No niin, kävi taas vanhanaikaisesti, tuli jo kirjoitettu ummet ja lammet ja eipä taas muistanut kopioida teksti ennen kun sitä lähetettiin menemään...bitti taivaaseen...argh.
No anyway, jotkut ehkä muistaa minut hyvänä, tai kenties pahana, muutama vuosia sitten kun touhuilin rs2 kanssa, peltopuron ja kalsken aikakaudella. Sitten tuli vinksahdus takavetoiseen bmw puoleen, mm. m5 e34 3.8l farkku, Alpina b3 3.2l ja vielä tallissa oleva ns "ratalelu" eli 3.0l m3 e36.
Tuli sitten eilen vaihdettu käyttis e39 530d 2001 tähän s4 b5 biturboon kun km ei oikein tullut riittävasti. Nuori kaverilla lohjaltalta oli päinvastainen ongelma, joten aika kivuttomasti vaihdettiin autot.
Tietysti luin biturbon monista tyypivioista ja varmistin että myös tässä yksilössä tarpeelliset osat ovat päivitetty. Vuona 2007 auton maahantuonnut kaveri onkin foorummillainen ja oli vaihtanut pakosarja rs4 kaltaiseen versioon ja ahtimet olivat huolettu, sekä jakohihna ei ainakaan muutamia kymensia tuhansia km tarvitse huolehtia. Orkis bypassit ovat vaihdettu kestävämpään Wiltecin versioihin.
Mun nykyisen työn puolesta huono juttu on että joku surkea viri viri paja nimeksi...MtM (tai jotain sinnepäin... :-) ) on ehtinyt ohjainyksikön softaan kuten tietysti moneen tämän malliseen moottorissa on jo tehty. Kai nyt sentään osataan päihittää se pajan sekoillut kun rekisteriotteeseen on laitettu vaan 306hv/500nm lukuja. Ihmettelin jo miten se on saatu aikaan kun autogaugin mittari näytää vaan vakio 0.7 bar, mitä nyt olen ehtinyt polkea. Mutta entisen omistan mukaan se paine on otettukin väärästä paikasta. Täytyy korjata..
Pientä päivitystä entiseen loistoon on toki tässäkin yksilössä edessä. Mauton etu maski, takavalot, foliatecin kalvot jne..revitään irti ja vaihdetaan orkikseen. 18" rs4 vanteet ovat replikat joten nekin saa lähteä kuten myös nyky a4 16" (saa ostaa halvalla myynti palstoista..hint hint). 18" BBS Lemmarit olis jo pajassa, mutta pahus kun ne ovat jo myyty jonkun aika sitten kunnostukseen jälkeen. Täytyy toivoa että joku paha rahapula iskee kaverille joten joudun lunastaa ne takaisin...bad boy, bad boy...:-)
Foorummilaiselta saan nastalliset orkis s4 5-puolaiset kohta alle.
Sisustus on ihan ok kunossa mitä nyt 181tkm mukaisesti voi olettaa ja nogaro sininen ( tai mitä sen nykyinen sävyn nimi nyt olikaan) mitä aina ihailin jo rs2 aikoista, löytyy sisältä hiilikuitu listojen kanssa. Muuten en ole vielä kovin paljon ehtinyt tutustua autoon kun alle olevat renkaat ovat todella finito. Kuittia kyllä löytyy ylinkyllin ja huoltokirjakin on ilahtduttavan hyvin täytetty. Weitecin jouset tuntuu hieman väsyneiltä, mutta se voi johtua muistakin asioista, pakoputkikin on kohta vaihtokunossa. Pieni lonksahdus kuuluu kun nostaa kaasua, mutta sen muistan rs2'sta ja on kai normaali...
S4 on kai aina vertailtu m3 kanssa joten mielenkiinolla odotan päästä vertailemaan niitä keskenään. Toki käyttötarkoitus on pidettävä erikseen muutenhan ei ole kovin paljon järkeä pitää ne rinnallaan.
