Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kyllä puristukset saavat olla yli yhdeksän ja pitää toimia. Ahdoistahan se on kiinni, mutta on noita ajettu isommillakin rutuilla kohtalaisen kovilla paineilla. Joku muu siellä mättää jos nakuttaa liian helposti.

    Comment


    • Komppaan Mikkoa, kyllä nykyaikaisilla moottorinvalvontajärjestelmillä voi ihan hyvin ahtaa 9,3:1 - puristeista mottia reilusti yli 2 bar. nimimerkillä ihan ite olen monta kertaa kokeillut.

      Nokka-akseleilla on osuus asiaan, 1.8T vakiopuristukset, -nokat, +2bar ja pumppubensa alkavat olla sellanen nollaennakkoyhdistelmä. Tähänkin yhdistelmään vähän overlappia, niin taas alkaa ennakko kelvata.

      Comment


        Mikäs on säätäjävirittäjävelhon vastine tähän projektin onnistumiseen?

        Tuolla ffp:n puolella dona kirjoitteli, jotta kesäkuun alussa karalan penkistä lähti toimiva motronic 1.8t, 440hv 548nm. 1.5bar 9,0:1 rutuilla..

        Comment


        • Tässä on 8,5 ruttua ja nakuttanut nyt jo 0.5 ahdoilla. Jossain vaiheessa kerrottiin, että olis ajettu 1.2 ja nakuttanut silloin. Nyt kuitenkin sanottiin että ajettu vain max 0.5 barilla?! Toisekseen aluksi n75 ohjattu ulkoinen hukkis ohjasi hyvin ja nyt olis sitten vaatinut e-controlleria. Auto on nyt saamassa toista mielipidettä, katotaan kaikki kortit ennenkä luovutetaan/tehdään muutoksia.
          Mikä vittu tota nakua voi aiheuttaa? tulpat? Suutinvika?

          Comment


            paljon kone sietää sytytys ennakko??

            mulla on vähän samoja ongelmia,mutta kone on aivan eri.

            Comment


            • Nakutusongelma edelleen tallella, 0,75 lambda, ennakkoa 5 astetta ja
              naulaa pirusti 0,5bar paineillakin.
              0-15 astetta nakuttaa silti

              Parin kolme viikon päästä jatkuu ihmettely

              Comment


                naulaa

                onkos perusajoitukset kohdillaan kampi nokkakeppeihin nähden ja nokat keskenään? ja onko nokkia ajoitettu, jos on niin kuinka? lampulla katsottu ennakkoa vai ruudulta?

                todella outoyhtälö noilla paineilla, rutulla, ennakolla ja silti kilkuttaa.

                se on hienoa kun oikein vastustaa...prkl.

                Comment


                • Onko moottorissa siihen kuuluvat männät, ja onko paljealueen korkeus oikein? Paljevälys pitäisi olla alle millin.

                  Jos on yhtään yli millin, mutta alle 4mm, niin naksuttelee siellä välissä.

                  Ja tosiaan, onko ennakkoa luettu kuormalla vain ruudulta, vai onko tarkastettu lampulla?

                  Comment


                    Oletko Repo käytännössä törmännyt tuohon paljealueesta johtuvaan nakutteluun neli- tai viisventtiilikoneissa? Niin että ongelma on sitten poistunut paljealueen korkeuden muutoksella. Kaksventtiilisissä se on oikea ongelma isomman paljealuesuhteen takia mutta miten moniventtiiliset paljon pienemmillä paljealueilla, paremmalla polttoaineen/märkävirtauksen käytöksellä, nopeammalla palamisella jne jne nakuherkkyyttä pienentävällä tekijällä?

                    Comment


                    • Kyllä kaikki pitäis olla merkissä ja kiinteä (vakio)nokkapyörä. Pitäis olla ihan vag1.8t tarkoitetut wiseco männät ja muistaakseni tuli aivan tasoon. Tuosta ennakon luvusta ei hajuakaan.

