Koitin virrat päällä ja käynnissä, nada. Siis jatkuva virta ei tuu. Digin vain piippasin, luulis sen olevan ok silloin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Peruspaineilla kävin radalla ajelemassa ja ihan ok toimi niilläkin paineilla. (0.8-1). Keväällä vaihdettu uus tarvike servo hajos sitten heti kättelyssä, mutta hauis voimalla jatkettiin siihen asti että papu loppui :)
Alusta tuntui olevan parempi ja vakaampi mitä ennen vakio tangoilla, yllätys. Seuraavaksi suunnitelmissa keulan silpominen ja syylärin sijoittaminen luukkuun aitoon gatebil tyyliin :)
Putkistokin ois hyvä suojata sisäpuolelta, n10 kierrosta ja sisälämpötila varmaa puolilämpöisen saunan tasoa.
Myös voiman siirtoon tulee nyt se lukko + torsen modi. Vituttaa tarpeeksi tuo puskeminen.
Tän vuoden ainoaksi kisaksi jää nyt botniaring(uusi rata). Ahvenistolle turha lähteä enää tässä vaiheessa kaiteita nuolemaan.
On muuten aika pätevä vetolaite tollanen range sportViimeksi muokannut -03 tq; 25.7.2012, 22:33.
Comment
-
Ei tuu oleen muutes uus rata, se päällystetään vasta ens vuonna, kun on perustukset asettunu kunnolla (vai meinaakko ajaa oikein kunnolla pitkäksi pitkän suoran ;) )
Comment
-
Mites sulla on pyöränkulmat säädetty? Saako tollasessa timeattack-pelissä muuten muokata tuennan geometriaa miten paljon?
Comment
-
Näillä Stasis ohjeilla oltiin säädössä pari vuotta sitten. Edessä on enemmän haritusta säädetty sen jälkeen ja camberia. Ei mitattu sittemmin. Jurvassa tapas syödä ulkoreunat nopiaan. Vois vaatia miedompaa nyt noilla vakaajilla.
Track Setup
Between 0 and 1/16 TOE OUT on all four corners
Ride height at 25.000” front and 25.250” rear
(–2.0 to –3.0 camber front
Tietoa ja taitoa ei ole lähteä muokkaamaan geometriaa. Auto on tod näk liian matala nyt vaikka kuulotaakin hullulta, siis toiminnan kannalta.
Comment
-
Geometriasta pääsee aika hyvin jyvälle kun mittaa siitä autosta camber- ja bumpsteer-käppyrät. Homma tapahtuu siten, että otetaan jouset irti, nostetaan auto ylös ja laitetaan pyöränsuuntausvehkeet kiinni. Sitten lasketaan autoa 10mm kerrallaan ja merkataan ylös mitä pyöränsuuntauskone näyttää kulloisellakin hetkellä. Nuo tiedot ekseliin, ja saadaan käppyrä siitä, että miten pyöränkulmat käyttäytyy. Sen pohjalta voi päätellä mitä sille geometrialle kannattaisi tehdä.
Se että auto on liian matalalla, ei kuulosta ollenkaan hullulta, päinvastoin. Tehdasgeometria on suunniteltu toimimaan kun auto on tehdaskorkeudella. Madaltaminen vie geometrian sellaiselle alueelle, jossa sen ei ikäänkuin pitäisi olla. Luulisin että tuossakin tuennassa käy niin, että sisäänjoustava pyörä alkaa kääntää camberia positiiviselle puolelle. Eli ulkokurvin pyörä taittuu alle. Se näkyy mm. juurikin puskemisena ja renkaiden ulkoreunan kulumisena.
Omaan autoon lisäsin casteria jonkun ~7 astetta, koska siinähän käy myös niin että vakiogeometria taittaa rengasta alle. Nyt lisätty caster-kulma kompensoi renkaita käännettäessä pienenevän camberin ja tuloksena on puskemisen lähes täydellinen häviäminen. Toki sulla on sen verran julmasti tehoa, että kaasun kanssa saattaa puskea silti. Siihen auttaa sitten tuo Tepon mainitsema torsenin modaus/lisäys.
Comment
-
Vähän turhia päivityksiä tännekin. Syksyllä päästiin ajamaan Jurvaan viimeisiin timeattackkeihin. Ei mitään hurraamista vauhdissa (paras 1:20,9). Oishan tuolla pärjännyt syksyn gt/avoimissa paremmin, mutta ta laitteet vaan on rajumpia :) Lajitteluiden 7. ja superlap 6. Päällimmäisenä jäi mieleen, että liukasta oli. Jarrubalanssi ihan pielessä ja semit alkaa olla vanhat. Mutta oma ennätys tuli kuitenkin ajettua, vaikka auto oli tosi hankalan oloinen. Silti suurin proppu tuntuu olevan surkeat välitykset. 5s puuttuu vauhdista
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=2446239
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=2446238
Hötsissä käytiin myös syyskuun alussa Japen ja Juudaksen kanssa näytillä acf osastolla. Mukaan tuli kilpa-auto 2. palkinto ja meininki oli muutenkin leppoisaa ;)
http://ill.1g.fi/#/kuvat/CUSTOMER/HT...2-show-214.jpg
Suunnitelmia ensi talveksi:
Jarrut päivitetään hieman suuremmiksi eteen ja taakse. Eteen tulee 345 samoilla cupran satulalla. Nykyiset etulevyt 321 siirtyy taakse hankituilla Cayennen s:n takasatuloilla. Abs-pumppu lähtee pois ja linjat vedetään sisään. Samalla linjalukko, hydrauli käsijarru ja paineensäädin asennetaan. Jos ei saa hyväksi niin pedal box.