Jatketaan kun autossa on laitettu orkis palikkaa taas paikallaan. Siihen asti pitää pärjäilla näillä kuvilla.
to be continued...
No anyway, jotkut ehkä muistaa minut hyvänä, tai kenties pahana, muutama vuosia sitten kun touhuilin rs2 kanssa, peltopuron ja kalsken aikakaudella. Sitten tuli vinksahdus takavetoiseen bmw puoleen, mm. m5 e34 3.8l farkku, Alpina b3 3.2l ja vielä tallissa oleva ns "ratalelu" eli 3.0l m3 e36.
Tuli sitten eilen vaihdettu käyttis e39 530d 2001 tähän s4 b5 biturboon kun km ei oikein tullut riittävasti. Nuori kaverilla lohjaltalta oli päinvastainen ongelma, joten aika kivuttomasti vaihdettiin autot.
Tietysti luin biturbon monista tyypivioista ja varmistin että myös tässä yksilössä tarpeelliset osat ovat päivitetty. Vuona 2007 auton maahantuonnut kaveri onkin foorummillainen ja oli vaihtanut pakosarja rs4 kaltaiseen versioon ja ahtimet olivat huolettu, sekä jakohihna ei ainakaan muutamia kymensia tuhansia km tarvitse huolehtia. Orkis bypassit ovat vaihdettu kestävämpään Wiltecin versioihin.
Mun nykyisen työn puolesta huono juttu on että joku surkea viri viri paja nimeksi...MtM (tai jotain sinnepäin... :-) ) on ehtinyt ohjainyksikön softaan kuten tietysti moneen tämän malliseen moottorissa on jo tehty. Kai nyt sentään osataan päihittää se pajan sekoillut kun rekisteriotteeseen on laitettu vaan 306hv/500nm lukuja. Ihmettelin jo miten se on saatu aikaan kun autogaugin mittari näytää vaan vakio 0.7 bar, mitä nyt olen ehtinyt polkea. Mutta entisen omistan mukaan se paine on otettukin väärästä paikasta. Täytyy korjata..
Pientä päivitystä entiseen loistoon on toki tässäkin yksilössä edessä. Mauton etu maski, takavalot, foliatecin kalvot jne..revitään irti ja vaihdetaan orkikseen. 18" rs4 vanteet ovat replikat joten nekin saa lähteä kuten myös nyky a4 16" (saa ostaa halvalla myynti palstoista..hint hint). 18" BBS Lemmarit olis jo pajassa, mutta pahus kun ne ovat jo myyty jonkun aika sitten kunnostukseen jälkeen. Täytyy toivoa että joku paha rahapula iskee kaverille joten joudun lunastaa ne takaisin...bad boy, bad boy...:-)
Foorummilaiselta saan nastalliset orkis s4 5-puolaiset kohta alle.
Sisustus on ihan ok kunossa mitä nyt 181tkm mukaisesti voi olettaa ja nogaro sininen ( tai mitä sen nykyinen sävyn nimi nyt olikaan) mitä aina ihailin jo rs2 aikoista, löytyy sisältä hiilikuitu listojen kanssa. Muuten en ole vielä kovin paljon ehtinyt tutustua autoon kun alle olevat renkaat ovat todella finito. Kuittia kyllä löytyy ylinkyllin ja huoltokirjakin on ilahtduttavan hyvin täytetty. Weitecin jouset tuntuu hieman väsyneiltä, mutta se voi johtua muistakin asioista, pakoputkikin on kohta vaihtokunossa. Pieni lonksahdus kuuluu kun nostaa kaasua, mutta sen muistan rs2'sta ja on kai normaali...
S4 on kai aina vertailtu m3 kanssa joten mielenkiinolla odotan päästä vertailemaan niitä keskenään. Toki käyttötarkoitus on pidettävä erikseen muutenhan ei ole kovin paljon järkeä pitää ne rinnallaan.
Jatketaan kun autossa on laitettu orkis palikkaa taas paikallaan. Siihen asti pitää pärjäilla näillä kuvilla.
to be continued...
Comment