Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tomas, aiheuttiko nakua vai pätkimistä muut tulpat? Millanen setuppi muuten?

    Comment


    • Ngk Platinum on ollut ja sulaa melkein heti,Briskiä en ole kokeillut. Pakolämmöt on parhailaan ollut 1080C ja 1060 on raja mihin saisi mennä. Denso minulle tule kanssa voima mootoriin.


      Comment


      • Tuolla on muuten selitetty hyvin nuo eri tulppien + ja -
        http://www.audigeeks.com/forums/index.php?topic=56.0

        Copper is one of the best conductors of electricity and heat, but they just plain dont last. Using Platinum and Iridium plugs, the center electrode (fine-wire) thin, that under high boost, they get so hot, they will begin to "heat glow" and cause premature ignition in the combustion cycle (pre-ignition => detonation) unless they were properly designed to pull the heat. This is a problem for all of us turbo guys running high boost. Copper on the other hand, has a much thicker center electrode, on top of that, the copper material is able to dissapate heat from the combustion chamber fast enough to keep the combustion temperatures lower. Coppers use thicker electrodes simply based on the fact that they can easily jump the spark, whereas platinum and iridiums will require a fine wire to better direct the spark to prevent missfires.

        Remember the TWO primary functions of a sparkplug:
        1) To efficiently ignite the A/F mixture without missfires (gap..etc)
        2) To pull heat from the combustion chamber into the head, where the cooling system should dissapate that heat. (Heat Range)

        With those 2 in mind, coppers will work much better in these environments. For those thinking: "What If I just simple use a colder Platinum plug?" Well, for the kind of boost our A4's make w/ the Krispy-Kreme K03's, we will reach EGT's of over 900C Degrees (keeping in mind that Pre-ignition can start to occur at around 870C). Once those colder platinums reach preignition temperature, it will take them FOREVER to dissapate that amount of heat (with the details about the material/design I mentioned above). A platinum/Iridium plug in a colder heat range usually runs just as hot as a copper in the standard heat range when under high stress. So many people will use a Platinum/Iridum plug TWO steps colder to counter that. But using a plug that is 2 steps colder, will lead to two things:

        1) More prone to carbon-fouling on "normal driving" where EGT's are kept low. (Plugs must stay above 550C Deg to burn off excess carbon deposits to "self-clean")
        2) As a result, loss of horsepower from a less efficient/inhibited spark.
        viikonlopun kevennys: http://www.youtube.com/watch?v=2l9bf2HvDUo
        http://www.youtube.com/watch?v=sEf8va1S7Sw
        Viimeksi muokannut -03 tq; 23.4.2010, 18:15.

        Comment


        • Wtf. 870C ja 900C, ihan normaaleja käyttölämpöjä.

          Comment


          • Jos tulppa om paskana niin heti kuin menee yli 1bar:in niin sen kuulee.

            Comment


            • Minkälaisella kannentiivisteellä tämmöinen kannattaa kasata? Lohkon tasopinta oikaistu ja ARP:n kannenpultit. Kestääkö victor reinz näissä kuinku kun diisseleissä ainakin tuntuu kestävän mitä vaan VHT:n copper gasketin kanssa kasattuna. Alkaa itsellä olla osat kaikki niin vois alottaa niputtamisen

              Comment


              • Reinz kestää mitä vaan myös bensakoneessa.

                Nakutus tai veden puute ei sitten ole mitä vaan. Eikä ARP pulttien jälkikiristämisen unohtaminen.

                e: me ootellaan täällä kieli pitkällä dynolappuja

                Comment


                • Lappujahan tulee kun saan koneen kasattua ja säätöihin

                  Comment


                    Pari eri koneistamoa ei edes suositellut ARP kannenpultteja ku kyselin että mitkä kannattaa laittaa. Nostaa kuulemma tiivisteen tasopinnasta kierteen ylöspäin patilleen kun vedetään oikeasti tiukkaan.

