Hyvin on kyllä vetänyt. Eikä pääse tollasta vauhtia perus K04-setillä..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 avant 1.8Tq -96 (pre)
Collapse
X
-
Ilosesti tosiaan on kipittänyt. Taitaa olla 150hv aika laajalla alueella. :D Onnittelen onnistuneesta virityksestä ja hyvästä tuloksesta. :)
Comment
-
Vähän tuossa auton ympärillä pyörin ja ihmettelin kun kumpikin etuvanne on sisältä niin märän näköinen. Ajattelin jo että jarrunesteet puhaltaa jostain ulos mutta, sen verran hyviä nuo ylivedettävät murroksen suojakumit että kummankin puolen kumi työntänyt rasvaa pihalle jonkinverran joensuun reissulla.
Nyt on alkuperäiset tulossa. Olihan noilla kait se vajaa 100km jo ajettukkin.
Comment
-
Sitä kanssa ajattelin että varmaan vähän venyneet. :)
Eihän noissa spekseissä kummoista: 1825cc vakiopuristuksella, kansi siistitty, vaparin nokat, valurautapakosarja, Schwitzer s2b ahdin Proturbon 8.5 lukuisella motorsport pakopesällä. 3" dp ja xs-powerin S4 B5 cat-backki ja 630dekat. Viinaa koneessa ja tietenkin Porkkis software. :)
Hevosluvuista ei tietoa kun ei penkissä ole käyty kun joskus bensan kanssa suurilla ongelmilla.
Auto on nyt keula ajorampeilla ja tänään alkaa uuden coolerin istutus, ahtoputkien teko ja puskurin modaus.
Tekemistähän vielä on tekniikassa aika paljon: Catcams nokat, kannen porttaaminen kunnolla, suorasytkä modi, uusi imusarja amw aihioista ja uusi kone 10.5 puristuksella. Sitten jos kiristettäisi penkissä softa viimeisilleen kuntoon. On vaan ollut vähän muutakin rahanmenoa kuin tuo auto niin se uuden koneen teko vähän venynyt.Viimeksi muokannut MikaSS; 9.7.2013, 13:25.
Comment
-
Jos en väärin muista niin nokat on ihan merkeissään. Nyt en kyllä varmaa uskalla sanoa. Koneistamolla kasattu kansi.
http://www.slamit.net/product/7587/s...rcooler--sarja. Tuollainen cooleri hieman madallettuna ja lähtöjä käännettynä. Viime kesänä oli imulämmöt nelosen täyskaasulla lentokentällä 76 astetta että silleen.
Raotin jakopään koppaa niin saa nyt sitte senki tehdä uusiks. Öljyä joka paikassa. Varmaan joku stefa työntää läpi.
Comment
-
Mää nyt pelaan tän mun oman vaparinokkapelin loppuun asti ja kerron sit missävaiheessa ne on tukossa. Samassa pelissä on myös mukana pienikanavakansi, josta en edes hanno raapia pois tehtaan valupurseita ;)
1013653 kissatko tänne on menossa? Musta vaan tuntuu, että siellä vielä rajotellaan kierroksia liian aikasin, jos kansi alkaa hönkiä kunnolla. Vai oliko aikomusta upottaa taaloja kunnolla ja siirtyä koviin nostimiin?
e: niin mikäs siinä ahtopaineessa oikein pelottaa?
Comment
-
Joo 53 loppuiset nokat on odottamassa.
Ei ole tulossa kovia nostajia. Omasta mielestä jos vaikka 1.5bar saavutetaan sama teho kuin 2.0bar, niin onhan se nyt vaan parempi. Kaikki tuo 2bar imusarjapainehan on vastapainetta ja hattu ei hengitä. Eikö? Rajoitin varmaankin uudella koneella siihe 8000rpm asetetaan. Ei ahtopaineissa mikään pelota. 2.7bar tätä konetta on joskus koeteltu mutta turhaa lämpöähän siitä vaan saa aikaiseksi. Mitä se paine sit todellisuudessa onkaan mitä palotilaan menee..
Comment
-
Eilen aamulla klo 7.00 tuli aloitettua coolerin päätyjen muokkaaminen. Yhden tauon kanssa sitä aikaa tuhraantui kuitenkin melko 6h. Iso Kiitos alumiinin työstöstä ja hitsaamisesta kuuluu CeeCee:n "taidetakomon" Härkösen Juntille! Coolerin madaltamisen jäljiltä tuo yläpinta jäi vähän rujoksi joten siihen tulee vielä pokattu koristelista.
Vanhan kennon koko 540x180x64 (0.097m2) ja uuden koko 615x310x45 (0.19m2). Onhan se ohuempi mutta koko ja rivoitus on sen näköistä että toivottavasti jäähtyminen on huomattavasti parempaa. Menee sopivasti puskurin taakse kaikki piiloon.
Päätyjen lähdöt tehtiin keulan muotoja mukaillen.
Nyt pitäis jostain löytää 55mm alumiiniputkea ahtoputkien tekoon.
Alla vähän kuvia mistä on aloitettu. Lopuksi pieni vertaus vanhan ja uuden kennon rivoituksesta.Viimeksi muokannut MikaSS; 13.7.2013, 12:53.
Comment
-
Onhan se audin alkuperäinen. :) Mutta tottakai siitä tulee sanomista.
Uuden contitechin jakopään laittelin ja vuotokin löytyi. Apuakselin stefa on pääsyyllinen.
Kompurakotelolta N75 venalle menevä letkukin oli juuresta melkeimpä poikki. Jäiköhän se Joensuun 265kmh rikkominen tuosta letkusta kiinni?? :DViimeksi muokannut MikaSS; 13.7.2013, 18:44.
Comment
-
Eilen illanhämyssä tuli näperrettyä coolerille kiinnikkeet ja käännettyä syyläri/ilmastointikenno pakettia yläpäästä noin 15mm koneeseen päin.
Eihän ne kiinnikkeet nyt ihan näyttelytasoa ole mutta tuntuu toimivan kuitenkin. Cooleri lepää siis lattarautojen päällä (välissä kumilevyä joustoksi) ja sivuilla nuo kaksi kiinnikettä. Todella napakan tuntuinen tuli mutta myös joustaa.
Etukehikkoa joutui vähän käsisahalla silpomaan kun tein kaikki niin keulan muotoja "nuolemalla". Jos vaikka puskuri mahtuisi niin ettei ulospäin näy mitään putkista tai coolerista.
Tarkoitus olisi plastidippailla isompi kiinnike ja ahtoputket mustaksi. Myös coolerin naamapinta saa mustan harson.
Comment
Comment