Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 avant 1.8Tq -96 (pre)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Laittelin etupäähän eibachit niin jopa muuttui keulan käytös verrattuna loppuunajettuihin vmaxxeihin. Takapäätä tutkin sen verran että ei siellä kyllä puslista enää ole mitään tietoa. Ihme ettei kolise. Ne takapään puslat on ehkä suurin syy siihen että Porkkiksen kanssa joskus säätöretkellä oli pieniä kauhun hetkiä. :D

    Comment


    • Eipä se releen naputtelu oire korjautunut laina eculla ja uudella releellä. Lähtee nyt kyllä käyntiin ja käy jonkun aikaa, sitten sammuu ja alkaa releen naputtelu startatessa. Sitten muutaman kerran kun starttailee niin saa käyntiin ja toimii normaalisti.
      Luulisin että vika on virtalukon pohjassa. Laatikkoa kun laitettiin paikoilleen niin jäi startin herätepiuha lohkon ja lootan välii. Kuori rikki johdosta ja vähän kipinöintiä. Exu80 kun touhusi samalla tavalla piuhat väliin niin virtalukon pohja sanoi sopimuksen irti.

      Comment


      • Juurikin näinhän siinä kävi, laatikon ja koneen välisen kiinnityksen ylimmän pultin laipan alle jäi johdin kuori ehyt mutta johdin sisältä poikki, tein hätä käynnitimen vanhasta ovikellosta virrat otin suoraan akusta, nyt on uusi virtalukonpohja ja rokkaa normaalisti.

        Comment


        • Sen kerran ku tällä autolla ajaa ja käy kaupassa niin eikö joku ollu saanu tehtyä lommon tankinluukun ja takavalon väliin! Ja just vittumaisesti siinä pokkauksen kohdalla! Eikä nyt ole mikään semmone pikkune huomaamaton jälki.

          Comment


          • Tuo jos mikä pistää vituttamaan, Aina kun yrittää parkeerata mahdollisimman etäs, nii eiköhän siihen joku työnnä riisikuppinsa ihan kylkeen kiinni.

            PS. Missä kävit kaupassa? Joissakin kaupoissa on sisäänkäynnin edustalla kameroita jotka ulottuvat jonkun verran parkkipaikoille, niin jos näkis kuka viereen parkeeras.

            Comment


            • Ei tuossa Joutsenon äsmarketissa mitään kameroita ole.

              Comment


              • Hommaappa sinäkin tuollanen kamera tuulilasiin... Siitä käy kivasti selville kolhijoiden rekkarikin kun jättää päälle kauppareissuille (jos tulee / menee etupuolen ohi).

                Comment


                • Virtalukon pohjan vaihtelin. Ei vaikutusta. Lähtee käyntiin hyvin. Käy jonkin aikaa tyhjää ettei mitään, sitten napsahtelee rele muutamia kertoja niin että auto kuitenkin jää käyntiin. Sen jälkeen sammuu. 5-7 kertaa starttailua rele napsuttaen, sitten käyntiin ja toimii aivan normaalisti. Jostain syystä se vaan sitä herätettä pätkii. Sen verran tuossa tutkin tuossa että se oli startin ja laturin välinen virtapiuha mikä silloin kävi laatikon ja lohkon välissä.
                  Vakuutuksesta korvaus saatu lommosta.
                  Viimeksi muokannut MikaSS; 24.1.2013, 16:02.

                  Comment


                  • Oli mukava pakkasessa tutkia eri vikavaihtoehtoja. Autohan kävi 5min ja ei sen jälkeen käyntiin millään. Ecuboksi auki ja chippi irti. Sen lämmittelin käsissä lämpimäksi, takaisin paikoilleen ja kerrasta käyntiin ilman yhtään releen naputusta.
                    Voisiko olla nyt niin että se paksu virtapiuha kun kävi laatikon ja lohkon välissä. Otti sen verran maihin että sai chipille jotain tuhoa aikaiseksi?

                    Comment


                    • Voidaan tehdä uus piiri. Kyllähän tämä jo sen verran omituisen oloinen vika on, että voidaan vähän epätavallisiakin vaihtoehtoja miettiä.

                      Comment


                      • En jouda selailla ketjua ny tarkemmin mutta mites starttimoottori? Mulla loppui naksuttelut aikanaan B5:ssä kun sen vaihtoi.

                        Comment


                        • Ai bensapumpun releen naksuttelut? Starttihan pyörii ettei mitään mutta ku bensapumpulle ei mene elämää niin ei se myöskään työnnä bensaa.

