Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 avant 1.8Tq -96 (pre)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jokos ne nokat vaihtu? Mainitsin aikasemmin pelaavani vaparinokkapelin loppuun. Peli ei oo vieläkään pelattu, mutta 522hv 685nm paras noteeraus tälle kesälle.
    http://s1240.photobucket.com/user/Do...51fb6.jpg.html

    Hieman ois momentti noussu, jos olis ajottanu nokat uudelleen. Lähti kannesta ja tiivisteestä yli 2mm tavaraa pois, eli myöhäsemmällään on nokat verrattuna viime kesään. Ja olihan tuota painettakin vasta varovaiset 1.8bar
    Viimeksi muokannut Dona; 19.10.2013, 20:04.

    Comment


      Ei ole nokat vielä vaihtuneet. Tulee vasta uuteen koneeseen. Piti vaan käydä lappua hakemassa että saa jotain vertauspohjaa kun tulee muutoksia.
      Todella samantyylinen lappu kuin minulla mutta kulkee käyrät vain vähän ylempänä.
      Sitä vähän jälkeenpäin pohtinut että miksi tiellä kestää rajoittajalle asti paineet ylempänä kuin penkissä? Onko tienpäällä kaikenmaailman vastusta vaan niin paljon enemmin?

      Comment


      • Onhan kadulla kestävä veto pisempi ja jarrua enempi. Onks toi mittarin silmämääräistä pällistelyä vai loggaus dataa?

        Comment


          Se pysyy viisarin yli 2bar kadulla ja sitä voi ihan tuijottaa. Ja ihan analoginen VDO mittari niin kyllä se kait jotenki pitää silmämääräisestikin paikkansa.

          Comment


            Paljonko on Donalla ruttua koneessa? Alkaako olemaan lautaset miten lähellä mäntiä? Ei taida kyllä vaparinokkien aukioloilla tulemaan vielä ongelmaksi...

            Comment


            • 10.2:1
              Jää vielä reilu 2mm tilaa. Käännetty imunenää 1.1mm auki ykk. Oisin halunu enempi ruttua, mut noilla kuppi-lakisilla wisecoilla ei oo mahollista. Paljealue 0.7mm ja kansi plaanattu keskimmäiseen seetiin asti.

              Comment


                Tarkoitus olisi omaan uuteen koneeseen saada puristus 10.5:1.

                Comment


                • Tuleeko 1.8 vai 2.0? Yks kasina männän palotila täytyy jäädä jonnekkin 3-4ml luokkaa.
                  Tän enempää ei kannesta voi ottaa..


                  Sotken sun topiccia vähän, mutta tässä on vähän kuvia omasta re85 muutoksesta:
                  http://s1240.photobucket.com/user/Do...?sort=3&page=1
                  Viimeksi muokannut Dona; 20.10.2013, 09:41.

                  Comment


                    1.8 tulee. Katotaan nyt mihin se ruttu saadaan noilla männillä. Jos ainakin lähelle sitä 10.5.
                    Kärsiikö männän laen reunoja madaltaa yhtään? Vai muuttaako se jotain radikaalisti?

                    Comment


                    • En lähtis siihen. 1.8:ssa tosin laen paksuutta on enempi ja saattais kestää vähän ottaa. Mutta heikentää se on varmaa.

                      Comment


                        Ei siinä siis suurta reunaa ole. Pitääkin mittailla mitä nuo männät ovat kupillaan.

                        Comment


                          Ennen penkitystä jo tuntui välillä kiihdyttäessä pientä nykäystä. Luulin että kuvittelen vain mutta nyt kun paineet nousee niin turraa kolmella pytyllä. Eiköhän taas yksi puola ole pimeänä.

                          edit: männät on jonku 1.8-1.9mm kupillaan.

                          Comment


                            Tämän vuoden katsastus taas suoritettu.
                            Keulaa nostelin pari senttiä ja katalysaattorin laittelin paikoilleen. Mitään vikaa tai huomautettavaa ei autosta löytynyt. :)
                            1550kg näytti tällä kertaa painoksi. Eli voimansiirron ja jarrujen vaihto järeämpiin on tuonut jonkun varmaan 60kg lisää painoa. Viimeksi oli 1480kg aavistuksen kevyemmällä katsastusmiehellä. :D
                            Viimeksi muokannut MikaSS; 5.11.2013, 16:21.

                            Comment


                              Jotenki se alkaa kyllä vähän nyppimään kun esimerkiksi rampista kaartaa "isolle" tielle ja aukaisee kaasun siinä kaarteessa, niin sisemmästä etufillarista karkaa pito. Kun raaskisi sinne etupäähän sijoittaa sen verran että jonkun lukon laittaisi.

                              Comment


                                En nyt osaa muistaa enkä jaksa kahlata koko ketjua läpi mutta oliko tähän jo torsen modi tehty?

