Kyllä. Mutta onko 1.8t:ssäkin kolot molemmilla puolella mäntää? Biturbossa on.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
-
On tuoki vedetty agu vakioeculla:
http://promo.pp.fi/temp/stg2/P1220024.JPG
Ennemminkin haluaisin nähdä sen me7 1.8T:n, joka todellakin toistuvasti ja toimivasti antaa vaikka 400hv.
Comment
-
Niinhän ne sanovat. Silti tuntuu 400 hv vehkeissä se läppä kääntyvän kiinni 340hv jälkeen.
Ei kenties eka vedolla/vaihteella, mutta sitten, kun pitäisi alkaa mutkarataa ajamaan, niin jossakin vaiheessa ne vaan tuohon 220%:iin pyrkivät palaamaan..
Yllätä minut iloisesti ja todista minun olevan väärässä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promo Näytä viestiNiinhän ne sanovat. Silti tuntuu 400 hv vehkeissä se läppä kääntyvän kiinni 340hv jälkeen.
Ei kenties eka vedolla/vaihteella, mutta sitten, kun pitäisi alkaa mutkarataa ajamaan, niin jossakin vaiheessa ne vaan tuohon 220%:iin pyrkivät palaamaan..
Yllätä minut iloisesti ja todista minun olevan väärässä.
ME7.1 ecu venyy todistetusti 728hp lukemiin biturboissa, ME7.5 ei toimintalogiikaltaan eroa 7.1:stä. Säätäjästä kiinni, väittäisin.
Odotan innolla ensimmäistä 400++ projektia omaan penkkiini, ulkomaille olen säätänyt muutamia +400-teholuokan 1.8T koneita, on siinä omat miinansa mutta en kyllä ihan tiedä mitä tarkoitat 220% tai 340hp rajoilla.
Nyt alkavalla/seuraavalla pitäisi olla lappu APX-koneisesta TT225:stä n. 350-360hp tehoilla, sen säädössä en ole havainnut muuta kuin perus kapeakaista-ecun temput jotka pitää tuntea.
Comment
-
Niinsiis, olen teettänyt usealla eri säätäjällä sähkökaasupelejä, joissa rauta venyy kepeästi yli 500 hepan, mutta tehot ovat jääneet laidastaan reilusti rautapuolen rajojen alle.
Mulle on puhuttu 220% "fuellung" arvosta, johon me7:n rajat on alunperin aseteltu, ja 1.8T vehkeissä se on 340 hp. Vai olenko mä ainoa, jonka mielestä vähän kaikki turbokitit, joissa on softa mukana, lupaavat tuon saman 340 hp?
APR uhoaa tt225 kitin kanssa 380-420 hp, ja siihenkin vaihdetaan mappianturi, joka huijaa koko vehkeessä niin montaa asiaa, että vag com lokit ovat käyttökelvottomia.
Lisäksi ko. paketti on muutenkin ihan vitun toivoton setti (esim perustuu ainaniinihanaan gt2871rs turboon, jolla ei siis todellakaan tee yhtään mitään), enkä siis sellaista ikipäivänä kenellekään myy. Sen sijaan normaali 340hp stg3 kitti toimii kuin junan vessa.
Mun kokemus noista 400hp me7:oista on, että penkissä tulee vaikka mitä, kadulla meno rauhoittuu. Tai sitten on vikamuistilista niin täys tavaraa, että pitää findilla ettii olennaiset asiat.
Kuten sanoin, olen iloinen, jos pystyt osoittamaan, että olen väärässä.
Comment
-
"fuellung" on siis Füllung, täytös.
Rajoitus on 191,25%, tämän takia siis load-kohdassa maksimi mitä VCDS näyttää on 191.7% (pyöristää väärin, ecu ymmärtää vain 8bit 255*0.75 eli 191.25%)
Tämä load lasketaan pitkälti maffin signaalin perusteella. Pieni MAF antaa tuon 191% hetkessä. 1.8T vaatii vähintään RS4-kokoisen MAFin, mieluusti vähän isommankin. Tällöin pysytään riittävän lähellä jotta tuon "ylärajan ylittävän" alueen säätö onnistuu.
