Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1600kg. Tuohan on melko kevyt auto, mutta kevyempi kärri pitäs löytää, niin menis laillisesti. Vähän meinaa olla tuolla puolen..Kassa ei anna periksi nyt ostaa kunnon veturia, niin päädyin täksi kesäksi tämmöseen ratkaisuun.

    Comment


      Jokos tää jenkkivehe on täällä ollu näytillä. Ahdin määrää tahdin. No, ei taitais sopia mutka-ajoon jos kelloa vastaan vedetään.

      http://www.youtube.com/watch?v=9mywW...ature=youtu.be

      Comment


      • Tais olla Tanskalainen, mutta herranjumala mikä laite!

        Comment


          Okei, katoin vaan että oli zinessä. Outo homma että kun on kyseessa audi niin 9:n alitus on hirveen vaikeeta. Muut merkit menee alle 9 vähemmilläkin tehoilla? Toihan näytti olevan takaveto joten ei ole siitäkään kiinni.

          Comment


            Kyllähän tuossa dynovedoissa ainakin kaikki pyörät yhtä villisti pyöri.

            Comment


              Näyttäis tossa etelänaapurissa olevan lähes yhtätehokas vekotin. Ainakin jos katsoo loppunopeutta, niin voimaa tuntuis olevan.
              [ame]http://www.youtube.com/watch?v=aYFTcPKp9Mc[/ame]

              Comment


              • Oudon pienet suuttimet, ainakin nimellistuotoltaan, oli tuossa pätkässä. Tiedä sitten paljonko on bensapainetta ja todellinen tuotto.

                Comment


                • Kai siellä joku 6 baria vähintään on. Ahtopaine 3.3 :)

                  Tommonen käppyrä piirty tosta kilpurista tänään. Periaatteessa samat palikat kuin tässä siviilipelissä, paitti pakosarja 33mm sisämitalla, orkkis ruttu, ja kompura superprofiili. Oli kuulema melko herkkä naulaamaan ja vähän lämpöongelmia, oli kuuma keli Jyväskyläs tänään. Aluetta on ihan mukavasti.
                  Outoa, että tuo sivili peli kestäis painetta kolmatta kiloa kun sais vaan bensaa koneeseen, siihen ongelmaan palataan taas syssymmällä. Sais ees jostain koneesta sen 500..



                  [ame]http://www.youtube.com/watch?v=R4femGr9hyY[/ame]



                  Sen verran joutuu ottaa takas, että Keski-Suomessa mäet on vähän eri sorttia kuin täällä pohjanmaalla ;)
                  Viimeksi muokannut -03 tq; 5.6.2011, 00:03.

                  Comment


                  • motorsporttia. B6 tais tiputtaa venttiilin tai vastaavaa. Lohkon kylestä ei löytyny pimiäs reikää mutta savut päästi ja kolina oli kova. Noh toivottavasti lohko säily kunnostettavana mikä epätodnäk. Puristus, ahdin ja tilavuus muuttuu riippuen tuhon määrästä. Huomenna kone irti ja paloiksi.

                    Comment


                    • kuulostaa hyvältä :)
                      pitää viel miettiä omia suunnitelmia, käyttöautoon..

                      Comment


                      • No kestihän se melkee vuoden :) Ainoot ongelmat ollu pakopuolen tiivisteiden kans.

                        Comment


                          Oliskohan tää ollu sitten johdannaista siitä "ylikierros" vikakoodista...

                          Comment


                          • heh, se voi olla.

                            Comment


                            • Se on sitä harrastamisen iloa... :P

                              Comment


                              • Paljonko tuli ajoa välissä valmiilla koneella?

                                Comment


                                • n.30tkm marraskuusta. Repo puhu että jos on keittänyt ,niin voi irrota ohjuri tai istukka. Toihan on pitänyt normi lämmöt kaikenlaises ajos, mutta sammuttamisen jälkeen n.5 min päästä alkanut joskus porisemaan muutamaksi sekunniksi. Syytä tuolle en tiiä. Koneen nostin illalla veke. Sisälle en vilkassut mutta 4 tulppa ei irtoa. Muut oli ok.

                                  Comment


                                  • ilta meni ja kone hiluina. 4sta pakovena poikki ja männässä reikä. Kansi ja turbiini selvä. Lohko menee vielä poraamalla ja tulee 1.9l. Huomenna haalimaan osia. 1 adr kansi ois jouten, kai tuo turbo käytössäkin menee, vai?

