Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 avant 1.8Tq -96 (pre)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vastaan Mikan puolesta, että S4 B6 satuloitten männän koko on 60mm. Ja tässä jonkun laskelma puristusvoimasta, verrokkina RS4 B5 satulat:


    2 x 42mm gives 2769mm^2

    1 x 60mm gives 2826mm^2

    Tiedä sitten onko oikein laskettu, lainattu suoraan ulkomaan sivustoilta.

    Comment


      Tuohan oli iha positiivinen tieto. Kait ne sitte joteki levyä puristaa. :)

      Comment


        Itsellä 5554 mm2. ;)

        Voi olla, että vertailu ei ole kuitenkaan noin helppoa...

        Comment


        • Pertti perusinsinööri ei nyt ymmärrä miksi voima ilmoitetaan pinta-alana (ViLe:n kommentti)? Newton on mielestäni SE yksikkö jolla nämä tulisi ilmoittaa ainakin tällä alueella. Vai onko tuohon nyt joku äärimmäinen autoteollinen syy, että on pinta-alana ilmoitettu?

          Jotenkin tuntuu, että tässä puhutaan nyt kuitenkin alueesta jota mäntä puristaa (Esim. 3,14*((60/2)^2)= 2826mm2. Sen muuttaminen voimaksi vaatii sitten vähän linjapainetta, häviöitä, yms.

          Vähän meni offiksi tämä, mutta jäin häiritsemään :)

          Comment


            Voima tuossa on tosiaan väärä sana ja muutenkin vertailu on vaikeaa, koska jarrupalojen pinta-ala ja pääsylinterin pinta-ala pitäisi ottaa huomioon, kuten myös jarrulevyjen koko. Mutta saa noilla pinta-aloilla nyt vähän arvioitua levyyn menevää voimaa, mutta lopputulos voi olla myös jotain muutakin kuin oikea. :)

            Comment


              Tietysti kaikki pinta-alat pitää ottaa huomioon, myös palojen kitka kerroin sekä levyn vaikuttava tehollinen alue vaikuttavat yllättävän paljon. Tärkeintä kuitenkin se että auto pysähtyy kunnolla eikä tarvitse jännittää.
              Multa löytyy Exceliin tehty laskenta ohjelma josta saa ulos jarruvoiman muutoskertoimen. Ohjelma olettaa linjapaineeksi vakion sekä häviöiksi 0. Laskennalliset jarruvoimat siis eivät pidä paikkaansa.

              Comment


              • Niin, sylterin voimahan määräytyy sylinterin/männän halkaisijan ja syöttöpaineen mukaan. Miten se sitten siihen levyn pintaan saadaan on sitten jo ihan eri asia :D

                Tiedätkö Pasi yhtään, että millaista painetta (bar) saadaan aikaiseksi max tilanteessa jarrusylinterille? Siis näissä laitteissa ja onko niissä isoja eroja?

                Tämä nyt menee ohi aiheen vieläkin, mutta jo pelkästään sylinterin voimaa laskiessa on hyvä käyttää 0,9 ns kitkakerrointa. Elikkäs jos sylinterille haluaa voiman laskea niin käyttää seuraavaa kaavaa: männän pinta-ala (cm2) * 9,81m/s2 (putoamiskiihtyvyys) * 0,9 (kitkakerroin) * syöttöpaine (bar) = voima N
                Viimeksi muokannut spadde; 22.5.2013, 10:38.

                Comment


                  Ei mitään tietoa. Googlella sattui tällainen vikakoodi A3:sta silmään:

                  Fault 01435 highlighted ne to the fact there was an issue as the ESP light remains constant on the dashboard. I have viewed the blocks associated with the brake pressure and the sensor is out of range as it is displaying "214.83 bar Brake Pressure Sensor"

                  Comment


                    Luokkaa vähän reilu 100bar. Joskus osunut silmään diagnostiikassa jotain juttua hämmästellessä.

                    Comment


                      200bar on aika reipas jarrutus jo. Ilman tehostajaa auton seistessä saa sen 130-150bar aikaseksi.

                      Comment


                      • Eli, että saadaan jotain oikeaa voimaa verrattavaksi aiemmin mainituille sylintereille niin:

                        2 x 42mm tarjoaa 31755N jos syöttöpaine on 130bar

                        1 x 60mm tarjoaa 32403N jos syöttöpaine on 130bar

                        Comment


                        • Mites levyyn välittyvä voima eroaa liukutappi vs. molemminpuoliset männät -tapauksessa? Liukusysteemissä luonnollisesti enemmän.

                          Comment


                            Olen nyt noin 30km ehtinyt autolla ajaa. Pyöränkulmat on mitä sattuu niin ei ole tullut enempiä ajettua. Taaksehan tuli kaikki puslat powerflexiä ja sitten uudet ne tukivarret millä auraus säädetään. Etupäähän ainoastaa raidetangonpäät missä ei ole sitä kumivaimennusta.
                            E85 aineet on nyt tankissa ja softaa varmaan pitäisi joku kaunis päivä vähä hieroa.
                            6v vaihdeloota tuntuu kyllä hyvältä ajossa. Välitykset passaa oikein hyvin.

