Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sen verran jäi kuitenkin vaivaamaan tuo boost creep, että joutuu asialle tekemään jotain. Sarjassa ollut halkeamia turhan usein, että malliakin pitäis vaihtaa jouhevammaksi ja uus isompi portti pitäis laittaa. Tai toinen tial 38 toiseen pulssiin. Kallelle soitin aamulla ja voi kuulemma ottaa vanhan malliksi ja tehdä jigissä uuden. Ei tarvitsisi autoa viedä paikalle, eikä putkistoa muutella. Kunhan pelimerkit taas riittää, niin pitää hoitaa tuo pois. Voiko tuo aikaisempi herääminen tosiaan vaikuttaa noin paljon portin riittävyyteen? Alue ilmeisesti muuttuu herkemmäksi portin toiminnan kannalta? Tuo riittämättömyys todettiin rullilla niin, että seinästä suoraan 2baria hukkikseen ja silti ampuu yli. prosenttia näyttää/heittelee 20-40% ajossa, kun paineet saa ylös ja viisari alkaa väpättämään. Ajossa 3:lla pitää 1.5 hienosti 6500 asti kunnes karkaa n2bariin, nelosella ei saa kunnolla hallintaan ja vitosella ampuu heti 2bariin tai yli jos tallan pitää pohjassa. Tuntuu vaan hullulta, edellis kerralla kun nuo laput ajettiin ulos,niin piti nätisti paineet, tosin heräs myöhempään. Rauta muutosta ei välissä ollut. Ajatuksia?

    Niin ja tuota heräämistä saatin siis ylös ennakolla kikkailemalla. Myöhäsellä/kuumana otetaan painetta ylös.

    http://www.youtube.com/watch?feature...KDpGSJhBU&NR=1

    Comment


      sytytys ennakko ja nokan ajoitus mulla ainakin vaikutti ahtopaineisiin.

      Comment


        Nyt ei pannu hengitä yläpäässä enää yhtä hyvin kuin pielessä olleella jakopäällä. Ahtopaine syntyy vastuksesta.

        Comment


        • Ei selitä sitä, että tuo kiila ja sitä kautta jako ei ole aina ollut persillään. Ja on ennen kuiteski toiminut. jopa 12 pesällä. Oisko käynyt vanhanaikaset ja hukkiksen lähtöputken haitari sulanu tukkoon.

          Comment


          • Perkeleellinen pörinä taas sarjasta kylmänä ja vaatteet haisee mopolle pikku ajolenkin jälkeen. Ratkes siis sarja taas kunnolla. Soittelin päivällä muutaman pajan läpi ja pyysin tarjouksia custom sarjasta. Kalle perääntyi kun näki kuinka ahdas ja hankala paikka tuo a4 on tommoselle sarjalle. Vanhaa mallia ei kannata kopioda, kun hajoaa kuitenkin samasta paikasta. Martelius ois ottanut 1000e(!) Materiaali AISI 409 ja kolmikerroskeraamipinnoitus toki mutta kuitenkin. AMW ei tee, pitäis kuulemma olla kilpa-auto ja muutakin tehty, ohjasi KKD:lle. Lakesteel lupasi ottaa ja tekee paikanpäällä mustasta 38(33) putkesta. Enskuun alussa pitäis tuonne viedä. Vapaat kädet saa, kunhan tulee jouheva ja kestävä. 4-1 tai jaettu, kuinka nyt parhaiten sinne saa. Tupla hukkista ei tuu samasta tilan ahtaudesta johtuen, mutta 44-50mm joutuu vielä hankkimaan 38mm tilalle. Ilmeisesti ihan ok laatua tullut tuolta Lakelta eikä hintakaan hirveen paha ollut.
            Pitää kyllä tiggiä alkaa hommaamaan itelle, ettei tartte olla toisten armoilla aina näis hommis :)
            Viimeksi muokannut -03 tq; 10.2.2012, 22:03.

            Comment


              Hommasin kans tigin just ton takia et ei tarvi olla toisten armoilla. Toki oli halpa kiinalainen AC/DC/Plasma yhdistelmäkone ihan harrastuskäyttöön, mut tuntuis toimivan ihan ok. Vielä kun muistais miten hitsata. :D

              Comment


              • AC/DC ois kova jos alumiiniäkin joutuu liimaileen. Millasen laitoit/ mitä maksoit?

