Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Koitin virrat päällä ja käynnissä, nada. Siis jatkuva virta ei tuu. Digin vain piippasin, luulis sen olevan ok silloin.
    Viimeksi muokannut -03 tq; 22.7.2012, 22:56.

    Comment


      Onko hukkis invertoitu? Sillä napillahan voit kokeilla onko johdot death?

      Comment


      • Peruspaineilla kävin radalla ajelemassa ja ihan ok toimi niilläkin paineilla. (0.8-1). Keväällä vaihdettu uus tarvike servo hajos sitten heti kättelyssä, mutta hauis voimalla jatkettiin siihen asti että papu loppui :)

        Alusta tuntui olevan parempi ja vakaampi mitä ennen vakio tangoilla, yllätys. Seuraavaksi suunnitelmissa keulan silpominen ja syylärin sijoittaminen luukkuun aitoon gatebil tyyliin :)
        Putkistokin ois hyvä suojata sisäpuolelta, n10 kierrosta ja sisälämpötila varmaa puolilämpöisen saunan tasoa.
        Myös voiman siirtoon tulee nyt se lukko + torsen modi. Vituttaa tarpeeksi tuo puskeminen.
        Tän vuoden ainoaksi kisaksi jää nyt botniaring(uusi rata). Ahvenistolle turha lähteä enää tässä vaiheessa kaiteita nuolemaan.

        On muuten aika pätevä vetolaite tollanen range sport
        Attached Files
        Viimeksi muokannut -03 tq; 25.7.2012, 22:33.

        Comment


          Ei tuu oleen muutes uus rata, se päällystetään vasta ens vuonna, kun on perustukset asettunu kunnolla (vai meinaakko ajaa oikein kunnolla pitkäksi pitkän suoran ;) )

          Comment


            3x torsen joista keskimmäinen modattu on kyllä ainakin omassa ajossa ollut erinomainen upgrade. Ei karkaile enää voima sisäkaarteen etufillarista ja kaasulla jakaa persettä. ;)

            Comment


            • No henkilökunta tuumi mulle, että on jo ajokunnossa syksyllä, vaikka alunperin piti olla valmis heti keväällä -13 kun rata aukeaa. Sen näkee sitten.

              Comment


                Mites sulla on pyöränkulmat säädetty? Saako tollasessa timeattack-pelissä muuten muokata tuennan geometriaa miten paljon?

                Comment


                • Näillä Stasis ohjeilla oltiin säädössä pari vuotta sitten. Edessä on enemmän haritusta säädetty sen jälkeen ja camberia. Ei mitattu sittemmin. Jurvassa tapas syödä ulkoreunat nopiaan. Vois vaatia miedompaa nyt noilla vakaajilla.
                  Track Setup
                  Between 0 and 1/16 TOE OUT on all four corners
                  Ride height at 25.000” front and 25.250” rear
                  (–2.0 to –3.0 camber front

                  Tietoa ja taitoa ei ole lähteä muokkaamaan geometriaa. Auto on tod näk liian matala nyt vaikka kuulotaakin hullulta, siis toiminnan kannalta.

                  Comment


                    Botnian asfaltti vedetään kesäkuun ekoilla viikoilla 2013... Uunituore tieto...

                    Comment


                    • Ok. Ehtii siis vielä parannella vanhan radan ennätyksiä :)

                      Comment


                        Geometriasta pääsee aika hyvin jyvälle kun mittaa siitä autosta camber- ja bumpsteer-käppyrät. Homma tapahtuu siten, että otetaan jouset irti, nostetaan auto ylös ja laitetaan pyöränsuuntausvehkeet kiinni. Sitten lasketaan autoa 10mm kerrallaan ja merkataan ylös mitä pyöränsuuntauskone näyttää kulloisellakin hetkellä. Nuo tiedot ekseliin, ja saadaan käppyrä siitä, että miten pyöränkulmat käyttäytyy. Sen pohjalta voi päätellä mitä sille geometrialle kannattaisi tehdä.

                        Se että auto on liian matalalla, ei kuulosta ollenkaan hullulta, päinvastoin. Tehdasgeometria on suunniteltu toimimaan kun auto on tehdaskorkeudella. Madaltaminen vie geometrian sellaiselle alueelle, jossa sen ei ikäänkuin pitäisi olla. Luulisin että tuossakin tuennassa käy niin, että sisäänjoustava pyörä alkaa kääntää camberia positiiviselle puolelle. Eli ulkokurvin pyörä taittuu alle. Se näkyy mm. juurikin puskemisena ja renkaiden ulkoreunan kulumisena.