Jos oikein alkaa ärsyttämään, ME7:ssa saa läpän rajoitustoiminnot kokonaan pois, ja sen saa toimimaan suoraan kuten vaijerikaasupelikin. Samoin vääntömallinnuksen saa pois jolloin ei näiden 191% rajojen kanssa ole ongelmia vaikka mentäisi yli että heilahtaa.
MAF-ohjauksenkin toki voi ottaa pois, jolloin mennään oletusarvolla ja MAPin tiedolla.
En näe mitään ongelmaa tässä, siksi odotankin innolla ensimmäistä mittausta omassa dynossani.
Totta on, että siinä 340hp jälkeen vaaditaan muutoksia, joita ei tarvitse aiemmin tehdä. Siksi se matka saattaa tyssätä siihen.
Kuinka APR:n normaali 340hp stg3 kitti pelaa kuukauden jälkeen kapeakaistaisessa autossa?
Comment
-
Joo, en osaa itse säätää motronicceja, enkä siis tunne termistöä, puhutaan kuitenkin samasta asiasta.
Jos tuon 340hv rajan ylittämiseen on löytynyt nyttemmin toimivat kikat, niin hyvä.
APR ei tarjoa turbokittejä kapeakaistavekottimiin alkusarjan tt225:ia lukuun ottamatta, ja ne ei toimi alunperinkään, saati kuukauden päästä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promo Näytä viestiJoo, en osaa itse säätää motronicceja, enkä siis tunne termistöä, puhutaan kuitenkin samasta asiasta.
Jos tuon 340hv rajan ylittämiseen on löytynyt nyttemmin toimivat kikat, niin hyvä.
APR ei tarjoa turbokittejä kapeakaistavekottimiin alkusarjan tt225:ia lukuun ottamatta, ja ne ei toimi alunperinkään, saati kuukauden päästä.
Tuosta on sallittu tietty poikkeama, mutta se tuntuu tosiaan asettuvan n. 340hp teholuokkaan tuo ECUn arvioima vääntömomentti jonka se sallii.
Tämän lisäksi on muitakin vastaavia rajoituksia joihin joutuu puuttumaan.
Tuo on yksi miina johon monesti kolahdetaan. Tuo arvo on softassa, eikä sitä tosiaan normisäädöissä tarvitse muuttaa. Kaikki säätäjät eivät noita edes tiedä.
Sanoisin, että suomessa on 3 ME7-säätäjää joiden tietotaito riittää tälläisiin projekteihin. Mielenkiinnosta en tiedä kuinka monella riittää. Itselläni vielä on piisannut, tiedä sitten kuinka kauan, ei näitä taloudellisesti olisi järkevää tehdä :)
Ajattelinkin, ettei valmispaketit toimi kapeakaistaisten kanssa. Ne kyllä saa pelaamaan, mutta vaativat aina yksilökohtaisen säädön ja moneen kertaan jotta korjaukset näkee pitkässäkin juoksussa. Laajakaistavehkeet ovat huomattavasti anteeksiantavampia.
Comment
-
Taas vähän edistytty. Tosiaan Kokkolalaiset hoiti koneen kuntoon sovitusti. Sunnuntaina nostelin koneen paikalle ja eilen sain töpselit, puskurit sun muut kiinni. Samalla riisuin pois SAI-pumpun ja muut saastepalikat. Saa samalla siistimmän konehuoneen ja pääsee eroon monesta takaiskuventtiilistä. Vuodenvaihteessa alkaa sarjojen teko niin pääsee kääntämään avaimesta:)
Holsetista porttasin hukkiksen rei`jän isommaksi ja sisääntuloa muutin hieman virtaavammaksi. Kannattaisko se "välilevy" vinguttaa pois, kun poistaa hukkikselle vain toisesta kanavasta? Aika julmetun kokoinen kapistushan tuo on. Ei sitä ainakaan piiloon saa asennettua. Toisin sanoen aika korkealle joutuu asentamaan.
