Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 avant 1.8Tq -96 (pre)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sama ahdin kuin nyt mutta pikku muutoksilla. 10.3-10.4 puristuksella on uusi kone.
    Tavoitteena olisi tiputella autosta painoa jonkunverran pois ja jos alittuisi 12s vartilla. Ehkä se on vain haave mutta joku tavoite pitää olla.
    Motoparkin festareista voi varmaan keskustella jossain muualla kuin täällä minun projekti topicissa?

    Comment


    • Auto kun oli nosturilla niin katselin että perän etupää vähän viskoo öljyä. Onko minkälainen homma vaihtaa se kardaaninlaipan stefa? Tarvitseeko samalla vaihtaa mitä muuta, laakeria ym?

      Comment


      • Moottori olisi kokonaan pois pesästään. Kannessa ei ollut mitään erikoista silmillä havaittavaa. Männät oli laelta hyvässä kunnossa ja sylintereissä näkyy hoonausjäljet.
        Vesiletkut alkaa olla melko karmeassa kunnossa. Pari tihkuvaa reikää ja pullistumia, joten ne vaihtuu silikoonisiin.
        Viimeisessä kuvassa 4v/50tkm ajettu ameriikan poikien racekumityyny. :D
        Attached Files
        Viimeksi muokannut MikaSS; 18.5.2014, 11:57.

        Comment


        • Eli 034 tekeleet?Meinaatko laittaa samanlaista tilalle vai kokeilla sterniä?

          Comment


          • En laita samanlaisia. Sternit on monessa paikkaa out of stock ja purems lukee etteivät tällä hetkellä lähetä suomeen. Voi olla että kokeilen niitä erilaisia 034. Voi tarjota jos jollain pyörii sternit nurkissa.

            Comment


            • Jotenkin heti arvasin että 034 osa.

              Comment


              • Laitoin kyllä 034moposportille mailia että kuinka kauan kyseiset osat pitäisi kestää vai ovatko joka vuosi vaihtolistalla? :D
                Näitä katselin tilalle. Näyttää olevan LifeTimeWarranty.

                Comment


                • Joo, noiden luulisi kestävän. Mahtaa vaan tulla lievät värinät ohjaamoon :)

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja mika_.s Näytä viesti
                    En laita samanlaisia. Sternit on monessa paikkaa out of stock ja purems lukee etteivät tällä hetkellä lähetä suomeen. Voi olla että kokeilen niitä erilaisia 034. Voi tarjota jos jollain pyörii sternit nurkissa.
                    Purems kyllä lähettää Suomeenkin, mutta niille pitää laittaa mailia. Sitten ne laittaa paypal maksun sinulle joka sisältää toimituskulut, noin minulle tuli sieltä.

                    Comment


                    • Laittelen maililla sinne tiedot. Mielummin kyllä sternit hommaan kuin nuo 034 jötikät. 034 tilailin silikooniset jäähynesteletkut ja huohottimeen adapterin.

                      Comment


                      • Pientä hiljaiseloa ollut kun osia odotellut ympäri maailmaa. Huohotinpönttö on vielä matkalla jossain. Pöntöksi valikoitui Mann filterin ProVent 200. Koneentyynyt tuli sterniä ja ne on jo paikallaan. Konehuoneesta niitä kierretappeja poistellut mitkä tarttuu aina hihaan kun jotain Yrittää tehdä ja myös uutta maalia suihkittu. Konehuoneen osia on lasikuula-/soodapuhalluksessa jonkin verran, joten ne huutaa vielä maalia kun kotiutuu.
                        Tänään kävin kannen hakemassa koneistamolta ja täytyy kyllä olla tyytyväinen työnjälkeen. :) Siitä varmaankin yritän jotain kuvaa saada esille.
                        Kampiakselin hihnapyörän kiilalle tein vähän vertaistukea ettei ainakaan sieltä jää koneen elämä kiinni. 4mm reijät pyörään ja kampuran päähän myös reikää. Reikiin tuli 4mm putkisokat.
                        Ahdin meni ProTurbolle tutkimuksiin ja muutostöitä kokemaan.
                        Uuden vauhtipyörän teetän PO-metallilla. Se pitäisi olla näinä päivinä valmis. Vanhasta kasikympin kiinteästä pyörästä ei paljon ole jatkokäyttöön. Ojennus soitteli että hyvällä tuurilla on ajeltu kun on aikamoinen halkeama kiinnityksen ja kitkapinnan välimaastossa. Voihan se olla että jos on 7500rpm ja semmoinen päättää sirpaloitua niin hajoaa muutakin kuin itse vauhtikiekko. :D
                        Attached Files
                        Viimeksi muokannut MikaSS; 4.6.2014, 22:41.