                        Omaan autoon lisäsin casteria jonkun ~7 astetta, koska siinähän käy myös niin että vakiogeometria taittaa rengasta alle. Nyt lisätty caster-kulma kompensoi renkaita käännettäessä pienenevän camberin ja tuloksena on puskemisen lähes täydellinen häviäminen. Toki sulla on sen verran julmasti tehoa, että kaasun kanssa saattaa puskea silti. Siihen auttaa sitten tuo Tepon mainitsema torsenin modaus/lisäys.

                        Comment


                        • Vähän turhia päivityksiä tännekin. Syksyllä päästiin ajamaan Jurvaan viimeisiin timeattackkeihin. Ei mitään hurraamista vauhdissa (paras 1:20,9). Oishan tuolla pärjännyt syksyn gt/avoimissa paremmin, mutta ta laitteet vaan on rajumpia :) Lajitteluiden 7. ja superlap 6. Päällimmäisenä jäi mieleen, että liukasta oli. Jarrubalanssi ihan pielessä ja semit alkaa olla vanhat. Mutta oma ennätys tuli kuitenkin ajettua, vaikka auto oli tosi hankalan oloinen. Silti suurin proppu tuntuu olevan surkeat välitykset. 5s puuttuu vauhdista
                          http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=2446239
                          http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=2446238

                          Hötsissä käytiin myös syyskuun alussa Japen ja Juudaksen kanssa näytillä acf osastolla. Mukaan tuli kilpa-auto 2. palkinto ja meininki oli muutenkin leppoisaa ;)
                          http://ill.1g.fi/#/kuvat/CUSTOMER/HT...2-show-214.jpg

                          Suunnitelmia ensi talveksi:
                          Jarrut päivitetään hieman suuremmiksi eteen ja taakse. Eteen tulee 345 samoilla cupran satulalla. Nykyiset etulevyt 321 siirtyy taakse hankituilla Cayennen s:n takasatuloilla. Abs-pumppu lähtee pois ja linjat vedetään sisään. Samalla linjalukko, hydrauli käsijarru ja paineensäädin asennetaan. Jos ei saa hyväksi niin pedal box.
                          KKD saa tehdä uuden pakosarjan. Nykyinen ei kestä ja hukkiksen virtaus huono.
                          syyläri ratkaisu jotenkin tähän tyyliin:
                          http://cdn.speedhunters.com/wp-conte.../AudiS2-15.jpg
                          http://cdn.speedhunters.com/wp-conte.../AudiS2-17.jpg
                          Keulasta siis painoa pois:
                          http://cdn.speedhunters.com/wp-conte...7/ALMA4-01.jpg
                          Apukuskin penkki veke, kojetaulu veke yms yms.

                          uudet rattaat tuli kans. Edulliset semisemislicksit Federal 595rs-r 255/40-17 ja 245/35-18 koossa. Kovasti kehuvat noita mutta katotaan pitääkö hypätä suoraan slickseihin..

                          http://jtmedia.kuvat.fi/kuvat/Video/...o/IMG_4525.avi

                          Eihän tuota saa edes pyörimään, menee kuin etuveto! (ahtoputkikin sattuneesta syystä irtos tos)
                          siksi tarvitaan myös tämmöinen:
                          http://www.034motorsport.com/chassis...i-p-17562.html
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut -03 tq; 20.9.2012, 22:34.

                          Comment


                            Paa suoraan pedalbox, pääset kertaduunilla.

                            Comment


                            • Oli kyllä pirun asiallinen kilpuri kun hötsissä kävin tirkistelemässä;)

                              Comment


                                Kovasti mielenkiintoiset rengaskokovalinnat. Onko tarkoituksena tehdä testiä että kummilla mennään nopeammin?

                                Pitäisi kanssa laittaa renkaita tilaukseen mutta kun ei vaan osaa päättää kokoa. Milläs spekseillä sun vanteet oli?

                                Comment


                                  Itse veikkaan että 17" kumi toimii paremmin.

                                  Comment


                                  • Samaa mieltä Tepon kans. Jarru ja vetopito paree kun antaa periksi vähän pyörimissuunnassa. Saattaa olla muljumpi ajaa kuitenki. Vanteet on 17x9 et 2x ja 18x9.5 et 30. Nuo 18" oli vähän suunnitteilla b6.
                                    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=o6Glkf4jwkM[/ame]

                                    Comment


                                      9,5 on liian levee tuolle renkaalle. Tuninkifaktorilla ei radalla mennä kovempaa.

