Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS4 upgrade, Audi S4 Avant Quattro 2.7 Bi-Turbo -10/98, Stage 3 Oldschool Style

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Tein myös itselle tuollaisen kuskiin päin käännetyn version lasikuidusta, mutta totesin kyllä lopulta että omasta mielestä siistein lopputulos tuli kun teki alkuperäiseen ritilään 52mm reiän ja lovesi hiukan keskimmäisiä ritilöitä niin että mittari upposi syvempään.

    Comment


    • #32
      Alkuperäiseen ritilään tekeminen vaikuttaa parhaalta ratkaisulta.

      Comment


      • #33
        Vaihdoin jarrunesteiksi viikonloppuna toimiviksi todetut Motul RBF 600.
        Asentelin samalla tuon VEMS laajakaistalamda (WBO2) / pakokaasunlämpö (EGR) -mittarin alkuperäiseen sisäilmantuloaukkoon.

        Kuvat lopuista osista ja asennuksesta linkin kautta (20 kpl)
        http://www.maxtuned.com/Pictures/S4_Project_Pictures_2/
        Tuli todettua, että laitetaan samalla vaihtoon vanha bensansuodatin.

        Auto lähtee viikon päätteeksi pajalle. Tuon jälkeen on tarkoituksena säätää kadulla uusi ohjelma.
        Toivottavasti heinäkuussa ajossa täysitehoisena.
        Viimeksi muokannut RS_Performance; 8.6.2009, 23:13.

        Comment


        • #34
          Ihan siististi sait modattua tuon mittarin tuohon tuuletus suulakkeeseen..

          Comment


          • #35
            Uudet takajarrut ehtivät Audin varaosapalvelusta postitoimituksella mukaan
            http://www.maxtuned.com/Pictures/S4_...g_4439_std.jpg
            Viikonloppuna tuli viimeisteltyä mittareiden johdotukset.

            Sunnuntaina siirrettiin auto tallille mukana kiitettävä määrä tavaraa.
            http://www.maxtuned.com/Pictures/S4_...g_4448_std.jpg
            Myös tallille tilatut DP:t kisakateilla olivat todella hyvän näköistä työtä.

            Ammattilaisten käsissä tapahtuu nopeasti ja maanantaina projekti näytti tältä
            http://www.maxtuned.com/Pictures/S4_...009085_std.jpg

            Yllätyksiä löytyi vielä vähän. Kone on pitänyt öljyt sisällä poikkeuksellisen hyvin.
            Toinen lämpökilpi ja sen kiinnike ottanut osumaa.
            Samalla todettiin, että autossa oli tosiaan aiemman turboremontin yhteydessä vaihdettu myös uudet pakosarjat.
            Tallista löytyy nyt ylimääräisenä kaksi paria noita uuden mallisia RS4-mallissa käytettyjä pakosarjoja. Saa ottaa yhteyttä.

            Tänään listalla oli vauhtipyörä, kytkin ja RS4-ahtimet.
            Samalla uusitaan vauhtipyörän pultit, silmälaakeri ja painelaakeri.
            http://www.maxtuned.com/Pictures/S4_...g_4442_std.jpg
            http://www.maxtuned.com/Pictures/S4_...g_4446_std.jpg
            Viimeksi muokannut RS_Performance; 16.6.2009, 19:02.

            Comment


            • #36
              Audi B5 S/RS -autojen mekaanikolta jälleen asiallinen projektipäivitys kuvineen ja vinkkeineen. Kiitokset tallille.

              Uusi vauhtipyörä, kytkin ja turbot ovat nyt paikoillaan.
              Tarkistetaan vielä vanhojen osien kunto. Myydään edullisesti, mikäli ovat ok kunnossa.

              Seuraavaksi avattiin venttiilikopat ja vaihdettiin nokka-akseleiden stefat sekä tarkastettiin tietysti nokkien kunto. Tiivisteet samalla vaihtoon.
              Nokat ovat jo hieman kuluneet. Ei kuitenkaan vaadi välittömiä toimia. Painimissa ei kulumista eli olivat hyvät.
              Toistetaan B5 S4 ja RS4 -harrastajille tarkastuskehotus nokista ja tiedostetaan vaihtotarve tulevaisuudessa.
              Näitä remontteja oli jo tällä foorumilla tehty http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=41319
              Pajalta tuli vinkki hyvään keskusteluun, joka kannattaa aiheesta lukea http://audisrs.com/about6268.html

              Lisäksi moottorin tukikumit vaihdettiin. Toinen isoista tukikumeista oli jo osin rikki, joten nämä kannattaa muistaa vaihtaa.
              Etummainen tukikumi jäi toistaiseksi, oli ok. Taidan ottaa seuraavalta USA-matkalta pari osaa http://www.034motorsport.com/ kautta.
              Etummaisen tukikumin pystyy vaihtamaan irroittamatta moottoria.