                          Comment


                          • Ai...noniin.
                            Nopeasti vilkaisin ja kun naksutteli muttei käynnisty ja virtalukonpohjaakin ropattu niin ajattelin vinkata. Unoha koko juttu :D

                            Comment


                            • Jaa että sekös ei uudellakaan boksilla sitten pelaa? Kyllähän tuo selvästi haisee muistipiirin vialta, jos sitä lämmittämällä vehkeet toimii.

                              Comment


                              • Alkuperäsellä eculla ei edes käyntiin. Lainavehkeellä käyntiin, 5min päästä sammuu. Sitten muutamalla startilla käyntiin. "Uudella" vehkeellä kylmänä käyntiin, 5min päästä seis ja ei sitten millään käyntiin. Tai no lähtee kun lämmittelee.

                                Comment


                                • Tähän tää taas meni. Tuli mukavasti vastaan clubi veljeltä uudenveroista rautaa. Olihan se lunastettava pois ja alkaa siis koneen rakentaminen kokonaan uusista kaluista.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • No nythän on hyvä kun sait deadlinen koneen rakentamiselle, 9.3.2013 :)

                                    Comment


                                    • Eihän nyt perk..! :) Ei tuossa nyt oo ku nuo keskieurooppakitkat missä on 4mm pintaa ni ei sillä oo oikeen mukava ajaa ku sulalla asfaltilla. Eli ei asiaa mihinkään radalle.

                                      Comment


                                      • Huono tekosyy. Otat siitä toisesta rojusta pyörät siksi aikaa. :)

                                        Niin tai sitten mä lainaan vaikka yhdet päiväksi...

                                        Comment


                                        • Noh. Katotaan jos sitä vaikka. :) Olisiko porkkiksella jotku renkaat?

                                          Comment


                                          • Varmasti mukavampi tehdä rauhassa uutta ajan kanssa, kuin että rikkoontunutta rakentaa äkkiä tienpäälle takasin.

                                            Comment


                                            • Sepä se. Alunperin oli tarkoitus heittää tuon vanhan koneen päälle vaan uusi kansi uusilla nokilla. Mutta kannen rakentaja oli sitä mieltä että jos E85 alkaa liikuttamaan tuota niin uusi kone vaan kovemmilla puristuksilla.

                                              Comment


                                              • Projekti-S2:n alla on aika vähän ajetut nastamiseliinit, joita hetkeksi voin sulle lainata.

                                                Comment


                                                • Ne vois vaikka ottaa kyytiin ja siellä paikanpäällä laitella alle. Turhaa tuota väliä on hyvillä nastoilla sahata.
                                                  "PaiTöVei", tänä aamuna auton kylmästarttaus ilman mitään relepelleilyjä. Paikallaan siis uusi chippi. Tekee se vieläkin sen että käyntiin, käy hetken ja sammuu. Toisella startilla jää käyntiin. Mutta ongelma on vieläkin se että pitää käyttää hetken aikaa että pääsee liikenteeseen.

                                                  Comment


                                                  • Millä spekseillä nuo männät on?

                                                    Comment


                                                    • Ja pysytäänkö vielä 1.8 vai joko ruvetaan porailee tilaa?

                                                      Comment


                                                      • Männät on 81.5mm poraukselle ja 9.5:1 puristuksella. Ei porailla lisää. Lohko on porattu ja hienohiottu männille joten sen kanssa ei pelata luultavasti muuta kuin dekkitason kanssa.

                                                        Comment


                                                        • Nyt alkaa vaikuttaa maukkaalta.

                                                          Comment


                                                          • Paljevälistä sen verran että kuinka pieneksi sen uskaltaa vetää kun E85 ajetaan? Kylmänä tosin mäntä hieman keikkuu että sehän on otettava huomioon. Myös kangen venyminen. Sitä en tiedä paljon se on mutta jos viisaammat kertoisi. Kun sen paljealueen vetää pieneksi eli vaikka 0.8 ja siitä pienemmäksi niin tuleeko siinä muuta ongelmaa kuin se nakuttaminen?
                                                            Dekkitasosta on otettu jo 0.2mm pois mutta en ole itse vielä mitannut minkä verran männät tulee yli tason. Reinzin tiiviste taitaa kiristettynä olla 1.25-1.26mm, näin ainakin kahdesta lähteestä kuullut.

                                                            Comment


                                                            • Posti kantoi kotia tänään S4 B6 etujarrusatulat. Ihan on miehekkään kokoiset kun vertaa 1.8T orggispuristimiin. Pitihän ne satulat punnita kun irrallaan olivat. 6.8kg näytti puntari. Alkaa olla S4 voimansiirto päivitykseen tarvittavat lelut suht hyvin kasassa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X