                            Comment


                              Kulmien säädössä tuli käytyä. Etupäähän jäi 2.2 ja 2.3 camberit. Mahtuupahan renkaat paremmin pyörimään.
                              Täytyy kyllä olla tyytyväinen alustaan. Takapään powerflexitkin toimii niinkuin pitää ja eibach pro-street S ei ole mikään pintakova rynkyttäjä vaan sopivan napakka, ottaa montut ja epätasaisuudet hyvin. :)

                              Comment


                                Spaceri-Kimiltä tilailin 9mm lätyt eteen. Nyt on vanteisiin ja napaan keskittävät lätyt. Eli keskireikä spacerissa 57.1mm ja vanteeseen menevä osio 73.1mm. On kyllä hyvät ja napakat. :)
                                Nyt on siis edessä 9x18" ET26 ja takana 9x18" ET24, joka nurkassa 225/40 rengastus.
                                Tuntuu että on osia keräytynyt varastoon niin paljon että ei ole aikaa kaikkea asennella. Sen lisäksi uusia ideoita tulee päähän jonkunlaista tahtia.
                                JHM short shifteriä mieli halajaisi. On tuo 6v vaihdeloota niin erilainen käyttää kuin 5v että se huutaa ainakin sitä shifteriä.

                                Comment


                                  Joo se B5:n vivusto on aika pitkäliikkeinen. Itse käytin omassa autossa vain yhden tangon ja tein itse lyhentimen. Pitää varmaan ottaa se pois, kun on vähän liiankin lyhyet välit ja varsinkin nopeassa kiihdytyksessä 2-3 ei oikein aina onnistu.

                                  Comment


                                    Nimim. Jargo:n kanssa oli jo pitkän aikaa sitten puhetta että häneltä jää joutavaksi kuitukonepeitto. Nyt se sitten löysi tiensä minulle asti. Juuri sopivasti kaverille tuli rekkakeikkaa tornioon ja "pelti" tuli vähä kuin itsestään sieltä kyydissä. :)
                                    Onhan tuo noin 7kg kevyempi kuin orggis pelti. Siinä on vähän käytönjälkeä mutta, tarkoitus on maalata se auton väriin eli korjaukset tehdään pohjatöiden kanssa samalla. Saranoiden ja lukon paikka löytyy, meinasin vielä laittaa kaasupumpulle kiinnityksen. Mukavampi kun ei tarvi sit mitään viritelmiä olla.

                                    Comment


                                    • Mitä se orkkis painaa? Ruottin pojasta ei ole kuulunut vielä mitään..

                                      Comment


                                        Orggis oli maskin ja lukon kanssa 17.7kg. Kuitunen oli ilman lukkoa ja maskia siinä karvan yli 10kg.

                                        Comment


                                          Pientä juhannus näperreltävää. Vihdoin sain hommattua nuo vesikaukalon muovit. Ja laitettua orggis poikkituen paikalleen. Pari senttiä pitää sitä tankoa lyhentää ja tehdä yksi reikä lisää. Ei paha rasti. :)
                                          Vielä jos hommaisi uudet korkit, paisari, ohj.tehostin ja öljy. Asennusta odottaa myös V5 passatin suojamuovi tuohon vasempaan reunaan.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            Tuli pieni ongelma kuitupeiton ja rs4 maskin kanssa. Kuitumallissa on maskin reikä 1cm matalampi kuin orggis konepellissä. Pitää jotain kivaa keksiä siis. :)
                                            Viimeksi muokannut MikaSS; 22.6.2013, 19:39.

                                            Comment


                                            • Satutko muistaa osanumeroita noille muoveille? Voisi itsekkin laittaa kun on noin siistin näköiset ;)

                                              Comment


                                                http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=124830. Tuosta voit katsoa muovien numerot.

                                                Comment


                                                • Käykös tuo akkukaukalon muovi kaikkiin b5 a4?

                                                  Comment


                                                    Kyllä käy muovit.

                                                    Comment


                                                      Tänään pari tuntia vietetty Lemin säätötohtorin kanssa. Mukavasti tuntuu toimivan. Ihan liikenteen seassa kerkee. Nyt vaan speedpartyjen odottelua. :)

                                                      Comment


                                                        Minkäslaista arvio lukemaa säätötohtorin persdyno tarjoili? Taisi kuitenkin säilyä tehtaan 150hv. :)

                                                        Comment


                                                          Joo se 150hv mutta on viinan kanssa ni ei sillee oo kuumallakaa ilmalla ongelmia imulämpöjen kanssa. :)
                                                          Ei arvioitu mitään muuta ku että suorittaa ainaki sen mitä vakio.

                                                          Comment


                                                            Joensuussa maililla käyty. Edellis kesänä lappeenrannassa 243kmh bensalla. Nyt oli tavoite ylittää viina softalla 250. Tavoite täyttyi mukavasti 264kmh huipuilla. Ei edes vitosella tavoittanut rajottajaan.
                                                            Seos oli 5vaihteella täyskaasuvedossa 12.8 - 12.9.

                                                            Comment


                                                              Hyvin se nyt kipittää! Eikös tuo nopeus ole aika tyypillinen asiallisesti toimivalle k04-biturbolle? Voitaneen siitä päätellä, että on se 150 heppaa kaikki kotona.
                                                              Tehopainosuhde onkin sitten varmaankin jonkin matkaa parempi kuin perusviritetyissä ässäläisissä :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X