Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t + V8T aiheista puuhastelua leuka rinnassa

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Joo voi olla, että kuulin kuulin väärin tuon holsetin mallin. Tosiaan Porkkis aika pienellä a/r, 46(?) puhui Kosunen. Tuntuu aika kuristavalta, mites yläkierrosten vedon kanssa, kun just sitä ollaan hakemas myös? 33mm saumaton höyryputki pulssisarjasta oli myö puhetta. Kaveripiirissä pakosarjavelho joka saa toteuttaa tuon.

    -kansityö 1400e, nokat n1100e
    -stressilevy n400e
    -veivit n.390e
    -wisecot n.690e
    -pa-pumppu 023 240e
    -turbo 1000-1400e
    -cooleri n.200e
    -poraus+alakerran kasaus Hiomo isokangas 400e
    -alakerran laakerit välilaakeri 17,5e, runkolaakerit 37e, kiertokangen 80e
    -suuttimet n.350e
    -tiivistesrj ?
    -öpumppu?
    -Arp?
    -satunnaista letkua ja yleisiä tarvikkeita++
    -pako ja imusarjan työt.
    -Mitä puuttuu?

    tässä vaiheessa viivan alle jää 6700e

    edit:säätö

    Comment


      #62
      Valitse sellainen ahdin johon saat jälkikäteen isomman pakopesän, jos tarvetta vaikuttaisi olevan.
      Kierokangenlaakereiksi jotain laadukasta sputteria.
      3" Downpipe+kisakatti+putkisto.
      Vauhtipyörä/kytkin?

      Suosittelen myös pakolämpömittausta, eli pakolämpömittari myös ostoslistalle.

      Aika paljon ottaa isokangas parin osan asentamisesta lohkoon. Poraustyö on tyypillisesti noin 30e/reikä ja dekkitason pyyhkäisy 40-50e. Tietysti jos tekevät välysmittaukset ja veivien mittaukset ja mittausten mittaukset niin alkaa olemaan hinnalle perusteita.

      Tarkoitatko stressilevyllä porauksessa käytettävää vai jotain "gridleä" alapäätä vahvistamaan? Stressilevyjä poraukseen luulisi löytyvän lainaan tai vuokalle kun vähän kyselee ympäriinsä. Ei välttämätön.

      Wisecolle varmaan voisi keksiä myös vaihtoehdon. Eivät liene ihan maineensa veroisia nykyään.

      Comment


      • #63
        Niin sitä alapään vahviketta, tosiaan stressilevyllähän tarkoitettiin juurikin tuota, jolla saadaan porauksessa lohko "kasaan" ?
        Tuollanen vems yhden mittarin egt/afr mittari tulossa. Tällä hetkellä menos tuohon botniaring editioon.
        Putkisto asiat on kunnossa, tosin alkupään liitoksiin joutuu tietysti muutoksia tekemään.
        Kytkin on SRE hd asetelmalla, vakio vauhtipyörä on keikkunu mukana jo +200tkm n.400nm väännöllä:)

        Mulla on kuulema 18,5 levyinen kiertokangen laakeri, onko näin kaikissa 1.8t vai vain bfb moottorissa?

        Comment


        • #64
          Turbotekillä ehdotettiin Holsetin 221b ahdinta ja Kosunen jotain FinTurbon räätälöityä Garretia n54mm turbiinilla/53 kompuralla.
          Mahtaakohan tarkoittaa Coswortin ahdinta, joka olisi räätälöity? Mulle nimittäin kaavaili samaa hyrrää 1.8T:hen ja puhuin samalla Cossusta. Ja Holset olisi toinen vaihtoehto...

          Kosunen veisteli myös minulle kannen ja hinta oli enemmän kuin halba...eli 1400 eeroa. Kokemusta ei ole vielä, kun en ole saanut konetta edes kasaan saakka. Mutta Kosunen kyllä lupasi, että saa lähettää takaisin, jos ei toimi ;)

          Niin ja Kosunen suositteli myöskin ennemmin Schrickiä, kuin esim CatCamsia! Schrickissä laatu kohdallaan, vaikka hintaa onkin. Joten todennäköisesti siihen suuntaan ollaan menossa ;)

          Comment


          • #65
            meinaakko ny kuitenki jatkaa projettaa..?

            Comment


            • #66
              Totta ihmeessä, mutta yritän saada vain hankittua muutamat uudet osat ja nuo muutamat tulisi saada myytyä pois. Vaikkakin ovat uusia ja käyttämättömiä ;)

              Aika vaan on nykyään niin kortilla ja nyt tämä proggis on vain venähtänyt lievästi sanottuna hiukan pidemmäksi..

