Siihen ei nyt lähdetä. :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 avant 1.8Tq -96 (pre)
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja MikaSS Näytä viestiSillein siinä sitte kävi että 9x18" Enkei RPF1 ei mahdu enää etupäähän alle. Spacerin kanssa tulisi ET17 että mahtuu RS3/TTRS jarrusatulan päälle. Pyöränkaaret ei riitä millään tuohon touhuun. Joten Enkeit käy maalauksessa ympäriinsä ja myyntiin.
Vähän harmittaa kun niin kevyitä sen kokoisia vanteita ei oikein tahdo mistään löytää. 7.8kg kpl.
http://www.ebay.de/itm/ATS-DTC-7-5x1...IAAOSwzrxUzktL
Comment
-
Dts ja dtm 18" koossa on siinä 9kg pintaan.
Nyt tosin jos meinaa että auto liikkuu kesällä niin vähän piti tinkiä vanteen leveydessä.
Vahingossa löytyi 8x18" Rays Prodrive forged vanteet melko edullisesti. Mennään nyt sit niillä seuraavaksi. Toki ei ihan olla alle 8kg mutta ei myöskään järjettömän paljon enemmin.
Comment
-
Pientä edistystä, ainakin vannehommissa. Tarttui matkaan tuollaiset Rays Engineeringin tekemät Prodrive GC-05A takovanteet.
Mittailin tuossa että tulevissa vanteissa on jarrusatulan kohdalla puolien takana 2cm tilaa enemmin mitä Enkeissä. Joten nyt ainakin mahtuu pyörimään. Paino on siinä 8.5kg vanne. Siihen on nyt tässä kohti tyydyttävä.
Väri on vähän ankea kiiltävä musta joten vanteet käy maalauksessa ennenkuin renkaita pyöritetään päälle. Viimeisessä kuvassa vähän väri-ideaa. Luultavasti jotain tuollaista mutta ehkä aavistuksen tiputan mustaa värin sekaan enemmin.
Pultinreijät pitää taas kerran suurentaa kun eihän ne ole kuin 12mm pultille.
Tämmöisiä ei nyt ihan joka nurkalla pitäisi tulla vastaan. :)
Comment
-
Parin vuoden unilta herätetty audi. Pitihän se nyt edes vähän ajaa ja kokeilla miltä kytkin tuntuu. Napakasti tarttuu, mutta poljintuntuma mukavan kevyt kun vertaa esim. 707 SRE pakettiin.
Siitä vähän ääntä maailmaan. :D
Comment
-
Pari tuntia sattui olemaan luppoaikaa, niin hurautin tallille. Edes pientä edistystä saa välillä aikaan. :)
Ei tuo 3.5" imuputki näytä juuri edes isolta kun paikalleen laittoi. Ehkä 6" kauluksella oleva kartiosuodatin vähän hämää tuohon putkeen kun vertaa.
Tuohon vielä kotelointi ja osien maalaus niin ihan välttävän siisti pitäisi tulla.
Comment
-
S4 sisälokarit myin pois ja tilalle tuli A4 tarvikesisäloksut. Ihan hyvin istuu paikoilleen. Ja pitihän ne punnita. :D
S4 900g/kpl ja A4 tarvike 560g/kpl. Joten taas vähän nipistetty painoa pois.
Suodatinkotelo valmistui. Sinne sisään jäi n75 ja bypass piiloon. Etuvalo menee paikoilleen hyvin ilman että ottaa mihinkään kiinni.
Kotelon materiaalina, pystyseinä 0.75mm eloksoitu alumiini, 20x20x2 alukulma, lämpöpelti 0.5mm rosteria ja kansi reilu millin paksua alumiinia. Ei tullut kovin painava rakennelma.
(kiitokset pienestä avusta ceecee oy)
Tarkoitus olisi muutaman päivän sisään käyttää katsastuksessa. Onhan tuo vähän tilkkutäkki koko auto mutta eihän se katsastusta estä. :)Viimeksi muokannut MikaSS; 25.8.2016, 18:49.
Comment
-
Noniin. Peruspaineilla bensalla! :D
Tätä ois nyt tuon korkeapuristekoneen osalta vähän ponnisteltu. Suutinhommia eilen illalla ajeltiin jokunen hetki Porkkiksen kanssa kohdilleen. Ajokäytös alkaa seoksineen olla melko mukava. Tai niin mukava kun se nyt voi noilla palikoilla olla.
