Comment


                                                      Joo tuo on tyypillinen ero vakiosuuttimet vs 600 luokan suuttimet eli melko radikaali mennäkseen sopeutukseen. Vähän sama asia, kuin ecun oma kyky muuttaa ruiskutusaikaa vähän isompien suuttimien kohdalla eli johonkin asti riittää.

                                                      Comment


                                                      • Näin se sitten oli, kun arvelinkin. Kiitokset vahvistuksesta.
                                                        Täytyy jossain välissä käydä vielä hienosäätämässä ja katsoa tuo samalla.

                                                        vayne voisi jossain välissä laittaa tietoa, miten säätökokeilut ovat viimeaikoina edenneet.

                                                        Comment


                                                          Säädöt alkaa olemaan valmiit, ainoastaan Maf havaittiin olevan rikki viime säätöajolla ja ties kuinka kauan ennen sitä... Kokeiltiin toisella maffilla, kun maffi vaan tippui ajan saatossa ja tuli 70 grammaa lisää eli maffi luokkaa max mitä vag-com lukee 364.

                                                          Samalla alkoi ennakot olla mitä halutaan, ei nakuta yms. Kunhan saan uuden maffin ja ajettua ecun sopeutukset uusimpaan ohjelmaan niin enää ohjelman loppuhienosäätö vaaditaan.

                                                          Nyt siis ennakot luokkaa 12-24 välillä 5000-7000 tasaisesti nousten @ 1.5 bar. Kokeilen vielä lisäahtoakin, kerran ei nakuta.

                                                          Comment


                                                          • Viikonloppuna ilmaantui rauhallisessa ajossa pientä kolahtelua keskeltä/takaa moottorijarrutuksessa ja taas kaasua painettaessa.

                                                            Moottorin ja vaihdelaatikon tukikumit on vaihdettu. Taitaa olla 200tkm ajetun Quattron ominaisuus.
                                                            Pikaisesti tuli mieleen, että esim. perän pusla voisi olla vaihtokunnossa. Mitä muita vaihtoehtoja tulee mieleen?

                                                            Mitä muut ovat näille tehneet? Pikaisesti katsoin esim. seuraavat
                                                            http://www.034motorsport.com/product...oducts_id=1214
                                                            http://www.autospeed.us/store.php?cr...on=show_detail

                                                            Comment


                                                            • Tuli heti kanssa mieleen tuo takaperän "stabilointi-palikka"..:) Tein ostoslistaa tuolla JHM:n puolella ja puntaroin itekkin tuota osaa tilatessa, jätin kuitenkin vielä tilaamatta kun ei ole aiheuttanut vaihto-oikkujen tarvetta..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X