Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Maffi tapissa, joten käyrä on suht tasainen siitä pisteestä, jossa tappi löytyy. Tais alkaa nelosella kierrosluku, jossa niin käy.... Ahtoa on kuitenkin kakkonen siihen asti kun on.
Olis pitäny hokata jo säätökeikalla logeista että näin on tilanne, mutta enpä hokannu vaan vasta tänään dynon jälkeen. AEB mittapää on suht persiistä selvästi. Jos 3,5" putkessa tarjoaa jo tällä tasolla 5V ulos niin suht rajallinen on mittauskapasiteetti. Tuollehan ei oo siis tehtävissä säätöteknisesti yhtään mitään vaan pakko vaihtaa palikoita. Omassakin autossa mennään selvästi ihan rajoilla.
Mikalle tarvii nyt keksiä joku toinen mittapää ettei putken kokoa tarvii kasvattaa ihan pöjän isoksi.
mites se b5 rs4 anturi runkoineen? Toimiiko se aebissa kun on vaijerilla läppä? Vai sopiiko joku muu isompi näihin? Ilmeisesti peto on vain vielä valjaissa vai paljonko se tavoite oikeesti on :) onko aftermarket ecu poissuljettu?
Oli puhetta että vr6 golffin mittapää ylettyisi pitemmälle. Putki pysyy samana mutta anturi vaihtuu.
Peto on aikalailla valjaissa vielä. :) Tavoite on ollut 370-400hv. Kaikki kuitenkin pitäisi ulos saada. Mitä se kaikki sitten onkaan...sen näkee vielä. Mielellään en alkaisi aftermarket ecua laittamaan. Kun tuntuu että suht pienellä vaivalla myös motronic taipuu aika pitkälle.
Joo RS4 MAF ei käy vaijeripeleihin. Eri jännitteellä toimivat.
98 AEB:ssä on 9% pidemmälle riittävä mittapää ja VR6:ssa vaikuttaisi olevan tosiaan aika passeli. Ei vaikuttaisi aikalaiset V8 koneetkaan olevan mittapäältään sen kummempia.
Tuollasessa tavotteessahan nyt melkein ollaan jo, mutta on siellä aika reilusti varmasti vielä piilossa hepoja.
mäkin kävin viis kertaa säädättämäs rullilla ennekuin osat osui kohdileen. Vieläkin vois hifistellä eri säädöillä jne kun muuten ollaan osissa kartalla. Kyl se alkaa selkiytyy loppujenlopuks. Ero ekan säädön ja viimesen välillä oli 100hv ja silti toimivampi paketti. Varmaan näitä laitteita suomes on muillakin, mutta ei tietoo jaossa, niin tää eräänlainen pioneerityö on haastavampaa ja vie aikaa kun joutuu kantapään kautta hakemaan. Peukkua.
No jos maffi näyttää kadulla 5Volttia 4000rpm jälkeen niin eipä se siitä enää nouse. Porkkis laskeskeli että se menisi ~125hv pitemmälle. Reilu 80mm putkeen se anturi tulee.
Tuosta ja tuosta. Alkaa pesun jälkeen näyttää ihan vanteilta. Oli nahkahousun jäljiltä kyllä niin mustat jarrupölystä kun vaan voi olla. Pikkusen enemmän konkeiviä ku edellisissä kesäkiekoissa. Ja itse vanne näyttää kyllä joteki isommalta ku vertasi vierekkäin. Rotat on kokonaisleveydeltään joku 3mm leveämmät kuin Ultralitet.
Ensi kesää odotellessa vanteiden osalta. :)
Ultralitet laitettu myyntikuntoon ja Rotat vetästy mattapinnalle maalausta varten. :)
Sytkäongelmien kanssa paininut pariviikkoa. Nyt tuli semmoisia oireita mitä ei ennen ole ollut, eli vasta jonkun aikaa lämpimänä ajelleena alkoi ilotulitus ahdoilla. Yks puolahan sieltä taas antautui. Sytkävahvistimenkin vaihdoin varmuudeksi mutta ei siinä tainnut mitään vikaa olla.
b5:ssa mulla oli samaa toissakesänä. Ei mennyt puola laakista pimiäks, vaan vasta kuumana alko rötäämään ja loppujen lopuks kuoli tyystin.kipinä palas kun antoi jäähtyä hetken. 2 puolaa oli halki tötsän juuresta. Toimiiko kuitenkin nyt? Vaihda hitachi kiinnipultattavat vahvistinpuolat. Vähä joutuu johtoja oikomaan mutta ei paha homma loppujen lopuks.
Nyt juu toimii. Välillä tuntee ittensä ihan vainoharhaseks ku tuntuu et koko aika on joku vika. :D
Mistäs semmosia hitachin puolia? Ja kestääkö ne sillee että on vaivan arvosta?
06B905115E/cm11-201 taitaa olla nää, varaosaliikkeestä tarvikkeena löytyy numerolla 7333-9460. Varmaan joku 40-50e kipales. Tietty voi vaihtaa venakopan ja laittaa painettavat kans.
Joteki taas vähä hiipunu mielenkiinto tuon auton tekniikkapuoleen. Ajattelin jos sen nyt antaisi hetken vaan liikkua noin ja vaihtelisin ovipahvit uusine kaiuttimineen. Tangbandin W6-1139SG pikkusubi voisi löytää tiensä takapenkkien keskelle, käsinojan paikalle. Pohdinnassa on vaan että minkä kokoisella umpikotelolla survon sen siihen?
Irrallisiin ovipahveihin Rainbow 5.25" SAX erkkasarja laiteltu. Nyt on työnalla takapenkin käsinojan paikalle TB:n 6.5" subi. Tänään vanereita pilkkomaan ja palasia sommittelemaan paikalleen. Eiköhän se siitä etupenkeille soi paremmin kuin takakontin uumenista. Eikä talvella luulisi elementin olevan niin kylmä ja hajoamisherkkä.
Takaoviin kun löytyisi vielä jotkut edulliset (ja hyvät) 6.5" coaxiaalit. :)
Comment