Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 c4 TDi " Black edition ;)"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Eijeijei, rinkulat kannattaa pitää keulalla. Ehdottomasti.

    Comment


    • #32
      Njoo olen vähän kahden vaiheilla..

      Onko tossa maskin takana oleva muovi/suoja "talvivaruste" vai perusvaruste tiedättekö? Taidan nakkasta sen helvettiin siitä..

      Comment


      • #33
        Ainakaan mulla ei mitään muoveja maskin takana ole koskaan ollutkaan. Voisihan se olla joku arktisen alueen lisävaruste, ettei tarvii mitään pahvia tunkea sinne syylärin eteen jos meinaa lämmöt loppua talvella... Ite jouduin pahvin askartelemaan edellistalvena kun oli niitä -30...35° pakkasia!

        Comment


        • #34
          Joo täytyy ottaa se pois sieltä. Oli mulla pahvi koko talven, huomattavasti paremmin lämpes.

          Siinä on "lähikuvaa"

          Viimeksi muokannut tarzi90; 27.3.2009, 12:59.

          Comment


            #35
            Jos on tarvetta merkittömälle mustalle verkkomaskille nii mulla ois yks ylimääränen, lähtee edukkaasti. Laita yv:tä jos kiinnostaa.

            Comment


            • #36
              Ja tuossa sama härveli 19" vanteilla: http://s60.photobucket.com/albums/h3...4062008005.jpg

              PS:takajousia on rälläköity lyhyemmäks, tuo 35mm madallus takana oli aika nimellinen tuossa supersportin sarjassa..

              Comment


              • #37
                Huomenna Motestilla penkitys, ja samalla neuvottelen customi softan asennuksesta... :p

                Comment


                • #38
                  Pienemmillä syötöillä tuli samat tehot kuin aikaisemmin, jolloin syötöt oli rynkytyksen rajoilla. Eli turbon vaihdon kanssa parempaan suuntaan menty.

                  Samalla huomattiin ennakon olevan aikaisellaan, eli täytyy vähän pumppua käännellä myöhäsemmälleen.

                  Ohjelmaa laitellaan todennäkösesti ensi viikon lopusta. Custom-softa...

                  Vertailun vuoksi: K16 ahtimella ja maksimi hammermod: teho 145hp/4055rpm, vääntö 322nm/ 2734rpm, ahtopaineet : 1500rpm 0,1bar, 2000rpm 0,4bar, 2500rpm 1bar, 3200rpm maximi 1,65bar

                  k14 ahtimella ja iq tehtaan arvoissa: teho 139hp/3953rpm, vääntö 325nm/2516rpm, ahtopaineet: 1500rpm 0.2bar 2000rpm 0,8bar, 2500rpm maximi 1,3bar

                  eli vääntöalue tippui 200 rpm, tehoalua myös hieman
                  Viimeksi muokannut tarzi90; 2.4.2009, 19:35.

                  Comment


                    #39
                    Millä suuttimilla? Onko AAT:n orkkissofta?

                    Oman auton säätö suunniteltu toukokuulle..

                    Comment


                    • #40
                      Suuttimet AEL, turbo AEL, putkisto mallia virtaava, egr poistettu, IQ arvo 6, bleedattu 1.2bar

                      AAT vakio softa. Tulee siis ihan kustomi softa, mallia "kaikki pumpusta irti" :p
                      Ahtoja todennäkösesti max 1.4bar ja alakierroksilta syöttöjä pois voimansiirron säästämiseksi.

                      Tästä osoitteesta löytyy lisää kuvia ja videoita:

                      http://profile.imageshack.us/user/tumpula90/
                      Viimeksi muokannut tarzi90; 6.4.2009, 20:37.

                      Comment


                      • #41
                        Ensi maanantaina menee Audi motestille ohjelmoitavaksi. Täytyy toivoa että edes jonkin verran tulis tehoa. Ei pitäis 170hp/380nm tehot olla utopistisia.

                        Meinasin keväällä imupuolta päivitellä, Cooleri keulalle ja CDA boksi imemään ahtimelle ilmaa ja imuputken vedän johonkin "ilmaisaan" paikkaan.

                        Takimmaisen äänenvaimentimen meinasin vielä laittaa läpivirtaavaksi kaiken varalta niin ei ahdista yhtään.

                        Comment


                          #42
                          Kannattaako tuohon nyt mitään ohjelmaa alkaa tekeen jos kerran meinaat viellä jotain muutoksiakin tehdä. Tekniikka muutokset/parannukset ensin ja sitten vasta ohjelmointiin!

                          Mutta etkös sä jo ottanu sen takimmaisen vaimentimen pois aikasemmin talvella, eli pitäs olla jo läpivirtaava vai? Ensimmäinen vaimennin onkin läpivirtaava jo alkujaankin!

                          Mikä on CDA boksi?

                          Comment


                            #43
                            Turhaan sitä voimansiirtoa säästelet, vai pelkäätkö kytkimen puolesta?

