Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS2 kunnostus projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • RS2 kunnostus projekti

    Pistetääs tännekin vähän juttua tästä..

    Tuli tuossa hetken mielijohteesta ostettua itselle tuollainen Audi RS2 vm.94. Konehan on tuo tuttu 2.2 turbo. Auto on aika projektiluonteinen mut tarkoitus olisi se saada pelastettua viel elävien kirjoihin ja liikenteeseen tässä vuoden loppuun mennessä tai sit tammikuun puolella, riippuen miten osia tulee saksanmaalta. Auto itsessään on ollut yli puolivuotta seisomassa jarrujen hävittyä kesken matkanteon. Syyksi paljastui ihan vain se että palat oli käytetty niin loppuun että kuskinpuolelta oli jarru sylinteri korkannu ja nakannu jarrunesteet veks..Joka kulmassa on palat pelti peltiä vasten..Tästä syystä jarrut menee kaikki uusiksi, käkkäriä myöten.. Muuta laiteltavaa on vetareiden suojakumit ja MAF anturi minkä ilmeisesti on hajottanut öljytty kartio suodatin. Vaihekepin juuresta se nylon pallo ja sen pesä oli rakenneltu ihan ite uusiks.. Siihen oli tehty sellainen patentin patentti, 1, 2 ja kolmosvaihde piti arpoa aina sisään. Mut onneksi uudet palikat löytyi ja on tulossa. Katalysaattorit oli otettu myös irti, mutta siihen löytyy ratkaisu HT-Tunelta.. ja lisää kaikkee pientä ja isoa korjattavaa tulee takuulla ilmi...

    Muuta juttua tekniikasta:
    -KKK27 ahdin
    -Ecu ohjelmoitu uudestaan ( www.jntuning.de)
    -Siniset Boschin suuttimet
    -3bar MAP
    -3" rosteriputkisto, vakio downpipe
    -Apex kuiva kartiofilsu
    -Bosch 040 polttoainepumppu
    -3" Highflow katti
    -Alusta Weitec

    ja jokunen kuvatus rojektista:

    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1631013.jpg
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1631014.jpg
    Tuossa se oli puolvuotta seissy, maalipinta aivan hapettunut ja naarmuinen.

    Aivan ensimmäisenä alkoi jumalaton puunaaminen sisustan kimpussa, penkit oli todella paskaset ja Alcantara verhoilu oli monesta kohtaa nukkaantunut ruman näköiseksi. Auto oli täynnä rakennusromua ym. pashaa ja muistutti lähinnä kaatopaikkaa.. Netissä seikkaillessani löytyi hyvät ohjeet Alcantara verhoilun puhdistamiseen tuolta ->http://www.ffp-motorsport.com/bb/vie...5da62e75dc6f3a

    nuilla ohjeilla verhoilusta tuli pienen puurtamisen jälkeen todella siisti, lukuun ottamatta kuskin penkkiä joka on poltettu tupakalla pilalle =( siihen ei auta muu kuin penkin uudelleen verhoilu.

    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1631015.jpg
    penkit oli todella nukkaantuneet

    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1631016.jpg
    muutaman tunnin uurastuksen jälkeen alkoi ne näyttää jo aika siisteiltä nahkaosat penkeistä käsittelin pariin kertaan Meguiars Gold Class Leather Cleanerillä..
    Viimeksi muokannut T.E.T; 31.1.2009, 17:43.