                        Comment


                        • Pieni varoituksen poikanen niille kenellä on kasikymppi audin kevennetty valuvauhtis.
                          On kyllä minun laitteella vedetty uskomattomalla tuurilla, nyt sen vasta tajuaa kun itse tutkii sitä vauhtipyörää. On ollut melko pienestä kiinni täystuhoa. Ihmettelin joskus kun autoa ryömitti niin kytkin käyttäytyi vähän oudosti. Voisiko olla että vauhtipyörä on jo taipunut silloin?
                          Nuolenkärjestä nuolenkärkeen läpihalki.
                          Uusi kiekko on PO-metallin käsialaa. Melko asialliselta vaikuttaa. 5.5kg puntaroin painoksi. :)
                          Attached Files

                          Comment


                          • Hoplaa, se oli siis noinkin pahasti halki.. Ihan kevyimmällä käytöllä tuo ei tainnu kuitenkaan olla. :P Jos tuo uusi kestä nyt vähän paremmin.

                            Comment


                            • [ame]http://m.youtube.com/watch?v=y7gKbk0jyyM[/ame]
                              [ame]http://m.youtube.com/watch?v=n0TxZFDLa3w[/ame]

                              Onneks näissä on kone
                              kaukana keulalla ja pitkittäin :)

                              Comment


                              • Näihin kuviin on hyvä päättää tämä päivä ja siirtyä yötauolle. :)
                                Onhan tuossa ihan mukava näprääminen kun tekee kaikki piuhotukset siistimmin kuin tehtaan jäljiltä ja useampi metri silputa pois sitä konehuoneesta.
                                Oikeastaan kaikki osat on jollain tavalla hipistelty mitä takaisin laitellaan tuonne konetilaan.
                                Attached Files

                                Comment


                                • Aina ihmetellyt kun konehuoneessa on semmoinen makea jäähynesteen tuoksu mutta mistään ei olevinaan vuoda. Toki nestettä on hävinnyt ihan todella hitaasti, eikä ole tarvinnut ihan kaatamalla kaataa säiliöön.
                                  Nyt niitä vuotokohtia sitten löytyy kun tarkasti katsoo. Öljysuodattimen jalan nestepötikän toisen lähdön juuresta mehinyt ja sitten kannen takapäässä oleva tulppa on vuotanut läpi. Oli niin hapero että murentui käsiin. Ei ole valutellut mistään eli eiköhän se ole höyrystynyt heti.

                                  Otin myös kuvaa vanhasta imusarjasta vht rypylämaalilla ja "uudesta" vähän siistitystä versiosta. :) VHT maali mureni kyllä tasaseen tahtiin ihan jauhona irti vaikka oli uunitettu ja maalattu puhtaalle pinnalle. Siistimpi on nyt maalattu lasikuulapuhalletun pinnan päälle. Ensin happoväri ja sitten raskaankaluston uretaanimaalia niskaan.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • Kansi löysi paikkansa konehuoneesta, myös samalla ahdin sarjoineen meni paikalleen. Pakopesälle on joskus tehty runkopalkkiin pientä muutosta, nyt alkaa kompurakotelokin lähennellä palkkia. 1.5cm taitaa jäädä elämistilaa. Eiköhän se jäykillä koneenkannakkeilla riitä.
                                    Pakopesään tehtiin lämpöanturille paikka samalla kun ahdin oli osina.

                                    Vanha lämpösuoja ei sopinut enää paikalleen enkä alkanut sitä sitten muokkaamaan, joten koiralla on nyt yksi rosterinen ruokakuppi vähemmän. Pienen mittailun jälkeen totesin että ruokakupista leikaten syntyy hyvä suoja. :D +800c kestävällä uunitettavalla lämpömustalla maalattuna ei edes hyppää pahasti silmille.

                                    Kompurakotelo sai maalia niskaansa, jos kestäisi pinta vähän siistimpänä. Samalla pientä vertailua vanhan ja uuden välillä.
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut MikaSS; 29.6.2014, 14:32.

                                    Comment


                                    • Oliks tähä autoo tehty suorasytkä modi? Millä ahtopaineilla tuota kannaattaa harkita? 1.7 bar--> ?
                                      Tuo ahin on mielenkiintone. Mistä sie tommosen oot hommannu. Mikä ton A/R on?

                                      Comment


                                      • Tfsi puolat tulee tässä tekniikkapäivityksessä. Vakiopuolilla ajettiin yli 2bar paineilla ilman mitään ongelmia.
                                        Ahdin on proturbon käsialaa. Schwitzer S2B kompurapuoli ja ProTurbon oma motorsport pakopesä. Ei ainakaan toista samanlaista ole maailmassa. :)

                                        Comment


                                        • Mitä sulla on teho tavoitteena? Oot aika vauhdilla saanut tehtyä, joten toivon mukaan omani liikkuu edes johonkin tapahtumaan samaan aikaan :)

                                          Comment


                                          • No jos tavoitteena enemmin kun viime setupilla. :) Katsotaan nyt miten saadaan toimimaan, sen verran muutoksia tehty edelliseen verrattuna.