                Comment


                  580e kustansi postikuluineen ja tommonen kone on kyseessä: http://www.ebay.co.uk/itm/AC-DC-TIG-...DLVI%26ps%3D63

                  Samalla myyjällä on myös edullisempia koneita myynnissä ilman plasmaleikkaus ominaisuutta. Pienellä varauksella pitää kuitenki suhtautua nähin halpoihin koneisiin. Itekin otin heti ekana kopan auki ja kiristelin pääjohteiden pultit(kaikki oli löysässä ja yks jopa irti kokonaan).

                  16 vuotta kun viimeksi pitäny tikkipoltinta kädessä ja tämmöstä jälkeä kiinakoneella tuli ekalla yrittämällä 3mm alumiiniin: Klick!
                  Viimeksi muokannut Thuppu; 11.2.2012, 00:51.

                  Comment


                    Ai Lake tekee vielä noita hommia? Vai tekeekö vain "tutuille"?

                    Comment


                    • Miksei tekisi? Eikö Lake ole enemmän tai vähemmän ammatikseen jo 10v vääntänyt putkistoja yms.

                      Comment


                        On juu, mutta jossain välissä kuulin huhuja, ettei oikeen jaksa tehdä. Yhteen Mersuun piti putkisto saada mutta Lakea ei tavottanu millään viestimellä, vaikka yrtys oli kova.

                        Sori ot

                        Comment


                          Laken toimitusaika-arviot saattaa hiukan heitellä, näin omalla kokemuksella :D

                          Todella nättiä jälkeä kyllä tekee, sitten kun hommiin ryhtyy.

                          Comment


                          • No sitä minäkin kuulin/luin, mutta katotaan nyt. Ei oikeen huvittais taas sitä samaa shouta, mitä oli toissa keväänä. Enkä sen kummemmin tunne kyseistä heppua. Ens viikolla puran noi nyt ainakin pois ja katon hukkiksen, sarjan ja sen hukkikselta lähtevän putken jouston jos jotain selvyyttä sais.
                            Kilpuriin tehtiin putki nyt viikonloppuna ja sieltä löyty kurtussa oleva "sukka" ko putkesta. Päälle päin ei näkynyt vikaa, mutta langat pakkaantunut toiseen päähän. Ei tosin oireillut niinkuin tuo b6 nyt.
                            Attached Files

                            Comment


                            • Kilpurista on nyt nokat ajoitettu. Tein vähän toisella tapaa kuin Porkkis. Vedin imunokan säätörattaan pultit liimalla suoraan kiinni ennen nokkien paikalleen asennusta. Hihnapyörällä haettiin se ensin kohdalle ja pakonokkaa pääsi pyörittään, kun avasi pakonokan rattaan pultit ja hihnapyörän pultit. Onneksi säätövara riitti. Heittokellolla ykk, joka näkyi terävänä ja muutama tarkistus/varmistuskierros. Pienestä kuuskoloavaimesta L mallinen mittapää kelloon, jolla mahtui imunostajaan. Tivottavasti ne nyt pysyy kiinni, kun ovat niin pirun heiveröisen oloiset ne ketjurattaan pultit. Viikonloppuna voiskin jo koittaa tulille.

                              Comment


                              • Mahtava viikonloppu. Sivilipelin sarja elvytetty vielä kerran kasaan. Ei haise pakokaasu kylmästarteissa enää. Löyty myös syy siihen paineiden karkaamiseen. Tial vuoti pesän ja painepuolen välistä ohjauspaineen ulos. Ei muutakun kilpurista bränikkä vastaava tilalle ja kovaa ajoa. Tuo rikkinäinen pitäs vissiin lähettää tekniikkaan. Kalle sanoi että eka Tiali joka takuuseen.

                                Kilpuriin laitettiin taakse alkuperäinen 29mm tuubietuvakaaja.Kuvat toteutuksesta laitan myöhemmin. Pohjan panelointia kans aloittelin. Niin ja saatiihan se tulillekin 8kk hiljaiselon jälkeen. Ääni on uskomaton ;)

                                [ame]http://www.youtube.com/watch?v=W5pRp2g8bd4&feature=share[/ame]
                                [ame]http://www.youtube.com/watch?v=V2jDqLOmg3s&feature=share[/ame]

                                Comment


                                • Askartelin tasasta lattiaa alumiinista ja muovista. Diffuussori 6mm muovia, splitteri 10mm ja alumiini tais olla n2,5mm. Jotain L-kumilistaa vois vielä suunnitella "eristeeksi" tunnelille. Putken kohdalta jätin avoimeksi ettei ala kuumentua liikaa. Jokainen pala kesti meikäläisen (70kg) roikkua :) Kuvista puuttuu helmalevyt vielä. Kaikki on nopeasti pois purettavissa huollon ajaksi jne.