                    Comment


                      Onkohan muuten ylipäätään tarpeellista käyttää muita kuin orkkispultteja? Poislukien tietysti tosi-extreme varttimailerit, missä täytyy varmistaa koneen nipussa pysyminen. Mutta "katu"moottoreissa, mitkä säädetään siten että nakutusta ei pääse missään olosuhteissa tapahtumaan. Jos olisi tietoa noista palopaineista, niin siitähän sitä varmaan pystyisi kuutioimaan näin teoreettisella tasolla.

                      Comment


                      • Kyllä itselle ainakin haluan tehdä riittävän varman koneen, edullisemmaksi tulee nuo arpit kun voi käyttää useamman kerran samoja pultteja jos sitä innostuu montaa eri kantta kokeilemaan.
                        Tiivisteet saa kappaleiksi jos kiristää kovilla pulteilla liian tiukalle, kansikin taipuu mutkille sopivalla momentilla. Yllättävän pienelle momentille kiristetään nuo arp pultitkin niin ei pitäisi olla ongelmaa

                        Comment


                        • Millaista pakettia Eepu kasailee noin muuten?

                          Comment


                          • Agu koneesta tehdään, kaveri porttasi kannen, newman camsin nokat ja perinteiset wisecot/h-profiilit. Haltech E8 tullaan ohjaamaan pakettia. Turbosta ei vielä tietoa mutta Fin-turbon tuotosta joka tapauksessa. Amw:n painekotelo yms. luulisi kestävän noilla osilla tämä moottori lain sallimat 204hv 90q korissa

                            Comment


                            • Milläs pulteilla vetäistään runkolaakeripukit kiinni? Vakiot vai jotain parempaa?

                              Comment


                              • -03 tq, onko auto saatu toimimaan paremmin?

                                Comment


                                • En oo saanu vieläkään takasin. Ei vissiin enää oireile paineilla.

                                  Comment


                                  • olikos sulla jotain muutakin kun tuo kytkimen luistaminen?

                                    Comment


                                    • Tulpat tais hehkua > nakutti. Tiedä sitten.

                                      Comment


                                      • Missä hintaluokassa asiallinen koko paketin 1.8t viritys pyörii 400-500hv laitteissa? Lähinnä haen vertailukohtaa 2.7bt laitolle.

                                        Comment


                                          Oma kone on tehty niin että, kanteen kaikki uutta ja hieman hieromista. Lohko porattu. Kaikki tasapainotettu. Kone kasassa paikoillaan. 6000e mennyt turboineen päivineen. Työn hintoja on tullut laskettua mukaan koska nehän kuuluu myös budjettiin.
                                          Hieman joutuu vielä sijoittamaan ja sitten avaimesta käyntiin. Suurin osa osista tullut ulkomailta.
                                          Eli vanhaa jäi periaatteessa vain koneen kuoret ja kampiakseli. Tehoista sen verran että toivottavasti löytyy lastutettua 1.8T konetta enemmin. ;)
                                          Säätöineen ym luulisin että 7000e on aika katto hinnassa.

                                          Comment


                                          • Alle kymppitonnin jäänee tämäkin kone säädettynä. Erehdyslinjalle ei hirveesti tarvinnut poiketa (vielä).

                                            Comment


                                            • Tuollaista hintaluokkaa arvelinkin. Hieman arvokkaampi kuin bt töineen, mutta suuruusluokka sama.
                                              Arvostusta jätkille, että jaksatte harrastaa tuolla tasolla.

                                              Comment


                                              • Mitäs tälle prokkikselle kuuluu?

                                                OT, mutta parin viikon kuluttua saa nähdä mitä gt2871:lla saa 1.8t koneesta, kun otetaan kaikki irti kompurasta. Kilpuriin tulossa alakerran vahvistus ja uusi pakosarja 60mm ulkoisella hukkiksella. Näyttäis olevan tuo AJL kansikin ns. isokanava kansi?! Ainakin aivan eri imukanavat kuin BFB.
                                                Attached Files
                                                Viimeksi muokannut -03 tq; 27.6.2010, 22:33.

