Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mitäs soeksia pidätte ? Onko kokeiltu kuinka rikkaalla vs nykyinen ? Mitä ennakoita tuolla nyt oli ?

    Kyselyikä :)

    Comment


    • En kehannu enää soittaa, just tuli mullekin sposti.

      Comment


      • Hyvä että lähti hommat toimimaan! Mukavat lukemat kyllä ja loistavan ylävireinen kone, mikä on erittäin paljon omaan makuun.

        Mites noi paineet nyt asettuu, eli ymmärsinkö lapusta oikein, että paineet on ~1.8bar - 1.9bar? Tuo ylärivissä oleva 1015 mbar aiheittaa pientä sekaannusta itselleni?

        Comment


          Se on sen hetken ilmanpaine. Ahdot jotakuin 1.9max ja siitä 1.6bariin.

          Comment


          • Ok. No se selittääkin sitten...

            Comment


            • Ennakot ylhäällä n.12 astetta ja seokset n.11.5. Pakolämpö 850c. Toimii kuulemma kaikinpuolin hyvin muuten, paitsi alhaalla laiskahko. 2 vaihteella kuiteskin pääsee toiselle barille. Joku menee tukkoon, onko sitten kansi tai putkisto. Suht kovalla paineella tuli tuo. Jos varuuksi putken tekis loppuun asti 3". Paikalla nyt simons putkisto.
              Viimeksi muokannut -03 tq; 18.8.2010, 14:16.

              Comment


                No putki toimii ainakin tukkeena jos on alta 3" rööriä peräpääkin. Kokemuksen syvällä rintaäänellä.

                Comment


                  Tuo imusarja-asia kannattaa varmistaa, että toimii oikeasti.

                  Itse ajelen 2.5 putkella 500 hv luokkaa ja ei se siinä ahdista 1.9 koneella ainakaan mulla.

                  Comment


                    Sitähän kannattais kokeilla vakioimusarjalla että miten se toimii.

                    Comment


                      Väinölän peliä kun kuunnellut radalla niin kyllä se pakopuoli vahvasti ahdistavalta kyllä kuulostaa. Vaikka mittari ehkä muuta väittääkin niin uskaltaisin olettaa pyörälle löytyvän enemmän voimaa kun pakopuolta vapauttais.

                      Comment


                        Teppo unohtaa että siinä pelissä ajetaan 2.5 tuumalle per 1.35 litran puoli luokkaa +200 hv ainoastaan :) Siinä ei tosiaan mikään ahdista, nuo kuulemasi oli silloin kun ei ollut säädetty ja ennakot luokkaa 0-5 ;)

                        Tarkoitin profiilin 1.9 litran autoa, siinä on 2.5 tuumainen.

                        Comment


                          Itse ajelen 2.5 putkella 500 hv luokkaa ja ei se siinä ahdista 1.9 koneella ainakaan mulla.
                          Aika hurjalta kuulostaa. Kun tuo oma muuttui ihan eri vehkeeksi 2,5"(putken pakopaine oli 0.6bar)->3" vaihdoksessa, ja nyt puhutaan alle 350hv pelistä. Että voisi olettaa 500hv:n tehoilla ero olisi vielä radikaalimpi. Tosin moottorikohtaistahan nuo putki jututkin on.

                          Comment


                            Joo moottorikohtaisiahan nuo monasti on, 3" tuumalla meni itsellä alapään sen verran huonoksi ja ylös ei tullut mitään lisää alueen kaventuessa vaan, joten 2.5 tuli takas.

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja -03 tq Näytä viesti
                              Ennakot ylhäällä n.12 astetta ja seokset n.11.5. Pakolämpö 850c.
                              minkälaisia ennakoita nämä yleensä kestävät??

                              Comment


                              • Orkkis imusarjan runnerit uhrattiin tuohon itsetehtyyn. Muutenkin nykyinen kaasuläppä istuis vakioon huonosti. Kyllä veikkaan tuota kantta propuksi, niin vähän sieltä imupuolelta pois on otettu. AJL tai AEB kansi varmaan tarvis katella tilalle. Olis halvempi vaihtoehto kuin viedä nykyistä muokattavaksi, varsinkin kun vakio kannesta ei saa työstettynäkään sellaista kuin aeb vakiona.
                                En nyt ihan varmuudella muista oliko dp 3.5" vai 4", alla simons muistakseni 2x2.5">2x2" tai 2,25".

                                Myös ahtoputkisto on melko mutkikas, tiedä sitten kuinka se nostattaa painetta.

                                Comment


                                • voisin kantta veikata ahdistavaksi kohdaksi, vakiolla aeb/agu kannella tulee sopivalla setillä 1.5bar paineella tuo 400 lukemat, kunnon kepeillä reilusti enemmän

                                  Comment


                                  • samalla ahtimella?

                                    Comment


                                      kantta veikata ahdistavaksi kohdaksi
                                      Näkyy olevan sama litrateho mitä 2.7 s4 kansilla mainostettu litrateho (eli koneesta 540hv).

