Näitä urssi projekteja kun tuntuu muutkin laittavan oikeen urakalla.
Tuli siis 2008 alkukesästä haettua valkeakoskelta kyseinen yksilö pienen etsiskelyn jälkeen. Tuotu clubilaisen käskystä suomeen vuonna 2006 (korjattu ;)), joten myös tuontipommiksi joku voi kutsua. ostohetkellä autosta löytyi seuraavia lisäyksiä
-Bilstein/H&R alusta
-RS4 etujarrut
-19" vanteet
-3" pukisto
-Forge by-pass
-ikäisekseen ihmeen hyvä huoltohistoria
Ensimmäinen ongelma ilmaantui 2päivää oston jälkeen kun "michelin" letku ilmoitti ettei aio enää kestää painetta. Merkkiliike ilmoitti moisen vian maksavan ~150€ joten kallistuin itse silikoni letkusta askartelun puolelle. Tämän jälkeen auto menikin hyvin pari kuukautta jolloin kyllästyin 230 ilmoitettuun hevoseen joten lastun tinailuhan oli edessä. Aika pian tuon tehojen alv22% lisäyksen jälkeen tulpat ilmoittivat nykimis efektin saattelemana tulleensa tiensä päähän, paikalla olleiden ngk tuotteiden tilalle laitoinkin suositellut boschin vakio tulpa ja taas mentiin.
Seuraava tarpeellinen toimenpide tulikin vasta syksyllä kelien kylmetessä kun lohkolämppärin asennus tuli ajankohtaiseksi, defan tuotos tuli kyllä laitettu ohjeista poiketen ensimmäiseen eikä toiseen proppuun jolloin työn vaikeus tippui noin puoleen.
Ensimmäinen nelikko luistokin tuli koettua kun tie olikin mystisesti jäätynyt yöllä ja audissa oli yhä 19" kusiluikkarit alla, tästä pelästyneenä lähtikin tuumaa pienemmät nastat tilaukseen. Samassa tuli tilattua myös 18x8 RS4 replicat koska ei ole tähän päivään mennessäkään saapunut yhtä puuttuvaa 18" vannetta joka autoon kuuluu(asianomainen tietää nimeä mainitsemattakin).
Näin tulikin luisteltua marraskuuhun asti, jolloin projekti sai alkusysäyksensä vedestä lainehtivan jäisen metsätien ansiosta. Eli toinen kylkihän pääsi ojan puolelle tutustumis käynnille. vahingoiksi kertyi:
-oik. iskarin yläpään tukikumi
-2 vannetta naarmuille
-kylkeen naarmuja
-listoja piloille
-syvä henkinen vitutus
Ajoin kuitenkin autolla vielä tammikuun alkuun asti kun ei ollut mahdollisuutta jättää ainoaa autoa maalarille seisomaan. Ja tuona aikana vaihtolistalle lähtivät myös etu umpiot, jälkijäähdytys pumppu sekä ilmastoinnin puhallin. Umpiot tosin ainoat jotka ovat jo korjattu.
Aika pian oli selvää ettei auton maalaus rajoittuisi ainoastaan tuohon kylkeen vaan se maalattaisiin kokonaan huonon maalipinnan takia, eikä alkuperäis väriä kyllä kauaa harkittu uudeksi pinnaksi. Uuden värin löytää nissanin kataloogista. Samalla kun auto on seissyt maalarilla niin siinähän on ollut rutkasti asennus aikaa, ja autoon onkin tullut
-BSR cat-back
-BSR ahtopaine mittari rattipylvääseen
-Ilmamassa mittarilla heitetty joutsenia ja asennettu hüper tunink vapaavirtaus suodin
-vems+isommat suuttimet
Ja vielä tulossa
-säädettävä alusta(jos se ei kulje kovaa niin sitten matalalla ;))
-Ne RS4 replica vanteet alle(ellei vastaan kävele jotain maukkaampia)
-Jos kaikki menee putkeen niin pienemmät jarrut.
-Kai tuo akvaario luuk pitää tummentaa pois.
