Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 Avant "TusinaTuninki" -projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Eilen maalari soitteli ja kävi ilmi, että pieni ajatustenvaihto-ongelma tullut. Ihmettelinkin "halpaa" hintaa ja selvisi, että se oli osat itse asennettuna takaisin se hinta eikä maalarin asentamana takaisin. Sellanen pikku ylläri, kun luulin soiton olevan "Hae auto pois" -soitto. Perjantai aamuna pitäisi olla auto valmiiksi pakattuna töissä ja lähteä siitä suoraan Pohjanmaalle loman viettoon...Kiirettä vähän pitää, mutta tuleepa 4vkon loma tarpeeseen.

    Tänään pitäis sit töiden jälkeen mennä asentelemaan. Mukava 10km/siivu pyörälenkki edestakaisin ja huomenna jos ei kyytiä saa, niin rulliksilla hakemaan autoa, kun ei pyörä mahdu autoon...tuleepa ainakin kuntoiltua. Onneksi saa käyttää maalaamon nosturia apuna. Ei viittisi parkkiksella laitella ja kuljetella, kun voisi tulla uuteen maalipintaan jälkiä.

    Huomenna pitäisi olla noutokunnossa jos tänään saa osat paikalleen. Takaspoilerin liiman pitää antaa kuivua pari päivää ilman ajamista, niin sen takia ei saa tänään viedä autoa kotiin.

    Toivottavasti menee tänään kaikki onnistuneesti paikalleen...onneksi tuli otettua kuvia purkuhommista, niin näkee miten kaikki oli jos muisti pätkii.

    Että sellaista...

    Comment


    • #62
      Kasaaminen on onneksi aika helppo homma. Takakontin verhoilujen klipsejä kannattaa katsella, että menevät paikoilleen eivätkä jää kanittamaan väliin.

      Comment


      • #63
        Kasaaminen on onneksi aika helppo homma. Takakontin verhoilujen klipsejä kannattaa katsella, että menevät paikoilleen eivätkä jää kanittamaan väliin.
        Eihän se ole kuin heittää takasin mitä otti pois!;) Muistaa vain miten se apurunko, pesurin osat, piuhat ja sumarit oli, niin se itse autoon laitto onkin sitten pienempi paha. Ilmeisesti ei tarvi sen kummemmin säätää niiden kahden pitkän pultin kanssa...kiinni ja kireälle vain.

        Takakontin verhoilut menee samalla lailla varmaan ku pois ottokin eli alottaa laittamalla sivuverhoilun sinne takapenkin alle. Toista puoltahan ei olisi edes pakko ottaa kokonaan irti...riittää kun kontin suulta ottaa ne klipsit irti ja raottaa sen verran, että saa aukaistua ne takapuskurin 5kpl muttereita.

        Comment


        • #64
          Tänään sain auton läjään ja mukaan. Takakontin verhoilutkin sain paikalle näin illan myöhäisinä tunteina.

          Maalarilta kotiin ajaessa alkoit käymään kolmella ja kotona selvisi, että puola paskana...katkesi tietysti lohkoon niin, että sai viritellä nippusidehärdellin jolla sen sai pois. Onneksi oli Keravalla Pohjanmaalta kaveri käymässä ja sattui olemaan takakontissa varapuola, joten huomenna itselle hakemaan puola takuuseen...Kiitokset Mikolle.

          Tässä muutama pikainen kuva...paremmalla ajalla parempia kuvia.

          Kaikki siis kiinni: S-line puskuri ja takahelma sekä takalippa, S4 ovilistat ja matta-alumiini-lookiksi maalatut peilinkuoret. Sekä S4 puskurin keskiritilä modattu S-line puskuriin. Muutos oli melko huomattava...

          Perjantaina alkaa kesäloma ja Pohjanmaalle suunta...

          Comment


          • #65
            Nyt on kyllä näyttävä peli sulla. Kivasti antaa ilmettä matta-alumiini look peilinkuoret.

            Comment


            • #66
              Uusia kuvia odotellessa, mutta vähän tummenmat ois ehkä saanu olla peilit. Ite haaveilisin audirinkuloista vastaavalla tyylillä, mutta matta kromi.

