Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 c4 TDi " Black edition ;)"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 c4 TDi " Black edition ;)"

    Ajattelin tässä kirjotella mitä on tullut tehtyä kyseiseen pirssiin. Ostin auton eräältä klubin jäseneltä viime lokakuussa. V6-quattro nimimerkillä kirjotellut.
    Autossa oli ostaessani Supersport alusta, joka ainakin paperilla tiputtaa 55mm edestä ja 35mm takaa. Talvirenkaat ovat Stilauto "5" vanteilla. Kokoa on 225/55/16. Muuta ei oltu tehty. Mittarissa oli 478 000. Aluksi tuli vaan ajeltua, ei tehnyt mieli muokata, mut sittenhän kyllästys iski ja pakko oli alkaa jotain tekemään. Mukana tulleet AEL koneen suuttimet vaihdoin vakioiden tilalle, alko kulkupuoli kummasti piristyä. Seuraavaksi oli vuorossa turbo: tarkoitus oli istuttaa 300td mesen ahdin, eihän se sinne sopinut niin tilalle meni AEL koneen turbo k14. Ahtopaineensäädin tuli myös hommattua, ahtoja pidän siinä reilussa baarissa, teollisuusmittari kertoo paineen määrän.
    Myös xenon muutossarjan (5000k) asensin, umpiot ovat s4, eli projektori. Äärimmäisen hyvä kuvio tuli, samalla tuli purettua umpiot ja linssit puhdistettua ja lasit vaihdoin myös uusiin, vajaa 100 euroa pari oli.

    Muutama viikko takaperin käytin lasit tummennuksessa, taakse tuli 5% kalvoa ja eteen 50%. Keski- Suomen uv-suojaus teki homman hienosti, voin suositellä lämpimästi.

    Autoa rakennetaan opiskelijabudjetilla, joten suuremmin ei ole ylimääräistä rahaa. :P plus peruskorjaukset, mm. jarrusatulat/levyt ym ym.

    Täll hetkellä mittarissa 486 000.

    Tämän näköinen kiesi oli kun sen ostin:






    Tänään räpsityt kuvat ovat tässä:













  • #2
    pari uutta vielä:









    Comment


    • #3
      Kesäksi suunnitteilla:



      TAI:



      Mielipiteitä KIITOS ;)

      Comment


      • #4
        todella komee pirssi,hyvän värinen :p

        Comment


        • #5
          Väri on Indigo Pearl. Todella tumman sininen.

          Sisusta on tuollainen mallia sport. säilynyt yllättävän hyvässä kuosissa...



          ratti on vaihtunut tuosta kuvasta ja lasit ei ole tummennettu vielä tuossa

          Comment


          • #6
            Kai on karvanopat lähteny kuvauksen jälkeen? ;)

            Muuten erittäin tyylikäs auto. :)

            Comment


            • #7
              Joo kyllä ne on pois kun aikamoinen näköestekkin tuossa satasessa.

              Huumorilla ne siinä on ollut, en mä sentäät tosissaan ole ;)

              Comment


              • #8
                Onks tuo supersportin alusta minkälainen ajossa? Kyselen vaan ku tuli ite tilattua tos pari päivää sit samanlainen! =) Paitsi et otin sen 60/35...oli vaan niin halpa et hiukan epäilyttää...

                Comment


                • #9
                  Ihan mukava se on ajella, mut ite en tykkää. Liian pehmeä. Laitan joko Saschin avantaget tai Bilsteinit kesäks. Ei oo tosiaankaan mitkää super-sportit noi :P Mutkiin niiaa jonkin verran

                  Kaverilla veerakutosessa Golfissa Saschin advantaget ja on tosi jämäkkä.

                  Mut madallus on tosi hyvä näissä! Ei keuli eikä perä ylhäällä. 10 pistettä siitä.

                  Comment


                    #10
                    Auttaako iskarien vaihto mutkissa niiailuun (oletuksella, etteivät ole ihan loppu)?

                    Itse uskallan suositella Sachsia. Varsin asiallinen tolppa ja vielä edullisempi kuin Bilstein. Kannattaa etsiä sopivan mittainen iskari madallusjousen kaveriksi. Vakiomittainen on liian pitkä. Tiedä sitten, olisiko tehtaan sport-alustalle tarkoitettu riittävän lyhyt?

                    Omaan, jossa madallus (Eibach) oli melko mieto, se voisi käydäkkin.

                    Comment


                    • #11
                      Saschia saa ns. madallettuihin alustoihin tarkoitettua mallia.

                      Iskarit tosta on liian löysät aivan selvästi. Jää pomppimaan monttujen jälkeen. Vuoden vanha satsi toi.