                                      Comment


                                      • ahdinkaan nyt ei ehkä ole se paras noille tehoille.

                                        kohta saa 35 superia, pistät semmosen niin riittää yli 500hv

                                        Comment


                                          saahan myös he221w:ta joka riittää samoihin ja herääki ihan kivasti.

                                          Comment


                                          • Superi harkinnassa ja AEB kansi. Tolla superilla sais mukavasti heräämään alempaa ja venyis leveemmälle. Oishan tolla annettavaa nykyiselläkin vielä, kun sais ilmaa läpi. Ajetaan nyt hetki tuollasena, kun ei yli vuoteen ole ollut kadulla. Kesällä sitten, kun tuntuu taas sikalaiskalle :) En oo ite vielä päässyt ajamaankaan koko autolla. Varmaan la aamuna emäntä lähtee Motestilta hakemaan. Aivan super hyvä palvelu muuten!
                                            Jos Ilmottais KKD kilpailuun ton jos sattuis Kallelta voittaan superin :)

                                            Diffas: Ihan ok luvut, mutta enemmän kuitenkin odotin, tyyliin ~450.

                                            Comment


                                            • Kun saat auton, niin otappa videopätkää miten se käytännössä heräilee.

                                              Comment


                                              • Juu, jännä kun tuota ajoin keväällä nousi vedättäes paine 4000rpm kohilla n. 1bar kun käppyräs vasta 0.5. Ei kai se dynolla niin rasitu.

                                                Comment


                                                  Joo perus inertia dynossa voi vastus olla melko pieni eli vastata pikkuvaihteella tien päällä ajoa. Vedot on todella nopeita jne.

                                                  Comment


                                                  • Joo tuota epäilin. Oikarin kans aamulla juttelin ja oli kadulla viileässä ollutkin erilainen. Alkanut ilma kelpaamaan. Viilempi kelikin pellin alla, kuin paikalla dynossa. Oli ahdotkin ollut yli 2bar. Epäili putken tukkoisuutta silti. Kuitenkin samat grammat (n313)ollu penkissä ja kadulla?!

                                                    Comment


                                                    • Millanen intakeputki/suodatin systeemi tässä oli? onko siitä kuvia?

                                                      Comment


                                                      • 4" haitaria ja bmc tuplakartio päässä. Ottaa ilmansa suoraan alaritilästä sivusta

                                                        Comment


                                                        • No joo. Toissayönä emäntä haki auton ja itse sain pikaiset ensityypit viimeyönä. rpm alue 0-3000 on ihan erilainen kuin vakio osilla, paljon herkempi. Eli kaupunkiajo ei todellakaan mikään ongelma. Mutta kiihdytyksessä 3000-4000 sellainen kuollut alue, jossa hetken saa odotella. Mutta sitten kun ollaan ahdoilla niin voi poijjaat! Sais kiertää koneet johonkin 8000+rpm ettei jäis hauskuus niin lyhyeen. Toki 3. ja 4. vaihteet piisaa mutta alkaa olla varmaan aika luvattomilla nopeuksilla :)
                                                          Mitään nykimisiä en havainnut jne, pelas kaikin puolin kuin vakio. Missään vaiheessa ei kuulosta kone siltä, että sen olis hankala olla. Melkoinen sleeper. Pako ja imuäänet ei paljasta mitään ulkopuoliselle. Äänimaailma kuin vakiossa vakio imuboxilla ja putkella, heh

                                                          E: Selvis tuo myöhään heräilykin. Eli Sisäisen hukkiksen lukitus antanut löysiä. Kiristys auttoi heräilyyn just niinkuin aikaisemmin muistelin että olis paremmin heräillyt. Eli 3000-4000 välissä mennään jo. Pakosarja ilmeisesti kans vuotaa jostain. Lisäksi toinen map anturi ja uusi pakoputki tarvii uutta sessiota. Isokanava kansikin taitaa jäädä ylimääräiseksi jos vaan ehjäksi jäänyt.
                                                          Viimeksi muokannut -03 tq; 22.8.2010, 22:38.

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja Dona Näytä viesti
                                                            kuulostaa oudolta tuo nakuttaminen noin pienillä paineilla. Omassa autossa tatech ruiskulla aeb moottori wisecon männillä (ruttu 8.3:1 ja paljealueen välys 1.2mm) ei nakuttanu käytännössä koskaan. Painetta parhaimmillaan 2.2bar. Nyt nokalla avaamaton apx motti 1.5bar ja nuo yllä mainitut 440hv/550nm motronicilla.
                                                            Onkohan sulla ongelma imusarjan kanssa?
                                                            Täh? Ihan avaamaton vakio hiluilla? Hyvät on lukemat! : )

                                                            Comment


                                                            • Avaamaton 104tkm ajettu mosa. 3000km pysyny nipussa ja yhet eturenkaat hävinny savuna taivaan tuuliin, että runtua on saanu :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X