  • #2
    Kori myllytettiin käyttäen Meguiarsin hiontavahaa ja 2 erilaista laikkaa, ensimmäinen ”hioi” maalipinnan ja toinen poisti hologrammit.

    tuossapa sitten kuvia työnäärestä..
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1631019.jpg

    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1631024.jpg
    Siinäpä alkaa olla aikaansaannoksen tulos! eli kiiltävää tuli :D myllytyksen jälkeen auto vielä käsiteltiin Meguiarsin NXT 2.0 vahalla.
    Viimeksi muokannut A6tonen; 16.1.2009, 18:16. Perustelu: linkeiksi

    Comment


    • #3
      http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1631022.jpg
      etupuskuri on joskus ottanut osumaa ja joku tee se itse mies on sen maalannut melkein oikealla sävyllä..puskuri on tällä hetkellä odottamassa korjausta ja maaluuta. samalla lampunpesimien reiät umpeutuu..

      http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1631023.jpg


      Vanteiden kanssa käytin normaalia liuotin pesuainetta ja sellaista patapata sientä

      http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1631020.jpg
      vanteet oli paksussa jarrupöly ja jarruneste ja vetarirasva kerroksessa :D

      http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1631147.jpg
      parin tunnen hinkkaus vanteiden kanssa ja kaikki alkoi näyttää tuolta ;)
      Viimeksi muokannut kalsket; 16.1.2009, 08:49.

      Comment


      • #4
        Joulun alla saapui paketti saksan maalta jossa oli sitten jarrurojut, maf ja kaikkea muuta hilpettä..jarrut on tällä hetkellä päivitetty taakse..ensiviikolla alkaa uurastus etupään kanssa..tuossapa vielä pari kuvatusta..

        http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1650340.jpg

        http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1650342.jpg
        Viimeksi muokannut kalsket; 16.1.2009, 08:50.

        Comment


        • #5
          Ja autoahan vaivasi perin mystinen käyntiin lähtö onkkelma ja vedon puute+nypyttäminen kierroksilla..Syytä tuli etsittyä ja pohdiskeltua viikko tolkulla aina sen minkä töiltään kerkesi..Sytytyspuolelle tuli vaihdeltua osia, tarkistettua ahtopuoli jne..Asian ratkaisi oikeastaan se kun liitettiin polttoainelinjaan bensanpainemittari ja huomattiin että startatessa paine alkoi nousta todella hitaasti ja vaivalloisesti..eli autoo sai rukata käyntiin n.3-4 kertaa ennenkuin oli tarpeeksi paineita..lopulta kurkistus tankkiin paljasti että pumpun imuletku oli parista kohtaa halki..eli valutti bensan takaisin tankkiin..uusi letku paikoilleen ja risa starttasi välittömästi..pieni testilenkki ja kuski oli yhtä hymyä :D pääsin ekaa kertaa kokeilee että mihin tuosta autosta oikeasti on!! eli tämän mystisen vian aiheutti n.1? hintainen letkunpätkä :P

          Comment


          • #6
            Komee RistoSakari sulla..

            Kyllä pienellä puunauksella saa ihmeitä aikaan.

            Comment


            • #7
              Alku oli pelottava näky kyllä, mutta hyvältä alkaa jo antin uurastus näyttämään.

              Comment


              • #8
                tuossa kuva siitä vaihekepin juuressa olevasta nylon pallosta joka oli meleko valmis tapaus :D jostain kumman syystä rupes vaihteet löytää paikkansa paremmin..

                http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1657175.jpg
                Uus ja vanha..

                http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1657176.jpg
                Ja uus paikoillaan..
                Viimeksi muokannut kalsket; 16.1.2009, 08:50.

                Comment


                • #9
                  Joo kyllä tässä on kylmä hiki pitkin selkää eräänkin otteeseen valunut..mut nyt alkaa näyttää pikkuhiljaa suhkot hyvälle..

                  Comment


                  • #10
                    Hahaa. Tommikin työn touhussa! Hyvän nakin saanut.

                    Lähtökohdaltaan jo loistava kampe, tosin "pientä" fixiä vailla oleva. Itsekin tuota kävin kuolaamassa, mutta oli jo "varattu" topikin aloittaneelle ;) En kyllä olisi uskonut että siitä näin nopeasti tulee ajokelpoinen, mutta ehkä osakseen toi käymisongelma siinä projektin suuruutta pelotti.. ja se olikin eurosta kiinni. Onneksi.