              Kuvat asennuksista 10 kpl löytyvät osoitteesta http://www.maxtuned.com/Pictures/S4_Project_Pictures_3/

              Asennuksen kanssa on päästy hyvään vauhtiin. Seuraavana edessä jakopään täydellinen remontti.
              Tähän oli hankittuna se laajin mahdollinen paketti, kannattaa uusia kaikki samalla
              - Tensioning damper
              - Tensioner Roller
              - Relay Roller
              - Tensioner Lever Arm
              - Timing Belt
              - Behr Thermostat with O-Ring
              - Serpentine Belt
              - Metal Water Pump

              Hyvänä puolena isomman kasan osia kerralla vaihtamalla on se, että varsin kattavat tarkastukset on helpompi tehdä samalla.
              Yksittäisi osia vaihtamalla on aika hankala saada kokonaiskuvaa auton kunnosta.
              Päivittelen vielä loppuviikosta seuraavan vaiheen tietoja / lisäilen uusimmat kuvat.
              Viimeksi muokannut RS_Performance; 17.6.2009, 18:06.

              Comment


              • #37
                Mistä hommasit tuon Fidanzan aluvauhtiksen, kun mulla on ollut jo pari kk saksasta tilauksessa eikä vaan kuulu. Kysynkin siitä jo mutta sanottiin että kohta puoliin Fidanzalta tulee heille uusia pyöriä.. tuolta..http://www.turbozentrum.de/

                Comment


                • #38
                  Vauhtipyörän kuitissa näyttää lukevan Ultrarev, Inc., www.ultrarev.com
                  Hintaa tuolla oli $360 eli tuohon aikaan noin 255 euroa. Tilasin suoraan USA:sta.
                  Fidanza on edullinen päivitys, eikä maailmalla ole tuosta mitään huonoa löytynyt. Hintaa voi verrata vaikka alkuperäiseen.

                  Comment


                    #39
                    Jostain syystä (ehkä täysin perusteettomasti) on pieni epäilys alupyörän kestoon kumminkin aikasta painavassa ja iso vääntöisessä autossa...

                    Comment


                      #40
                      Mulla on ollut toi Fidanzan alumiininen vauhtis kiinni kohta jo vuodenpäivät, eikä sen suhteen ole ollut mitään ropleemia. Pientä jurinaa se tietenkin pitää alakierroksilla vedättäessä, mutta se kuulunee asiaan. Reippaitakin lähtöjä on jonkin verran otettu.

                      Tuohon on helppo ostaa ekstra kitkapinta samaan syssyyn kun ostaa vauhtiksen. Hintaa tolle ekstralätkälle kertyy 50$.

                      Comment


                      • #41
                        Mites erilainen vaikutus tuolla extra kitkapinnalla on? onko "välttämätön", en mitään tollasta älynnyt tilata..

                        Comment


                          #42
                          Otin ton ekstra kitkapinnan siltä varalta, jos ensimmäinen sattuu joskus palamaan.

                          Comment


                            #43
                            Joo ei se välttämätön ole, mutta jos ajaa kauan samalla vauhtipyörällä niin jossain vaiheessahan se kuluu liiaksi. Tuo kitkapinta on levy vauhtipyörän pinnassa, jonka voi vaihtaa.

                            Fidanzoja on muissakin biturboissa kuin Japella, ja ovat kyllä kestäneet.

                            Comment


                            • #44
                              Taas hieman päivitystä projektiin. Viikonloppuna on tehty hommia urakalla. Tallille jälleen pisteet.

                              Jakopää saatiin valmiiksi lauantaina. Samalla viimeisteltiin antureiden asennukset sekä asennettiin DB:t lämpönauhoineen.
                              Pakosarjasta oli yksi lämpökilven pidike murtunut, joka hitsattiin uudelleen. Hyvin yleistä kyseiselle konetyypille.
                              Kone on taas pultattu takaisin konehuoneeseen. Lisäksi vaihdettiin takajarrut sekä H&R:n jouset.

                              Öljynpaineanturi on vielä asentamatta ja estää keulan kiinnipulttauksen. Sopivaa adapteria etsitään.
                              Öjynpainekello on sen verran iso, että tuo ei ollut ihan suoraan tehtävä asennus.
                              Mikäli jollakin on kokemusta, millä osalla onnistuu, niin laittakaa ihmeessä kommenttia.
                              Toivottavasti huomenna löytyy sopiva osa.