                                      Comment


                                      • Juu tiedossa :)

                                        Comment


                                        • B6:een tehtiin tänään pakokaasuvirtausta hyödyntävä huohotinjärjestelmä. Lohkosta suoraan pakoputkeen :) Imua jo tyhjäkäynnillä. Putkenpää todella viileä(kylmä) vaikka oli vain n 20cm haara. Pakoputkeen ei kestänyt koskea. Syy miksi näin tehtiin on öljynkäry paikallansa ollessa ja imuputkeen en halunnut sitä - nakuherkkyys kasvaa. Onhan tuos performance hyötykin, kun pumppaushäviö pienenee.
                                          Pari kuvaa myös aiemmin modatusta pakoputkesta ja sarjasta.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            Miten tuo sitten vedossa pelaa? Eikö siellä kuitenkin pieni paine ole huipputehon aikaan?

                                            Comment


                                            • Tjaa, paikallaan kaasutellessa imu vain kasvoi. Periaatteessahan paine tippuu, kun virtaus kasvaa. Seurataan miten pelaa. Venakopasta jätin putken vielä ilmaan jos painetta kuitenkin alkaa keräämään.
                                              Samaa periaatettahan käytetään erilaisissa pumpuissa ja vaikka vapari(viri)pakosarjoissa.
                                              Viimeksi muokannut -03 tq; 23.9.2012, 23:47.

                                              Comment


                                                Kyllä siihen haaraan tulee imua vaikka pakoputkessa olisikin painetta. Bernoullin lakiko se nyt oli..?

                                                Ihan sama periaate kuin esim hiekkapuhalluspistoolissa.

                                                Comment


                                                  Olen varauksin eri mieltä tuosta vanteen leveydestä. Omat Toyot on kokoa 235 ja 8" vanne. Renkaan kulutuspinta on selvästi leveämmällä kuin vanne. Jos tuohon laittaa 20mm lisää niin 9,5" saattaa olla hyvinkin lähellä suorakylkistä asennusta. Toki tämä riippuu paljon siitä, mitä "255" noissa Federaleissa tarkoittaa. Ainakin "235" on Toyoissa enemmän kuin monessa muussa merkissä.

                                                  Comment


                                                  • Itsellä Nankang NS-2 8*18" vanteella koossa 235/40, ja on hyvinkin suorakylkinen asennus.

                                                    Comment


                                                      Vanteen leveys on kerrottu rengasvalmistajan taulukossa. Saahan siitä olla varauksin tai ilman mitä mieltä tahtoo tietty :)

                                                      Comment


                                                        Ei kai se olis väärin ollu linkittää se taulukko sitten? :)

                                                        http://www.federaltire.com/en/images...1232529671.pdf

                                                        245 näköjään maksimi suositeltu 9", 255 kanssa kelpaa kymppikin.

                                                        Comment


                                                          Olis se vähän kova homma ollut kuten huomasit.

                                                          Ysi on maksimi tuolle mainitulle 18":lle.

                                                          Comment


                                                          • http://www.flickr.com/photos/timexlost/7405868442/

                                                            Tuollain istuu 245/35 rs-r 9.5" rpf-1:llä

                                                            Comment


                                                            • Käyttiksen 300tkm refresh jatkuu. Tänään vaihdettiin marmorilla ylempien takatukivarsien puslat. Olivat melkolailla vetelät/hajonneet. Ei kalliit osat, mutta aikaa meni, kun oli pultit jämähtäneet. Samalla huomattiin että takasatulat olivat jumissa. Herkistys tappeihin+ yksi uus ja uudet palat. Yhdestä palasta oli koko pinta lohjennut, mutta oli mukana vielä. Menneellä viikolla vaihdatin murikan etupuslan liimalla vahvistettuna, eteen vaihdoin väljän tukivarren. Jostain vielä klopisee vaikka selvää välystä ei tunnu missään. Auto vedellyt omituisesti viimeaikoina.. Meneekös rs4 b7 raidetangonpäät tähän? Niissähän jäykempi vulkanointi. Noissa näkyi monen millin jousto nosturilla, mutta tuskin klopinaa aiheuttaa. Vielä olis se 034 tukilaakerin vaihto ja takavetarin sisempi suojakumi pitää vaihtaa. Viikonloppuna jätän auton Motestille, joku outo käyntihäikkä ja herja mapista. Leima ja ilmestyy myyntiin taas sen jälkeen. Alkaa käydä pieneksi meidän tarpeisiin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X