                                                Comment


                                                  selviskö nakutus ongelma koskaan??

                                                  Comment


                                                  • Ei oo oikeen kuulunut nyt hiljan yhtään mitään Espoosta.

                                                    Comment


                                                    • Vaihtoehtoja pitää nyt alkaa miettimään. Ensviikolla haen auton pois, ilmeisesti sellaisena kun sen sinne vein (toivottavasti edes).
                                                      Näille sähkökaasullisille ei hirveästi näytä olevan purkkeja kaupan. Yksi vaihtoehto päällimmäisenä, ViPec 88.http://www.vi-pec.com/page_files/V88.html
                                                      Kellään tästä kokemusta vastaavassa autossa? Ilmeisesti kytkettävä rinnan orkkis boxin kans, jotta auton muut toiminnot säilyy?
                                                      Tai vaihdan kilpurista ahtimet päittäin tähän. Luulis maltillisemmille tehoille jo löytyvän tästä maasta ohjelmantekijää. Menis silleen sutjakkaasti, kun siinäkin just ollut kone auki ja odottaa uutta pakosarjaa muutenkin.

                                                      Comment


                                                      • Löytyyhän noita rinnalle kytkettäviä ihan kivasti jo muitakin.

                                                        Mihinkäs päätökseen tässä nyt on tultu? onko ahdin liian iso vai jotain muuta?

                                                        Comment


                                                        • En oikeen kuule tiedä itsekkään:/

                                                          E: jäi kyllä niin paskan maku suuhun tuosta touhusta, että ei voi kyllä suositella kenellekkään, jos vähääkään autostaan välittää. Enkä kuulemma ole ollut yksittäistapaus.
                                                          Viimeksi muokannut -03 tq; 1.7.2010, 01:08.

                                                          Comment


                                                            OBD-katsastettavaan autoon on melkolailla haastavaa ja mielenkiintoista asentaa ohjelmoitavaruisku. Olen kaksi toteuttanut, mutta aikaa kuluu todella paljon. Alkuperäinen ecu on säilytettävä ylläpitämässä ajoneuvon toimintoja ja vieläpä sen verran tyytyväisenä ettei vikakoodien määrä kasva yltiömäiseksi.

                                                            Selvitä ensin, mikä motronicissä tökkii ja mieti vasta ajan kanssa ohjelmoitavia ecuja. Ymmärrän, että auto on ollut pitkään työnalla ja olisi jo kiva saada ajoon. Mieti kuitenkin rauhassa ratkaisu ja lähde sitä toteuttamaan. Saat parhaan lopputuloksen.

                                                            Comment


                                                            • Tässä tapauksessa sanoisin vähentäkää ahtopaineita . Kokonaispaineet näyttää tulevan liian suuriksi eli palotapahtumaa ei pysty hallitsemaan . Puristussuhteen pitäisi olla ehkä 6...7. Kokonaispaine saa koneessa tulla noin 30 bariin, muuten nakuttaa. Nakutusta voi estää rikkaammalla seoksella ja myöhäistämällä sytytystä , kuitenkin sytytyksen myöhäistäminen johtaa maksipaineen tulemisen väärään kohtaan ja se taas johtaa erittäin koviin pakolämpöihin.
                                                              Yleensä on vähän väärä käsitys lastuvirittäjistä, todellisuudessa ei yleensä tehdä ohjelmaa, vaan modifoidaan Boschin ohjelmaa ja modifoidunkin ohjelman omistaa kaiketi Bosch, näinhän Mihneakin sanoi jossain. OBD-hommat on todella haasteellisia tehdä, Eu-lainsäädännöstäkin voi lukea mitä helpotuksia eri autovalmistajat saivat OBD-mittausten alkuaikoina.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X