              Comment


              • #67
                Kesälomat lusittu ja tänään sai läppärin takuuhuollosta. Kaikki kuvat yms. oli tietty siellä.

                Tässä pari kuvaa kesän ajalta.

                Eipä tässä projektissa isompia ole tapahtunut. RS4 käsijarrukahvan sain laitettua kiinni...kuvia sisusta, kunhan saa hommattua nuo RS4 poljinpinnat ja kiinni ne.

                Perälle pitäisi tehdä myös jotain. Putkisto on mietinnässä, jotta saa nuo mehupillit pois perästä. Samaten kahden vaiheilla, että laittaako tuon S-line tarran kiinni tohon takapuskurin alaosaan. Nyt perä on jotenkin alastoman näkönen, joten toi musta tarra vois antaa vähän ilmettä...kunhan jaksas senkin asentaa.

                Comment


                • #68
                  Ei siihen tarvitse koko putkistoa vaihtaa. Vaihdat vaan ulostulot. Halpaa tuninkia. Ja tulee about samanlaista jälkeä... Itse vaihdoin pari vuotta sitten B6 1.8T farkkuun pelkät ulostulot. Hintaa ulostuloilla ~50eur ja asennus 30eur Malmilla jossain pikkupajalla...

                  Comment


                  • #69
                    Siistin näkönenhän tuo, mut joku häikkää..Jos madallusta lisää ja vanteita lähemmäs kaaria, ni vois olla jo aikas hyvä :)

                    ps. eikä perä tarraa kaipaa.

                    Comment


                    • #70
                      Siistin näkönenhän tuo, mut joku häikkää..Jos madallusta lisää ja vanteita lähemmäs kaaria, ni vois olla jo aikas hyvä :)
                      Jep, tuo kaamea orkkis -20mm keulivalla alustalla on päivityslistalla myös. Ajattelin jos ensi keväänä olis hyvä syy vaihtaa koko alusta uuteen...jos vaikka iskarit tuntuis löysiltä tms.tekosyytä!;) Madaltavista jousilautasista eteen luovuin, kun kuitenkin joutuu koko tolpan purkamaan, niin samalla sitten vaihtaa kaikki kerralla. Sitten tuo häikkä vähän helpottaa.

                      Toki 18" huulivanteet on aina pienemmän näköiset...pitäisi olla 19", mutta käytännön syistä päädyin 18"...tuo pienuus korostuu varsinkin nyt, kun ei ole vielä tarpeeksi matala alusta. Vanteita valitessa koitin etsiä sellaiset huulivanteet, että näyttävät mahdollisimman isoilta...

                      Myös ET:n muutos spacereilla vois olla jees. Liian ulos ei viitsi tuoda, kun sitten alkaa kyljet kolisemaan kivistä.

                      Ei siihen tarvitse koko putkistoa vaihtaa. Vaihdat vaan ulostulot. Halpaa tuninkia.
                      Tuokin käynyt mielessä, mutta olisi tiedossa yksi käytetty Milltekin putkisto, niin jos sen hommaisi...saisi tuohon vaisuun äänimaailmaankin kehitystä.

                      Kunnon kuvia tulossa syksyn mittaan kun yksi valokuvaajakaveri lupasi ottaa ihan oikeita kuvia, oikealla kameralla.

                      Comment


                        #71
                        Vaikka tuonne työntäisi spaceria vanteen ja navan väliin, niin ei kyllä ihan heti olisi pelkoa että kylkiin kiviä kolisee.

                        Comment


                          #72
                          Tuo BSRän putkiston on puoli-ilmainen ja todella laadukas sekä hyvää jälkeä. Ehkä paras putkisto hinta/laatu-suhteeltaan. Kannattaa sitä harkita. Tuo tuohon perään hivenen asennetta :)

                          Comment


                          • #73
                            Edellisessä B5 oli BSR putkisto turbolta ja tyytyväinen olin. Joku täällä vain kommentoi, että lähes pettyi kun äänimaailma ei muuttunut juurikaan.

