Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Tuo hammasrattaan kiilahan ei tässäkään moottorissa ole voiman siirtämistä vaan rattaan paikoittamista varten. Jos ratas on päässyt pyörähtämään, on kampuran pultti kiristetty väärin (ilman dampperin lukitsinta) tai liian vähän, kitkapintojen välissä jotain mitä ei pitäisi olla tms.
Comment
-
Nyt kyllä meni pakka sekasin. Tuo jako on ollut pielessä varmaan jo ennen säätöä lokakuussa. Nyt kehittää painetta 4. Ja 5.lla 1.6 bar, eli n. säädetty paine jo ennen 3400rpm! Sadan kiekan sisään olis takuulla 2bar. Ja eikun uutta aikaa motestille, kortit katotaan nyt loppuun! Tälläkertaa harkitsen e85:lle säätöä. Auto ei siis myynnissä, heh...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja -03 tq Näytä viestiAuto ei siis myynnissä, heh...
Comment
-
Joo lukitus ei ikävä kyllä ollut oikeaoppinen. Pulttia kiristäessä nimenomaan dampperi pitää lukita. Kun kampuran pulttia kiristää, niin siinä vaiheessa kun pultin kanta tapaa hihnapyörän, alkaa se kääntää pyörää mukanaan. Jos hihnapyörän kiila kestää, niin hyvä, jos ei kestä niin saattaa käydä niinkuin tuossa edellä oli käynyt.
Comment
-
Joo muuten hyvä mutta neloskoneissa rattaan pultti ei koskaan tapaa hihnapyörää.
Comment
-
Niin näemmä tapaa. Pahoittelut tarpeettoman aggressiivisesta kirjoitusasusta.
Joka tapauksessa tilanne on noiden koneiden osalta sama: Mikäli kampuran ratasta ja/tai dampperia ei lukita pultin kiristyksen ajaksi, vaara kiilan rikkoutumisesta on olemassa.
Comment
-
Ja ei kai se nyt ole muutenkaan tarkoituksenmukaista vääntää kampuraa rusetille?Ainakaan bemarin koneissa ei suositella lukitusta vauhtipyörältä kun kuningaspulttia kiristetään ja tiedän esim. Ducatin koneissa kampiakselin säröytyneen, kun on väännetty vauhtipyörän pulttia kiinni ja lukitus ollut kytkimen puolelta.Ducatin koneessa nämä siis eripäissä kampuraa..
Eli ainahan se olisi turvallisinta,kun saataisiin se lukitus tehtyä sieltä päästä kampuraa,missä osia kiristellään.
Comment
-
Mitä luulet oisko parin millin paksuinen ruuvimeisseli ennemmin solmussa kuin kampi? Oisko voimat vähän toista luokkaa kampuralla +8000rpm huudattaessa kuin pulttia kiristettäessä? Tilasin ton työkalun marmorilta, niin eiköhän se ole jatkossa kiristetty vimosen päälle oikeaoppisesti.
Comment
-
AST:n takaiskarit oli lyönyt ölpät pihalle, toisessa enää 8% vaimennus ja yks ylätukivarsi selvä. Ei ihme, sillä tiet ollut tosi röykkyistä (jäätä) kaupungilla ja varmaan näillä pakkasilla ollut osuutta myös. Kilsoja noilla on joku 140tkm takana. Soittelin tonne http://astsuomi.fi/ ja saavat kuntoon tunnin työllä nuo todennäköisesti, vaihtavat nesteet ja jonkun tiivisteen joka luultavasti antanut periksi. Hinta-arvio oli n.80 per tolppa. Uutta sarjaa en halua, koska olen erittäin tyytyväinen ollut tuohon sarjaan.
Oikea taaempi ylävarsi kans ihan selvä. Jännä, että kolina kuulosti tulevan vasemmalta ja sieltä ei mitään löytynyt:) Muuten kaikki ok.
Kilpurille ei ole tapahtunut mitään viikkoihin, niin käytän ens lauantaiks varatun Motest ajan tämän tarkastukseen, että kaikki ok kiilhomman takia.
Comment
-
En sitten lähettänyt niitä takatolppia huoltoon. Sain sopivasti uudet koni sportit päivässä etuisasti kotia. Säästy seisottamiselta ja ovat rakenteeltaan samanlaiset kuin nuo astit. Jätin vartti kierroksen auki jäykimmästä. Tuntu ajossa samalta, kuin ennenkin. Samalla vaihdoin sen klapin varren eteen. Loppu kolinat siltä puolen. Kannen vesilaippaan vaihdoin kans o-renkaan tuossa viikolla, kun alko tihuuttaan sieltä putken päälle, sekä uudet xenon polttimot löys paikkansa. Näkee ainakin tämän talven yli ennenkä alkavat taas hiipumaan. Aamulla käydään mutka jyväskylässä. Ei mitään tehoennätyksiä tällä kertaa haeta. Tarkistetaan ennakoita ja hifistellään ajettavuuta.
Comment
-
Katotaa ny huomenna sitte mitä tapahtuu ;) Funderaasin tota e85 juttuukin, mutta eipä taida olla järkee. Eihän se perkele lähtis ees käyntiin sillä näillä pakkasilla. Ja kun ei oo "flexfuel", niin ei saa bensaakaan tankattua välillä. Pohjoseen lähtiessä viimenen jakelupiste vissiin Kokkolassa, jos st1 taulukko on ajantasalla.
Comment
-
Pohjoseen lähtiessä viimenen jakelupiste vissiin Kokkolassa, jos st1 taulukko on ajantasalla.
Comment
-
Hyvin lähtee tällä nykysellä RE85sella käyntiin -25'C pakkasestakin tosin vääränmerkkinen Volvo S40 T4. Ei tarvi edes lämppärissä olla. Ite ajannu viime keväästä asti pelkästään RE85sella ilman ongelmia. Aika hyvin alkaa oleen noita asemiakin ja varmaan tänä vuonna tosiaan laajenee reilusti saatavuus. Kokkolassa ite vaikutan ja täällä on tosiaan yksi ST1 piste ja Pietarsaaressa on vissiin toinen. Pohjoseen kun menee niin Alavieskassa on sit heti seuraava.
Mitkä suuttimet muutes hommasit? Kannattaa melkeen suoraan laittaa EV14 2000cc niin ei lopu kesken. :)Viimeksi muokannut primerap10gtr; 5.2.2012, 14:20.
Comment
Comment