Ei se akku varmaan normikäytössä mene tyhjäksi. Itsellä meni kun testailin kaikenlaista, ja jäähydytys meni päälle moneen kertaan peräkkäin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RS4 upgrade, Audi S4 Avant Quattro 2.7 Bi-Turbo -10/98, Stage 3 Oldschool Style
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Juu normaali käytössä ja ihan kaupungissakin pyörittelyajossa ja kaupoissa ravaamisessa se jälkijäähdytin pyörii kyllä joka stopin jälkeen. Hyvä akku kun on niin ei saa akkua tyhjiin. Edellyttäen että sillä edes ajaa myös muunkinlaista ajoa välissä. Voi verrata hiukan jopa lisälämppäreiden virrankulutukseen.
Comment
-
Taas on auto pihassa pk-seudulla. Kaikki osat on nyt suuttimia lukuunottamatta vaihdettu.
Mitä nyt vähän ehti testaamaan, niin muutos on kyllä suuri myös ilman ohjelmaa.
Alusta ja putkisto toimivat, ahtovuodoista päästy eroon, kytkin-vauhtipyörä yhdistelmä juuri haettu tuntuma, asennusviimeistely hyvä.
Vielä suuret kiitokset Keski-Suomeen melkoisesta suorituksesta.
Kovin moni kaveri ei B5 S4 / RS4 Audiin vaihda huolellisesti 10 päivässä yhtä paljon osaa, vielä juhannuksen sattuessa väliin.
Koitetaan loppuviikosta saada lisää bensaa ja ahtoja koneeseen. Kytkimen sisäänajo jatkuu.
Nyt väsyttää sen verran, että kommentoidaan lisää tuoreilla silmillä. Lisäilen myös kuvia myöhemmin.
Comment
-
Eilen oli ensimmäinen ohjelmantekopäivä. Uudet suuttimet tietysti kiinni heti alkuun.
Muuten eteni hyvin, mutta saatiin parit ahtovuodot aikaiseksi.
Ei näytä normikiristimet riittävän testatuilla yli yhden barin paineilla silikoniletkuissa.
Ilta menikin mukavasti RST T-pultti kiristimiä hankkiessa ja asennellessa. Otin nuo 11mm mutterilla kiristettävät mallit.
Loppuillasta pääsi jo vähän koittamaan uutta ohjelmaa ja kovasti hymyilytti.
Tänään on aamupäivällä ajettu ohjelma ja tarkastukset loppuun. Ahtopuolen letkut ovat tälle kertaa pitäneet.
N249 ja nopeudenrajoitin poistettiin ohjelmasta.
Kuten oli tiedossa, tuolla vakio S4 ilmamäärämittarilla tulee aika nopeasti mittauskyky vastaan.
Mitä täytyy vaihtaa RS4-ilmamäärämittarin yhteydessä, paksummat imuletkut ja ilmanottoboxi?
Entä mitä hyötyä tuolla on käytännössä saavutettavissa, jos ei tee muita muutoksia tehdä?
Nythän tuo vakio tiputetaan pois pelistä siinä vaiheessa, kun se menee tappiin.
Pitäisi olla ainakin vakiotehot käytettävissä.
Vieläkin havaittu pientä yliahtamista pienellä kaasulla ajattaessa.
Kovaa ajettaessa kaikki ok. Onko tämän suhteen lisää arvauksia?
Täytyy viikonloppuna testailla lisää. Osien uusimisessa on päästy hyvään alkuun.
Comment
-
Hyvä että letkut ei enään vuoda! Näköjään kannattaa heittää ne Samcon letkujen mukana tulevat kiristimet samantien roskiin.
RS4 MAF menee vakiokoteloon kun siitä leikkaa pari tiellä olevaan nystyrää pois. RS4 kotelossa on hieman erilainen sisäosa, mutta ehkei vaikuta mahdottomia.
Vakio haitariputkikin käy, mutta se on kyllä tiukka saada maffin päälle. Tiiviste pitää ottaa välistä pois, muuten ei mahdu.
Ainakin sillä saa mitattua ilmamassan isommilla ahdoilla, ja varmaan seoksen saa siten säädettyä paremmaksi. Niin, ja ahdistaahan se hieman vähemmän kun on isompi. Noita kun on viritelty toimimaan kokonaan ilman maffiakin, niin en ole varma kaikista hyödyistä. Dera osaa varmaankin sanoa.
Comment
-
Vakio haitariputkikin käy
Comment
-
Ohjelma saatiin tosiaan perjantaina valmiiksi. Ammattilaisen työtä.
Myös yhtäaikainen kaasu/jarru sallittiin, eli ei katkaise syöttöä enää.
Rata-asetusten max. ahtopaine käy 1.54 bar. MAF tapissa 336,45 g/s 3850 r /min kohdalla, jolloin tiputetaan pois.