                                    Comment


                                      Mittaa ehjistä venoista ohjurivälys. Pakovenan napsahtaminen viittaa liian pieneen ohjurivälykseen, eli varsi hirttänyt kiinni ohjuriin ja mäntä on tuupannut vauhtia hidastelevaan venaan. 5 satkua pitäis olla aivan minimissään, ahdetussa virivirissä mieluusti pari satkua enemmän ettei käy noin.

                                      Comment


                                      • Katoppa menikö nostaja jumiin. Jos vena katkes myös lukkosokkien alta vika on siinä. Voinu napata pikkusen mäntään kiinni ylikierroksilla ja siitä syystä ottanu nostaja kipeetä. Vena katkee leikaten lukkosokkien alta ja tipahtaa sylinteriin. Saattaa katketa useempaan osaan tämän jälkeen. Tällänen vastaava tapaus nähty viime syksynä.

                                        Comment


                                          Eikös ADR ole kuitenkin isolla kanavalla ja nyt kai tarviit pikkukanavakannen? Myyntipuolella on mielestäni ollut tyhjä pikkukanavakansi (AVJ tms) myynnissä edullisesti jo pitkään.

                                          Comment


                                          • Ei, kyllä mulla on ollut viime syksystä asti isoreikänen AJL kiinni.

                                            Comment


                                            • Ei taas menny niinkuin strömsössä. 83mm mäntiä ei mistään ja strokeri kitti ei sovi kukkaroon vaikka veivit on ennestään. Vaatis ison männän , että saa jäljet zylinteristä pois. Us parts lupasi yhden 81,5 männän myydä, mutta soittivat perään että ovat mystisesti kadonneet irtomännät. Yhden tilaus kestäis sen 6 viikkoa. Päädyn putkittamaan yhen sylinterin ja kaikkiin sitten 82mm mukit, löytyivät varastosta. Repolle tein tilauksen 1mm ylikoko inconel pakoventtiileistä ja hd jousista. Ahtimeksi tulee hx35S #12 ja hukkis vaihtuu 38 Tialiin v-panta liitoksilla. Kunhan saadaan nopeesti maahan nuo Rostenin tavarat, niin saa laitteet takasin kadulle. ADR kannen kanavat saavat myös käsittelyn.

                                              edit: Löyty ehjä lohko kampuralla etuusasti. Jääkööt vanha varakoneeksi. Ei näköjään ole tuo adr isoilla kanavilla.
                                              Viimeksi muokannut -03 tq; 17.8.2011, 20:17.

                                              Comment


                                              • Halpaa AJL tai AEB kantta voi tarjota, jos turhanapanttina lojuu.

                                                Comment


                                                  ADR on isoilla kanavilla, vai mistä muuta olet kuullut? ADR ja AEB on identtiset valuiltaan. Toisessa on sitten vaan eri nokat ja pakoventtiilit

                                                  Comment


                                                  • Molemmat on tossa vierekkäin ja adr on pienillä reijillä.

                                                    ilmeisesti tota adr:ää on molemmilla reijillä.

                                                    Prari kuvaa tuhoista
                                                    Attached Files
                                                    Viimeksi muokannut -03 tq; 21.8.2011, 20:25. Perustelu: samaankin mahtuu, eli vanhaa voi muokata

                                                    Comment


                                                    • Kellarin osat ois kasassa. Illalla puran kilpurista juuri tehdyn aeb kannen ja hx35s #16. Sisältää Inconel pakovenat, jäykät jouset ja retainerit, sekä vapari nokat. Jää finaalit ajamatta, mutta tuo firman KA:lla ajaminen syö miestä rotan lailla. Viikonlopuksi siis nipussa. Voiko 81 poraukselle tarkoitettua kannentiivistettä käyttää 82mm männällä? Marmori eikä varaosakaupat muuta tunne. Rosten myy ainakin tiivistettä ja riittää "up to 82 bore", vakio oletettavasti? Motestille heti sisäänajon jälkeen.

                                                      Kilpuriin tehdään uus kansi, kun Rostenin osat tulee. ahtimeksi hx40

                                                      Comment


                                                      • Vähintäänkin rivakkaa toimintaa :)

                                                        Comment


                                                          Kyllä se kansipahvi siihen (luultavasti) menee ilman ongelmia. Muistelen että biturbossa se reiän koko on jotain 83 mm. Mittaa vaan varmistukseksi sen reiän halkaisija.

                                                          Comment


                                                          • n 82.7 näytti mauseri. Taitaa se mennä.

                                                            Comment


                                                            • FSI golffin kannentiiviste itellä. Poraus 82.5mm ja paksuus 1.6mm. Perus kolmikerros metallitiviste. Ite ajellu n.500hv vakiopulteilla 1.8bar paineilla ongelmitta. Varaosaputkasta 45e.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X