Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mä oon vahvasti sitä mieltä, että toi hukkiksen poisto on aivan liian lähellä pakopesää ja heikentää hukkiksen toimintaa.

    Comment


    • b6 korkkas kytkimen. Oireili viikon pahenevana tärinänä liikkeelle lähdössä. Ei luistanu. Nyt ei irrota ollenkaan. Ei epämääräisiä ääniä pitäny. Voisko olla levystä pinnat irti vai asetelma. Itte en saa nyt vaihdettua kykää niin joudun viemään korjaamolle. Korjaaja käski hommata molemmat mutta fyrkat on tiukilla. Kumpi vois olla särki?? Niin ja pedaalifiilis on normaali.

      Comment


      • Eikös tuohon kannata laittaa koko setti kun hieman kovemmalla käytöllä. Työnä kuitenkin isompi irroitella paikat auki ja kasailla.

        Comment


        • juu asetelma, levy ja painelaakeri odottaa tuos motivaatiota. Pitää sittenki vaihdella itte nuo.

          Comment


          • Dona, mites noi portilliset pesät? Paljo niissä haittaa kun turbiiniin on portin läpästä 5mm? Tai siis toimiihan nekin

            Comment


            • Mikä aiheuttaa tärinän liikkeelle lähtiessä? Jos tyhjäkäynniltä nostaa kytkimen, ei tärinää. Jos lähtee kaasulla tärisee (takaa?) Jos käsijarrua vasten koittaa kaasullakin ei tärinää (auto liikkumatta). Vain ensimmäinen nytkähdys liikkeelle aiheuttaa vapinan autoon. Tätä teki jo parisen viikkoa ennen kytkimen antautumista. Auton alta kattelin, että murikan etummainen pusla on väljä(hkö) ja oikean takavetarin sisänivel taikka laippa klappaa pikkasen. Oisko jompikumpi syypää, vai tarviiko uusi kytkin vähän sisäänajoa? Vp en vaihtanut.

              Kytkimestä oli asetelma loppu ja levystä niitit "löysällä" ja ne metalli liuskat, jotka pitää levyn kehän keskiössä murtununeet poikki. Kaikki paitsi yksi. Kilsoja takana oli 150tkm tuolla kytkimellä.
              Viimeksi muokannut -03 tq; 18.4.2012, 10:38.

              Comment


              • Noissa portillisissa pesissä on todennäkösesti mietitty pakokaasun virtauksia pikkusen pisempään kuin autotallissa turatusta tuubikäyräsatsissa. Ja niissä joissa se toimii liikkuu pikkusen pienempiä määriä ilmaa/pakokaasua kuin tollasessa 500-600hv moottorissa. Vai tiiätkö montakin ton teholuokan moottoria varustettuna turbolla, jossa integroitu hukkaportti?
                No ehkä toi sun portin purku on sit ihan oikein toteutettu...

                Comment


                • No en mää vittuillakseni, meinasin vaan et onhan niitä portillisiakin jotka venyy aika pitkälle.

                  Comment


                  • Löyty tärinän aiheuttaja. Oikean takavetarin sisempi nivel totaalisen loppu.

                    Comment


                    • Ja paskat ollut vetari. Tärinää ihmetelty monen ukon voimin viikkokausia. Tärinä alkoi olla jo niin voimakasta, että oli pakko alkaa jo arpomaan osia. Sahlmanilta tilasin 034 race density moottorikumit, nakkelin ne paikolleen äsken ja ko tärinä tais kadota tai ainkin vaimentui. Tilalle tuli uskomattoman epämukava tärinä tyhjäkäynnillä ja tietyillä kierrosluvuilla resonoi ihan joka paikkaan. Jakkarat, kojetaulu, ratti ja ovenkahvat, konepelti, puskurin ritilät puhumattakaan irto roinasta autossa, jotka piti heti siivota pois. 300 ajettu kori ei vissiin ole enää niin jämpti.
                      Aiemmin tuli kardaanin tukilaakerikin tilattua samasta paikasta ja se odottaa nyt vielä laittoa. Kuinkas tuo kardaani nyt sitten b6:ssa halkastaan?

                      Comment


                        Kattele että kaikki on sulla oikein eikä laatikon kumi tai sen pultti ota runkoon kiinni ainakaan.
                        Alussa noi kumit on jäykkiä mutta siitä ne löystyy. Tai siihen tottuu :)

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                          Alussa noi kumit on jäykkiä mutta siitä ne löystyy. Tai siihen tottuu :)
                          Mulla jurisi joka paikka kajuuttaan kun vaihdettiin jäykät moottorin ja laatikon tukikumit. Tärinä vaimeni parissa päivässä ja viikon päästä sitä ei ollut enää juurikaan havaittavissa, tai sit siihen vaan tottui eikä enää edes tiedosta. Kyl se siitä.

                          Comment


                          • Kyllä kaikki meni oikein sinne. B6:ssa menee laatikon alta silta vain jossa tukikumi. Tämä jäykistetty aiemmin liimalla ja edessähä on ollut vuoden verran jo tuo apikol snub mount katuversio. Katsotaan miten asettuu. Perään etummainen pitäis vielä jäykistää liimalla tai uudella oem osalla.