Pakolämmöt max. 980c, jolloin vedetään seos rikkaalle. Tosiaan rajoitin nostettiin ja muistin, että 320 km/h, no 300 olisi varmasti riittänyt jo helposti.
Dera kommentoi, että RS4 MAF ei tuo vielä tällä stage 3 merkittävää hyötyä säätötarkkuuteen.
Tehoihin tuolla ei tietysti olisi vaikutusta. Taitaa jäädä vaihtamatta.
Jos mennään stage 4, niin tuo muutos on välttämätön.
Perjantaina viimeisessä testivedossa tuli taas ilmavuoto, joka veti tietysti seoksen rikkaalle.
Tuli vaihdettua lisää kiristimiä varmuuden vuoksi vuotoa etsiessä.
Syyksi paljastui kuitenkin kuskin puolen välijäähyltä kaasuläpälle menevä ahtopaineputki.
Oli päässyt kääntymään niin, että flekti oli hakannut kiristimien pitäessä muoviseen ahtoputkeen reijän.
Saa tarjota, jos on ylimääräisiä nurkissa. Tilaan muuten maanantaina Tepolta. Kyseessä ahtopaineputki 078145683D, Saksasta 73.25 e.
Taitaa lähteä tuo koko flekti kävelemään. Ajoviiman luulisi jäähdyttävän tarpeeksi. Lisätään tarvittaessa ohuempi sähköinen.
Viikonloppuna kilometrejä ei siis kerry ja auton tarkempi testaus siirty.
Comment
-
Minä ottaisin sen flektin pois, toimii ihan hyvin näilläkin keleillä ilman sitä, myös radalla. Ja viehän se ainakin 0.1 hv pois hyötykäytöstä ;)
Aika mukavan aikaisin menee maffi tappiin. Kokeiles ajaa FATS testi, paljonko on aika? MRC:n laskuri.
Comment
-
Osat on nyt tilattu. Uuden ahtoputken lisäksi tilaukseen lähti RS2n metalliset koiranluut taakse.
Auto seisoo toistaiseksi pihassa osia odotellen, joten logeja ei ole päässyt ottamaan.
Kovasti polttelisi päästä käskemään tuolla uudella kokoonpanolla.
Ilmanotto on tosiaan ihan vakio, paperisuodattimella. Hieman yllätti tuo MAF pohjaus noin alhaalla.
Ensimmäisen päivän säädöissä alemmilla paineilla oltiin noin 1000 rpm ylempänä.
Dera osaisi varmasti kommentoida paremmin, miten vastaavalla stage 3 päivityksellä on aiemmin käynyt.
Myös muut voisivat laittaa omia lukemiaan tiedoksi.
Flektin irroituksesta pari kysymystä.
Muistelin, että puskuria ei tarvitse irroittaa ja mutteri taisi olla vasenkätisellä kierteellä.
Omat työkalut eivät ole täällä uudessa osoitteessa mukana, joten muistaisiko joku kuinka ison avaimen tuohon tarvitsee ja millä on hyvä pitää vastaan?
Yritän katsella tuohon tilalle ohuen sähköflektin. Onko kokemusta, mikä malli kannattaa valita B5n?
Laitoin parit kuvat (7 kpl) bensapumpun vaihdosta. Itse autosta kuvia myöhemmin, kun ehdin pesemään.
http://www.maxtuned.com/Pictures/S4_Project_Pictures_6/
Comment
-
Itsekin olin yllättynyt tuosta alhaisesta MAFin pohjauksesta, muistelen että yleensä n. 4500rpm-> olisi tuo 330gr/sek täynnä.
Mun omat mittaukset tosiaan jäi erittäin vajaiksi kun oli noita putkiongelmia, laita tuloksia kun saat niin katsotaan miltä ne näyttää ja ruuvataan tarvittaessa, kuten silloin puhuttiin.
Comment
-
Flekti lähti varsin kivuttomasti irti 32 mm lenkillä ja Bahcon "erikoistyökalulla" eli putkitongilla.
Millainen mutteri tuohon tilalle kannattaa hommata?
Edelleen saa ehdottaa hyvää sähköflektiä tilalle.
Comment
-
Kiitokset vahvistuksesta. Tänään tuli todettua tuollaisen M22 mutterin hankkiminen vasenkätisellä kierteellä melko haasteelliseksi..Viimeksi muokannut RS_Performance; 6.7.2009, 15:31.
Comment
-
Ahtoputki on nyt asennettu rikkoutuneen tilalle. Muita uusia vuotoja ei havaittu.
Onnistuin kuitenkin 4 täyskaasuvedossa irroittamaan taas tuon kuskin puoleisen välijäähyltä kaasuläpälle päin lähtevän ahtoletkun.
Tartvisi keksiä jotain tuohon liitokseen (RS4 välijäähyn letku S4:n ahtoputkeen). Nyt välissä on S4 välijäähyn letkusta pala.
Laitoin toki uudelleen kiinni ja ajoin tuossa välissä 250 km myös ohitusvetoja ja mutkapätkän.