KKD saa tehdä uuden pakosarjan. Nykyinen ei kestä ja hukkiksen virtaus huono.
syyläri ratkaisu jotenkin tähän tyyliin:
http://cdn.speedhunters.com/wp-conte.../AudiS2-15.jpg
http://cdn.speedhunters.com/wp-conte.../AudiS2-17.jpg
Keulasta siis painoa pois:
http://cdn.speedhunters.com/wp-conte...7/ALMA4-01.jpg
Apukuskin penkki veke, kojetaulu veke yms yms.
uudet rattaat tuli kans. Edulliset semisemislicksit Federal 595rs-r 255/40-17 ja 245/35-18 koossa. Kovasti kehuvat noita mutta katotaan pitääkö hypätä suoraan slickseihin..
http://jtmedia.kuvat.fi/kuvat/Video/...o/IMG_4525.avi
Eihän tuota saa edes pyörimään, menee kuin etuveto! (ahtoputkikin sattuneesta syystä irtos tos)
siksi tarvitaan myös tämmöinen:
http://www.034motorsport.com/chassis...i-p-17562.htmlViimeksi muokannut -03 tq; 20.9.2012, 22:34.
Comment
-
B6:een tehtiin tänään pakokaasuvirtausta hyödyntävä huohotinjärjestelmä. Lohkosta suoraan pakoputkeen :) Imua jo tyhjäkäynnillä. Putkenpää todella viileä(kylmä) vaikka oli vain n 20cm haara. Pakoputkeen ei kestänyt koskea. Syy miksi näin tehtiin on öljynkäry paikallansa ollessa ja imuputkeen en halunnut sitä - nakuherkkyys kasvaa. Onhan tuos performance hyötykin, kun pumppaushäviö pienenee.
Pari kuvaa myös aiemmin modatusta pakoputkesta ja sarjasta.
Comment
-
Tjaa, paikallaan kaasutellessa imu vain kasvoi. Periaatteessahan paine tippuu, kun virtaus kasvaa. Seurataan miten pelaa. Venakopasta jätin putken vielä ilmaan jos painetta kuitenkin alkaa keräämään.
Samaa periaatettahan käytetään erilaisissa pumpuissa ja vaikka vapari(viri)pakosarjoissa.Viimeksi muokannut -03 tq; 23.9.2012, 23:47.
Comment
-
Olen varauksin eri mieltä tuosta vanteen leveydestä. Omat Toyot on kokoa 235 ja 8" vanne. Renkaan kulutuspinta on selvästi leveämmällä kuin vanne. Jos tuohon laittaa 20mm lisää niin 9,5" saattaa olla hyvinkin lähellä suorakylkistä asennusta. Toki tämä riippuu paljon siitä, mitä "255" noissa Federaleissa tarkoittaa. Ainakin "235" on Toyoissa enemmän kuin monessa muussa merkissä.
Comment
-
Ei kai se olis väärin ollu linkittää se taulukko sitten? :)
http://www.federaltire.com/en/images...1232529671.pdf
245 näköjään maksimi suositeltu 9", 255 kanssa kelpaa kymppikin.
Comment
-
Comment
-
Käyttiksen 300tkm refresh jatkuu. Tänään vaihdettiin marmorilla ylempien takatukivarsien puslat. Olivat melkolailla vetelät/hajonneet. Ei kalliit osat, mutta aikaa meni, kun oli pultit jämähtäneet. Samalla huomattiin että takasatulat olivat jumissa. Herkistys tappeihin+ yksi uus ja uudet palat. Yhdestä palasta oli koko pinta lohjennut, mutta oli mukana vielä. Menneellä viikolla vaihdatin murikan etupuslan liimalla vahvistettuna, eteen vaihdoin väljän tukivarren. Jostain vielä klopisee vaikka selvää välystä ei tunnu missään. Auto vedellyt omituisesti viimeaikoina.. Meneekös rs4 b7 raidetangonpäät tähän? Niissähän jäykempi vulkanointi. Noissa näkyi monen millin jousto nosturilla, mutta tuskin klopinaa aiheuttaa. Vielä olis se 034 tukilaakerin vaihto ja takavetarin sisempi suojakumi pitää vaihtaa. Viikonloppuna jätän auton Motestille, joku outo käyntihäikkä ja herja mapista. Leima ja ilmestyy myyntiin taas sen jälkeen. Alkaa käydä pieneksi meidän tarpeisiin.
Comment
Comment