Luulen että pyhien jälkeen -2kg ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 avant 1.8Tq -96 (pre)
Collapse
X
-
Muuta kun ei juurikaan ole tapahtunut, niin etujarrut tuli purettua pois jälleenmyynnin takia. Samalla kun jarrut on pois saa hyvin vahattua jarrukilvet. :D
Kardaani lähti ko-met:lle ristikon vaihtoon ja samalla käy tasapainokoneessa. Toisen pään vakionopeusnivelessä oli booreille aavistuksen verran väljää, mutta ei paha. Ilmoitti että loctitet on välissä ja kestää. Febin tekemä kannatinlaakeri kesti noin 3tkm. En tiedä johtuiko ristikon tärinästä huono kestävyys. Englannista tilasin uuden laakerin ja oli kyllä huomattavasti laadukkaamman oloinen kui febin tekele.
Perän "etuhännän" purin auki, koska sieltä laipan alta oli viskonut öljyä auton pohjaan. Samalla vaihtui laakeri siihen stefan alle. Stefaa vielä odottelen jotta pääsis niputtamaan.
Takakannake sai vielä 034 track puslat. Nyt olisi koko voimansiirtolinjan/moottorin tuet päivitelty napakampiin.Viimeksi muokannut MikaSS; 17.1.2015, 08:27.
Comment
-
Tänään sai aikaiseksi purkaa pilariverhoilut, kattokaiteet, -verhoilun ja antennin pois.
Varastossa odottaa tummat pilarimuovit ja ovitiivisteet, niin kattopahvi saa saman sävyn kangasta niskaansa. Aikamoinen homma tersäharjalla rapsutella kaikki kankaasta jääneet vaahtomuovit pois kattopahvin pinnasta.
Antenninjalan piirilevy kaikkineen oli halunnut kerätä vähän ruskeaa sisällensä, voi olla syy miksi ei radio ole koskaan kuulunut kunnolla. Mitä kaikkea se antenninjalan pikkuboxi pitää sisällään?
Kattokaiteet ja tavaraverkon kiinnikkeet puntaroin pultteineen. Reilu 4kg lähtee taas painoa kun ne jättää pois. :)
Toinen Sparco Evo2 löytyi myös, joten etupenkkejäkin voi alkaa asettelemaan paikalleen.
Viimeinen kuva kertoo tämänhetkisen vaiheen. Valmistumisajankohta on vähän vielä...epäselvä.Viimeksi muokannut MikaSS; 18.1.2015, 23:40.
Comment
-
Pientä edistystä etupenkkien suhteen. Sporttipenkit mistä poistettu korkeussäätö mekanismi kokonaisuudessaan painaa 21kg/kpl. Sparcot siis kappaleelta 7kg ilman kiskoja. Pilkoin yhdistä orggisjakkaroista kiskot irti ja meinasin niitä käyttää. Penkille jää painoa aikalailla se 10kg kpl, jopa vähän alle.
Kardaanin hain Ko-met:lta. Sanoivat että monessa ollut ongelmia bemarin tukilaakerin kanssa. Sen kumin velttous toimii bmw mutta ei audissa. Kardaaniin vaihdettiin ristikko, päätymurrokset tarkistettiin ja koko pötkö kävi tasapainokoneessa. Toivotaan että se 90-110kmh ärsyttävä vapina on nyt poissa.Viimeksi muokannut MikaSS; 31.1.2015, 09:45.
Comment
-
Pitkästä aikaa jotain sai aikaan. Penkit on nyt kiskoilla paikallaan. Melkomoinen homma istuttaa ne orggiskiskoille.
Penkkien etunurkat ottaa helposti kiinni keskikonsoliin joten kovin eteen ei jakkaroita saa. B-pilari on toisella puolella sitten lähellä sitä olkapään kyhmyä.
Pitää vielä kerran purkaa sen verran että maalaa kiskot.
Tarkoitus olisi tuohon näkyvälle osalle sivuun tehdä jonkunlaiset suojat alumiinista. Ei näyttäisi niin rujolta...
Niin ja tuossa joku hetki sitten juutasqsa:n sirojen käsien avustuksella JHM shifteri sujahti paikoilleen. :)
Comment
-
Jarruja soviteltu paikoilleen. Porkkiksen arkistoista löytyi Movit`n RS4 tarkoitetut kannakkeet, joita piti hieman muokata.
Tasopinnasta 7mm pois että sai satulan tulemaan vähän lähemmäksi napaa. 2cm nappastiin päistä pois tavaraa ettei niin irstaasti tule satulasta yli.
Tarkoitus on jossain vaiheessa teettää alumiinista kannakkeet, saa senkin kilon pois roikkumasta. :)
Kuvassa sovitus satula paikallaan. Kannakkeista sitten kuvaa kun otan ne tuolta vielä kertaalleen pois.
Comment
-
Hetkeen ei ole mitään tapahtunut kun vauhtipyörää sai odotella yhden ylimääräisen kuukauden. Tarkoitus oli niputtaa voimansiirto ennen kesää, mutta nyt on selkä leikattu ja kaikkea muuta semmoista niin audin rakentaminen ei etene.
Nuutisen Pasin avustuksella vaihdelaatikko kävi auki. Kakkosvaihteen synkro vaihdettu + tiivisteitä ja stefoja. Vielä odottaa asennusta etuperän torsen.
Tänään paistelin uunissa starttikehää ja pakastelin vauhtipyörää. Eli jotain pientä näpräämistä kuitenkin pystyy tekemään. :) Vanha kytkinpaketti tosiaan oli sen rapiat 13kg vauhtipyörineen päivineen. Uusi paketti kävi puntarilla ja lukemat pysähtyi 7.9kg ilman kiinnityspultteja.Viimeksi muokannut MikaSS; 16.6.2015, 19:43.