                                Comment


                                  On tehty modi. Mutta ei se nyt niin autuaaks tehny tuossa hommassa. Kyllä se silti ku etufillaria keventää ni sieltä sudaa.
                                  Mitäs 2.7bit B5 vehkeissä etupää painaa? Onko se paljo painavampi ku tuollasessa pikkukoneisessa?

                                  Comment


                                    Mulla näyttäis otteessa olevan omamassa 1641kg, eteen 1120kg ja taakse 1030kg. Aika paljon vähemmän ne tosin tällähetkellä ovat.

                                    Comment


                                      Juurikin sitä että mitä ne todellisuudessa on. Omassa ei taida olla kuin 900kg huitteilla etupään paino, voi olla että oli karvan yli. Mutta 980kg on otteessa.

                                      Comment


                                        Kyllä se silti ku etufillaria keventää ni sieltä sudaa.
                                        Tuohonhan voi kokeilla alustan virittämistä: kova takavakaaja ja etuvakaaja pois, etuapurungon kovat puslat, max -1 aste etu camperia ja julmasti casteria (säädettävillä etuylätukivarsilla).

                                        Comment


                                          Takavakaaja on kova. Minkähänlainen kiikkulauta keulasta tulee jos kesäkelissä on ilman vakaajaa? Alkuperäisellä putkivakaajallakin meno oli aikamoisen kallistelevaa. Apurunkona on S4 mallista otettu kampe jossa näytti olevan enemmin kumia puslissa kun 1.8T:n omissa apurungon puslissa. Edessä on camberit 2.2-2.3. Ne muotoutui tuollaiseksi kun tuli uudet etunilkat ja alumiiniyläpäät. Tosin asfaltilla kääntyvyys muuttui erittäin mukavaksi. :)

                                          Comment


                                            Tämä on nyt joulukuun alusta ollut lepäämässä. Takakontin luukku on irroitettu kun alkoi tulemaan lasin alareunan takaa ruostekuplaa sen verran että vaatii fiksaamista. Uudet ovet tulee myös, ilman kylkilistoja.

                                            Uusia osia on haalittu ensi kesää varten ja näyttää siltä että kevään aikana voisi uuden koneen niputtaa kasaan. Nykyisellä koneella on 50tkm ajettu ja koneen mekaanisista äänistä päätellen kiinakankien yläsilmät on väljät.

                                            Kovasti on mielessä takapenkkien poistaminen ja kunnon etupenkkien asentaminen, mutta luultavasti tekniikka ja kori menee edelle järjestyksessä.

                                            Tässä pari maistiaista tulevasta.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              Onpa aika melkoiset syvennökset venoille :) Oliko tuo joku valmis malli, vai tilasitko lisää tilaa?

                                              Comment


                                              • Eipä saa muuten ruttua, jos ei mäntä näytä tuolta.

                                                Comment


                                                  Tuossa pakovenojen välissä on tuo nystyrä, äkkiseltään luulisi että se voisi käydä vähän kuumana ja edesauttaa nakua? Kannattaisiko ottaa pois?

                                                  Comment


                                                    Mikko: Ensimmäisenä kun otin männän käteen niin tyrkkäsin sormen tuohon nystyrään ja totesin että tälle pitää tehdä jotain. On muute kaikenlisäks pirun terävä.
                                                    Ihan on custom männät.

                                                    Comment


                                                      Eli customina puolivalmiste vai?

                                                      Comment


                                                        Joo tilasin tuon nystyrän kanssa että saa jotaki näpertää. :)

                                                        Comment


                                                          Tämä nyt ei talven aikana oikein muuten ole edennyt, kuin että koneen kannakkeet on pulveroitu mustaksi ja apulaitteiden telineet hopeiksi. Veivit on mittailtu ja alakerta odottaa asentamista. Kansi menee maaliskuun aikana tehtäväksi.
                                                          Kävin käyttämässä auton lämpimäksi niin lämpömittari näyttä 90, mutta ilmastoinnin näyttö veden lämmöksi -6. Eli anturi taas vaihteeksi kaput. Mihin muualle se anturi työntää tuota -6 lämpötilaa kuin ilmastoinnin näytölle?

                                                          Comment


                                                            Vähän nytkähti moottorin kasauskin eteenpäin. Tuli viilailtua männänrenkaisiin oikeat välykset, 1rengas: 0.45mm ja 2rengas 0,55mm. Samalla laittelin männät totuttautumaan sylinterielämään. Levätköön nyt hetken tuossa ennenkuin saa kampuran pultattua kiinni. Männistä sipaisin myös keskustelua herättäneen nystyrän pois.
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                              On ne aika härskit. Mikähän tuon nystyn tarkoitus on alunperin ollut? Vai onko vaan laiskaa suunnittelua?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X