                            Comment


                            • Kyllä ne resonanssit tosiaan vähän laimeni tai sitten siihen tosiaan on viikon aikana jo tottunut.
                              Tänään ehtoolla jouduin köyden perään lähes samassa paikassa kuin viimeksi ;) kuolema lennosta ja b-pumppu ilmeisesti vainaa. Sen tyylisiä oireita ollut täs viimeaikoina, että se ei ois ollutkaan ihan kunnossa. Ei ainakaan tee esitäyttöä ja eculle tulee ainakin sulakkeelle asti virtaa. Enempää en jaksanut pihalla tutkia sääskien seassa.

                              Comment


                              • Kävi eilen illalla ajamas 2.5 kierrosta botnialla. Tänään tehtiin tätä..Nykyään rempat saa tehdä melkein kenntäolosuhteissa toistaiseksi. 4 vuoti vedet sisään. Naulannu jäljistä päätellen melko hyvin. En ole kuullut moista, viimeksi kun kansi meni paikalleen, ei mitään jälkiä ollut männissä/kannessa. Uus tiiviste ja plaani, katotaan mitä sanoo.
                                Attached Files

                                Comment


                                • Kyllä nyt näyttää siltä että lohko on halki. Turbo alakertoja kellään lahjottaa halvalla? Vai onko vaparin lohko sama kuin turbon? Sellanen ois ylimääräsenä.
                                  Vesi tosiaan valuu suoraan kampikammioon/sylinteriin. Tuo paska lenti ympäri konehuonetta tuosta huohottimen letkusta.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    Vaparin lohkossa ei taida olla öljysuihkuja mäntien alla. Pari kappaletta turbo alakertoja varaston hyllyllä. :) Siul on ikäänkuin paskat lentäny pitkin seiniä.
                                    Viimeksi muokannut MikaSS; 30.6.2012, 09:25.

                                    Comment


                                      Oisko nyt niin, että jumalmoottorista on löytynyt sulake..? Kertonet, kun vika löytyy.

                                      Comment


                                      • Tero, multa löytyy yksi AUQ turbon alakerta. Lohkolla ajettu 15km, mutta sylinterit nyt 0.5 ylikokoiset ja porauksen jälkeen ei ole edes kasattu.

                                        Comment


                                        • 058 lohko löyty saalastilta. Männät tarvis vielä. Jos ei löydy niin laitan 2.0 kammen ja tilaan niihin stroker männät. Ois vaan kiire tän kans sattuneesta syystä :) Koneen otin illalla veke. Huomenna jos purkais. Menee aika rutiinilla jo.

                                          Comment


                                          • Vaparin lohkosta löytyy myös öljyruiskut, osanumerot eroavat turbon ja vaparilohkon välillä, tiedä sitte mitä eroa näillä todellisuudessa on...

                                            Comment


                                            • Vois luulla että valun "rivoitus" tukevampaa tjsp turbo lohkossa.

                                              Comment


                                              • 3. pytys kaksi halkioo ja 4:ssa yksi. Mitähän syitä tuommoseen yleensä on?
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                • Kone paloina nyt. Myös männän helmat jokaisessa pakopuolelta halki. Samoissa kohdissa missä sylinterit halki. Ajatuksia? Laakerit mysö pahasti naarmulla. ei ihme kun vettä ollut seassa.

                                                  Comment


                                                    Nakuttanu enemmi ku vitusti. :)

                                                    Comment


                                                      Naku tappaa talossa ja puutarhassa...

                                                      Comment


                                                      • 1 mäntä tai sarja olis toivelistalla. 3kpl olis tiedossa.

                                                        Comment


                                                          Myös männän helmat jokaisessa pakopuolelta halki. Samoissa kohdissa missä sylinterit halki. Ajatuksia?
                                                          Aikaisemmin tässä ketjussa näkyy olleen puhetta että olisi männät olleet väärin päin. Onko tämä se lohko jossa mäntiä on käännelty?

                                                          Comment


                                                          • Ei ole. Nyt siis b5:n kone työn alla. Menee ehkä välillä vähän epäselväksi mistä laitoksesta milloinkin puhutaan.
                                                            B6:ssa tosiaan hiomo oli laittanut männät väärinpäin. Onneksi se huomattiin ennenkä konetta pyöritettiin vaikka kansi oli joo kiinni :) Sekin kone on jo korvattu syksyllä uudella täystuhon seurauksena.
                                                            Mäntä homma taitaa olla jo hoidossa. Vieläkö joku osaa varmuudella sanoa adr ja aeb lohkojen erot? En ole vielä ADR konetta purkanut, mutta ilalla pitäis olla lihoina sekin.

                                                            Comment


                                                            • Kyllä muisti voi olla välillä huono. Vaparia purkaes kuitenkin tuli mieleen että varastossa on hoonattu AJL:n alakerta :) Männät tuli tänään Jyväskylästä. Vw Audi stansseilla uusi setti renkaineen 350e. Jaeger merkkiset. hyvä vai huono?
                                                              Huomiseksi jos saan laakerit niin pitäis olla savut taas otettu sunnuntaihin mennessä.
                                                              Jos ottais nyt rajotinta alas vähän ja ennakkoa pari napsua..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X