              Comment


                #67
                ...linkki hävinnyt bittiavaruuteen...
                Viimeksi muokannut keinis; 19.2.2012, 23:12.

                Comment


                • #68
                  Niinpä, ehkä ;) Tarvis kampuran, veivit, männät, nokat, imu- ja pakosarja.

                  Comment


                  • #69
                    kerro lisää..!

                    Comment


                    • #70
                      Holset HE221W? oli muistaakseni proturbolla tarjouksessa reilusti alle tonnin. Nyt oli hävinnyt tarjouslistalta.

                      Comment


                      • #71
                        33mm saumaton höyryputki pulssisarjasta oli myö puhetta
                        Puhutaanko tässä nyt putken sisämitasta vai ulkomitasta?

                        Comment


                        • #72
                          sisämitta.

                          Comment


                            #73
                            Mitä se höyryputki on viralliselta kauppanimeltään? St35.8/P235GH vai jotain lujempaa?

                            Comment


                              #74
                              Seinämävahvuus 2-3 mm?

                              Comment


                              • #75
                                kerro lisää..!
                                Nooh, lyhyesti..

                                Stroukkaus 1.8 -> 2.0. Eli siksi uudet männät, veivit, kampura jne ;) Ja hiukan muuta puuhastelua on paljon, sekä muuta komponentti vielä lisää edelliseen.

                                Näistä mieluummin lisää vaikka privassa nyt toistaiseksi..

                                Comment


                                • #76
                                  vähä asian vierestä, toi teidän mainitsema Kosunen on Kosonen Pirttikylästä?

                                  Comment


                                    #77
                                    Ei vaan J. Kosunen http://www.kansiviritys.com/

                                    Comment


                                    • #78
                                      Sorry, on näköjänsä ihan samansuuntainen nimi! Toi Kosonen kans tekee noita kansifiilauksia, kysykää sieltäkin hinta-arviota ja on asiantunteva heppu.(omia kokemuksia) www.autosportkosonen.fi

                                      Comment


                                        #79
                                        OT:
                                        Ihan uteliaisuudesta, mistä tuo motronicin riittämättömyys johtuu?
                                        Liittynee eniten sähkökaasumotronicissa olevaan rajoitukseen 8 bittisen kuormitusarvon riittämättömyydestä.
                                        COBOL ohjelmointikielen kehittäjät: "Äh, kyllä ne kaksi merkkiä pitäis riittää vuosiluvulle."
                                        Motronic:in kehittäjät: "Äh, kyllä kahdeksan bittiä saa luvan riittää kuormitusarvolle."

                                        Comment


                                        • #80
                                          Alkuperäinen kirjoittaja mikmoila Näytä viesti
                                          OT:




                                          COBOL ohjelmointikielen kehittäjät: "Äh, kyllä ne kaksi merkkiä pitäis riittää vuosiluvulle."
                                          Motronic:in kehittäjät: "Äh, kyllä kahdeksan bittiä saa luvan riittää kuormitusarvolle."
                                          Ja vielä 0,75 kertoimella...

                                          Comment


                                          • #81
                                            No niin, konetta alettu purkaa illalla. Saa nähdä onko tällä vuosikymmenellä valmis :)

                                            Kantta irrotellessa huomasin pakonokan olevan mielestäni kuluneen näköinen. Aivan kuin olis nokan sivuilta murtunut paloja pois. Mistä moinen voi johtua? Laitan kuvan illalla.
                                            Kannattaako siis etsiä vakio pakonokka, vaparin pakonokka(t) vai esim schrick lievin nokkasarja?
                                            Oli näköjään imusarjan tiiviste vuotanut ja imusarja halki alta, valuvika.

                                            Teppo, laitoin spostia.
                                            Attached Files
                                            Viimeksi muokannut -03 tq; 16.7.2009, 22:53. Perustelu: kuva

                                            Comment


                                            • #82
                                              Kellään kokemuksia näistä 1.8 nokista turbokoneessa isonmman turbon kanssa? Tarviiko kovemmat jouset (rajoitin pysynee samana, nostoa lisää 1mm?) tai säädettävää nokkapyörää? vai onko ihan bolt on modi?

