Mitäs tankin kansi kustantaa? Onko tämä yhdellä vai kahdella kannella? Itse myös billetti kantta miettinyt, toistaiseksi oma räpellys kestänyt
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 avant 1.8Tq -96 (pre)
Collapse
X
-
Tapahtunut sen verran että alustan osat nypitty irti ja toimitettu pulverointiin.
Ruostettahan tämän auton alustassa ei juurikaan ole ikinä ollut. 9/06 ostin tämän 164tkm ajettuna, nyt taitaa olla noin 300tkm mittarissa. Tehdään nyt kuitenkin pusla- ja kannakepäivityksiä samalla kun apurungot vaihtuu. Tuli hommattua pesu- ja puhalluskaappia niin alustan osiin hyvä testailla säätöjä ja miten puree pintaan.
Käsijarruvaijereita nyt ilmeisesti vielä löytyi orggiksena pienen tutkimisen ja metsästyksen jälkeen.
Toinen takaiskari oli päättänyt laskea öljyt pihalle. On niillä kait 30tkm jo ajettukkin. Virheettömän ja uuden näköinen mutta vuotaa.
Suunnitelmissa oli että kenaxilta pa-pumpun kansi ja polttoainelinjat samalla uusiksi.
Vanteitahan tähän on Enkei RPF1 9x18" lisäksi kertynyt muutama sarja, mutta parit setit niistä semmoisia mitkä jätän. Loput joutaa myyntiin.
Forgeline GA1R 9x18" ja Desmond Regamaster 8.5x18" saavat jäädä.
Comment
-
Jotain valmistakin alkaa olla. Pulverfixiltä kolahti paketti. Kiitokset jälleen erittäin siististä pulverimaalaus jäljestä!
Omaan autoon kun ei tällä haavaa ole mahdollista sovittaa mitää vanteita, niin ystäväni Vilin (Carbin) ääsnelonen sai toimia sovittimena.
Todettiin että kyllähän nuo made in russia Regamasterit melko kivasti istuu beevitosen alle. :)
Comment
-
Kyllä kelpaa pultata uudenveroista osaa kiinni! Varmistelen vaan että onhan venakopan kansi puhallettu vain ulkopuolelta jos on puhallettu ylipäätänsä?
Comment
-
Joo tosiaan venakoppaa tarkoitin. Yksi englantilainen 1.8t strokeri koki täystuhon heti alkuunsa ja ainakin väittivät johtuvan sisäpinnaltaan puhalletusta venakopasta. Ohessa pari linkkiä
https://www.youtube.com/watch?v=gU-fxACBSBo
https://www.youtube.com/watch?v=pZy9vVEbEv8&t=0s
Comment
-
No tuota.
Jos tarkemmin katsot tuon linkin venakopan sisäpintaa niin sehän on kauttaaltaan karstainen eikä puhdasta nähnytkään. Koko kone näyttää todella karstaiselta ja likaiselta. Joten voihan nuo vehkeet hölmöilemällä hajottaa. Ei se venakopan sisäpinta esim. lasikuulalla puhaltamalla muutu miksikään koneen rikkojaksi. Onhan se uutenakin puhdas pinnaltaan eikä edes mikään liukas kiillotettu. Vaan perus aluvalu kotelo.
Comment
-
Joskus harvoin sitä tulee Ahaa elämys että vois jotain tällekki tehdä.
Kävin tiputtamassa perän taka-apurunkoineen alas.
Vois jopa mainostaa että on ruosteeton apurunko ja muut takapään lelut. Sen verran rätillä pyyhkäsin että mustat maalit tuli näkyviin. Pölyä vain pinnassa. Ihan ei taida vielä 300tkm olla mittarissa mutta ei kaukana ole. Hyvin säilynyt alustan osat.
Vakio apurunko painaa 17kg ja verklinen motorsport tyyppinen ratkaisu pysäytti puntarin 10.9kg lukemaan, joten ihan hyvä kevennys.
- 2 tykkäystä
Comment
-
Saattaa olla että tämäkin vähän etenee.
Karucoat ja Pulverfix hoidellu alustan osien pulverointeja.
Verkline apurungot on paikoillaan. Etupään puslat tuli verkline street malliset, takana on samat vanhat powerflexit. Myös etupään tukivarret on maalattu.
Kaikki pyöränlaakerit ja vetonivelet tuli uutta äskooäffää.
Pyörännavat myös pakkauusia, 5x112 kaveriksi tuli 5x114.3 jako. Samalla vähä pientä sorvisiistintää navoille. Mustat pinnotteet ja uunitukset.
Ei tartte katella ruosteisia napoja.
- 1 like
Comment
-
Kyllähän tämä kohta on pyörillään.
Pientä vittusaatanaperkelöintiä aiheuttaa verkline apurunkojen istuvuus. Etupäässä kuskinpuolella korikiinnityspisteiden väli ei ihan täsmää. Takana apparin puolella sama homma. Saa väkisin vääntää paikoilleen ja silti jää jotenkin hassusti.
Vähän vaikuttaa siltä että jigissä ollut jotain persiillään tai jigistä irroitettaessa pänningit vetäny jotenki ropeliks.
Taakse ei meinannut apparin alatukivarsi mennä millään paikoilleen. Joku siellä mättää.
Mietin vaan että saanko rengasta keskelle pyöräkoteloa jos vääntää mihin sattuu eikä asetu kunnolla.
Pitää vähän tutkia saako säädettyä mihinkään suuntaan vai onko pultit jo äärilaidoissa niin ettei apurunko liiku mihinkään.