                            Comment


                            • #74
                              Lyöt siihen 3" dp:n ja sitten 2.5" rosteriränniä 3:lla vaimentajalla, eli siis vaimentajat normi paikoilleen.

                              Mulla oli ex autossa ko. putki, ja oli tosi hyvä ääninen. Siis tuo ei ollut mikään merkkiputki, vaan pajalla tehty.

                              Comment


                                #75
                                Nuo äänet on taas niin makuasia, että ei oikein voi kuulematta itse arvioida. Toiset tosiaan haluaa sen maailmanlopun äänen että mummojen tekarit lentelee suusta kun ajelee torilla rinkiä ja toiset taas pienemmät möreemmät äänet mitkä ei häiritse normaaliajoa ollenkaan(voi esim. puhua jopa takapenkkiläisille huutamatta).

                                Comment


                                • #76
                                  Jep, Aleksi kiteytti aika hyvin mitä olen hakemassa. Ei peräpönttöviritystä mielellään.

                                  Täytyy tässä punnita BSR ja Milltekin välillä...youtubesta löyty ääninäytteitä ihan mukavasti. Voi tätä valinnan vaikeutta.

                                  Comment


                                  • #77
                                    BSR on kyllä halpa, mutta omassa autossani vaimentimet ovat alkaneet jo ruostua, ja putki ollut paikallaan vuoden ja ~10tkm.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Muistanko oikein Bsr=Simons?

                                      Ja tuo oma putki oli siis tosi laadukas, ja äänet oli erittäin sivistyneet. Ei siis tuossa yllä mainittua "mummojen tekarit tiputtavaa" peräpönttöviritystä.

                                      Eli autossa pystyi keskustella ajon aikana ihan normaalisti, niin kuin kuuluukin.

                                      Toisaalta, onko se rivinelosen ääni ikinä oikein muriseva....

                                      Jos en väärin exomistajaa tulkannut, niin Eurostainlessilla oli tuo hormi väännetty auton alle.

                                      Comment


                                        #79
                                        Menee kyllä hieman off-topiciks mutta siis BSRän cat-back putkisto sisältää Simonsin väliputket ja BSRän takapöntöt. Eli puoliks osa on Simonssin merkillä ja osa BSRän.

                                        Ja tuohon ruostumiseen vaikea sanoa mitään, minulla ei ole BSR ruostunut ja sitäpaitsi takuu korvaa jos rosteri ruostuu vuodessa :) Kuulostaa vähä uskomattomalta jo...

                                        Comment


                                        • #80
                                          Ei pistänyt silmään yhtäkään sisäkuvaa autosta.. Kiinnostaisi nähdä.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Kyllä se on vaan hieno tuo auto, ei siitä pääse mihinkää :)
                                            Vieläkin tuo väri miellyttää exän silmää...

                                            Niin ne ikkunat on tummennettu 20% 3M-kalvolla..
                                            Viimeksi muokannut Ville81; 3.9.2009, 13:28.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Ei pistänyt silmään yhtäkään sisäkuvaa autosta.. Kiinnostaisi nähdä.
                                              Tossa on oikeestaan ainoot sisustakuvat mitä täältä löysin. S-line kynnyslistat . Tosta kuvasta uupuu reikänahkaset kässärin ja vaihdekein nupit.

                                              Pitäs tänä viikonloppuna puunailla vähä autoa, niin vois koittaa sisäkuvia ottaa...jos tervehdyn tästä flunssasta.

                                              Kyllä se on vaan hieno tuo auto, ei siitä pääse mihinkää :)
                                              Vieläkin tuo väri miellyttää exän silmää...
                                              Ei muuta ku hae pois, niin saa itelle uuden projektin ja Quattron. Hyvä auto ja on ollut tarkalla pidolla. Ekan omistajan pidosta en niinkään menis sanomaan...Voin ottaa Voorttin vaihossa jos maksat väliä!;)

                                              PS:Siellä on vieläkin sun levy CD-soittimessa...

                                              Niin ne ikkunat on tummennettu 20% 3M-kalvolla..
                                              Takalasit siis? Etulaseja ei ilmeisesti oo mitenkään käsitelty?
                                              Viimeksi muokannut jaarli81; 30.11.2009, 18:58.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Jotain tännekkin taas...lauantaina oli puunauspäivä kaverin kanssa Kuva 1, Kuva 2, Kuva 3, Kuva 4.