                                  Vakaaja on vakiokiinnikeistä jatketuilla lattaraudoilla kiinni hydrauliputken kiinnikkeillä. "Puslana" muoviputkea. Nähtäväksi jää kuinka nopeasti ne kuluu, mutta eipä tällä hirveästi kilometrejä tule.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    Terolla on kovin samantyyppinen vakaajan kiinnitys kuin minulla tuossa t85q:ssa johon istutin eteen B5 sport-alustan etuvakaajan. :)

                                    Comment


                                    • Onko Japilla kestänyt käyttöä? Eilen tyhjäsin tankin vaahdoista ja hain 15L e85:sta. Kyllähän tuo käyntiinkin sillä lähti, vaikka paksulla se kävi silläkin. Hukkiksen panin turbotekniikkaan matkaan. Sitä vailla valmis dynolle. 17.pv ois nyt tarkoitus ponnistaa tuota konetta.

                                      Comment


                                        Eipä ole vielä tullut ajeltua. Pari viikkoa sitten askartelin nuo paikalleen. Auto ei ole vielä leimassa niin ei ole oikein käytössä päässyt testaamaan.

                                        Comment


                                        • Nonni, dynos taas ollaan. Matkalla traikusta pamahti rengas ja jarruremppakin tehtiin rullilla kun levyt hohkas punasta. Hukkis jää pieneks tällä paketilla. 1,7 tehot pyörii 580 ja yli 2 meni kuussataakin rikki, mutta katotaan miten käy loppujenlopuks. Pakolämpö on kyllä ihailtavan alhaalla 85:lla jos ei tappiin kiusaa. Pari sataa vähemmän kuin bensalla.

                                          Comment


                                            Mikä hukkis käytössä?

                                            Comment


                                            • 38 tial, taas se tiiviste alko falskaan, saatto johtua siitäkin. 615/660 @ n6000rpm jäi yhestä keskeytyneestä vedosta. Paineet ylhäällä n4500: Sintteri anto luiston merkkejä kans ja map loppu. Jätin auton sinne niin saa sen loppuun säädettyä uudella mapilla jne..

                                              Comment


                                              • Tuosta pari dynovideoo:
                                                [ame]http://www.youtube.com/watch?v=d9L0E997vdE&feature=share[/ame]


                                                [ame]http://www.youtube.com/watch?v=nx6wi8wZnAA&feature=share[/ame]


                                                [ame]http://www.youtube.com/watch?v=AW97WwbasZI&list=UUCrfe3VEV94rNIVHXNk4sGg& index=2&feature=plcp[/ame]

                                                Comment


                                                  Mikä kytkin siellä nyt siis luistaa?

                                                  Comment


                                                  • Se mikä sulta tuli pari vuotta sitten, vähän käytetty 240mm sintteri ja oliko ihan perus hd asetelma.
                                                    Viimeksi muokannut -03 tq; 18.3.2012, 22:11.

                                                    Comment


                                                      Tolla loppuu luisto:
                                                      http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=1344

                                                      Comment


                                                      • Mitä se kestää nimellisesti enemmän kuin nykynen? Onko tuo nyt se race josta oli silloin jo puhetta?

                                                        Comment


                                                          Tuo on juuri se race josta lie ollut puhe. Käytännössä pitää yli 100Nm enemmän mitä vakio.
                                                          Vakion virallista arvoa kun ei missään ole kerrottu niin mahdoton verrata.

                                                          Comment


                                                          • No Oikari koittaa saada sen väänön pysymään vähän alle n650nm. Riittäähän tuokin jo siihen 650hv saavuttamiseen. Jos se alkaa silti vaivata niin tuommonen laitetaan.

                                                            Comment


                                                              Vääntöä pitää olla! Sillä se auto liikkuu. :) Alkaahan tuossa olemaan nyt jo sen verran että luulis radalla liikkuvan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X