                      Comment


                      • vai paska maku suuhun jäi.. tiedän!!!

                        Comment


                        • muistaakseni tuli aivan tasoon
                          Kuka mittas?

                          Jos tuli tasoon, on paljevälys 1,6mm, jolloin sulla on siinä ongelma.

                          Edelleen, olen aiemmin tässäkin keskustelussa epäillyt sähkökaasumotronicilla tehtäviä isoja virityksiä ja niiden toimivuutta, mutta ei tietenkään pois lue mekaanista ongelmaa moottorissa.

                          Oletko Repo käytännössä törmännyt tuohon paljealueesta johtuvaan nakutteluun neli- tai viisventtiilikoneissa?
                          En ole käytännössä törmännyt, kun olen jokaikisestä kasaamastani koneesta passannut välyksen joko alle milliin tai yli neljään milliin.

                          Siihen olen törmännyt parissa projektissa, että jos paljevälys on tuon 4mm(ts paljelauetta ei ole), on moottorin ennakontarve mennyt aivan kummalliseksi verrattuna paljelaueella varustettuihin vastaaviin virityksiin. Tällöin myös off-boost käytös on varsin laiska. Noissa koneissa tosin puristukset 7.x:1 tasoa.

                          Comment


                          • [QUOTE= Tähänkin yhdistelmään vähän overlappia, niin taas alkaa ennakko kelvata.[/QUOTE]
                            Tietysti , jos venttiileitä pidetään auki , niin ei myöskään painetta synny eli ennakkoa voi laittaa. Ahdetuissa taitaa tosin mennä äkkiä aika paljon tavaraa läpi, jos pakoventtiili on auki. Imuventtiilillä toki voi paineita säätää.
                            Yleensä, jos pienestä moottorista halutaan todella paljon tehoa, pitää keskipaine saada suureksi eli painetta pitää riittää pitkälle männän mennessä alas , huippupainetta ei voi paljon nostaa. Tavallisissa kuluttajille tarkoitetuissa puristussuhde kuitenkin pidetään aika korkeana polttoaineen kulutuksen takia , homma hoidetaan myöhäistämällä sytytystä ja laittamalla pakolämpöanturit. Kisakäytössä tai pitkään muuten maksimitehoilla ajettaessa pakolämmöt eivät saa nousta liian suureksi , joten sytystä ei silloin enää myöhäistetä niin paljon , vaan puristussuhde laitetaan sopivaksi ja käytetään isoja ahtoja.
                            Nämä siis omia teorioita, joita saa vapaasti kritisoida.

                            Comment


                            • jäi kyllä niin paskan maku suuhun tuosta touhusta, että ei voi kyllä suositella kenellekkään, jos vähääkään autostaan välittää. Enkä kuulemma ole ollut yksittäistapaus
                              Mielellään kuulisin lisää tästä jos vaan mahdollista. Yhtään ketään sormella osoittamatta, Tuntuu että näillä "speasialisteilla" on niin helvetisti hommia ja rahaa tulee ikkunoista ja ovista ettei mitään tarvitse tehdä kunnolla, on varaa raapia turpaansa asiasta kun asiasta ja varaa seisottaa asiakkaiden autoja kuukausitolkulla pihalla.
                              Samaan aikaan kuitenkin keretään röhnöttämään päivät pitkät netissä huutelemassa kuinka vitun päteviä ja parhaita sitä ollaan.
                              Sitten kun vihdoin jotain ehkä saadaan aikaan tai vaivaudutaan vastailemaan puhelimeen, niin hommat on tehty jotenkin sinnepäin, mitä luultavimmin mitään ei kuitenkaan ole tehty loppuun asti. Erästäkin pakosarjaa heppailtiin kuukaudenpäivät testiä varten, pakosarja toimitettiin testiin ja todettiin toimivaksi. Auto ja pakosarja toimitettiin pajalle sovitun aikataulun mukaisesti loppujalostukseen. Kaikesta huolimatta auto seisoi (ilman pakosarjaa) 5vkoa lumihangessa odottamassa vuoroaan (olihan auto kuitenkin toimitettu pajalle sovitusti).
                              Vihdoin kun auto sitten työnsuorittajan mukaan oli valmis, oli hämmästys suuri kun pakosarja joka koneen kyljessä pötkötti oli jotain aivan muuta kun oli sovittu ja sovitettu. Noh, kollektori paloi tästä sarjasta samantien puhki ja sen verran oli toleranssit hakusessa että ahdin hakkas lokasuojaan.
                              Viimeksi muokannut dr_ink; 13.7.2010, 00:05.

