Köyhän miehen 106okt = E85
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Tohon olis kiva saada K04:n käyrä viereen verrattavaksi heräämistä, mitä tosta lukee ja miettii omaa perstuntumaa oman auton käytökseen, niin menis aika samalla lailla, paitsi tosta 230 hevosesta ylöspäin :)
Comment
-
Joo, ihan ku kaks marjaa. Käyrissä lastutettu BAM ja 98e-veto.Attached Files
Comment
-
No hei, kuka ajaa tolla BAMillakaan alle 4krpm :D, kun se ei toimi vain tuon alla vaikka toi käppyrä muuta näyttäiskin. Toki lastu voi siirtää snadisti jyrkemmäksi tota käyrää.
edit: ja käyrien derivaatat on muutes aikast lähellä samat tuola alkupääsViimeksi muokannut J-M Koopikka; 18.10.2011, 15:56.
Comment
-
Ajattelinki et vetää huonosti tos 2000rpm kohilla :) Käytännöshän kadulla tuo mun laitos on ylipaineella jo siinä 2300rpm +-100, kolmestonnis on se puoli kiloo(alkaa jo tapahtua) ja 3800 se kilon verran. Kuunon veto alkaa tuntua siellä 4000-5000. Mutta ei näitä voi paperilla vertailla. Se laiska kohtakin menee ohi tosi nopeasti 1. ja 2. vaihteilla. Loput vaihteet ei tipukkaan sitten alueelta jos pidemmälle vedetään.
Comment
-
Eiköstä sulla ollu puristuksia laskettu? Meinaan vois olla aika mielenkiintoinen katukäyttissetti vakio-prässeilä ja pikkureikä-kannella. Toki huipputeho tulis jäämään, mutta vois tulla kivempi katupyörittelyyn.
Comment
-
Nyt kun tuo ensimmäinen tavoite on saavutettu, niin korjasin vähän otsikkoa ja jatketaan kilpurin koneella.
Eli nyt on huomattu, että korkeaoktaaninen vastaa hyvin näissä koneissa, niin uudet visiot oli kummittelemassa oitis mielessä.
Eli käytetään jatkossa E85 polttoainetta ja yritetään päästä 600hv pintaan, ja säilyttää silti noin 4000 kierroksen pelialue.
AEB on keväällä avattu ja peruskunnostettu. Vakiomännät rengastettu ja laakeroitu/hoonattu. Eagle kiinaveivit sisällä kans. Tällä hetkellä kököttää katoksessa ilman kantta ja ahdinta, kun ovat tos käyttiksessä. Pakosarja lyhyt, mutta jaettu 33mm ja imusarja 2kammioinen isommalla läpällä. Ohjaimena tatech 32lite+.Puolakonversio tehty. Kesällä säädetty 400+hv ja reilu 400nm. Pumppuna 1kpl 044 kerääjäsäiliöllä. Tarvinko toisen? Miten suuret suuttimet? Tartteeko tuo 85 vielä tuhdimmat puolat? Onko heräämisessä eroa 98 vs e85?
Muutama juttu mitä tuos mietin e85 siirtymisessä on ahdin valinta, koska pakokaasut vissiin viileämmät mutta silti volyymiä enemmän, koska jouttuu ruiskuttamaankin karkeesti 30-40% runsaammin.
Soittelinkin turbotekniikkaan ja kysyin mielipidettä ahtimesta. Suosittelivt hx40s #18 pesällä, vähintään. Taidan silti aluksi koittaa #16. Nokiksi oli suositus 280/280. Hönkää sais olla 4000-8500. Pikkukanava ADR kansi odottaa hakkaamista. Repolta tuli jouset ja 1mm isommat inconel pakovenat..Viimeksi muokannut -03 tq; 19.10.2011, 11:01.
Comment
-
Heitetään hihamitalla.
E85 kestää paremmin ennakoita, millä taas on positiivinen vaikutus vääntöön. Täten kuvittelisin, että heräileekin paremmin. Pakokaasuissa on volyymiakin enemmän, joten kuvittelisi turbonkin pyörimisen olevan herkemmässä alapäässä.
Comment
-
Ruttuja sun pitäs nostaa tuohon AEB:hen, jotta saisit vielä oikean hyödyn irti RE85:sta. Sais vielä alavääntöjä enemmän parempien ennakoiden myötä. Ja yhden 044 riittävyys taitaa olla siinä ja siinä, suuttimet kun taitaa pitää olla jo 1600cc luokkaa. Mielenkiintoihen hanke kaikenkaikkiaan. Itse yritän puuhata myös tuon oman käymään RE85llä, mutta tavoitteena ei niinkään huipputeho vaan alue. Tuota litkua kun vihdoin saa myös täällä.
Comment
-
Tuohon en ala ainakaan männillä puristusta nostamaan. Jos mielenkiintoa joskus vielä löytyy näihin, niin olis yks 2.0kampura ja lohko ylimääräisenä josta vois jalostaa. Kyllähän tuosta sitten taas paineilla saadaan hyötyä. En usko kuitenkaan, että kovin huono heräävyys tulee vaikka iso pesä laitetaan. Pysynee samana kuin 98:lla pari pykälää pienemmällä kotelolla. 35 ja 40 ero taas on muutama sata kierrosta. Pääasia lienee, kun voimaa aletaan hakea, että kierroksilla tavara liikkuu ilman pullon kauloja.
Comment
-
Ei tuu riittämään kyl E85 yks 044 kyl se vaatii toisen kaveriks jos meinaa ihan oikeesti käyttää noita tehoja. Et mitä se perusluokkaa oli n.30prossaa (jos riittää ) menee tota E85 ajossa niin kyl varmaan kilpurissa saa laskea enempi.
Ennakoitahan tuolla saa nostettua aika rajusti verrattuna tavalliseen 98.
Se mikä tuossa E85 on paha et se laatu heittelee aika paljon.
Comment
-
Juu, taitaa vaihdella paljon huoltoasemien e pitoisuus kauden mukaan. Mutta saakos tuota sitten tasalaatuisena mistä? Toinen pumppu on jo hommattuna, suuttimiksi Oikarilta löytyis jotkut 1700cc kaasusuuttimet. Alkaakohan nuo 2 pumppua kuumentamaan tavaraa jo siihen malliin että pitäis jo suunnitella jotain controlleria niille. Kaveri joka ruuvaa Haanpään drift teamissä sanoi että 2 aeromotivea saa keräyssäiliön niin kuumaksi, ettei kärsi koskea kunnolla.
Ja kyllä tolla ajetaan ihan surutta :)Viimeksi muokannut -03 tq; 21.10.2011, 13:29.
Comment
-
-
-
Kaivelin hieman googlea, ja löysinkin ton "ei ne toimi"-jutun lähteen. http://www.supraforums.com/forum/sho...600-and-ID2000
Mun tietämys aiheesta rajoittuukin tähän, omakohtaista kokemusta ei ole.
Comment
-
-
Aika tarpeeton loppujenlopuksi mulle, kun en kiihdytystä harrasta. Kyl sen saa paikaltaankin sutimaan kun taspainoilee kaasulla ja kytkimemen pidon rajoilla. Kaasu pohjaan ja kytkin sivuun ei ainakaan kesäkuumalla onnistu. Savu nousee jostain muualta kuin renkaista :) Eikä tuo 5v ole niitä kestävimpiä audi askeja jos kikkailee liikennevalolähtöjä yms yms. Paikallaan vapaalla pumppaillessa paineet saa nousemaan sinne 0.5-0.8 baariin yli kuudessa tonnissa. Tämä siis tossa sivilipelissä.
Comment
Comment