                              Uusi sähköinen kiertovesipumppu (jälkijäähdytyspumppu) on asennettu. Vaatii tosiaan imusarjan irroituksen pumpun sijaitessa tuon alla.
                              Tiivisteet tietysti samalla vaihtoon. Lisäksi laitettiin matalammassa lämpötilassa ylimääräisen pumpun herättävä anturi.
                              Seuraavaksi RS4-välijäähyt ahtoletkuineen ja ilmanohjaimineen asennettiin paikalleen. Vaativat vielä keulan puolelle muokkausta.
                              Huomautuksena että oikean puoleisen RS4-välijäähyn alempaa alkuperäistä RS4-ahtoletkua joutuu jatkamaan S4:n asennettaessa.
                              Lisäksi RS4-välijäähyjen ylempien ahtoletkujen Bi-putken päähän tarvitsee supistukset RS4-ahtoletkuja käytettäessä.
                              Toinen vaihtoehto on vaihtaa Bi-putket RS4-mallisiin, jolloin menee vaihtoehtoisesti Y-putken päästä osaa vaihtoon.

                              Huohotinpuolta muutettiin. Öljynkeräyssäiliö on löysi paikkansa ABS-boxin / ohjaustehostinnesteen säiliön välistä. Pääsee hyvin käsiksi.
                              Lisäksi N249 (by-passien ohjausventtiili) on nyt poistettu käytöstä. Yksi helposti vikaantuva paikka vähemmän.
                              F-letkuun ei tällä kertaa kosketa. Tuossa on Samcon-silikooniletku vaihdettu tilalle, jonka pitäisi estää ensimmäiset antautumiset.

                              Uusimmat kuvat 15 kpl löytyvät osoitteesta
                              http://www.maxtuned.com/Pictures/S4_Project_Pictures_4/

                              H&R:n vakaajat löysivät paikkansa tänään. Vaatii vielä uudet RS2:n metalliset takavakaajien koiranluut, jotka vaihdetaan heinäkuussa.
                              Myös uusi putkisto on nyt auton alla. Vaatii vielä hieman työtä.

                              Kovasti alkaa näyttämään siltä, että päästään tällä viikolla tekemään uutta ohjelmaa.
                              Viimeksi muokannut RS_Performance; 21.6.2009, 22:23.

                              Comment


                                #45
                                Tulee muuten "hieman" erilainen auto ajaa noiden osien vaihdon jälkeen. Vakaajat on huomattavasti paksummat kuin vanhat, ja madallusjousetkin tekevät oman osansa ajettavuuteen.

                                DP:t ja putkisto muuttaa ääniä aika mukavasti, ja kevyt vauhtipyörä tekee kivasti lisäherkkyttä.

                                Veikkaan että saattaa hymyilyttää hieman jo ilman ohjelmaakin :)

                                Comment


                                • #46
                                  Kyllä varmasti hymyilyttää pitkään, kun auto saadaan taas ajoon.
                                  Nyt tehtyihin muutoksiin totuttelee mielellään.
                                  Vielä jäi monta pientä päivitykstä mahdollisten muutosten listalle.

                                  Keula on nyt takaisin paikallaan ja välijäähyjen asennus viimeistelty. Vasemmalla puolella ylempi RS4-ahtoletku on todella tiukassa paikassa.
                                  Sumuvalot jätettiin toistaiseksi häiritsemään ilmavirtausta. Nuo on tarvittaessa myöhemmin helppo irroitella.

                                  Suurimmat tekemättömät työt ovat vielä bensapuolella. Ensimmäiset savut on nyt kuitenkin otettu.
                                  Vikakoodina antaa toistuvasti hetkittäistä yliahtoa. N75 vaihdettu, mutta tuon kiinnitykset ja ahtovuodot pitää vielä katsoa.
                                  Myös vuoto huohotinputkistossa voisi aiheuttaa näitä ongelmia. Mitä tarkastetaan seuraavaksi?

                                  Öljynpaineanturin asennus tehdään myöhemmin, kun saan tarvikkeet hankittua.
                                  Vaihdettiin alkuperäinen lähtö etupuolelle, jossa on ahtaampaa ilmastoinnin kompuran takia.
                                  Näillä näkymin asennetaan vetämällä öljyjalan takapuolelta teräspunosletkua niin, että öljykello tuetaan lohkoon.
                                  Teettäminen onnistuu hydrauliikkaliikkeessä, kun ensin löytäisi tarvittavat päät. Tietoa tarvittavista adaptereista DIY-projektiin?
                                  Viimeksi muokannut RS_Performance; 23.6.2009, 11:43.