                    Tsemppiä loisto projektiin, auton tulevaisuus vaikuttaa hyvältä. Seurataan tapahtumia.

                    Comment


                    • #11
                      Joo onneks oli apukäsiä myllytyksessä :D yllättävän raskasta puuhaa..ei isoja aikoja enää mene nii pääsee ajelee..

                      Itekin muutamaan otteeseen tuota mietin et uskallanko ottaa projektiksi, mut vielä en oo ainakaan katunu..ainakaa kauheesti :P tuleepa pelastettua yks harvinainen auto..

                      Comment


                      • #12
                        Meinaatko tulla klubin talviajopäiville näyttämään prokkista ihan livenä, siellä neliveto olis hyvä kouluttaa ;) Eikä sitten käy köpelösti tuolla liikenteessä.

                        Juurikin tuo harvinaisen auton pelastaminen mullakin kävi mielessä, loppupeleissään kuitenkin hyvä yksilö. Ainahan noissa vikoja on, mutta ne korjataan ja ajo jatkuu. Ei sovi longlife kuskeille! :D

                        Comment


                        • #13
                          Millos tää talviajopäivä on?? itellä sotkee aika pahasti aina reissuja kolmivuorotyö..aina sattuu keskelle vuorokiertoo kaikki :P

                          Comment


                          • #14
                            Rovaniemi 13.-15.2.2009, paikasta/radasta lisäinfoa Snow Rally Ringin sivuilta (www.snowrallyrings.com).

                            Lisää löytyis tuolta jäsenille osiosta, elikkä ei muuta kuin jäsenhakemusta rustaamaan! Ja jos lähdössä olet, Kajaanista letkaa pystyyn.


                            edit. jospa tuo nyt ei ollut kovin salaseuramainen tapahtuma kun tälleen julkisesti rustasin.. jäsenhankintaa jos jotain ;)

                            Comment


                            • #15
                              Ohhoh, kylläpäs muuttui. :D
                              Lähes rangaistava teko tuollainen rysän heitteillejättö... :S

                              Comment


                              • #16
                                haa, työn touhussa..harrastamassa näitä hienoja saksalaisia :P
                                Paskamaista hommaa, van ihan siisti siitä tuli. Hyviä aineita noi megut ku vertaa siihen, ku oon 3m ennen myllyttäny. :) Onneks oli niin pieni vika kuitenki lopuksi tässä :) Tästä on hyvä jatkaa niin päästään kaahaamaan peräkanaa sit :D

                                Comment


                                  #17
                                  Mukavasti näyttää entistäminen oikeilla osilla liikkeelle lähteneen ;)

                                  Kun paketin saa muuten toimimaan niin softan toimivuus vois olla viksua tarkistuttaa vaikka Porkkiksella Lappeenrannassa, tai vähintäänkin pistää laajakaista-lambda kiinni ettei tule kalliimpia ylläreitä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kyyllä :D mukava napsia uusia osia paikoilleen :P
                                    joo kyllä on tarkoitus päästä tarkastuttamaan nuo säädöt..sitä ennen on kyl jonkinlainen seosmittari laitettava kiinni et uskaltaa ajella..

                                    Comment


                                      #19
                                      Hyllyssä on niitäkin...

                                      Comment


                                        #20
                                        Kappas keppana, TETin rojektiki näki päivänvalon. Asiallisen laitteen kyllä lunastit, noita ei oo ihan joka nurkalla. Paitsi siellä Kainuussa =)
                                        Seuraat vaan Jonin jalanjälkiä menohalujen päivityksissä, niin hyvä tulee.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ai noita muistoja...hieno pelihän se on, ja aina niin virkistavä nogaro ( tai mitä se nyt olikaan) sininen.

