[COLOR=black]No niin tässä vähän erilaisen muutoksen kokenut A4. Olin myynyt edellisvuoden jouluna anjoviksen pois ja olin autoton. Kaverin kanssa sovittiin että hän hakee auton minulle saksasta. Ehtona oli että ehdottomasti pitää olla neliveto ja audi. Sellainenhan sieltä sitten tulikin maaliskuussa 2005. Oli se hieno peli melkein kymmenen vuotta vanhaksi autoksi.[/COLOR]
[COLOR=black] Autollehan ei pitänyt tehdä muuta kuin laittaa mp3-soitin, erkkasarja ja subi varapyöräkoteloon. Näin tehtiinkin jo samana keväänä. Mutta sitten piti vielä vähän madaltaa kohtuu korkeaa quattroa. Vaihdettiin eibachin 30mm madaltava setti ja taas mentiin. Vähän aikaa. Sitten tuli Riegerin RS4 korisarja, merkitön maski ja Stilauton SR800 18? kesäkiekot. Enää ei paluuta ollut, hemmetin ?tuninkikärpänen? oli puraissut. Auto oli pakko ?pilata?.[/COLOR]
[COLOR=black] Tehtiin siinä sitten kaverin kanssa monenlaisia versioita rokkivehkeiden kanssa. Oli siellä autossa joskus pleikkarikin inventterin kautta. Ja kotipc:kin kävi takakontissa kääntymässä. Hifi-asennusten ohessa alustaksi vaihdettiin KW:n variante 1.[/COLOR]
[COLOR=black] VerhoiluHelsingin Asmo verhoili sisustan uusiksi kesällä 2007 valkoisella nahalla ja jollain kuparin värisellä keinokärpällä. Samalla kun sisusta purettiin niin maalattiin vinyylit ja tehtiin sisäkatto peileistä. Lisättiin vielä parit ?tuninkivalot? ja tuli kyllä aika porno katto.[/COLOR]
[COLOR=black] Kaverin kanssa sitten ?pikkukaljoissa? tuli idea että kun auto on A4:nen ja neliveto ja audin merkissäkin on neljä rinkulaa niin laitetaas autoon neljä subia ja molempiin etuoviin neljä mid-bassoa. Ja tietenkin neljä diskanttia ja neljä vahvistinta. Subit ja midit piti asentaa vielä limittäin sellaiseen kulmaan että ne näyttävät audin logolta. Midien osalta se onnistuikin ja midit ?hengittävät? ovikoteloon. Mutta subit eivät mahtuneet millään sellaiseen asentoon. Eikä asennuksesta olisi saanut riittävän tukevaa ja kotelokin olisi jäänyt aivan liian pieneksi.[/COLOR]
[COLOR=black] Päätettiin pitkien pohdintojen ja useiden kaljalavojen jälkeen tehdä subikotelo kymppimillin karkaistusta lasista ja mdf:stä. Näin kotelosta saatiin läpinäkyvä ja neljä subia saatiin sopimaan tukevasti autoon. Tilavuuttakin tuli reilut sata litraa.[/COLOR]
[COLOR=black] Vahvistimia riitti kuitenkin kolme kun midit kytkettiin kahteen ohmiin. Laitettiin vielä neljä 1 faradin konkkaa vahvistimille kavereiksi. Pari vahvistinta modattiin hattuhyllylle ?kaukaloon? ja yksi varapyöräkoteloon. Hattuhyllyllä ei peltiä enää sitten paljoa olekaan.[/COLOR]
[COLOR=black] Äänentoitoa ohjataan Pioneerin dex-p945r mankalla jossa ei olekaan mp3-soitinta. Eli meillä oli jonkin sortin ongelma.. [/COLOR][COLOR=black] Tarvittiin ?karhua? ja ideoita alkoi syntyä. Kaveri otti yhteyttä [/COLOR][COLOR=black]Jimm?s pc-storeen ja se sponssaskin järeän vesijäähyllä varustetun peeceen ja 22? tft-näytön autoon. Nyt on sitten tilaa mp3:sille, leffoille, peleille jne..[/COLOR]
[COLOR=black]
[/COLOR]
