Eijeijei, rinkulat kannattaa pitää keulalla. Ehdottomasti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 100 c4 TDi " Black edition ;)"
Collapse
X
-
Ainakaan mulla ei mitään muoveja maskin takana ole koskaan ollutkaan. Voisihan se olla joku arktisen alueen lisävaruste, ettei tarvii mitään pahvia tunkea sinne syylärin eteen jos meinaa lämmöt loppua talvella... Ite jouduin pahvin askartelemaan edellistalvena kun oli niitä -30...35° pakkasia!
Comment
-
Ja tuossa sama härveli 19" vanteilla: http://s60.photobucket.com/albums/h3...4062008005.jpg
PS:takajousia on rälläköity lyhyemmäks, tuo 35mm madallus takana oli aika nimellinen tuossa supersportin sarjassa..
Comment
-
Pienemmillä syötöillä tuli samat tehot kuin aikaisemmin, jolloin syötöt oli rynkytyksen rajoilla. Eli turbon vaihdon kanssa parempaan suuntaan menty.
Samalla huomattiin ennakon olevan aikaisellaan, eli täytyy vähän pumppua käännellä myöhäsemmälleen.
Ohjelmaa laitellaan todennäkösesti ensi viikon lopusta. Custom-softa...
Vertailun vuoksi: K16 ahtimella ja maksimi hammermod: teho 145hp/4055rpm, vääntö 322nm/ 2734rpm, ahtopaineet : 1500rpm 0,1bar, 2000rpm 0,4bar, 2500rpm 1bar, 3200rpm maximi 1,65bar
k14 ahtimella ja iq tehtaan arvoissa: teho 139hp/3953rpm, vääntö 325nm/2516rpm, ahtopaineet: 1500rpm 0.2bar 2000rpm 0,8bar, 2500rpm maximi 1,3bar
eli vääntöalue tippui 200 rpm, tehoalua myös hiemanViimeksi muokannut tarzi90; 2.4.2009, 19:35.
Comment
-
Suuttimet AEL, turbo AEL, putkisto mallia virtaava, egr poistettu, IQ arvo 6, bleedattu 1.2bar
AAT vakio softa. Tulee siis ihan kustomi softa, mallia "kaikki pumpusta irti" :p
Ahtoja todennäkösesti max 1.4bar ja alakierroksilta syöttöjä pois voimansiirron säästämiseksi.
Tästä osoitteesta löytyy lisää kuvia ja videoita:
http://profile.imageshack.us/user/tumpula90/Viimeksi muokannut tarzi90; 6.4.2009, 20:37.
Comment
-
Ensi maanantaina menee Audi motestille ohjelmoitavaksi. Täytyy toivoa että edes jonkin verran tulis tehoa. Ei pitäis 170hp/380nm tehot olla utopistisia.
Meinasin keväällä imupuolta päivitellä, Cooleri keulalle ja CDA boksi imemään ahtimelle ilmaa ja imuputken vedän johonkin "ilmaisaan" paikkaan.
Takimmaisen äänenvaimentimen meinasin vielä laittaa läpivirtaavaksi kaiken varalta niin ei ahdista yhtään.
Comment
-
Kannattaako tuohon nyt mitään ohjelmaa alkaa tekeen jos kerran meinaat viellä jotain muutoksiakin tehdä. Tekniikka muutokset/parannukset ensin ja sitten vasta ohjelmointiin!
Mutta etkös sä jo ottanu sen takimmaisen vaimentimen pois aikasemmin talvella, eli pitäs olla jo läpivirtaava vai? Ensimmäinen vaimennin onkin läpivirtaava jo alkujaankin!
Mikä on CDA boksi?
Comment
-
-
http://www.polarautovaruste.com/shop...ails.php?p=125
Toi on se cda pönikkä
No eiköhän muutokset ala olemaan tehty, ainakin vähään aikaan. Turbo on isompi ja suuttimet niin sillä pääsee alkuun. Heitin simonssin läpivirtausvaimentimen niin äänet vaimeni ajossa vähän onneksi. Putkisto on siis läpivirtaava katinkin osalta.
Niin täytyy katsoa sitä alakierrosten tehomäärää, ihan hyvin tuntuu nyt voimansiirto kestävän.
Comment
-
Voisinpa melkein sanoa, että voimansiirto kestää kyllä ihan kaiken mitä saat sieltä pannusta irti puristettua.
Comment
-
-
Poskilaakerit ja pinionin laakerithan näissä CEP/ARX laatikoissa on sitä kulutus tavaraa, takuuseenkin aikoinaan vaihdeltu kuulemma laatikoita uusiin. Itelläni myös huutavat mutta ovat huutaneet jo pitkään. Mekaanisesti rattailtaan/kuoriltaan kestää varmaan sen mitä on tarjota. Vai tarkoittiko Terho q:n laatikkoo? Kai q:n ja tavis mallin laatikot ovat kuitenkin samaa perhettä ja olettaisin että CEP/ARX:kin ovat samaa perhettä!
Comment
-
Jostain syystä on omiinkin korviin kantautunut, että 01e "perheen" etuvetolaatikoilla on taipumusta syödä itsensä. (ja konserniomistajan autoissa on kuulemma samoja vaivoja joissain versioissa). Mitään faktoja ei valitettavasti ole antaa keskusteluun, pelkkiä pikkulintujen lauluja :(
Comment
-
CEP, ARX, ABZ = 01E
DHT= 012Y perhe
Täytyy vaihtaa nuo suuttimen kärjet vielä ennen ohjelmaa.. Tehon maksimointia :p Menee ainetta niin paljon niin saattaa olla kärjet entiset.
Nyt karkaa mopo käsistä. En viekkään vielä lastutukseen vaan tilaan dieselkontorista 12mm nestepään ja isoimmat suuttimenkärjet mitä löydän. Vaihdan ite nestepään ja katon mitä kärkien kanssa teen. Sit ohjelmointiin vasta. Sitten aletaankin katselemaan isompaa turboa ja cooleria.. :D että sillä viisiin.
http://www.dieselkontor.de/product_i...oducts_id=3095
Toi taitaa käydä tähän joku kait joskus näin sanoi...?Viimeksi muokannut tarzi90; 8.4.2009, 21:26.
Comment
-
-
Pumpussa on vakiona 11mm nestepää, ainakin AEL. 12mm nestepäätä ei tosiaankaan saa kuin teettämällä. Vakionestepäälläkin päässee sinne 250-300hv kategoriaan. Tuossa kyselin kiinan tädiltä että tekisivätkö mulle 12mm päätä ja tekishän ne. Pikku ongelma vaan että pitäis toimittaa sämppelit ja tilata sitten 200kpl erä. :) Hinta ei kylläkään ollut paha.
Comment
Comment