Toinen asia mikä arveluttaa on ahtoputken paksuus. Kannattaako käyttää alkuperäistä palkkia? Koneen eturipustimen alle menis n60mm putki. Riittääkö? Keulalle ei tule välijäähdytintä vaan frozenboostin 600hv vesicooleria ajattelin. Kenno imusarjan alle/ orkkiscoolerin tilalle. Ajatuksia tästä.
Kuuluiskohan tämä jo projektiosioon?
Comment
-
Sen syylärin sais helpommin sinne keulille letkuineen. Itse ahtoilman jäähdyttimen asennus antaisi enemmän valinnanvapautta. Malleja kun on erilaisia, eikä tarvitse olla ajoviimassa.
Muuten laittaisin perinteisen ic:n , mutta putkien veto edellyttäis puskurin pilkkomisen ja siihen en ala. Joku ohut ic sinne menis kyllä, mutta ne putket..
Comment
-
Taas pitkän tauon jälkeen jotain edistystä. Ehkä jopa ensviikolla saa täräyttää käyntiin. Pari räpsyä löytyy tuolta missä vaiheessa mennään. http://tero2.kuvat.fi/kuvat/
Loppujen lopuksi normi välijäähdyttimeen päädyin kun sen sinne näemmä saa. Kennokokokin ihan mukava 550x300x75. Ahtoputket jää mukavasti piiloon kun laittaa "ylösalasin".
Ahtimen fyysinen koko varsin suuri tuonne ahtaaseen konehuoneeseen. Ei millään meinaa sopia. Hukkiksen kello poistetaan ja läppä tukitaan. Tilalle hain 38mm erllisen kiinamallin. Parempi niin. Alkuperäinen tuskin olisi toiminut halutulla tavalla.
AMW:n imukotelokin saatiin tiukasti mahtumaan. 5mm marginaalilla laturiin ja saman verran paisariin. Koneen liikerata otettu huomioon. Imuputki tulee tulipellin puolelta. Inaengineeringiltä 70mm kaasuläppä. Taitaa olla jostain 320 mesestä?! Rungossa lukee Bosch, mutta numerot raaputettu pois.
Comment
-
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4690902
All throttle bodies were tested doing 2 pulls at 1 bar and 1.5 bar respectively. 1 bar being wastegate pressure of 14.7psi (was actually 17psi due to the SEM manifold) and 1.5bar being controlled with a greddy unit (22psi).Below is a recording of peak power made in each dyno run using the SEM small port manifold & the respective throttle body. For reference we have included what the same engine made utilizing a stock AWP manifold and throttle body.
For this test the following nomenclature represents each throttle body.
80mm = Dodge Hemi 5.7L
75mm = Audi B5 RS4 2.7L - TT
70mm = Mercedes-Benz C320 ? 3.2L
65mm = Audi B5 S4 ? 2.7L / VW Golf & Jetta 2.8 24V VR6
60mm = Volkswagen Passat B5 1.8T
Cross Section Area?s of the throttle plates / Percentage increase % over stock 60mm unit
80mm = 5026 mm2 / +77.7%
75mm = 4417 mm2 / +56.3%
70mm = 3848 mm2 / +36.1%
65mm = 3318 mm2 / +17.4%
60mm = 2827 mm2 / +0%
Tuon mukaan olis mersusta.
Comment
-
3.2 litran vr6:ssa eli a3 ja r32 taitaa olla myös 75mm.
Monta kertaa olen miettinyt että, että kun coolerin laittaa ylösalaisin niin kondensoituuko pohjalle vettä ym ylimääräistä?
Comment
Comment