[COLOR=black] 22? näyttöä oltiin suunniteltu jo etukäteen konepeltiin, sellaista kun ei ollut tullu vastaan missään. Lasinpyyhkijänmoottorin avulla näyttö saatiin nousemaan ja laskemaan sisältä.[/COLOR]
[COLOR=black] Kuitupellin kanssa tuli vähän kiire kun HTS 2008 pukkasi päälle. Kuituräpellys maalattiin paukkumustalla alustavasti.[/COLOR]
[COLOR=black] Samalla siinä tehtiin korisarja uusiksi. Etupuskuriin mallia otettiin Lambon Reventonista vaihtelevalla menestyksellä. Kilvenpaikka[/COLOR][COLOR=black] siirrettiin[/COLOR][COLOR=black] takaluukusta puskuriin ja tehtiin luukun päälle pikku ?lippa?. Siinä meni enemmänkin karhua sun muuta miestä väkevämpää. Mutta hauskaa oli. Lopputulos omasta mielestä aika hyvä. Värin veti Harjunpää Keravalta.[/COLOR]
[COLOR=black] Luultavasti tämä rojekti jakaa mielipiteitä mutta tulipahan tehtyä. Paljon tuli asiaa ja varmasti paljon jäi kertomattakin. Kuitupelti on vielä vaiheessa ja osa sisustan palikoista on pohjavärissä. Seuraavaksi tulossa kumminkin päivitystä tekniikkapuolelle.
Tekniset tiedot:
Vm 1995[/COLOR]
[COLOR=black]
Väri:
Porschen joku flipflop
Moottori:
2,8 AAH
Alusta:
KW Variante1[/COLOR]
[COLOR=black]
Vanteet & renkaat:
Oxxo tyson chrome 8,5x19" 225/35 [/COLOR]
[COLOR=black]
R8 Replicat 8,5x18? 235/35
Kori:
APV-tuning korisarja
Merkitön maski
Tummat sivuvilkut
Sisusta: VerhoiluHelsingin kärpännahat, itse tehdyt kaiutinkotelot, lasinen subi-kotelo, peilikatto.
Stereot: Pioneer Dex p-945R, DLS:n kailottimia ja vahvistimia useita.[/COLOR]
[COLOR=black]Multimedia: Jimm?s pc-storen järeä pc ulkoisella vesijäähyllä, digiboxi ,8? touch- ja 22? tft-näytöt
lisää kuvia
http://picasaweb.google.fi/osmosgarage/AudiA4#
[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black] Autollehan ei pitänyt tehdä muuta kuin laittaa mp3-soitin, erkkasarja ja subi varapyöräkoteloon. Näin tehtiinkin jo samana keväänä. Mutta sitten piti vielä vähän madaltaa kohtuu korkeaa quattroa. Vaihdettiin eibachin 30mm madaltava setti ja taas mentiin. Vähän aikaa. Sitten tuli Riegerin RS4 korisarja, merkitön maski ja Stilauton SR800 18? kesäkiekot. Enää ei paluuta ollut, hemmetin ?tuninkikärpänen? oli puraissut. Auto oli pakko ?pilata?.[/COLOR]
[COLOR=black] Tehtiin siinä sitten kaverin kanssa monenlaisia versioita rokkivehkeiden kanssa. Oli siellä autossa joskus pleikkarikin inventterin kautta. Ja kotipc:kin kävi takakontissa kääntymässä. Hifi-asennusten ohessa alustaksi vaihdettiin KW:n variante 1.[/COLOR]
[COLOR=black] VerhoiluHelsingin Asmo verhoili sisustan uusiksi kesällä 2007 valkoisella nahalla ja jollain kuparin värisellä keinokärpällä. Samalla kun sisusta purettiin niin maalattiin vinyylit ja tehtiin sisäkatto peileistä. Lisättiin vielä parit ?tuninkivalot? ja tuli kyllä aika porno katto.[/COLOR]
