Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Hyvä että lähti hommat toimimaan! Mukavat lukemat kyllä ja loistavan ylävireinen kone, mikä on erittäin paljon omaan makuun.
Mites noi paineet nyt asettuu, eli ymmärsinkö lapusta oikein, että paineet on ~1.8bar - 1.9bar? Tuo ylärivissä oleva 1015 mbar aiheittaa pientä sekaannusta itselleni?
Ennakot ylhäällä n.12 astetta ja seokset n.11.5. Pakolämpö 850c. Toimii kuulemma kaikinpuolin hyvin muuten, paitsi alhaalla laiskahko. 2 vaihteella kuiteskin pääsee toiselle barille. Joku menee tukkoon, onko sitten kansi tai putkisto. Suht kovalla paineella tuli tuo. Jos varuuksi putken tekis loppuun asti 3". Paikalla nyt simons putkisto.
Väinölän peliä kun kuunnellut radalla niin kyllä se pakopuoli vahvasti ahdistavalta kyllä kuulostaa. Vaikka mittari ehkä muuta väittääkin niin uskaltaisin olettaa pyörälle löytyvän enemmän voimaa kun pakopuolta vapauttais.
Teppo unohtaa että siinä pelissä ajetaan 2.5 tuumalle per 1.35 litran puoli luokkaa +200 hv ainoastaan :) Siinä ei tosiaan mikään ahdista, nuo kuulemasi oli silloin kun ei ollut säädetty ja ennakot luokkaa 0-5 ;)
Tarkoitin profiilin 1.9 litran autoa, siinä on 2.5 tuumainen.
Itse ajelen 2.5 putkella 500 hv luokkaa ja ei se siinä ahdista 1.9 koneella ainakaan mulla.
Aika hurjalta kuulostaa. Kun tuo oma muuttui ihan eri vehkeeksi 2,5"(putken pakopaine oli 0.6bar)->3" vaihdoksessa, ja nyt puhutaan alle 350hv pelistä. Että voisi olettaa 500hv:n tehoilla ero olisi vielä radikaalimpi. Tosin moottorikohtaistahan nuo putki jututkin on.
Joo moottorikohtaisiahan nuo monasti on, 3" tuumalla meni itsellä alapään sen verran huonoksi ja ylös ei tullut mitään lisää alueen kaventuessa vaan, joten 2.5 tuli takas.
Orkkis imusarjan runnerit uhrattiin tuohon itsetehtyyn. Muutenkin nykyinen kaasuläppä istuis vakioon huonosti. Kyllä veikkaan tuota kantta propuksi, niin vähän sieltä imupuolelta pois on otettu. AJL tai AEB kansi varmaan tarvis katella tilalle. Olis halvempi vaihtoehto kuin viedä nykyistä muokattavaksi, varsinkin kun vakio kannesta ei saa työstettynäkään sellaista kuin aeb vakiona.
En nyt ihan varmuudella muista oliko dp 3.5" vai 4", alla simons muistakseni 2x2.5">2x2" tai 2,25".
Myös ahtoputkisto on melko mutkikas, tiedä sitten kuinka se nostattaa painetta.
Superi harkinnassa ja AEB kansi. Tolla superilla sais mukavasti heräämään alempaa ja venyis leveemmälle. Oishan tolla annettavaa nykyiselläkin vielä, kun sais ilmaa läpi. Ajetaan nyt hetki tuollasena, kun ei yli vuoteen ole ollut kadulla. Kesällä sitten, kun tuntuu taas sikalaiskalle :) En oo ite vielä päässyt ajamaankaan koko autolla. Varmaan la aamuna emäntä lähtee Motestilta hakemaan. Aivan super hyvä palvelu muuten!
Jos Ilmottais KKD kilpailuun ton jos sattuis Kallelta voittaan superin :)
Diffas: Ihan ok luvut, mutta enemmän kuitenkin odotin, tyyliin ~450.
Joo tuota epäilin. Oikarin kans aamulla juttelin ja oli kadulla viileässä ollutkin erilainen. Alkanut ilma kelpaamaan. Viilempi kelikin pellin alla, kuin paikalla dynossa. Oli ahdotkin ollut yli 2bar. Epäili putken tukkoisuutta silti. Kuitenkin samat grammat (n313)ollu penkissä ja kadulla?!
No joo. Toissayönä emäntä haki auton ja itse sain pikaiset ensityypit viimeyönä. rpm alue 0-3000 on ihan erilainen kuin vakio osilla, paljon herkempi. Eli kaupunkiajo ei todellakaan mikään ongelma. Mutta kiihdytyksessä 3000-4000 sellainen kuollut alue, jossa hetken saa odotella. Mutta sitten kun ollaan ahdoilla niin voi poijjaat! Sais kiertää koneet johonkin 8000+rpm ettei jäis hauskuus niin lyhyeen. Toki 3. ja 4. vaihteet piisaa mutta alkaa olla varmaan aika luvattomilla nopeuksilla :)
Mitään nykimisiä en havainnut jne, pelas kaikin puolin kuin vakio. Missään vaiheessa ei kuulosta kone siltä, että sen olis hankala olla. Melkoinen sleeper. Pako ja imuäänet ei paljasta mitään ulkopuoliselle. Äänimaailma kuin vakiossa vakio imuboxilla ja putkella, heh
E: Selvis tuo myöhään heräilykin. Eli Sisäisen hukkiksen lukitus antanut löysiä. Kiristys auttoi heräilyyn just niinkuin aikaisemmin muistelin että olis paremmin heräillyt. Eli 3000-4000 välissä mennään jo. Pakosarja ilmeisesti kans vuotaa jostain. Lisäksi toinen map anturi ja uusi pakoputki tarvii uutta sessiota. Isokanava kansikin taitaa jäädä ylimääräiseksi jos vaan ehjäksi jäänyt.
kuulostaa oudolta tuo nakuttaminen noin pienillä paineilla. Omassa autossa tatech ruiskulla aeb moottori wisecon männillä (ruttu 8.3:1 ja paljealueen välys 1.2mm) ei nakuttanu käytännössä koskaan. Painetta parhaimmillaan 2.2bar. Nyt nokalla avaamaton apx motti 1.5bar ja nuo yllä mainitut 440hv/550nm motronicilla.
Onkohan sulla ongelma imusarjan kanssa?
Täh? Ihan avaamaton vakio hiluilla? Hyvät on lukemat! : )
Comment