                              Comment


                              • Kannattaa muistaa että on eri asia viedä itse kasattu kone säädettäväksi kuin että antaa koko homman esim. Repolle joka vastaa koko projektista ja sen lopputuloksesta. Sitä ei vissiin voi pistää säätäjän piikkiin jos rakennettu kone ei kunnon ennakoita kestä. En tiedä miten tämä homma on mennyt mutta jos itse kasaisin koneen (vajavaisilla tiedoillani) niin tekisin suoran kopion jostakin toimivaksi todetusta setupista niin säädötkin pitäisi sitten löytyä.

                                Comment


                                • kuulostaa oudolta tuo nakuttaminen noin pienillä paineilla. Omassa autossa tatech ruiskulla aeb moottori wisecon männillä (ruttu 8.3:1 ja paljealueen välys 1.2mm) ei nakuttanu käytännössä koskaan. Painetta parhaimmillaan 2.2bar. Nyt nokalla avaamaton apx motti 1.5bar ja nuo yllä mainitut 440hv/550nm motronicilla.
                                  Onkohan sulla ongelma imusarjan kanssa?

                                  Comment


                                    Joo mekaanista vikaa lähtisin noin nakuttavalla koneella hakemaan ja sitten vasta säätäjän kimppuun :) Eikös tämä nakuttanut heti säädön alussakin, ainakin niin olin lukevinani ?

                                    Imusarjasta tuli mieleen yhden kaverin kaverin auto, auto nakutteli miten sattuu eli nollaennakkopeli ja ei kestänyt ahtoa. Siinä oli erään tekemä "hifi" imusarja. Auto meni säätäjältä säätäjälle, kunnes joku huomasi epäillä imusarjaa sen rakenteen takia. Vakio imusarja tilalle ja rupes toimimaan ;)

                                    Comment


                                    • Joo ei siinä mitään jos kone on huonosti tehty tahi muuta sellaista, joka aiheuttaa ettei saa säädetyksi, mutta varmasti monella alkais vituttaan, kun ei saa kahteen kuukauteen kaveria kiinni ja lopuksi ei aikaa ole/kiinnostusta enää hakea ratkaisua.. Hyvä asiakas palvelu tulee ilmi ongelmatilanteissa. Harvoin mitään sanomista tulee kun kaikki menee putkeen. Unohdetaan tämä nyt.
                                      Auto tosiaan on ensviikolla taas työn alla. Mulle on tosiaan aivan sama enää tuleeko +400 hv vai ei, kunhan sen saa toimivana kadulle takasin. Tuo imusarja on ittelläkin kummitellut mielessä.. mutta katsotaan.
                                      Dona, oliko sulla ongelmia imusarjan kanssa? Sullahan oli vähän samantyylinen muistaakseni..

                                      Mikko, minkä mallinen sarja oli kyseessä?

                                      Comment


                                      • vayne: oliko ooppelin sarjasta kyse?
                                        Mulla on ollu käytössä kaks omatekoista sarjaa joiden kanssa ei koskaan ongelmia. Tulpat ja männät on pysyny saman värisinä, jos siitä voi jotain päätellä. Tälläsiä sarjoja:
                                        http://img371.imageshack.us/i/himoskuvia047rq0.jpg/ (tää olis myynnissä)
                                        http://kuvablogi.com/nayta/2198335/

                                        Nyt on vaan pienikanavakansi ja siks en voi käyttää tota uudempaa sarjaa :(

                                        Eipä vielä kannata luovuttaa ton projektin suhteen. Laita vakio imusarja tilalle ja mene jyväskylään sen auton kanssa.