                      Comment


                      • #12
                        Ei tarvitse olla vanhat iskarit pompotukseen. Jos on ns madallusjouset ja normaaleilla joustovaroilla varustetut iskunvaimentimet niin sama ilmiö esiintyy. Tällöin töyssyn jälkeen iskunvaimennin "haluaisi" mennä ääriasentoonsa, mutta jousi ei anna peräksi, näin syntyy tämä pomppulinnaefekti. Asia korjaantuu lyhyemmillä joustovaroilla varustetuilla iskunvaimentimilla..

                        Silti suosittelen ennemmin coilover settiä.

                        Comment


                          #13
                          C4:n coil-over vaatii auton seisotusta tai toiset jousituet (tai koko tolpan siis). Kummin vain, kalliiksi käy.

                          Comment


                          • #14
                            Unohdin tietysti koko seikan edellistä postausta kirjoittaessani. Tiedossa oli mutta aivot vissiin taas astetta enemmän jäissä.

                            Comment


                            • #15
                              Ei tahdo kunnon sarjoja löytää..

                              Kokeilen saschin iskareilla joka tarkoitettu madallettuihin alustoihin.

                              Comment


                              • #16
                                No miulle kyl välttää vähän pehmeempikin, kunhan vaan asento korjaantuu.
                                Ku perhe-autohan tuo kuitekii on... =)

                                Comment


                                • #17
                                  Niin juu aivan. En minäkään mitään formula autoa hae, mut tulee rullattua asfalttitietä sen verran että saa olla jäykkä. Ja toimis paremmin 18'' kesävanteiden kanssa..

                                  Comment


                                    #18
                                    Tepolta Bilsteenit ja kaveriks H&R:ät, näin itsellä! Lepää hyvässä asennossa ja on todella mukava mutta samalla sopivan jämäkkä ja tietenkään ei pompi!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Saan Bilsteinit hommattua omaa kautta edukkaasti..

                                      Comment


                                        #20
                                        Eli hintaan..?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Onko muuten minkä verran maavaraa tolla alustalla?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hintaa en kerro mutta pitkästi alle satasen kappale jää hintaa. Tosin ei oo mainintaa et olis madallettuihin alustoihin... Saschia olis...

                                            Maavaraa en ole mitannut mut ei oo vielä pohjastaan ottanut kiinni. Ihan sopivasti siis.

                                            Täytyy kattoo kun saa 18'' alle jos vähän tiputtais vielä (rälläkkämodia kehiin:P)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Nyt on 18'' Barzetan huulivanteet alla. Ihan kivan näkönen.

                                              Renkaat 225/40/18, kesäset tietysti:D




                                              Comment


                                              • #24
                                                Tyylikäs peli! Kovasti omaan makuuni.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Hyvin käy vanteet!

                                                  Miten nuo pyykijän varret törröttää noin korkealla, onko niitä jotenkin väännelty noiden rungottomien sulkien takia?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    On kyllä saakeli maukas laitos. Ei nää näköjään muuta kaipaa kun vanteet, alustan ja pikku-kiillotusta. (Ja tietenkin sata muuta pientä yksityiskohtaa...) Näyttää vaan tosiaan mustalta noissa kuvissa, eiks se todellisuudessa ollu sininen?

                                                    Mikä merkki maskissa?

                                                    Itellä näyttäis kuskinpuolen pyyhkijänvarsi ihan samalta, varmaan samat sulatkin (B?). Eli vartta joutuu vääntelemään että sulka pysyy kiinni lasissa!

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mulla on omassa nyt myös noi boschin aerotwinit vai mitkälie, ja tosiaan pikkusen joutui vartta vääntämään kuskin puolella. Mutta törröttää ne vakionakin melkein samalla tavalla.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Omissa C4 satkussa ja kutosessa on paikallaan Golf IV jälkiasennusaerot ja myöskin kuljettajan puolimmaista vartta hitusen joutui vääntämään satkussa. Kutosessa vääntämistä ei tarvittu, pyyhkii ihan hienosti ilmankin. Molemmissa tosin ojan puolimmainen sulka on reunasta hiukan ilmassa lasin taittuessa jyrkästi.

                                                        Aerotwinejä saa vissiin Motonetista n. 40e hintaan, merkkitiskiltä vastaavat lähtevät (1J0 998 002 B) hintaan 34e.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kiitokset kommenteista. Kuvat on aika surkeita, paremman näkönen livenä.

                                                          Sininen toi on kyllä, mut ei tahdo erottaa edes päivänvalossa.
                                                          Merkitön maski tulee niin toi ässälogo lähtee hemmettiin :p

                                                          Tuosta pyyhkijän varresta sen verran et se on ollut sellainen siitä asti kun sen ostin.. :P

                                                          Sulat taitaa olla Valeon.

                                                          Parempia kuvia tulee huomenna kun on valoisampaa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ite ostin kans noi lötkösulat ässään ja ei pyyhkinu kunnolla ku ei painanu varsi tarpeeks. Väänsin vähä tohon tyyliin ku tossa kuvassa. Ilmeisesti ollut sama ongelma.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X