                                          ex risa omistaja/kunnostaja

                                          Comment


                                          • #22
                                            On kyllä mukava seurata miten tommosilla suhteellisen pienillä jutuilla saadaan vähän jo ikävässä kunnossa ollut auto täysin uuteen iskuun. Ja vielä kun kohteena on tommonen hieman spesiaalimpi auto, niin kyllä siinä hattua pitää nostaa... :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joo pitihän se laittaa tännekin ihan viralliselle audiforumille ihmeteltäväks :D
                                              Ihmeen paljon tänne kainuuseen nuita RS2:sia on kylvetty ;) kyllä sitä jotain päivitystä viel lisää tulee tekniikkaan tässä vuosien myötä..

                                              Nogaro Blue kait tuo väri on..ihan piristävä väri..pitäs jostain ettiä paljonko nuita kakkosrisoja on tehty just tuolla värityksellä ja sisustuksella..joku mulle sanoi että niitä on melko paljon vähemmän tehty..en tiiä sit pitääkö paikkansa..

                                              kyllä munki mielestä oli sääli kattoo tollasta harvinaisutta mikä on ajamalla ajettu "paskaksi"..tai kirjaimellisesti RiSaksi :D mut muutaman päivän tutkimisen jälkeen ajattelin että ei tuossa mitään ylitsepääsemätöntä vikaa ole..ihmisethän nuo on suunnitellut :P

                                              Comment


                                              • #24
                                                ja ihmiset korjaa ne :D ..tai ainaki yrittää ;)

                                                Jape on ihan oikeessa, vietiin jo Jonin talliin pahvilaatikko mihin tulee kaikki jonin vanhat osat sit tätä varten :D ..perässä tullaan :D

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tuli se "ois pientä laittoo" fiilis, mikä oli silloin kun oman hankin. Kiva seurata kunnostelua.

                                                  Onko tietoa, kuinka monta noita RS2:ia on suomessa?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Suorastaan pyhäinhäväistys päästää Risto-Sakari tollaseen kuntoon. Onneks on niitä jotka pelastaa näitä harvinaisuuksia. Tuosta puskimen sävyerosta: melkein on metri rannasta. No eiköhän sekin korjaannu? Hienoa työtä teet! Oliks laikat muuten Zimmermanit, vähän paketin kannessa jotain sinne suuntaan luki Zi...

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Väri on nimeltään RS Blau (perleffekt), ja RS2:sen juuri "se" väri. Myöhemmin lähes vastaava S-autojen sininen oli nimeltään Nogaro Blau. RS Blau taitaa olla RS2:ssa yksi yleisimmistä, mutta yhdistettynä noihin penkkeihin ei ehkä niinkään. Olisiko useimmat ihan vaan mustalla nahkasisustalla. Joka tapauksessa tuo sininen Alcantara sopii autoon kuin nenä päähän.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        zimmermanin laikat juu..

                                                        ja kyllä puskuri oottaa paikkausta ja maaluuta oikeaan sävyyn! :P

                                                        nii se on RS Blau nuis vanhemmis..auton kun hain niin luulin viikon verran että se on vaan perus sininen..myllytys paljasti että onkin tuollainen helmiäis sininen.. :D eli tosi hyvässä kuosissa oli maalipinta :D :D
                                                        tuo sisustus on mun mielestä edelleen yks hienoimmista, vaikka tuo vanha jo onkin..

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Pidempään on jo tullut ihmeteltyä ja kuolattua rs2:sia suomesta ja maailmalta. Tälläiset projektit ei ainakaan pienennä ajatusta, että kesäksi kyseisenlainen kapistus olisi saatava.
                                                          Kertokaapas viisaamaat että käykö rs2:siin normi 80-vetokoukku? Ei ole muistaakseni vielä kohdalle sattunut vetokoukullista rskakkosta...
                                                          Peukkuja projektiin!
                                                          Viimeksi muokannut Antsa; 20.1.2009, 17:36.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            pitää muistaakseen olla neliveto mallia koukku ennenkuin käy. Joskus omaan coupeeni tein itse kun kaupan tavara olisi maksanut maltaita. Nyt taitaa saada jo ihan inhimilliseen hintaan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X