[COLOR=black] Kaverin kanssa sitten ?pikkukaljoissa? tuli idea että kun auto on A4:nen ja neliveto ja audin merkissäkin on neljä rinkulaa niin laitetaas autoon neljä subia ja molempiin etuoviin neljä mid-bassoa. Ja tietenkin neljä diskanttia ja neljä vahvistinta. Subit ja midit piti asentaa vielä limittäin sellaiseen kulmaan että ne näyttävät audin logolta. Midien osalta se onnistuikin ja midit ?hengittävät? ovikoteloon. Mutta subit eivät mahtuneet millään sellaiseen asentoon. Eikä asennuksesta olisi saanut riittävän tukevaa ja kotelokin olisi jäänyt aivan liian pieneksi.[/COLOR]
[COLOR=black] Päätettiin pitkien pohdintojen ja useiden kaljalavojen jälkeen tehdä subikotelo kymppimillin karkaistusta lasista ja mdf:stä. Näin kotelosta saatiin läpinäkyvä ja neljä subia saatiin sopimaan tukevasti autoon. Tilavuuttakin tuli reilut sata litraa.[/COLOR]
[COLOR=black] Vahvistimia riitti kuitenkin kolme kun midit kytkettiin kahteen ohmiin. Laitettiin vielä neljä 1 faradin konkkaa vahvistimille kavereiksi. Pari vahvistinta modattiin hattuhyllylle ?kaukaloon? ja yksi varapyöräkoteloon. Hattuhyllyllä ei peltiä enää sitten paljoa olekaan.[/COLOR]
[COLOR=black] Äänentoitoa ohjataan Pioneerin dex-p945r mankalla jossa ei olekaan mp3-soitinta. Eli meillä oli jonkin sortin ongelma.. [/COLOR][COLOR=black] Tarvittiin ?karhua? ja ideoita alkoi syntyä. Kaveri otti yhteyttä [/COLOR][COLOR=black]Jimm?s pc-storeen ja se sponssaskin järeän vesijäähyllä varustetun peeceen ja 22? tft-näytön autoon. Nyt on sitten tilaa mp3:sille, leffoille, peleille jne..[/COLOR]
[COLOR=black]
[/COLOR]
[COLOR=black] 22? näyttöä oltiin suunniteltu jo etukäteen konepeltiin, sellaista kun ei ollut tullu vastaan missään. Lasinpyyhkijänmoottorin avulla näyttö saatiin nousemaan ja laskemaan sisältä.[/COLOR]
[COLOR=black] Kuitupellin kanssa tuli vähän kiire kun HTS 2008 pukkasi päälle. Kuituräpellys maalattiin paukkumustalla alustavasti.[/COLOR]
[COLOR=black] Samalla siinä tehtiin korisarja uusiksi. Etupuskuriin mallia otettiin Lambon Reventonista vaihtelevalla menestyksellä. Kilvenpaikka[/COLOR][COLOR=black] siirrettiin[/COLOR][COLOR=black] takaluukusta puskuriin ja tehtiin luukun päälle pikku ?lippa?. Siinä meni enemmänkin karhua sun muuta miestä väkevämpää. Mutta hauskaa oli. Lopputulos omasta mielestä aika hyvä. Värin veti Harjunpää Keravalta.[/COLOR]
[COLOR=black] Luultavasti tämä rojekti jakaa mielipiteitä mutta tulipahan tehtyä. Paljon tuli asiaa ja varmasti paljon jäi kertomattakin. Kuitupelti on vielä vaiheessa ja osa sisustan palikoista on pohjavärissä. Seuraavaksi tulossa kumminkin päivitystä tekniikkapuolelle.
Tekniset tiedot:
Vm 1995[/COLOR]
[COLOR=black]
Väri:
Porschen joku flipflop
Moottori:
2,8 AAH
Alusta:
KW Variante1[/COLOR]
[COLOR=black]
Vanteet & renkaat:
Oxxo tyson chrome 8,5x19" 225/35 [/COLOR]
[COLOR=black]
R8 Replicat 8,5x18? 235/35
Kori:
APV-tuning korisarja
Merkitön maski
Tummat sivuvilkut
Sisusta: VerhoiluHelsingin kärpännahat, itse tehdyt kaiutinkotelot, lasinen subi-kotelo, peilikatto.
Stereot: Pioneer Dex p-945R, DLS:n kailottimia ja vahvistimia useita.[/COLOR]
[COLOR=black]Multimedia: Jimm?s pc-storen järeä pc ulkoisella vesijäähyllä, digiboxi ,8? touch- ja 22? tft-näytöt
lisää kuvia
http://picasaweb.google.fi/osmosgarage/AudiA4#
[/FONT][/COLOR]
Comment