Comment
-
Pientä edistystä.
Movitin painavat rautaiset jarrusatulakannakkeet saa väistyä. Nehän painoi 1140g/kpl. Mikkelin suunnilta tarjottiin mahdollisuutta alumiinisiin billet kannakkeisiin lämpökäsiteltynä. Eihän niistä voinut kieltäytyä. :) Painoa niille kertyi 468g/kpl. Jonkunmoinen painonsäästö siinäkin. Olisi tarkoitus vielä toimittaa ne eloksoitavaksi niin saa siistin mustan pinnan ilman mitään suihkuteltavia pinnotteita.Viimeksi muokannut MikaSS; 29.7.2015, 16:12.
Comment
-
Tälle ei oo kyllä tapahtunut yhtään mitään.
Torsen on etuperään laiteltu ja laatikko ollut valmiina useamman kuukauden. Ei vaan ole ollut aikaa niputtaa paikoilleen.
Tänään auto siirtyi talvehtimispaikkaan lämmittelemään. Tarkoitus olisi alkaa talven pimeinä iltoina vähän vauhdikkaammin kasaamaan. Jos enskesänä olisi jo jonkunlaista ajoa. :)
Siirtokalusto oli just sopivan ylimitoitettu ettei vahingossakaan kantavuus tai vetokyky lopu kesken. :D
Comment
-
Pientä edistystä tapahtunut.
Voimansiirto on paikoillaan ja lähti jopa avaimesta käyntiin ilman mitään ylimääräistä murhetta. Kytkintä ei vielä tullut kokeiltua. Melko kierrosherkäksi muuttui kun vauhtis-kytkinpaketista lähti se 5kg painoa pois.
Seuraavaksi olisi tarkoitus tehdä kartiosuodattimelle kotelo ja imuputken uudelleen rakennus. Imuputki tulee joko 3" tai 3.5" aluputkesta. Katotaan ja sovitellaan mitä tuonne mahtuu tunkemaan fiksusti.
Meinasin koteloida koko tuon oikean etunurkan ajovalosta iskaritorniin asti. Luultavasti ilmatötterö ei mahdu olemaan maskin takaa kotelolle, joten kotelon pohja auki ja puskurin ritilältä jonkunlainen ilmanohjain.
Ei tuo vielä ihan näytä tieliikennekelpoiselta. :DViimeksi muokannut MikaSS; 13.11.2015, 11:18.
Comment
-
Torilla taisi olla BSR:n lämpökilpi edukkaasti kaupan. Itse muokkasin semmosesta. Se on aika passeli aihio ja vois toimia tossakin. Oma toteutus oli tämmönen. Alumiinista oli pakko väsätä lisäeriste, kun muuten tuo peltiloota tuli helvetin kuumaksi pakosarjan kyljessä. Toki se on nyt vähän siinä ja tässä olisko helpompi jo duunata kokonaan uus.
Comment
-
Semmonen tötterö tulossa paikoilleen. Maffiputken pinnoitin pakosarjamaalilla ja uunitin. Tulee melko miellyttävä ja kestävä pinta.
Pitää yrittää jotain näpertää ja saada siistittyä vaikka auton luokse ei aina ehdikkään rakentamaan. :)
Suodatin on maksimimittainen mitä sain lampun taakse fiksusti mahtumaan, niin piti sitten kasvattaa halkaisijaa. Kaulus on 6".Viimeksi muokannut MikaSS; 14.11.2015, 18:13.
Comment
-
Suodattimen paikka on nyt mallailtu kohdilleen. Ei se oikein sopinut kuin yhdellä tavalla ja mahdollisimman kauas pakopesästä. Ainut muutos on jos imuputkea vähän suurentaa nykyisestä ja parantaa ilmansaantia. Joko koteloa tai lämpöpeltiä ympärille.
Verhoilijalta sain vihdoin a-pilari muovit ja kattoverhoilun takaisin. Kaikkien pilarien verhoilut on hommattu ja luukkujen tiivisteet tummana (onyx). Tummia aurinkolippoja ja kauhukahvoja vähän kaipailisin. Jos joltain sattuu löytymään niin saa hihkua.
Autoon nojaillessa tuli tehtyä myös sapluunat kattokaiteiden reijistä. Nuo kun toteuttaa vielä pellistä ja sitten hitsailee kiinni. Myös katolta antennin reikä tulee umpeen.Viimeksi muokannut MikaSS; 22.11.2015, 00:22.
Comment
-
Jotain pientä saatu aikaiseksi. Antenninreikä ja kaiteiden reijät on ummessa. Kiitokset Putkosen Terolle tigittelystä. :)
Pikkusen meinas jännittää että kuinka katto alkaa loimottamaan kun antenninreikä tilkitään mutta eipä juuri loimotellut. Alapuolella pidettiin jäähdytettyä alumiinipalikkaa ja heti paineilmalla pelti kylmäksi kun sai pieniä pätkiä hitsattua.
Comment
-
Sillein siinä sitte kävi että 9x18" Enkei RPF1 ei mahdu enää etupäähän alle. Spacerin kanssa tulisi ET17 että mahtuu RS3/TTRS jarrusatulan päälle. Pyöränkaaret ei riitä millään tuohon touhuun. Joten Enkeit käy maalauksessa ympäriinsä ja myyntiin.
Vähän harmittaa kun niin kevyitä sen kokoisia vanteita ei oikein tahdo mistään löytää. 7.8kg kpl.
Comment
Comment