                                        Comment


                                        • http://www.bufkinengineering.com/DSC05050.jpg Tätä mallia apinoitiin hieman. Eroa tuolla mun ja Donan sarjalla on tulo karti/putki.http://tero2.kuvat.fi/kuvat/turbo2+002.jpg Mulla kääntyy takasin ja läppä aika kaukana.
                                          Tuolla lisää:http://www.google.fi/imgres?imgurl=h...26tbs%3Disch:1

                                          Mikähän nois imusarjoissa voi alkaa aiheuttaa nakua? Repo?
                                          Viimeksi muokannut -03 tq; 15.7.2010, 14:51.

                                          Comment


                                          • Epätasainen täytös. Joku sylintereistä saa enemmän imaa kuin muut ja se sylinteri naulaa.

                                            Comment


                                            • Eikös ton railon ja kahden kammion pitäis ehkästä juurikin sitä.

                                              Comment


                                                Dona: Joku Ooppeli se oli vissiin mutta ei siitä sen enempää :)

                                                Kannattaa kokeilla mitata pakolämmöt joka sylinteristä, niin selviää erot. Juuri omaan pakosarjaan viimeviikolla hitsasin nipat joka sylinterille, yhden perusmittauspisteen lisäksi.

                                                Comment


                                                • Veikkaisin juurikin tuota palje-aluetta. Se oli ainakin golfissa ,joko se 1mm tai sit ei "olleenkaan" , parit männät syöpy palkeen vierestä, kun koneeseen vaihdettiin pikkusen korkeempi metallipahvi. Ongelmat loppu kun otti sen 0,8 mm pois lohkosta. Kokemukset on kyl 10 vuoden takaa ja hestecillä.Tää on todellakin vain veikkaus kokemus noista 5 vent kansista tasan 0

                                                  Comment


                                                  • No tänään tuli mukavia terveisiä säätäjältä. Projekti odottanut laminaarikennoa Ameriikoista. 95mm maffia ei tässä tapauksessa saanu pelaamaan edes tämän avulla: http://www.saxonpc.com/100mm-cells-for-100.html. Keulaflektikin saa arvot hyppimään tyhjäkäynnillä. RS4 maffilla pelaa kuulemma oikeen kivasti. Naku ongelmat olleet ilmeisesti mielikuvituksen tuotetta, koska nyt ajettu rullilla 1.2bar ~300hv ilman nakuja 98okt..Ilman sen kummempaa ennakon säätöä.
                                                    Tuota kennoa saa muuten nyt Oikarilta/Motest jos tarvetta :)

                                                    Comment


                                                    • ettei olisi vaan ollut säätäjästä kiinni tuo toiminta, mukava kuulla että auto toimii nyt niinkun pitääkin

                                                      Comment


                                                      • Juu, ja huomista odotellessa. Enää huolettaa jääkö vanha kytkin sulakkeeksi, kun Tepolta ostettu 240mm vp + sintteri meni toiseen koneeseen. Mielenkiinnolla kyllä odotan miten jatkuu. Kuitenkin melko kovalla paineella tuo n.300 tuli, niin ei varmaan mene yli 400 ainakaan helpolla. Ja kuinka pelaa sitten kovemmilla paineilla..

                                                        Comment


                                                        • No alkohan se onneks 4:lla ja 5:lla. Melko korkeelta alkaa laulu.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            Kierroksia vaan lisää ja yli 2 kiloa pannuun, niin herää vehkeet ;)

                                                            Comment


                                                            • Pakolämpöjen rajoittaessa mennään. Vesi/metanolit seuraavaks?! No onhan tuos nyt litratehot kohillaa kuiteski :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X