                            Comment


                            • #44
                              http://www.polarautovaruste.com/shop...ails.php?p=125

                              Toi on se cda pönikkä

                              No eiköhän muutokset ala olemaan tehty, ainakin vähään aikaan. Turbo on isompi ja suuttimet niin sillä pääsee alkuun. Heitin simonssin läpivirtausvaimentimen niin äänet vaimeni ajossa vähän onneksi. Putkisto on siis läpivirtaava katinkin osalta.

                              Niin täytyy katsoa sitä alakierrosten tehomäärää, ihan hyvin tuntuu nyt voimansiirto kestävän.

                              Comment


                                #45
                                Voisinpa melkein sanoa, että voimansiirto kestää kyllä ihan kaiken mitä saat sieltä pannusta irti puristettua.

                                Comment


                                • #46
                                  Melkein voisin väittää ettei kestä, kun ei ne tahdo kokemusten mukaan vakionakaan kestää. Se on sitten eri asia mitä sieltä tässä tapauksessa saadaan irti puristettua.

                                  Comment


                                    #47
                                    Ai? Oletko montakin 01e sarjan laatikkoa rikkonut?

                                    Comment


                                      #48
                                      Poskilaakerit ja pinionin laakerithan näissä CEP/ARX laatikoissa on sitä kulutus tavaraa, takuuseenkin aikoinaan vaihdeltu kuulemma laatikoita uusiin. Itelläni myös huutavat mutta ovat huutaneet jo pitkään. Mekaanisesti rattailtaan/kuoriltaan kestää varmaan sen mitä on tarjota. Vai tarkoittiko Terho q:n laatikkoo? Kai q:n ja tavis mallin laatikot ovat kuitenkin samaa perhettä ja olettaisin että CEP/ARX:kin ovat samaa perhettä!

                                      Comment


                                      • #49
                                        CEP on laatikkona siis

                                        Nyt ainakin täysin äänetön, vähän kylmänä menee huonosti vaihteet päälle vaikka uudet öljyt.

                                        Comment


                                          #50
                                          Jostain syystä on omiinkin korviin kantautunut, että 01e "perheen" etuvetolaatikoilla on taipumusta syödä itsensä. (ja konserniomistajan autoissa on kuulemma samoja vaivoja joissain versioissa). Mitään faktoja ei valitettavasti ole antaa keskusteluun, pelkkiä pikkulintujen lauluja :(

                                          Comment


                                          • #51
                                            Tämäkin taitaa johtua väärästä käytöstä/huonosta huollosta..

                                            Ei pidä vedättää pienillä kierroksilla ja öljyt voi vaihtaa 60thkm välein mielellään.

                                            Comment


                                              #52
                                              Mistä tuon laatikon 'perheen' saa kaivettua? Omassa äänetön ja ~340tkm ajettu muistaakseni DHT.

                                              Comment


                                              • #53
                                                CEP, ARX, ABZ = 01E

                                                DHT= 012Y perhe

                                                Täytyy vaihtaa nuo suuttimen kärjet vielä ennen ohjelmaa.. Tehon maksimointia :p Menee ainetta niin paljon niin saattaa olla kärjet entiset.

                                                Nyt karkaa mopo käsistä. En viekkään vielä lastutukseen vaan tilaan dieselkontorista 12mm nestepään ja isoimmat suuttimenkärjet mitä löydän. Vaihdan ite nestepään ja katon mitä kärkien kanssa teen. Sit ohjelmointiin vasta. Sitten aletaankin katselemaan isompaa turboa ja cooleria.. :D että sillä viisiin.

                                                http://www.dieselkontor.de/product_i...oducts_id=3095

                                                Toi taitaa käydä tähän joku kait joskus näin sanoi...?
                                                Viimeksi muokannut tarzi90; 8.4.2009, 21:26.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Hömhöm.. Mistä muistankaan lukeneeni, ettei tähän pumppuun saa virinestepäitä kuin teettämällä? Toivottavasti olen väärässä..

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Holysmoken chatissa sanoivat tuon käyvän MUISTAAKSENI. Pumppu on vp37..

                                                    Onkohan vakio mukamas 12mm sitten? :o

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Ajovalo.net väittää pumpuksi VP34.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tämä täytyy kyllä selvittää.. No ainakin kärjet sinne saan jos ei tuota nestepäätä.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Pumpussa on vakiona 11mm nestepää, ainakin AEL. 12mm nestepäätä ei tosiaankaan saa kuin teettämällä. Vakionestepäälläkin päässee sinne 250-300hv kategoriaan. Tuossa kyselin kiinan tädiltä että tekisivätkö mulle 12mm päätä ja tekishän ne. Pikku ongelma vaan että pitäis toimittaa sämppelit ja tilata sitten 200kpl erä. :) Hinta ei kylläkään ollut paha.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            11mm nestepää on myös AAT:ssä vakiona. Noi 12mm nestepäät on tosiaankin kiven alla.

                                                            Paljonko olis ollut yhden nestepään hinta kiinan tädillä?

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Jaa no antaa sen nestepään olla ja laitetaan noi .260 suuttimet pelkästään. Tai kärjet. Kuinkakohan paljon isommat noi .260 on kuin vakio AEL kärjet? Ohjelmoija halusi tietää tuon tiedon..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X