                                            Comment


                                            • Huohotinpönttöä sovittelin konehuoneeseen ja tulin siihen tulokseen että alkuperäinen ruma tehostimensäiliö saa väistyä omalta paikaltaan. Harmittavan rumalla R8 audin korkilla varustettu säiliö tulee siis käyttöön. :)
                                              Sille löytyi paikkakin paisuntasäiliön alapuolelta.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • Dodii. Joku juutasqsa kävi heilumassa kolvin kanssa konehuoneessa. Pienestä piuhahässäkästä syntyi ihan mukavan näköinen asennus. Tai ainakin omaa silmää miellyttää. :)
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                • Aijai, vähän on vinossa kakkospytyn puola! :P

                                                  Ei vaineskaan, vaan todella loistavan näköinen asennus.

                                                  Comment


                                                  • Pakko olla vähän vinossa koska tuossa muovitukissa ei nuo töpselien paikat ole aivan suorassa.

                                                    Comment


                                                    • Siitäpä sitä taas. Vähän kyllä meinas yskittää potilasta kun käyntiin käänteli, mutta kyllä se siitä...taas lähtee kehittymään. :)
                                                      Lievää nostajien rallatusta oli ilmassa mutta pari minuuttia ja alkoi kuulostaa ihan moottorilta. 4.5km lenkki tuli pyörähdettyä jopa.
                                                      Sais tuon keulan ilmeen paljon ärjymmäksi kun kehittäis jotain muuta kuin audin omat "lampaansilmät". Kävi mielessä jotkun tummat kuoret ja niihin jonkunlaista projektoria. Mutta...kaikenlaisia hullun päähänpistoja. :D

                                                      Keula on näköjään vielä katsastusasennossa. Täytyy sillekkin jotain tehdä.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • Eipä tälle ole hetkeen tapahtunut mitään.
                                                        Oli kaikenmaailman vastoinkäymisiä, niin lähestulkoon koko vuosi meni vaan harrastaessa. 800km tais tulla mittariin. Eli uuden koneen sisäänajo on suoritettu.
                                                        Talven aikana olisi tarkoitus siistiä koria, vaihtaa perän etustefaa ja käyttää kardaani tasapainotettavana ym. Hommaa on niin pirusti. Konehuonekin on vielä viimeistelemättä.

                                                        Osia hommaillut aina kun on eteen sattunut jotain. Tarkoitus on keventää tuota mahdollisimman paljon mutta fiksusti. Tässä jotain mitä hommattu.

                                                        Hono:lta nopeaksi opetettu alconin 2-levykytkin. Koko kytkinpaketti tulee vauhtipyörineen painamaan 8.3kg. Nyt paikallaan oleva paketti painaa 13kg.

                                                        RS3/TTRS 4-mäntä brembot. Tuli apinoitua audin ceramic jarrujen väritystä. Tarroista kiitos Eteippi Eerolle. :)
                                                        Paikallaan olevat S4 B6 satulat painavat kannakkeineen 6.8kg/kpl. Brembot kannakkeen kanssa noin 3.5kg/kpl.

                                                        Jargo:n vanha kuitupeitto on vihdoin hipistelty kuntoon. Pissapojan suuttimien reijät laitettiin umpeen ja RS4 maski kuidutettiin kiinteäksi ilman kehystä, koska maskin aukko oli 15mm liian matala. Painoa tippui 6kg verrattuna normaalipeltiin.
                                                        Lopputulokseen olen todella tyytyväinen.

                                                        Sparco Evo2 ainakin aluksi kuskinpaikalle. Toinen penkki on vielä hakusessa. Joko pro2000 tai sitten toinen Evo2. Tuolla penkillä painoa säästää noin 10-11kg. Jos joltain löytyy tai on tietoa mistä löytyy niin ilmoita toki.

                                                        Hakusessa on kojelaudan alle tuleva mallin alumiininen poikkipalkki. Siitäkin luultavasti jonkun kilon saa painoa pois.

                                                        Tuossa äkkiä laskettuna noin 28kg kevenee. Akusta lähti jo aiemmin se 10kg. Toisesta etupenkistä vielä 10kg ja kojelaudan alle palkin vaihto niin 50kg on tiputeltu. :)
                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut MikaSS; 1.4.2015, 12:59.

                                                        Comment


                                                        • Satuloista tuli nätin näköset. Unohdit ilmoittaa oman painosi pudotuksen.

                                                          Comment


                                                          • 12kg on lähteny omaa painoa :D

                                                            Comment


                                                            • Ootteles vaan joulun pyhien yli ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X