                                  Comment


                                    #47
                                    Duoda... voisiko olla, että ecun softa ei iiihan hanskaa isompia hyrriä ja siksi puskee yliahtoja epähuomiossa? Vai onko softa jo muokattu tämän hetkiselle paketille?

                                    Jätä n75 sähköihin, mutta pistä vain jatko hukkaportin kellojen letkuun -> peruspaineilla?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ohjelma ja suuttimet menevät vaihtoon vasta loppuviikosta.

                                      Muuten kuulostaa mahdolliselta, mutta vikakoodi yliahdoista tuli tässä kuussa jo K03:lla.
                                      Eli epäilen edelleen löytyvän myös jonkin muun syyn.

                                      Comment


                                        #49
                                        Ei ne isommat hyrrät ole ennenkään tehneet yliahtoa vakiosoftalla (tai lastulla), eli jotain muuta siellä täyty olla.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Painetesti on tehty ja vuoto paikannettu turbon kellon ohjausletkuun tai liitokseen. Katsotaan kuinka paljon täytyy purkaa.

                                          Comment


                                            #51
                                            Pelkurin puolen olen saanut korjattua paikallaan, konetta nostamalla.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Konetta nostamalla meni onneksi tuo ohjausletkun vaihto apukuskin puolelle, vaikka ei ole helppoa.
                                              Kuskin puolella olisikin mennyt koneen irroitukseksi.

                                              Tuo ei vielä poistanut yliahdon vikakoodia. Painetestissä ja huohotinpuolella oli nyt kaikki ok.
                                              Testatuksi tuli sitten by-passit, MAP-anturi ja N75, kaikki ok.
                                              Lastullinen ECU-kiinni ja kaikki näyttää toimivan, ei vikakoodeja. gedu ja ola tätä vähän aavistelivat.
                                              Eli vakio ECU antaa RS4-ahtimilla tuota vikakoodia ainakin joissakin tapauksissa, lastutetulla toimii myös ilman uutta ohjelmaa.

                                              Huomenna viimeiset osat kiinni bensapuolelle (Bosch 044, suodatin) ja torstai aamuna auto säädettäväksi.

                                              Erityiskiitokset okkim ja ola päivän selvityksistä ja hommista.

                                              Tässä vielä linkki tuohon lämpöanturipäivitykseen, joka autoon tehtiin. http://s4wiki.com/wiki/Afterrun_thermostat
                                              Sähköinen kiertovesipumppu herää mukavasti kovemman ajon jälkeen.

                                              Comment


                                                #53
                                                Ja tuntuisi muuten tyhjentävän akunkin näppärästi ;)

                                                Ei se tarvitse kovaakaan ajoa näillä keleilllä kun jälkijäähdytys menee päälle. Käytännössä menee aina kun vaan kone on käyntilämmin.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Ominaisuus :) Täytyy ottaa uudelleen harkintaan, jos oikeasti heittää akun tyhjäksi helposti.
                                                  Kuinka kauan tuo jälkijäähdytys pyörii?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Jaa-a, mitähän se olisi päällä, jotain 5-10 minuuttia kai. Pitäisi joskus ottaa aikaa.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Muistelin, että noissa uudemmissa RS-Audeissa pyörii jälkijäähdytykset myös aina.
                                                      Tuo 10 min kuulostaa kyllä pitkältä ajalta. Olen vielä vaihtanut pienemmän akun tilalle.

                                                      Täällä muutamat kuvat 7 kpl, viimeisessä ongelmia aiheuttanut osa.
                                                      http://www.maxtuned.com/Pictures/S4_Project_Pictures_5/

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Eli vakio ECU antaa RS4-ahtimilla tuota vikakoodia ainakin joissakin tapauksissa, lastutetulla toimii myös ilman uutta ohjelmaa.
                                                        Tuohon semmonen huomautus että jotku k03-lastut antaa ahtopiikin yli 1.5bar jollon tulee vikatila. TUohon tilaan auttaa mbc tai ebc rinnan N75:n kanssa.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Näyttäisi tuota yliahtoa tulevan K04:silla ja vakiosoftalla/lastulla. Kumma kun omassa ei tullut mitään kun oli tuo kokoonpano. Monta muuta autoa on ollut pelkällä lastulla, eikä mitään vikakoodia ole tullut. Näköjään riippuu vähän mistä roikkuu.

                                                          Tässä pari jenkkien keskustelua aiheesta.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Ei ole mulla vielä ainakaan akkua tyhjäksi saanut se jälkijäähdytys :) Vai ajanko mie vaan niin vähän :D

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Jani ku sie ajat niin pienellä kaasulla et eihä se nyt sillee :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X