                                                Ja tossa pari kuvaa sisäoloista...

                                                Huomenna Milltekin cat-backin asennus edessä, kun sellainen sattui löytymään käytettynä nettivaraosasta. Lisäksi RS4 poljinpinnat pitäs ens viikolla laittaa kiinni, joten sitten kuvia sisustasta tulossa.

                                                Alkaa noiden jälkeen Tusina-projekti olemaan "valmis". Sitten pitää laitella kuvia ennen ja jälkeen koko homman alkua.

                                                Toki vanhojen iskareiden ja jousten nuukahdettua ne tullaan vaihtamaan vähemmän keulivaksi...

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Tämä on kyllä hienon värinen ja upeasti kiiltää! Mitä aineita käytit?

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Tämä on kyllä hienon värinen ja upeasti kiiltää! Mitä aineita käytit?
                                                    Miehelle pestessä Karjalaa ja vahatessa Bowmore 15yo. Huooono vitsi...

                                                    Auton pesin Meguiarsin NXT shampoolla ja ajan puutteen vuoksi jäi Claybar hoito tekemättä...keväällä sitten koko auto. Vahana käytin Motegin "Fast and the Furious" vahaa yhden kerroksen. Pohjalla oli vielä ihan hyvä vaha jäljellä samaa ainetta kun loppukesästä tuli vahattua. Ainut ominaisuus tuossa Motegissa on se, että tuntuu vähn mystiseltä vahalta...välillä helppo työstää ja välillä tosi työläs. Mikrokuituliina kiillotuksessa on ehdoton käsien säästäjä...

                                                    Seuraavaksi pitää kokeilla sitten tuota Meguiarsin NXT 2.0 vahaa ja sen purkin jälkeen taas jotain.

                                                    Omasta mielestä tuossa on ollut aina yllättävän hyvä kiilto vahan merkistä riippumatta. Tuolle on tehty ekan omistajan toimesta ostettaessa joku Diamond pintakäsittely, jolla 5v. takuu. En tiedä voiko tuolla käsittelyllä olla osansa ja apunsa tuohon kiiltoon...
                                                    Viimeksi muokannut jaarli81; 19.10.2009, 10:51.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Jahas...tänään tuli Milltekin cat-back kiinni ja piti tuossa oikein kaasutella ja ajella vain...mukavat murinat, mutta hillityt. Toki putki oli jo käytetty ja pari vuotta ollut auton alla eli pahimmat villat kadonnut jo putkesta eli siitäkin nuo murinat voi tulla myöskin. Motariajoa ei ole vielä kokeiltu, että minkälainen se siellä on.

                                                      Kuvia tulossa ja katotaan josko ääninäytettäkin...

                                                      Ai niin, persdynon mukaan tuli ainaki 20hv lisää!;) Itse asiassa oikeasti tuntuu, että ei ole niin "tukkoinen" alakierroksilla enään...totta vai placeboa...tiedä häntä.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Mielenkiintoinen projekti, ja pointsit hyvistä selostuksista sekä ennen kaikkea ennen/jälkeen-kuvista!!

                                                        komea on auto!

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Vähän kesti laitella tänne kuvat Milltekin cat-backin jälkeen. Pikku säätöä sekin vaatii, että on putken päät keskellä. On ne paremman näköset kun vakio mehupillit. Ei ole parempia kuvia ehtinyt ottamaan.

                                                          Vielä olisi nuo RS4 polkimen pinnat odottamassa asennusta ja viimeisenä silauksena voisi laittaa ennen ja jälkeen kuvat siitä kun "projekti" alkoi ja "päättyi".
                                                          Viimeksi muokannut jaarli81; 30.11.2009, 18:59.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Onko tuossa miltekissä mikä halkaisija noissa ulostuloissa? 80mm?

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Onko tuossa miltekissä mikä halkaisija noissa ulostuloissa? 80mm?
                                                              Kyl ne pitäs olla 100mm...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X