                                              Comment


                                                #83
                                                Nokkafirmat tavallisesti kyllä kertoo mitkä jouset nokka tarvitsee. Jos mietit vaparin orkkisnokkia, näet perhealbumista onko samat jouset. Luultavasti kyllä.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Mites Terolla edistyy motin rakennus ?

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Kone käynyt kokkolan moottorihiomolla. Takokamat sisällä ja tasapainotettuna. Imukanavat siistittynä ja pakopuolen ohjurit/venat vaihettu a3 -97 mallisiin jäähdytettyihin.PO:n vauhtipyörän teetin Sachsin kaveriksi. On nyt pukissa kotona odottaa nokkia.
                                                    Kuun vaihteessa pitäs olla takasin nostettuna.
                                                    Sahlmanilta tilasin eilen 034:n boschin 005 pumpun billet kauluksella tankin sisään. Bensalinjat saa muuttaa näköjään vanhanmalliseen.

                                                    Turboksi valitsin kuitenkin he221w sijaan hx35w:n(54/60-#12). Heti kun kone tuvissa niin saa TFM:n Lapa tehdä pakosarjan. Imusarjaksi AMW: koteloa ajattelin. On vaan laturi tiellä jos putkia ei pidennä. Kattoo jos mahtuis toisinpäin, että sisääntulo tekis mutkan paisarin alta..

                                                    Moottorinohjauksesta ei vielä tietoa.Jos orkkis jää niin ajetaan pienemmillä tehoilla. Jos jotain muuta sinne sopivasti sais niin katotaan uusiksi. Bosch motorsportin boxia Mika Ehdotteli mutta on pojat kallis ja optiot siihen päälle.
                                                    lisäksi poistuu joitain tärkeitä toimintoja: Tällaisen vastauksen sieltä sain:

                                                    Hello Mr. Tuohimaa,
                                                    thank you for asking about Bosch motorsport ECU.


                                                    If sum up the questions from below:

                                                    1.
                                                    A suitable Bosch motorsport ECU for this engine (5 valves, original ECU ME7.5, DBW) is F 01T A20 060-01 (MS4 sport Turbo)? YES
                                                    2.
                                                    upgrade F 01T A20 053-01 (knock control) is necessary? YES
                                                    Original knock sensor will work with this ECU? YES
                                                    3.
                                                    Does upgrade F 01T A20 052-01 (traction control) work together with series ABS sensors?
                                                    Regarding the sensors: This is depending on used type. If you can send the part number we can try to find out.
                                                    Regarding the ABS controller: No.
                                                    The break control unit of series ABS use different CAN identifiers for the messages. So the motorsport SW can not communicate with the ABS controller. For this case we recommend the Bosch race ABS. Please have a look at http://www.bosch-motorsport.com/cont..._Manual_en.pdf and http://www.bosch-motorsport.com/cont.../html/3826.htm
                                                    Please take notice that there is also no communication to other CAN participants in the car.
                                                    4.
                                                    Drive by wire update F 01T A20 051-01 necessary? Yes.
                                                    5.
                                                    Communication with Bosch motorsport ECU: Yes.
                                                    You need a MSA-box to build up communication with the MS4 motorsport ECU. You can use MSA-box 2 (F 02U V00 327-01) or the previous model MSA-box (F 02U V00 018-01).

                                                    Please notice:

                                                    Bosch motorsport ECU's are not for use under road traffic regulations!
                                                    The used connectors are not a VW/AUDI type. You have to use a mating connector (D 261 405 344 and ...345)


                                                    I hope I could summarise all the open points but please feel free to extend the list if you miss something or something is not quite clear.

                                                    Best regards
                                                    Hans

                                                    Muita ehdotuksia(halvempia) moottorinohjaukseen? Civinco piggypack?
                                                    Viimeksi muokannut -03 tq; 11.11.2009, 11:33.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Onkos Frozenboostille kellään yhteyksiä Suomessa?

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Minkäänasteisella piggyback vitsillä on turha edes haaveilla säätävänsä tuollaista moottoria.

                                                        Mä kokeilisin aluksi vakio Motronicilla, se skaalautuu todistettavasti ainakin 450hp lukemiin 1.8T yhteydessä. 500 olisi kiva rikkoa nelipyttyisessäkin.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Dera, laitoin yv

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Turbon nokkien tilalle voi tiputtaa suoraan vaparin nokat...

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Olivat sitte koneistamolla kasanneet männät väärinpäin. Eikös se lovi männän laella kuitenki ole keskimmäistä imuventtiiliä varten, eikä kuulu olla pakopuolella?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X