Konehan on 10.5 puristeinen joten tarkoitus ei ollut bensalla juurikaan ajella. Kellopaineella aloitettiin säätelemään, sehän on vaatimaton 1.25bar. Siitä sitten seosta kohdilleen kolmosen täyskaasuvedoilla alhaalta rajottajalle asti (erikoismoottori.fi) testikentällä. Varovasti nosteltiin paineita ja lopuksi taisi jäädä johonkin 1.6bar ihan tavan 98 pumppubensalla. Pientä sakkausongelmaa meinasi olla, kun tuo valmetin iänkaikkisen vanha ahdin 55/59 siivillä herää niin pirun herkästi...tähän kohtaan hymiö. :D Eiköhän siihekkin vielä lääke löydy.
Sen verran kulkua löytyi että liikenteen seassa jotenkin kitumalla kerkeää.
Pete voi kommentoida nakuista ja sytkämyöhästyksistä ym säätöjutuista jos tuntuu siltä. :)
Toki pientä vastoinkäymistäkin oli, kun parkissa ollessa tyhjäkäynnillä ampui alavesiletkun syyläristä irti. Syytä en tiedä kun kaikki näytti ehjältä. Sokka ainoastaan ruostunut. Voihan se olla että oli jotenkin jäänyt huonosti kannatukselleen eikä kunnolla lukinnut letkuliitintä syyläriin.
Rs3 jarruttimetkin rupes tarttumaan muutaman jarrutuksen jälkeen ihan napakasti. EBC yellow stuffit tuli niihin laitettua.
Takapää meinaa vähän leijata kovemmassa jarrussa. Siellä on boschin palat joten jos ne päivittäisin ebc yellow stuffeihin ja kokeilisin onko vaikutusta. Jos ei niin sitten keula varmaan niiaa sen verran että perä vaan kevenee.
Mielestäni nuo sparcon evo2 on paremmat istua kuin audin sporttipenkit. Eilen tuli ihan muutama tunti niissä istuttua eikä mitään puutumista havaittavissa.Viimeksi muokannut MikaSS; 10.9.2016, 15:47.
Comment
-
Jos torsenit on joka akselin välissä, niin luistonesto/ajonvakautus senkuin parantaa pito-ominaisuuksia poistaessaan nollakitkaa. Levylukot voi ottaa itseensä ajonvakautuksesta koska pyörät voi lukittua samaan pyörimisnopeuteen ja antaa epäloogista tietoa ajonvakautukselle.
Comment
-
Vähän jotain tännekkin.
Nyt on edessäkin 245/35 18" renkaat. Suht hyvin ne sinne upposi kun miettii että spacerin kanssa on ET18, 9x18" vanne.
Pientä camber muutosta pitää tehdä. 20mm H&R limpuista otettiin 3mm tavaraa pois jotta vanteen ja satulan väliin saatiin 1mm välystä.
Keula on vielä vähän niinkuin katsastus korkeudessa. 15mm pitäisi tiputella alaspäin niin sekin muuttaa jo tilannetta.Viimeksi muokannut MikaSS; 12.2.2017, 14:08.
Comment
-
Kovasti meinaa olla ahdasta. Eilen tiputtelin keulaa reilu sentin vielä alaspäin. Apurunko on 5-6mm toisessa reunassa joten se mitta pitäisi puolittaa. Muistaakseni apurungon puslissa oli varaa sivuttain liikutella. Kyllä ne renkaat sitten pyörii noilla spekseillä...tai siis päätin niin että ne pyörii. :DViimeksi muokannut MikaSS; 12.2.2017, 14:09.
Comment
-
Viime syksyn säätöhommissa kun kokeiltiin noiden RS3/TTRS brembojen tarttumista täysjarrutuksessa, niin keula niiaili jonkun verran ja perä tietenkin alkoi "leijumaan". Paloina on EBC yellow stuffit ja levyinä ihan halvimmat B6/B7 S4 345mm tarvikelaikat.
Eibachin pro street S alustassa on kahta eri etuakselimassalle tarkoitettua jousta. Paikallaan olevat on 1080kg. Tilasin LHP:ltä 1150kg etuakselimassalle tarkoitetut jouset. Toivottavasti niiailut vähän rauhottuisi. Kokeilemallahan sen tietää.
Myös tuli hommattua vihdoin se ylimääräinen taka-apurunko. Se joutaa puhallukseen, maalaukseen ja puslien vaihtoon. Yhtaan ei ole hajua että miltä alupuslat tuntuu ajossa. Luulisi että kaikki ylimääräiset äänet ainakin löytää kabiiniin sisälle.
Sitten alkaakin ruosteiset osat olla hävitetty alustasta.
Kiitokset jj s14. :)Viimeksi muokannut MikaSS; 12.3.2017, 18:54.
Comment
Comment