Hieman on taas liikkunut. Toisella puolella ei mitään ongelmia.
Logeja en vielä ulos saanut, mutta ajamisen iloa riitti. Kyllä tuosta vielä toimiva laite saadaan.
Comment
-
Ehdin tänään vetämään kunnon letkun ja liitokset ahtopainemittarille.
Varoitus: Ei kannata käyttää Autometerin mekaanisen ahtopainemittarin mukana tulevaa letkua.
Otin tuon pois. Menee helposti mutkalle ja liitoskohta vuotaa ajan myötä liikkuessaan.
Nyt mittari näyttää taas järkeviä lukemia. Tämä olikin ollut irti remontista alkaen.
- Max. ahdot käyvät 1.5 bar kohdilla.
- Alipaine tyhjäkännillä 45-50 cm/Hg.
- Alipaine moottorijarrutuksessa mittarin pohjaan 60 cm/Hg.
Comment
-
Täytyy ajella loppuviikon aikana nuo tiedot VAG-COMilla.
Menevät kyllä ensin deran kanssa tarkastukseen ennen julkaisua. Ohjelmaa säädetään tarvittaessa.
Havaitsin tänään, että auton nykyinen maavara kuormaamattomana on hyvin lähellä 70 mm, katin takanurkka alimpana kohtana.
Tuo siis ilman cupran etulippaa. Eikös se katsastuksessa haluttu korkeus ollut minimissään 80 mm.
Myös etupään (pohjapanssari) kanssa tekee tiukkaa tuohon ollen juuri 80 mm. Aika alas tuli H&R:n -35mm sarjalla.
Millaisia korkeuksia muut S-miehet ovat mitanneet? Mistä kohdasta mittaus tehdään, alimmasta vai ns. kovista rungon osista? Katsastuksessa ongelmia?Viimeksi muokannut RS_Performance; 22.7.2009, 20:22.
Comment
-
Millastas letkua Autometerin sarja sisälsi, kun omaan ässään ahtomittari tulee parin viikon päästä. Tuossa Autogaugen sarjassa on ihan tuollaista kirkasta muovi letkua, eipä noissa sarjoissa varmasti paljon eroa ole. Millaista letkua tilalle pistit? Itellä on tuo KW:n V3 ruuvattu aikas tonttiin ja rapsahtelee myös (pohjapanssari) terävissä montuissa. Saapi nähdä sen jälkeen kun itellekin tulee tuo cupran lippa mikä tuossa hyllyssä lojuu, pitäs saada vaan vietyy maalaukseen ennen..:D
edit: Ja tuosta maavarasta katsastuksessa niin mulla ei katsastusmies huomioinut liiemmin auton maavaraa eikä 50% kalvoja etusivulaseissakaan, jutteli vaan että "on hieno audi..":DViimeksi muokannut Laurimtm; 22.7.2009, 23:21.
Comment
-
Kirkasta muoviletkua oli myös Autometerin mittarissa mukana.
Vaihdoin kumisen tilalle, vastaava kuin alipaineletkuissa kelpaa.
Millaisia FATS aikoja porukka on ajellut Stage 2 - Stage 3 virityksillä?
Sain äsken ensimmäiset logit ulos. Huom. kaikki logit ajettiin useamman kanavan logituksella. Ajan tarkemmat / kanava huomenna ja laitan deralle.
Ensimmäinen veto FATS 4.32 toinen veto FATS 3.91.
Kokeneemmat voivat kommentoida. Aika linjassa osien kanssa? Ilman lämpötila mittaushetkellä 16°cel.
Noiden logien mukaan MAF pyörii siellä 330 paikkeilla. Pohjaus aiemmasta arviosta poiketen normaalin kuuloinen 5000 paikkeilla.
Ahdoista ei ollut kuin yksi lyhyt logi. Täytyy ajella useampi. Tuon mukaan tuotto on yllättävän kova vielä yli 6000 kierroksilla.
Muistaakseni K04 pitäisi ahdot tippua tuolla 6000 lukemilla ja myös pyynnit ohjelmassa laskevat.
Toisessa vedossa ahtopainemittarin mukaan noin kävikin, mutta tästä ei ole ahtopuolen logeja.
Näihin tuottoihin K04 taipuivat.
Engine speed / min, Actual Boost <=1800 mbar
3040, 1840.0
4000, 2530.0
4880, 2450.0
5760, 2500.0
6400, 2540.0Viimeksi muokannut RS_Performance; 23.7.2009, 00:25.
Comment
-
Tosiaan ohjesääntö taitaa olla ettei saa olla alle 80 mm mistään kohdasta.
Onhan noita 60 mm korkeitakin katsastettu. Aika tapauskohtaista tuo katsastusviranomaisen toiminta.
Kerran kävi kaverille niin, että kaveri nosti putkea kahdella kädellä ja katsastusmies työnsi kelkan alta :)
Comment
Comment