Jos projektia haluaa tukea niin ostakaa nuo 19" vanteet ja risan jarrut pois ;)
Joitain kuvia vanhasta lookista
http://i170.photobucket.com/albums/u...4/DSC08269.jpg
http://i170.photobucket.com/albums/u...4/DSC08281.jpg
http://i170.photobucket.com/albums/u...4/DSC07587.jpg
http://i170.photobucket.com/albums/u...4/DSC07590.jpg
Tuli siis 2008 alkukesästä haettua valkeakoskelta kyseinen yksilö pienen etsiskelyn jälkeen. Tuotu clubilaisen käskystä suomeen vuonna 2006 (korjattu ;)), joten myös tuontipommiksi joku voi kutsua. ostohetkellä autosta löytyi seuraavia lisäyksiä
-Bilstein/H&R alusta
-RS4 etujarrut
-19" vanteet
-3" pukisto
-Forge by-pass
-ikäisekseen ihmeen hyvä huoltohistoria
Ensimmäinen ongelma ilmaantui 2päivää oston jälkeen kun "michelin" letku ilmoitti ettei aio enää kestää painetta. Merkkiliike ilmoitti moisen vian maksavan ~150€ joten kallistuin itse silikoni letkusta askartelun puolelle. Tämän jälkeen auto menikin hyvin pari kuukautta jolloin kyllästyin 230 ilmoitettuun hevoseen joten lastun tinailuhan oli edessä. Aika pian tuon tehojen alv22% lisäyksen jälkeen tulpat ilmoittivat nykimis efektin saattelemana tulleensa tiensä päähän, paikalla olleiden ngk tuotteiden tilalle laitoinkin suositellut boschin vakio tulpa ja taas mentiin.
Seuraava tarpeellinen toimenpide tulikin vasta syksyllä kelien kylmetessä kun lohkolämppärin asennus tuli ajankohtaiseksi, defan tuotos tuli kyllä laitettu ohjeista poiketen ensimmäiseen eikä toiseen proppuun jolloin työn vaikeus tippui noin puoleen.
Ensimmäinen nelikko luistokin tuli koettua kun tie olikin mystisesti jäätynyt yöllä ja audissa oli yhä 19" kusiluikkarit alla, tästä pelästyneenä lähtikin tuumaa pienemmät nastat tilaukseen. Samassa tuli tilattua myös 18x8 RS4 replicat koska ei ole tähän päivään mennessäkään saapunut yhtä puuttuvaa 18" vannetta joka autoon kuuluu(asianomainen tietää nimeä mainitsemattakin).
Näin tulikin luisteltua marraskuuhun asti, jolloin projekti sai alkusysäyksensä vedestä lainehtivan jäisen metsätien ansiosta. Eli toinen kylkihän pääsi ojan puolelle tutustumis käynnille. vahingoiksi kertyi:
-oik. iskarin yläpään tukikumi
-2 vannetta naarmuille
-kylkeen naarmuja
-listoja piloille
-syvä henkinen vitutus
Ajoin kuitenkin autolla vielä tammikuun alkuun asti kun ei ollut mahdollisuutta jättää ainoaa autoa maalarille seisomaan. Ja tuona aikana vaihtolistalle lähtivät myös etu umpiot, jälkijäähdytys pumppu sekä ilmastoinnin puhallin. Umpiot tosin ainoat jotka ovat jo korjattu.
Aika pian oli selvää ettei auton maalaus rajoittuisi ainoastaan tuohon kylkeen vaan se maalattaisiin kokonaan huonon maalipinnan takia, eikä alkuperäis väriä kyllä kauaa harkittu uudeksi pinnaksi. Uuden värin löytää nissanin kataloogista. Samalla kun auto on seissyt maalarilla niin siinähän on ollut rutkasti asennus aikaa, ja autoon onkin tullut
-BSR cat-back
-BSR ahtopaine mittari rattipylvääseen
-Ilmamassa mittarilla heitetty joutsenia ja asennettu hüper tunink vapaavirtaus suodin
-vems+isommat suuttimet
Ja vielä tulossa
-säädettävä alusta(jos se ei kulje kovaa niin sitten matalalla ;))
-Ne RS4 replica vanteet alle(ellei vastaan kävele jotain maukkaampia)
-Jos kaikki menee putkeen niin pienemmät jarrut.
-Kai tuo akvaario luuk pitää tummentaa pois.
Jos projektia haluaa tukea niin ostakaa nuo 19" vanteet ja risan jarrut pois ;)
Joitain kuvia vanhasta lookista
http://i170.photobucket.com/albums/u...4/DSC08269.jpg
http://i170.photobucket.com/albums/u...4/DSC08281.jpg
http://i170.photobucket.com/albums/u...4/DSC07587.jpg
http://i170.photobucket.com/albums/u...4/DSC07590.jpg
Comment