Comment
-
Se ois taas traileroitu tallista toiseen.
Muutaman vuoden aikana tainnu Erikoismoottorin trailerilla liikkua enemmin ku ajamalla.
Kiitokset Porkkikselle siirtoavusta.
Jos nyt seuraavalta tallilta liikkuis ihan oman moottorin voimin. :D
Vuosien jälkeenkin tuo väri vaan miellyttää omaa silmää. Tämän vuoden syyskuun 1pvä tulee 16vuotta siitä kun oon ostanut tän auton.
Comment
-
Tää nyt on ihan hatusta vedetty arvaus, mut olisko tuo koppa voinut vähän rentoutua vuosien saatossa? Omassa B5:ssä eniten ihmetytti korin löysyys. Parhaiten huomas, jos laittoi sormen etuoven karmin ja B-pilarin väliin kun tiessä oli isompia heittoja. Koppa eli huomattavan paljon, vaikkei se ollut mistään rikki tai mätä. Myös ovi oli tiukasti paikoillaan, eikä saranoissa ollut väljää. Nelipyöräsuuntauksessa vois nähdä, onko kaikki pyörät oikeila paikoilla, mut toivottavasti tää on vain huono arvaus ja menee metsään.
Comment
-
Pari kuukautta kun ihmeteltiin, odoteltiin ja vaihdeltiin sähköposteja, niin taka-apurunko lähti verklinelle takaisin ja uusi apurunko tulossa tilalle.
Tässä vielä kuva paljon alatukivarsi olisi ollut pänningillään jos sen olisi paikoilleen jättänyt.
7mm oli oikean puolen takarengas lähempänä helmaa kun mitä vertasi vasemmalle puolelle.
- 1 like
Comment
-
Tein joskus jo aikoja sitten compbrakelle tilauksen alukeskiö jarrulevyistä. S4 B6 spekseillä eli 345mm eteen ja 300mm taakse.
Halusivat esimerkkinä vaikka zimmermannin sivuilta linkit että näkee levyjen speksit.
Lupasivat että tottakai löytyy, laitetaan tulemaan.
Sieltähän sitten tuli oikeat etulevyt ja 335mm takalevyt.
Kymmenien mailivääntöjen jälkeen myönsivät ettei heillä edes ole 300mm takajarrulevyjä. Firman CEO eli Klint Turner kuitenkin otti tilauksen vastaan ja lupaili suunnilleen kuun taivaalta.
Tein paypal disputen.
Seuraavaksi sinne sai todistella virheen käyneen koska compbrake sitä ei myöntänyt.
Vihdoin kun päästiin sopimukseen että he hoitaa minulle 300mm levyt ja 335mm levyt paluurahtina.
Sitten alkoi selittelyt että 300mm aihioissa kestää tosi pitkään.
Mihinkään ei enää vastattu. Otin puhelimen käteen ja soitin heille. 2min sen jälkeen tuli mailia että levyt on työn alla.
Tästähän on aikaa jo melkoisesti. Kuukausia...
Maileihin ei vastata taas ollenkaan. Instan viestiboksin kautta laitoin viestiä että olisiko mahdollista johonkin vastailla. Noh...siellä sitten estivät. :)
Ilmeisesti taas puhelin kouraan ja kyseltävä. Ei muuta mutta kun ei ole ihan yhden tai kahden sataeuron levyt.
On mahtavia nämä ulkomaan firmat. Kulissit on hienot ja luvataan vaikka mitä mutta ongelmatilanteessa ihan silkkaa paskaa!
Verklinen apurunko sentään oli laskeutunut terassille tuossa joku päivä.
Siitä kun alettiin vääntämään niin ei mennyt edes 4kk kun homma maalissa. :)
Nyt sentään kerhotoverilta sain valmiiksi mitotettua kardaanipiirrustusta. Apurunko ja perämurikka paikoilleen niin saa suunnitella perän etukannaketta.
Jää se mitoitusaika vaikka näiden ulkomaan kuninkaitten kanssa vääntämiseen päivänselvistä asioista.
Ei voi kun suositella mahd kalliita raceosia. Sormet ristiin ja tilausta sisään. Saa miettiä minkälaisia vänkkyröitä ja väärin mitotettua paskaa saakaan muutamalla kiloeurolla.Viimeksi muokannut MikaSS; 30.5.2022, 19:20.
Comment
-
Mulla on sattuneesta syystä Compbrake:n uniball yläpäitä reilulla tonnilla hyllyssä. Tilasin typ89 yms sopivia. Tuli Mk3 golfiin sopivia jotka isommalla halkaisijalla. Ei silloin avioeron yms. aikaan oikein voimia tapella niin jäi sitten omaksi tappioksi...
Comment
-
Joutessaan odotellessa erinäisiä osia niin voi tehdä kaikenlaista turhaa näpräämistä.
Olin siis hommannut tähän onko ne nyt sitten rs4 takaylätukivarret alkuperäisten peltisten tilalle.
Vahingossa tuli eteen b4:ssa käytetyt kevyemmät takoversiot.
Niitä sitten metsästämään. Saksan "torista" sattui löytymään puol ilmaisena moiset.
Nyt kaikki on puhallettu ja pulveroitu. Powerflex puslien kanssa tehty vertailua.
RS4: 1054g
Puslineen 1358g
B4 tako: 882g
Puslineen 1132g
B5 pelti: 882g
Puslineen 1324g
Se on yks 400g taas pois ja orggis osilla. :D
Nuo rs4 malliset siis ei koskaan ehtineet edes käyttöön.
- 2 tykkäystä
Comment
Comment